17

“Въпросът за коланите е много важен и се поставя след всеки тежък инцидент. Няма място за отстъпление. Трябва да се промени законодателството. Има изготвени текстове. През месец септември те ще бъдат внесени в Народното събрание", заяви Бойко Рановски, директорът на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" пред "Здравей, България" по NOVA.

"Автобусите произведени преди 2006-а година, нямат задължение за монтиране на обезопасителни колани. С промените в закона за автомобилните первози ще има промяна, която ще задължи всички автобуси, които извършват обществен превоз на пътници да бъдат оборудвани с обезопасителни колани", добави директорът на "Автомобилна администрация".

"Безопасността е най-важното нещо и сигурността на пътниците при пътуването", каза Бойко Рановски.

"При някои превозни средства това е възможно заради самите седалки, които трябва да се подновят. В страната има регистрирани над 23 000 автобуса. 15 000 от тях са регистрирани с първа регистрация до 2006-а година. Не всички от 23 000 автобуса са лицензирани за извършване на превоз."

След катастрофата: Трима ранени с опасност за живота

Автобус се обърна в Искърското дефиле

По думите му общо лицензираните автобуси са 13 000, и ако се въведе такава мярка, ще обхване около 50%.

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Агенция “Пътна инфраструктура” е била уведомявана многократно от институциите в Своге, че конкретният участък е опасен. Знакът от 40 км ограничение е сложен, заради зачестилите инциденти.

Като бивш шеф на КАТ Рановски посочи, че се е водила такава кореспонденция за много места в страната. По думите му един път може да се затвори се решава от стопанина на пътя и от пътната полиция. 

На Централната автогара в София се извършва проверка на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”. Проверява се документалната част на автобусите – дали отговарят на изискванията за дадения вид превоз, както и работно време. Дали шофьорът притежава всички необходими документи.

Колан в автобуса - не е задължително, но ако го има, да го сложим

„След 2008 г. няма произведен автобус, който да не притежава обезопасителни колани. Проблемът е дали се поставят. Няма превозвач в страната, който да не го е страх от две неща – да не му се отнеме лиценза и да не предизвика или попадне в катастрофа, при която да има загинали. В този смисъл няма фирма, която да не полага ежедневни усилия, за да предотврати това”, обясни Симеон Милушев от Националната асоциация на автобусните превозвачи, пред "Здравей, България" по NOVA.

По думите му превозвачите, които извършват транспорт по редовни линии, отговарят на всички изисквания. Дори и да искат да извършват нарушения, те се страхуват от драконовски глоби. 

Автобусите преди 2008 година обаче седалките в тях не отговарят на изискванията за поставяне на колан. В инструктажите към водачите се казва те да призоват за поставяне на коланите. Но пътниците не искали да ги поставят. 

„Преди две години Столична община направи обществена поръчка, която задължи софийските превозвачи да купят около 300 нови автобуса и така възрастовият им състав се понижи. В страната обаче все още процентът на новите автобуси е плачевен”, допълни той.

Милушев е на мнение, че контролът, който се извършва в малките населени места, е занижен заради много обстоятелства. Едно от тях е ниското заплащане на контролните органи и тяхното обучение. По този начин не са мотивирани да изпълняват задълженията си.

В сряда предстои среща на 10 организации и да се предложат допълнителни мерки на Министерството на транспорта.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Коментари 17
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

17 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Безкофеиновото кафе, наистина ли е толкова безвредно, колкото си мислим

Безкофеиновото кафе, наистина ли е толкова безвредно, колкото си мислим

Любопитно Преди 14 минути

За кого е подходящо то и защо не бива да прекаляваме и с него

Италия глоби Google с над 100 млн. евро

Италия глоби Google с над 100 млн. евро

Технологии Преди 38 минути

Обвинението е злоупотреба с господстващо положение на пазара

Ивет Лалова остана четвърта в Савона

Ивет Лалова остана четвърта в Савона

Свят Преди 8 часа

Най-добрата ни спринтьорка Ивет Лалова - Колио завърши четвърта в старта на 200 метра от турнира по лека атлетика в италианския град Савона

Bright awards 2021 отличи най-добрите ПР агенции и комуникационни проекти в България

Bright awards 2021 отличи най-добрите ПР агенции и комуникационни проекти в България

България Преди 11 часа

All Channels Communication Group стана агенция на годината, а PR Play грабна първото място за кампания на годината

Къде има опасност от наводнения

Къде има опасност от наводнения

България Преди 12 часа

В резултат на интензивни валежи има опасност от възникване на наводнения в следобедните и вечерните часове в събота и през нощта срещу неделя

Определят я като „най-лошата година в историята”

Определят я като „най-лошата година в историята”

Любопитно Преди 13 часа

Прокопий пише: „Защото слънцето даваше своята светлина без яркост, подобно на луната”

Скандал след смяната на шефа на БАИ

Скандал след смяната на шефа на БАИ

България Преди 13 часа

Стамен Янев се връща на ръководния пост в Българската агенция за инвестиции, Десислава Трифонова обяви, че е жертва на реваншизъм

Какво показват първите резултати от смесването на ваксините на Pfizer и АstraZeneca

Какво показват първите резултати от смесването на ваксините на Pfizer и АstraZeneca

Теми в развитие Преди 13 часа

Проучването включва 850 души на възраст над 50 години

Марио Драги

Защо италианският премиер Марио Драги се отказа от заплата

Свят Преди 14 часа

Драги, който е бивш шеф на Европейската централна банка, обяви, че се отказва от заплатата от около 110 000 евро

Бирена спа терапия, как всъщност влияе на кожата ни

Бирена спа терапия, как всъщност влияе на кожата ни

Любопитно Преди 14 часа

Вижте какво е мнението на дерматолозите

Sinoptik.bg празнува своя 13-и рожден ден

Sinoptik.bg празнува своя 13-и рожден ден

България Преди 15 часа

Стартиралата през 2008 г. платформа предлага прогноза за времето в 80 000 точки от страната и света

Проучване: Над 1/4 от европейците не биха се ваксинирали срещу COVID-19

Проучване: Над 1/4 от европейците не биха се ваксинирали срещу COVID-19

Теми в развитие Преди 15 часа

Според допитването българите изпитват най-голямо нежелание да се имунизират

Каракачанов

ВМРО иска президентска република

България Преди 16 часа

Под каква форма ще се яви ВМРО на предсрочните избори все още категорично не е решено, но има няколко варианта

Александър Христов

Преди финала на „Отдел Издирване“: За трудностите и предизвикателствата

България Преди 17 часа

Продуцентът Александър Христов разкрива повече за сериала в интервю за Vesti.bg

“Иди, учи и се върни” дава стипендии до 10 хил. лв за магистратура в чужбина

“Иди, учи и се върни” дава стипендии до 10 хил. лв за магистратура в чужбина

България Преди 18 часа

Общността на българите по света инвестира 45 000 лв в образованието на бъдещи лидери