Volkswagen Passat продължава да предлага от всичко по много (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
0

А ко погледнем на Passat през житейската философия „чашата е наполовина празна”, то веднага критиците ще кажат: вече се предлага само като комби и е направен от Skoda. Първият факт може и да му попречи в известна степен, но какво лошо има във втория?

Модел на VW да се разработва и произвежда от Skoda беше кощунствена мисъл по времето на Фердинанд Пиех, но чешките инженери вече си извоюваха славата на специалисти, които са ненадминати, стане ли дума за отваряне на вътрешно пространство (и много повече от това). А в един семеен автомобил, вътрешното пространство е основополагащо.

За да е възможно съществуването на това конвенционално комби с такава история, VW се довери на партньорите от Skoda да поведат развойната и производствена дейност. Използват се думи като „синергия” и „бранд диференциация” за обяснение на простия факт, че е трябвало да се икономисат пари, нужни на концерна да продължи стратегията си за електрификация.

Зад волана на Volkswagen Passat

Погледнем ли ситуацията през философията „чашата е наполовина пълна”, веднага се сещам за риторичния въпрос: колко модела достигат до 9-ото поколение и шесто десетилетие (51 години точно)? За това време той се усъвършенства дотолкова, че да е най-продаваният модел в своя клас, постигнал около 34 млн. продажби от 1973 г. до днес. И това не му е достатъчно, защото Volkswagen иска да вземе и част от корпоративните (за частните ще е трудно) клиенти на BMW и Mercedes, предлагайки висококачествен интериор с модерна технология и по-голям обем.

Има потенциала да опита горното, давайки лют отпор (заедно със Superb) на полето на традиционните големи семейни комбита, при това с пребогата задвижваща гама с бутала, цилиндри и моторно масло. Има и нужната доза електрификация под формата на два плъг-ин хибрида.

Passat се преражда за девети път в продължение на 51 години, за което време е реализирал продажби в тираж над 34 млн.
Passat се преражда за девети път в продължение на 51 години, за което време е реализирал продажби в тираж над 34 млн. Източник: CarMarket.bg

Но преди да стигна до невидимите механични промени по платформата MQB Evo и задвижването, нека обърнем внимание и на дизайна, който е изцяло нов за модела, но вероятно това не би се харесало на всички. Визирам факта, че сега Passat залага на заоблените и обтекаеми форми, наложени от ID.7, докато предходните модели имаха по-изострени черти. Положителното е, че моделът изглежда по-добре на живо, отколкото на първите прес снимки, които видях. За отбелязване е и това, че нивата на оборудване Elegance и R-Line се отличават външно, в първия случай има повече хром, във втория – повече черен гланц.

Другият факт от промените по дизайна се открива в драстично снижения коефициент на челно въздушно съпротивление от 0,25 (спрямо 0,31 на предшественика), което вкарва този конвенционален модел в територията на електромобилите. И макар той да има отношение към разхода, търсеният ефект тук е бил за гарантиране на оптимална тишина и финес на борда.

Източник: CarMarket.bg

Последното е постигнато чрез пълна промяна, която следва линията от ID.7. Арматурното табло е изцяло ново спрямо предшественика. Дигиталният кокпит е с диагонал 10,25 инча, графичният интерфейс е изцяло нов и може да се конфигурира.

Акцентът, естествено, е централният дисплей с диаметър 12,9 инча, но топ изпълненията са с 15-инчови „телевизори”. Версия 4.0 на софтуера (MIB4) въвежда две сензорни ленти в горната (позволяваща индивидуално конфигуриране) и долната му част. Разположените под екрана сензорни плъзгачи вече са осветени и позволяват по-лесно регулиране на температурата и силата на звука.

Не мога да пропусна седалките ergoActive, както и опционалните ergoActive Plus с десеткамерна функция за точков масаж, климатизация и кожа. Голяма новост е и преместването на превключвателя на трансмисията върху кормилната колона, нещо, с което вече свикнахме в ID-гамата на Volkswagen. Това е наложило монтирането от лявата страна на волана нов многофункционален превключвател за мигачите и чистачките.

Сензорните бутони от волана за изчезнали, защото търпеха голяма критика, а в дусната страна се вижда новия превключвател на трансмисията.
Сензорните бутони от волана за изчезнали, защото търпеха голяма критика, а в дусната страна се вижда новия превключвател на трансмисията. Източник: CarMarket.bg

Тази промяна е гонела отваряне на пространство на колоната между предните седалки. А то в Passat е в изобилие. Спомага увеличеното с 50 мм междуосие (до 2841 мм), както и нарасналата със 144 мм дължина (4917 мм). Така, освен пространство в купето, инженерите са увеличили обема на багажника с 40 литра (до 690 л), докато при сгъване на задните седалки се отваря обем от 1920 л (+140 л).

