17

Президентът Румен Радев съобщи, че е наложил вето на Закона за корпоративното подоходно облагане. На 7 ноември парламентът прие собствениците на стари автомобили да плащат по-висок данък. Според разчетите на вносителите на промените това ще увеличи данъците на по-старите коли с около 30%.

Заради наложеното от президента вето на текстове от Сдружението на общините поискаха среща с държавния глава, информира БНР.

Промените се подкрепят от по-голямата част от членовете на сдружението, каза кметът на Карлово Емил Кабаиванов:

"Промените в пакета данъчни закони са част от наши разговори с Министерството на финансите в последните три години. На последния управителен съвет на сдружението преди около месец в Троян Управителният съвет гласува и подкрепи тези промени, така че мога да кажа – огромната част от колегите ги подкрепят. Ние сме кметове, уважаваме институциите в държавата и искаме в една работна среща да обясним на президента на републиката какви са нашите аргументи, с които подкрепяме тези промени."

Според Кабаиванов не може да се противопоставя социална политика на екология, когато става дума за данъците.

Община Пазарджик ще запази минималните ставки при новото облагане на автомобилите, стана ясно от изказване на кмета Тодор Попов.

Промените са във връзка с отчитането на екологичната категория на колите, при определянето на годишните данъци от следващата финансова година. Според кмета Попов поскъпването на налозите на автомобилите, които най-много замърсяват въздуха, е справедливо.

Попов е категоричен, че с поскъпването на налога на старите автомобили се спекулира излишно:

"В нетно увеличение цифрата не е голяма. Може би най-голямата цифра ще бъде около 7-8 лева на автомобил. Те цапат най-много, но пък на хората такива са им възможностите. Досега плащаха най-малко и пак ще плащат най-малко, в смисъл няма да плащат повече, отколкото другите, които имат по-скъпи автомобили".

Темата коментира пред NOVA и кметът на Стара Загора Живко Тодоров от ГЕРБ. Според него "замърсяването в градовете става все по-опасно заради наличието на многото автомобили". 

"Колите във всяко семейство се увеличават, в това число и старите. Така се увеличава и замърсяването и отделянето на канцерогенни елементи в атмосферата", каза Тодоров.

Според него спирането на старите автомобили от движение би било крайна мярка, която ще доведе до протести. Затова действията, които предприема правителството към момента са правилни - да се процедира поетапно. 

Градоначалникът беше категоричен, че този, който замърсява повече, трябва да плаща повече.

"Проблемите в една малка община не са същите като в една по-голяма, където има повече трафик. Затова се дава възможност на общинските съвети сами да решат какъв да бъде размерът на съответното повишение. Ние, кметовете, настояваме това да се въведе сега", категоричен беше Тодоров.

Още от разговора в телевизията - вижте и във видеото по-горе.

Радев наложи вето върху данъците на по-старите коли

Менда Стоянова: Лимит само за разширения кръг лица

Горанов: Няма „Гражданска отговорност“ от 1000 лв.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини последвайте страницата ни в Instagram.