1

Д ен след ужасяващия инцидент в тунел „Ечемишка” на магистрала „Хемус” в NOVA е получен сигнал за опасност в друг тунел – „Траянови врата“ на магистрала „Тракия” и опасността отново е в осветителните тела.

Пътъваме до петдесет и пети километър на магистрала „Тракия” посока София-Бургас. И само след няколко метра, в средата на тунела, виждаме как над нас виси капака на една от лампите. Мъжът, подал сигнала до телевизията, видял висящия капак още през ноември. Две седмици по-късно се обажда отново на тел. 112, но резултат няма. Чашата на търпението на мъжа преляла, след като се оказал на метри от инцидента в „Ечемишка”.

Евростат: България е с най-смъртоносните пътища

Шефът на АПИ: Хубавият път е опасен път

Трагичният инцидент, при който загина жена, провокира да бъде направена проверка кои са най-опасните пътища в България. Репортерът Мария Милкова направи списък с

9 пътни участъци, които можем да наречем участъци на смъртта.

Причините са различни.

Според данните на КАТ само в тези участъци за първите девет месеца на 2016 г. са станали над 1000 катастрофи. В тях са загинали 40 души, а над 100 са ранените. Причините са от една страна опасен път със завои, висок трафик, струпване на пътни възли в комбинация с висока скорост и неправилно изпреварване.

Ето къде да сме особено внимателни.

Участък номер едно. Оказва се, че най-опасно е да пътуваме по магистрала „Хемус”. Най-вече в два участъка. Първият е в частта до София и държи рекордът по брой катастрофи – 265 за 9 месеца. Тук основната причина е висока скорост. За щастие загинали няма. На магистрала „Хемус” бе и най-голямата верижна катастрофа в тунела „Витиня”.

Другият участък е край Тетевен, където има 8 загинали, 117 ранени в 139 катастрофи. Заради липсата на магистрала – тук освен висока скорост втората причина за инцидентите е отнето предимство.

Следва един добре познат път – Русе-Бяла.

Пътят помни една от най-големите трагедии у нас – автобус полита от моста край Бяла, загиват 18 души. Тази отсечка от едва 50 километра оглавява черната статистика за поредна година със своите 246 произшествия за 9 месеца. На практика това означава катастрофа почти всеки ден. Загиналите са 7. Основната причината е в изпреварването и отнемане на предимство.

Особено внимание трябва да отделим на следващия участък, защото е най-натоварен през лятото – пътят между Варна и Бургас, който е осеян с опасни завои. Там са станали 106 катастрофи, 6 загинали и 50 ранени. Причините – най-вече неправилно изпреварване.

Стара Загора – Казанлък

– необичаен участник в тази класация с 83 катастрофи и 22 ранени. Каква е причината? 30-километровата отсечка е почти прав участък, на който шофьорите се увличат да вдигат високи скорости. Това е и най-честата причина за произшествията.

Още един прав участък е на нашето внимание – Карловско шосе и най-вече около село Труд. Петима загинали и 24 ранени в 67 катастрофи. Отново висока скорост, добавяме и интензивен трафик.

Следващите две трасета са в планински райони и са особено опасни за шофирани. Това е пътят между Пловдив и Асеновград, следван от Кресненското дефиле. Сами се досещате, че причината за катастрофите основно е неправилно изпреварване и отнемане на предимство.

И на последно място номер 9 е Търново – Дебелец, преди Прохода на Републиката. Основната причина за честите катастрофи са, че там се съединяват няколко пътни възела и трафикът е особено интензивен.

Междувременно председателят на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка Йонко Иванов заяви в „Здравей, България“, че ще поискат

оставката на хората, поред които „случилото се в тунел „Ечемишка” е случайно”.

Гредата убиец в "Ечемишка" проверявана през септември

Очевидец на трагедията в тунела: Все едно бетонни блокове падаха

По думите му в България за пореден път се тича след събитията. „Преди две години говорихме за първия тунел. След това стана катастрофа и го затвориха. Тук е същото нещо”, даде пример Иванов.

Според него ще се скрие какво е установила проверката. Експертът съобщи, че по закон трябва да има човек, който да отговаря за този тунел, да прави регулярни проверки на състоянието му и да вписва всичко в паспорта на съоръжението. Иванов попита, защо когато е правен ремонт на виадукта, не е направен ремонт и на тунела.

Досието за безопасността на тунел „Ечемишка“ на автомагистрала „Хемус“ да стане публично, поискаха експерти на пресконференция в националния пресклуб на БТА. Димитър Ганев, председател на УС на сдружение „Обществен съвет за пътна безопасност“ поиска да бъде оповестен и договора с фирмата за поддържане на тунела – „Автомагистрали“ ЕАД. Той уточни, че тунелите по републиканските пътища се управляват от съответните областни управления на АПИ.

„Преглеждайки пирамидата на отговорностите,

нещата тръгват от министъра на регионалното развитие и благоустройството, не от сегашния, а от предишния“,

заяви Ганев. Според него ръководството на АПИ не може да взима решения без знанието и на министъра.

Според експертите трябва да има видео наблюдение в тунелите. Те смятат, че е необходим и изцяло нов Закон за движение по пътищата. Експертите призоваха политиците да се изготви и национален план за пътна безопасност. Димитър Ганев заяви, че

държавата е абдикирала от политиката по безопасност на пътя и всичко е стоварено на главата на шофьорите

– увеличават се таксите, увеличават се и глобите.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 

Не пропускай

<p>Жената, която <strong>спаси милиони</strong> животи </p>
Ексклузивно

Жената, която спаси милиони животи 

Преди 3 часа
<p>Вижте руския <strong>„Град на мъртвите”</strong></p>
Ексклузивно

Вижте руския „Град на мъртвите”

Преди 1 ден
Путин, ще остане ли или ще си тръгне
Ексклузивно

Путин, ще остане ли или ще си тръгне

Преди 18 часа
Светлана Бахчеванова
Ексклузивно

Как една българка променя три държави

Преди 41 минути
Какво не знаем за круизите
Ексклузивно

Какво не знаем за круизите

Преди 1 час
Бум на варицела в цялата страна
Ексклузивно

Бум на варицела в цялата страна

Преди 1 час
Къде е обявен жълт код за мъгла днес
Ексклузивно

Къде е обявен жълт код за мъгла днес

Преди 3 часа
<p>Жената, която <strong>спаси милиони</strong> животи&nbsp;</p>
Ексклузивно

Жената, която спаси милиони животи 

Преди 3 часа
DW: Когато Америка забрани алкохола
Ексклузивно

DW: Когато Америка забрани алкохола

Преди 14 часа
Путин, ще остане ли или ще си тръгне
Ексклузивно

Путин, ще остане ли или ще си тръгне

Преди 18 часа
<p><strong>Антъни Джошуа</strong> се срещна с Усик</p>
Ексклузивно

Антъни Джошуа се срещна с Усик

Преди 19 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини