Б ългарски тийнейджъри искат да създадат специален календар, споделен между учители и ученици, така че повече да няма пропуснат изпит.
Проектът, за който те разказват пред Vesti.bg и Вдъхновените е част от инициативата Teenovator.
Във видеото вижте: какво мотивира учениците да вземат участие в проекта.
Красимира и Любомир са ученици от столичното 32 СОУ „Свети Климент Охридски“. Двамата имат много повече общи неща, отколкото предполагат. Любомир се мести със семейството си от Украйна преди 8 години, а Красимира също е от смесен брак – майка й е от Оксфорд, Великобритания.
Освен че те не са израснали в типично българска среда и двамата споделят, че изпитват един особен вид трудност при комуникацията с връстниците си – за тях работата в екип е предизвикателство, с което не се справят успешно.
Докато не се запознават с проекта Teenovator.
В него ментори предприемачи срещат ученически екипи, които разработват своята първа идея за собствен бизнес.
Как Краси и Любо решават да се включат?
Красимира споделя, че се е запалила по-скоро заради съученици, понеже нейни приятели се включват, решава, че ще е добра идея да опита. „В последствие, след няколко срещи, открих, че това ще ми помогне в отборната работа, тъй като никога не съм била отборен играч – всичко правя сама. Освен това никога не слушам какво ми се казва, което е голям проблем в усвояването ми на нови знания“, признава момичето.
Подобен опит споделя и нейният съотборник – Любомир. „Това, което ми беше най-сложно в проекта беше екипната работа, тъй като аз не се справям особено добре с нея“.
Така двамата индивидуалисти Любо и Краси са поставени пред голямо предизвикателство – да преодолеят различията си в името на общия успех.
Проект, вдъхновен от реални проблеми на учениците
Личната мотивация на Краси и Любо да започнат да разработват проекта си е породен от проблеми, с които и двамата се сблъскват ежедневно. Тяхната идея е да се създаде онлайн календар, споделен между учители и ученици, в който да бъдат нанесени всички дати за контролни, класни и тестове, като ученикът може да сложи римайндър, който да го подсеща, че му предстои изпитване, така че да има време да се подготви.
„Непрекъснато се сблъскаме с този проблем, не само съучениците, но и приятелите ми – липса на връзка между съучениците, хората не си записват, няма добра логистика.“ Това води буквално до загуба на информация, допълва Любо.
Личният мотив на Краси да разработи този календар също е вдъхновен от проблеми от ежедневието й.
„Тъй като аз много боледувам и често отсъствам, често се случва да не знам какво ни е домашното, на какъв материал ще ми е тестът... Винаги съм се чудила защо няма удобен начин да систематизира всичко това. “
Момичето споделя, че групи на класа, които се създават в различни приложения са добра идея, но и нож с две остриета, тъй като там често се получава „ефектът на групата“ – всеки мисли, че другият ще напише нещо и накрая никой не дава информация на никого.
Според Красимира споделеният календар с учител може да подобри и връзката между учителите и учениците. Тя споделя, че възрастовата разлика между поколенията на преподавателите и учениците се увеличава все повече и някои от учителите изпитват затруднения да използват компютър.
Именно заради това една обща платформа, в която информацията се вкарва буквално с няколко клика, стига до всички и няма как да бъде пропусната.
Проектът дава още една възможност на тийнейджърите – да практикуват повече знанията си.
Красимира споделя, че според нея разликата в образованието в България и други страни от Европа е, че тук се залага много повече на теоретическите познания, докато в училищата, които е учила извън страната, преподавателите позволяват на учениците да опитват много повече неща – и дори да сбъркат, ги поощряват да не се отказват, докато нe постигнат целта.
Любомир изтъква, че именно срещата с менторите е голямо предимство – защото те им предават реален опит и ситуации, с които са се сблъскали и им позволяват да минат през целия процес.
Красимира и Любомир посочват като най-голям плюс от включването им в Teenovator социализацията и възможността да общуват с техни връстници от другите училища в проекта. „Искаш или не – научаваш нещо“, споделя Любомир. Красимира допълва, че сега е моментът да се участва в подобни инициативи, за да открива себе си, без да бъде съдена.
И двамата са мотивирани да доведат проекта си до край – за да не разочароват всички, които ги подкрепят и най-вече, защото вярват, че не всички иновации са измислени и имат какво да дадат.
В което няма никакво съмнение.
Вдъхновените и Vesti.bg представят четири идеи на български ученици, в рамките на медийно партньорство с проекта Teenovator.
Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.
За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagra
* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!