17

“Въпросът за коланите е много важен и се поставя след всеки тежък инцидент. Няма място за отстъпление. Трябва да се промени законодателството. Има изготвени текстове. През месец септември те ще бъдат внесени в Народното събрание", заяви Бойко Рановски, директорът на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" пред "Здравей, България" по NOVA.

"Автобусите произведени преди 2006-а година, нямат задължение за монтиране на обезопасителни колани. С промените в закона за автомобилните первози ще има промяна, която ще задължи всички автобуси, които извършват обществен превоз на пътници да бъдат оборудвани с обезопасителни колани", добави директорът на "Автомобилна администрация".

"Безопасността е най-важното нещо и сигурността на пътниците при пътуването", каза Бойко Рановски.

"При някои превозни средства това е възможно заради самите седалки, които трябва да се подновят. В страната има регистрирани над 23 000 автобуса. 15 000 от тях са регистрирани с първа регистрация до 2006-а година. Не всички от 23 000 автобуса са лицензирани за извършване на превоз."

След катастрофата: Трима ранени с опасност за живота

Автобус се обърна в Искърското дефиле

По думите му общо лицензираните автобуси са 13 000, и ако се въведе такава мярка, ще обхване около 50%.

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Агенция “Пътна инфраструктура” е била уведомявана многократно от институциите в Своге, че конкретният участък е опасен. Знакът от 40 км ограничение е сложен, заради зачестилите инциденти.

Като бивш шеф на КАТ Рановски посочи, че се е водила такава кореспонденция за много места в страната. По думите му един път може да се затвори се решава от стопанина на пътя и от пътната полиция. 

На Централната автогара в София се извършва проверка на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”. Проверява се документалната част на автобусите – дали отговарят на изискванията за дадения вид превоз, както и работно време. Дали шофьорът притежава всички необходими документи.

Колан в автобуса - не е задължително, но ако го има, да го сложим

„След 2008 г. няма произведен автобус, който да не притежава обезопасителни колани. Проблемът е дали се поставят. Няма превозвач в страната, който да не го е страх от две неща – да не му се отнеме лиценза и да не предизвика или попадне в катастрофа, при която да има загинали. В този смисъл няма фирма, която да не полага ежедневни усилия, за да предотврати това”, обясни Симеон Милушев от Националната асоциация на автобусните превозвачи, пред "Здравей, България" по NOVA.

По думите му превозвачите, които извършват транспорт по редовни линии, отговарят на всички изисквания. Дори и да искат да извършват нарушения, те се страхуват от драконовски глоби. 

Автобусите преди 2008 година обаче седалките в тях не отговарят на изискванията за поставяне на колан. В инструктажите към водачите се казва те да призоват за поставяне на коланите. Но пътниците не искали да ги поставят. 

„Преди две години Столична община направи обществена поръчка, която задължи софийските превозвачи да купят около 300 нови автобуса и така възрастовият им състав се понижи. В страната обаче все още процентът на новите автобуси е плачевен”, допълни той.

Милушев е на мнение, че контролът, който се извършва в малките населени места, е занижен заради много обстоятелства. Едно от тях е ниското заплащане на контролните органи и тяхното обучение. По този начин не са мотивирани да изпълняват задълженията си.

В сряда предстои среща на 10 организации и да се предложат допълнителни мерки на Министерството на транспорта.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Коментари 17
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

17 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

„Голямото преследване“ е вече в България

„Голямото преследване“ е вече в България

Любопитно Преди 8 минути

NOVA и Ники Кънчев задават нов стандарт в реализирането на телевизионни игри у нас

За първи път Opensignal включи 5G в своите награди в България

За първи път Opensignal включи 5G в своите награди в България

Технологии Преди 9 минути

Vivacom получава най-голям брой награди, благодарение на двете си категорични победи и осем споделени победи

xs

Тропическата буря "Бони" се превръща в ураган, уби трима в Централна Америка

Свят Преди 1 час

Ураганът, който е третият за сезона край бреговете на Мексико, е с максимални постоянни ветрове със скорост 125 км в час

Откриха мъртъв мъж пред Археологическия музей във Варна

Откриха мъртъв мъж пред Археологическия музей във Варна

България Преди 2 часа

По случая се води се разследване

Файтон блъсна жена в заведение в Созопол

Файтон блъсна жена в заведение в Созопол

България Преди 3 часа

Жената е със сътресение на мозъка

Зеленски: Участието ни в срещата на върха на Г-20 зависи от това на Русия

Зеленски: Участието ни в срещата на върха на Г-20 зависи от това на Русия

Свят Преди 3 часа

Нашето участие ще зависи от това дали и Русия ще бъде там, заяви украинският президент Володимир Зеленски

Какво време ни очаква днес

Какво време ни очаква днес

България Преди 4 часа

В следобедните часове над Западна България ще се развива купеста облачност

Движението по АМ "Тракия" в посока Бургас ще е в една лента

Движението по АМ "Тракия" в посока Бургас ще е в една лента

България Преди 4 часа

За ремонтно-възстановителни дейности по настилката ще бъде затворена изпреварващата лента

Започва работата по приоритетите на "Продължаваме промяната"

Започва работата по приоритетите на "Продължаваме промяната"

България Преди 4 часа

В събота от ПП проведоха консултации в парламента с коалиционните си партньори от "БСП за България" и "Демократична България"

Заев: Включването на българи в конституцията трябва да се случи

Заев: Включването на българи в конституцията трябва да се случи

Свят Преди 4 часа

По негови думи включването на българи, хървати и черногорци в конституцията на страната е стъпка, която трябва да бъде направена

Увеличиха с 30 процента минималната работна заплата в Турция

Увеличиха с 30 процента минималната работна заплата в Турция

Свят Преди 4 часа

През януари минималното възнаграждение в страната бе увеличено с 50 процента

Британската армия възстанови контрола над акаунтите си в Twitter и YouTube

Британската армия възстанови контрола над акаунтите си в Twitter и YouTube

България Преди 4 часа

Акаунтът ѝ в YouTube е бил преименуван на "Ark Invest"

Зеленски: Украинските сили ще се върнат в Лисичанск

Зеленски: Украинските сили ще се върнат в Лисичанск

Свят Преди 5 часа

Контролът над района ще бъде възстановен, обеща той

След стрелбата в Копенхаген: Трима убити, стрелецът е действал сам

След стрелбата в Копенхаген: Трима убити, стрелецът е действал сам

Свят Преди 5 часа

Стрелецът е действал сам и изглежда е избирал жертвите си на произволен принцип, твърди полицията

Google ще трие някои лични данни на потребителите

Google ще трие някои лични данни на потребителите

Технологии Преди 5 часа

Компанията ще премахва автоматично "чувствителни местоположения"

Хакнаха акаунтите на британската армия в Twitter и YouTube

Хакнаха акаунтите на британската армия в Twitter и YouTube

Свят Преди 12 часа

Води се разследване по случая