“Въпросът за коланите е много важен и се поставя след всеки тежък инцидент. Няма място за отстъпление. Трябва да се промени законодателството. Има изготвени текстове. През месец септември те ще бъдат внесени в Народното събрание", заяви Бойко Рановски, директорът на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" пред "Здравей, България" по NOVA.

"Автобусите произведени преди 2006-а година, нямат задължение за монтиране на обезопасителни колани. С промените в закона за автомобилните первози ще има промяна, която ще задължи всички автобуси, които извършват обществен превоз на пътници да бъдат оборудвани с обезопасителни колани", добави директорът на "Автомобилна администрация".

"Безопасността е най-важното нещо и сигурността на пътниците при пътуването", каза Бойко Рановски.

"При някои превозни средства това е възможно заради самите седалки, които трябва да се подновят. В страната има регистрирани над 23 000 автобуса. 15 000 от тях са регистрирани с първа регистрация до 2006-а година. Не всички от 23 000 автобуса са лицензирани за извършване на превоз."

След катастрофата: Трима ранени с опасност за живота

Автобус се обърна в Искърското дефиле

По думите му общо лицензираните автобуси са 13 000, и ако се въведе такава мярка, ще обхване около 50%.

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Агенция “Пътна инфраструктура” е била уведомявана многократно от институциите в Своге, че конкретният участък е опасен. Знакът от 40 км ограничение е сложен, заради зачестилите инциденти.

Като бивш шеф на КАТ Рановски посочи, че се е водила такава кореспонденция за много места в страната. По думите му един път може да се затвори се решава от стопанина на пътя и от пътната полиция. 

На Централната автогара в София се извършва проверка на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”. Проверява се документалната част на автобусите – дали отговарят на изискванията за дадения вид превоз, както и работно време. Дали шофьорът притежава всички необходими документи.

Колан в автобуса - не е задължително, но ако го има, да го сложим

„След 2008 г. няма произведен автобус, който да не притежава обезопасителни колани. Проблемът е дали се поставят. Няма превозвач в страната, който да не го е страх от две неща – да не му се отнеме лиценза и да не предизвика или попадне в катастрофа, при която да има загинали. В този смисъл няма фирма, която да не полага ежедневни усилия, за да предотврати това”, обясни Симеон Милушев от Националната асоциация на автобусните превозвачи, пред "Здравей, България" по NOVA.

По думите му превозвачите, които извършват транспорт по редовни линии, отговарят на всички изисквания. Дори и да искат да извършват нарушения, те се страхуват от драконовски глоби. 

Автобусите преди 2008 година обаче седалките в тях не отговарят на изискванията за поставяне на колан. В инструктажите към водачите се казва те да призоват за поставяне на коланите. Но пътниците не искали да ги поставят. 

„Преди две години Столична община направи обществена поръчка, която задължи софийските превозвачи да купят около 300 нови автобуса и така възрастовият им състав се понижи. В страната обаче все още процентът на новите автобуси е плачевен”, допълни той.

Милушев е на мнение, че контролът, който се извършва в малките населени места, е занижен заради много обстоятелства. Едно от тях е ниското заплащане на контролните органи и тяхното обучение. По този начин не са мотивирани да изпълняват задълженията си.

В сряда предстои среща на 10 организации и да се предложат допълнителни мерки на Министерството на транспорта.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

– Скъпа, какво ще кажеш за едно романтично пътуване? – Къде? – До хладилника и обратно – донеси ми бира!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Защо някои хора помнят сънищата си, а други - не?

Защо някои хора помнят сънищата си, а други - не?

Любопитно Преди 40 минути

Защо някои хора помнят сънищата си, а други - не?

Снимката е илюстративна

Гърция ще придобие 30 бойни хеликоптера Apache от САЩ

Свят Преди 41 минути

Очаква се първите контакти да бъдат направени следващата седмица на международното изложение на армията на САЩ AUSA във Вашингтон

.

Червен код в Гваделупа заради тропическата буря "Джери"

Свят Преди 1 час

Френските власти въведоха най-висока степен на опасност за карибския остров, очакват се проливни дъждове

,

Граничният пункт "Рафах" между Газа и Египет се очаква да бъде отворен на 14 октомври

Свят Преди 1 час

Служители на Мисията на Европейския съюз за съдействие по границите ще бъдат разположени там след спирането на огъня

Почина легендарен музикант

Почина легендарен музикант

Свят Преди 2 часа

Басистът и автор на хитове като "Nights In White Satin" е починал неочаквано на 82-годишна възраст

Мина Илиева и Виолета Манчева са новите лица в Новините на NOVA

Мина Илиева и Виолета Манчева са новите лица в Новините на NOVA

Любопитно Преди 2 часа

Те ще водят информационни емисии от 13-ти октомври

,

Доц. Борислав Цеков в Телеграфно подкастът: Рубио и Ванс се борят да наследят Тръмп в Белия дом

Любопитно Преди 2 часа

Доц. Борислав Цеков е най-изявеният изследовател на Тръмп в България

.

Зам.-шефът на ЦСМПВ д-р Мартин Малчев пред Телеграфно подкастът: Спасихме живот за 4 минути

Любопитно Преди 2 часа

Най-малкият пациент в хеликоптера е 3 месечно бебе, което интубирахме, а в кариерата ми – недоносено 700 грама

Софийският съд сложи край: БПСЦ отива към ликвидация

Софийският съд сложи край: БПСЦ отива към ликвидация

България Преди 3 часа

Решението на Апелативния съд е окончателно и не подлежи на по-нататъшно обжалване

,

Израелската армия завърши първата фаза от изтеглянето си от Газа

Свят Преди 3 часа

Това поставя началото на 72-часовия срок за освобождаване на заложниците

Първи думи от САЩ, след като Нобела за мир не отиде при Тръмп

Първи думи от САЩ, след като Нобела за мир не отиде при Тръмп

Свят Преди 3 часа

Говорителят на Белия дом, Стивън Чунг смята, че комитетът е поставил „политиката над мира“

Желязков в "Елените": Държавата осигурява вода и започва обследване на реката

Желязков в "Елените": Държавата осигурява вода и започва обследване на реката

България Преди 3 часа

Бедственото положение в района се удължава с още 7 дни

а

72-годишен мъж е ограбен и заплашен с нож в Ямболско

България Преди 3 часа

Още същия ден са установени и задържани 48-годишен мъж и 37-годишна жена, съпричастни към деянието

Внимание, шофьори: Промени в движението по АМ „Струма“

Внимание, шофьори: Промени в движението по АМ „Струма“

България Преди 3 часа

От събота (11 октомври) до 17 октомври включително, движението в участък от трасето ще бъде временно пренасочено

Краен срок: Остават 15 работни дни за подаване на заявления за помощ за отопление

Краен срок: Остават 15 работни дни за подаване на заявления за помощ за отопление

България Преди 4 часа

Месечният размер на помощта е 121,34 лв., което прави общо 606,70 лв. за петмесечния период от 1 ноември 2025 г. до 31 март 2026 г.

Неидентифициран дрон е забелязан над база на НАТО в Германия

Неидентифициран дрон е забелязан над база на НАТО в Германия

Свят Преди 4 часа

Базата се използва за въздушни разузнавателни операции на НАТО