Ж ените на средна възраст, които следват диетата на Аткинс са изложени на повишен риск от сърдечна недостатъчност, сочи ново проучване, цитирано от „Дейли Мейл“ (Daily Mail).

Въпреки одобрението на този хранителен режим от редица знаменитости като Дженифър Анистън и Гуинет Полтроу, учените предупреждават, че той може да бъде смъртоносен.

Вижте някои звезди, подложили се на диетата на Аткинс в нашата галерия

Диетите, базирани на консумацията на месо, увеличават значително риска от изпадане в нелечимо здравословно състояние при хората над 50 години. В същото време тези, които консумират повече протеини от зеленчуци са изложени на по-малък риск от сърдечна недостатъчност.

Диетата на Аткинс съветва тези, които са решили да я спазват, да изхвърлят въглехидратите от менюто си за две седмици. Милиони хора последваха тази диета, когато тя стана популярна в края на 90-те години на миналия век.

Предишни изследвания установиха, че диетата на Аткинс увеличава риска от запек, което пък е ключов фактор за заболяване от рак на дебелото черво.

Ето как да комбинирате храните, за да са ви полезни

Кои зеленчуци са по-полезни сготвени, отколкото сурови

Похапвайте редовно пълнозърнени храни. Вижте защо

Американски учени са проследили състоянието на 100 хил. жени на възраст между 50 и 79 години в продължение на 5 години, а 1711 от тях са развили сърдечна недостатъчност.

Жените, участвали в проучването, сами са докладвали за хранителния си режим. Изследователите открили, че жените, които консумират повече протеини са в значително по-голям риск, в сравнение с тези, които консумират по-малко месо.

Водещият изследовател д-р Мохамед Фирас Барбър от университета „Браун“ в Роуд Айлънд споделя: „Необходимо е по-добро разбиране риска от диетите. Оказва се, че сърдечната недостатъчност сред жени след менопауза е не само широко разпространена, но е и предотвратима чрез промяна на хранителния режим“.

Диетите, базирани на плодове, зеленчуци, пълнозърнени храни и нискомаслени млечни продукти са препоръчителни, за да се запази сърцето здраво. Експертите съветват дамите да избягват червеното месо и да консумират само пилешко, без кожата, ако желаят.

Разберете кои са най-големите лъжи и митове за диетите във видеото горе.

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
ЦИК прие хронограма за президентските избори

ЦИК прие хронограма за президентските избори

България Преди 2 часа

До 9 септември ЦИК трябва да определи условията и реда за провеждане на предизборната кампания

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Пожар и експлозия в завод за боеприпаси край Рим

Свят Преди 2 часа

Експлозията избухна в следобедните часове в град Колеферо

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Безпрецедентни дъждове в Япония, обявиха най-висока степен на тревога

Свят Преди 5 часа

100 литра дъжд на квадратен метър са паднали само за един час

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

DARA поздрави Бургас за домакинството на "Евровизия"

България Преди 6 часа

DARA: Всички погледи са във вас в момента

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

Радев обеща да съхрани ТЕЦ-овете и въгледобива

България Преди 6 часа

За целта правителството е в постоянен диалог с Европейската комисия

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

Полицията откри 46 питбула в незаконен развъдник

България Преди 7 часа

На собствениците са съставени актове за административни нарушения

11 септември 2001 година, когато бе атакувано сърцето на Америка

13 август 2001: Хитрият ход на КСМ, който остава незабелязан преди 11 септември

Свят Преди 8 часа

КСМ е бил известен на американското разузнаване още от 90-те години, но през юни 2001 г. получава виза под фалшива самоличност

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

16 години по-късно: САЩ отново ще изпълнят три смъртни присъди за ден

Свят Преди 8 часа

Антъни Хайнс, Джереми Уилямс и Карлос Куеста-Родригес са осъдени за убийства в три различни щата

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

"Бях готова да оставя кариерата си заради него": Никол Кидман с откровения за Том Круз

Любопитно Преди 8 часа

Никол Кидман направи редки разкрития за брака си с Том Круз, признавайки, че на 23 години е била готова да съсипе кариерата си заради любовта. Актрисата проговори и за скорошния си развод с Кийт Ърбан и това как продължава да вярва в любовта

Илияна Йотова поздрави Бургас за  „Евровизия“

Илияна Йотова поздрави Бургас за „Евровизия“

България Преди 8 часа

Президентът: Нека бургазлии се гордеят с прекрасния си град

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Иранци се подиграха на Тръмп - уплашил се от Иран

Свят Преди 8 часа

"Унижение" за американския лидер

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Взрив в Ротердам, загинал и ранени

Свят Преди 8 часа

От полицията заявиха, че на този етап няма непосредствени признаци за саботаж

Част от професиите, които традиционно дават първа работа на младите хора, се свиват, докато технологичните промени увеличават нуждата от нови умения.

67 милиона младежи са безработни: Технологиите променят първите стъпки в кариерата

Парите ни Преди 8 часа

Младежката безработица расте, а част от традиционните начални позиции на пазара на труда намаляват

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

Пулев: Предотвратихме крах и хаос и спряхме шоковото покачване на цените

България Преди 9 часа

Пулев: Правителството работи неуморно и в правилната посока

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Украйна извади от строя още две руски рафинерии

Свят Преди 9 часа

По-рано бе съобщено за удар и по обект на руската компания "Уайлдберис"