17

“Въпросът за коланите е много важен и се поставя след всеки тежък инцидент. Няма място за отстъпление. Трябва да се промени законодателството. Има изготвени текстове. През месец септември те ще бъдат внесени в Народното събрание", заяви Бойко Рановски, директорът на изпълнителна агенция "Автомобилна администрация" пред "Здравей, България" по NOVA.

"Автобусите произведени преди 2006-а година, нямат задължение за монтиране на обезопасителни колани. С промените в закона за автомобилните первози ще има промяна, която ще задължи всички автобуси, които извършват обществен превоз на пътници да бъдат оборудвани с обезопасителни колани", добави директорът на "Автомобилна администрация".

"Безопасността е най-важното нещо и сигурността на пътниците при пътуването", каза Бойко Рановски.

"При някои превозни средства това е възможно заради самите седалки, които трябва да се подновят. В страната има регистрирани над 23 000 автобуса. 15 000 от тях са регистрирани с първа регистрация до 2006-а година. Не всички от 23 000 автобуса са лицензирани за извършване на превоз."

След катастрофата: Трима ранени с опасност за живота

Автобус се обърна в Искърското дефиле

По думите му общо лицензираните автобуси са 13 000, и ако се въведе такава мярка, ще обхване около 50%.

СНИМКИ ОТ МЯСТОТО НА ИНЦИДЕНТА МОЖЕ ДА ВИДИТЕ В ГАЛЕРИЯТА НИ

Агенция “Пътна инфраструктура” е била уведомявана многократно от институциите в Своге, че конкретният участък е опасен. Знакът от 40 км ограничение е сложен, заради зачестилите инциденти.

Като бивш шеф на КАТ Рановски посочи, че се е водила такава кореспонденция за много места в страната. По думите му един път може да се затвори се решава от стопанина на пътя и от пътната полиция. 

На Централната автогара в София се извършва проверка на Изпълнителната агенция „Автомобилна администрация”. Проверява се документалната част на автобусите – дали отговарят на изискванията за дадения вид превоз, както и работно време. Дали шофьорът притежава всички необходими документи.

Колан в автобуса - не е задължително, но ако го има, да го сложим

„След 2008 г. няма произведен автобус, който да не притежава обезопасителни колани. Проблемът е дали се поставят. Няма превозвач в страната, който да не го е страх от две неща – да не му се отнеме лиценза и да не предизвика или попадне в катастрофа, при която да има загинали. В този смисъл няма фирма, която да не полага ежедневни усилия, за да предотврати това”, обясни Симеон Милушев от Националната асоциация на автобусните превозвачи, пред "Здравей, България" по NOVA.

По думите му превозвачите, които извършват транспорт по редовни линии, отговарят на всички изисквания. Дори и да искат да извършват нарушения, те се страхуват от драконовски глоби. 

Автобусите преди 2008 година обаче седалките в тях не отговарят на изискванията за поставяне на колан. В инструктажите към водачите се казва те да призоват за поставяне на коланите. Но пътниците не искали да ги поставят. 

„Преди две години Столична община направи обществена поръчка, която задължи софийските превозвачи да купят около 300 нови автобуса и така възрастовият им състав се понижи. В страната обаче все още процентът на новите автобуси е плачевен”, допълни той.

Милушев е на мнение, че контролът, който се извършва в малките населени места, е занижен заради много обстоятелства. Едно от тях е ниското заплащане на контролните органи и тяхното обучение. По този начин не са мотивирани да изпълняват задълженията си.

В сряда предстои среща на 10 организации и да се предложат допълнителни мерки на Министерството на транспорта.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram