В глеждайки се в най-отдалечените части от Вселената, астрономи се натъкват на най-древните галактики, познати до този момент, формирали се едва 800 млн. години след Големия взрив.

В Космоса обектите, които се намират по-далеч от нас изглеждат по-червени, благодарение на изместването в червения спектър на видимата светлина, което се случва вследствие на разширяването на Вселената.

В зависимост от границите на това изместване учените успяват да определят разстоянието между Земята и съответния космически обект.

В този случай системата от галактики се намира на 13 млрд. светлинни години от Земята, което означава, че светлината от нея е пътувала 13 млрд. години, докато ни достигне.

Наблюдавайки тези галактики, всъщност астрономите гледат 13 млрд. години назад във времето.

Древната система от галактики е открита от международен екип от учени. Астрономите са използвали система от три телескопа – „Субару”, „Кек” и „Джемини”, разположени на връх Мауна Кеа на Хавайските острови.

Източник: iStock/Getty Images

Хидеаки Фудживара, говорителят на обсерваторията „Субару”, описва откритието като „световен рекорд”, тъй като това е най-далечната система от галактики, откривана някога.

Хидеаки Фудживара обаче казва, че „световен рекорд” е меко казано, тъй като това откритие доказва, че системи от галактики са съществували в самото начало на Вселената.

Откритата система носи името z66OD и се състои от общо 12 галактики, една от които се отличава като много масивна. Астрономите я откриват преди десетина години и я кръщават на митологична японска кралица – Химико.

Източник: iStock/Getty Images

Учените казват, че останалите 11 галактики можем да приемем като „придворните” на кралицата – Химико.

По-младите галактически купове са съставени от стотици галактики. Откритието ще помогне на астрономите да разгадаят как са започнали да се формират те в самото начало.

Цялото изследване е публикувано в сп. The Astrophysical Journal.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

<p>Тестваме върха в гамата на Volkswagen</p>