Цели 8 са опциите за задвижване: три бензино, три дизела и два плъг-ин варианта с възможен пробег до 100 км на ток.
Цели 8 са опциите за задвижване: три бензино, три дизела и два плъг-ин варианта с възможен пробег до 100 км на ток. Източник: CarMarket.bg

А какво да кажа за задвижването? Мисля, че го направих още в самото заглавие: от пиле мляко. Volkswagen се връща към добрите стари времена, когато на човек му беше трудно да избере двигател, но какво по-добро от това са търсиш решение на подобен „проблем”!

Ще маркирам първо плъг-ин хибридите, два са (с 204 и 272 к.с.), с увеличена до 19,7 kWh батерия (за зареждането й вече могат да се използват и бързозарядни станции с мощност до 50 kW), която им позволява да минат до 100 км на ток. И тук идва поредното проучване, този път на германското Федерално министерство на цифровите технологии и транспорта, според което 95% от всички ежедневни пътувания с лек автомобил на германските потребители са по-кратки от 50 километра. С това Volkswagen иска да каже, че може да се пътува предимно на ток през седмицата, а през уикенда на минете до 800 км с едно зареждане на батерията и резервоара.

Не Golf, новият Tiguan е мерилото в гамата на Volkswagen (видео)

Тестваме най-мощния сериен модел на Volkswagen: Touareg R

Не по-малко интересно става, когато стигнем до конвенционалните задвижвания. Класика, по три бензинови и дизелови двигателя. В основата стои 1,5 еTSI с 48-волтова мека хибридна система със 150 к.с. Над него застават двата 2,0-литрови бензинови агрегата с 204 и 265 к.с. Цели три са 2,0-литровите дизели, съответно със 122, 150 и 193 к.с. За разкош и радост на родния клиент, най-мощните бензинов и дизелов двигатели са оборудвани стандартно със система за задвижване на четирите колела 4MOTION.

Багажникът е нараснал с 40 л до 690 литра
Багажникът е нараснал с 40 л до 690 литра Източник: CarMarket.bg

Пазарното лансиране на новия Passat започва с бензиновия 1,5 eTSI и дизеловият вариант със 150 к.с. Тук само ще направим уточнението, че всички останали модификации също могат да бъдат поръчани, просто времето за чакане ще е по-дълго, но в някакъв момент това ще се урегулира, след като Volkswagen, или Skoda, за да съм пунктуален, постигне пълния капацитет на производство в завода в Братислава.

Иначе желанието ми веднага се насочва към дизеловата версия, защото много рядко имам шанса да тествам нов модел с дизелов двигател. Тих и икономичен е (до 5,4 л/100 км средно по заводски данни), 360-те нютон метра си казват думата, но тези 150 к.с. са малко по родните стандарти. Вероятно добър вариант за fleet, но българинът ще погледне към повечето мощност.

Източник: CarMarket.bg

В такъв случай ще има смисъл и от режима Sport, докато тук само вдига разхода и шума, реално ефект голям няма. Но пък и е трудно да си представя да се търсят спортни качества от Passat Variant, който е направен за 1000 км „на екс”, не толкова за динамика.

KGM Torres EVX се учи от най-добрите (тест драйв)

Пътуване на ток с Nissan Ariya през вековете до крепостта „Перистера” (ВИДЕО)

Казвам това с ясната представа, че автомобилът може да се оборудва и с адаптивната система на окачването DCC Pro, чиито двуклапанни амортисьори (запазена територия за по-луксозните модели) гарантират отделно управление на степента на компресия и декомпресия. Целта тук е била осигуряване на комфорт на пътя, но и предвидимото, линейно поведение, характерно за Passat. В комбинация със системата DCC Pro при новия Passat се използва и прогресивна кормилна система, която прави волана по-директен. Иначе ходовата част разчита на класическа MacPherson схема на предния мост и усъвършенствано четиризвенно задно окачване.

Източник: CarMarket.bg

За финал ще спомена, че вече може да си говорите с гласовия асистент IDA (което ни бе демонстрирано по време на международния тест в Ница). Това е възможно благодарение на онлайн достъпа до огромни по обем бази данни и новата функция – вграденият чатбот ChatGPT с изкуствен интелект (AI). Тя ще се предлага след няколко месеца под формата на софтуерна актуализация. Какво предлага? Възможност да се позабавлявате, ако пътувате сами. Защото ще е чудесна тема за разговор на по чашка, разказвайки на гостите си, че автомобилът ви е предложил рецепта, по която сте сготвили, за да ги посрещнете. Това ни бе демонстрирано. Не виждам смисъл да търся справка за рецепта със сьомга за четирима, но пък със сигурност ще е впечатляващо, когато го разкажете.

За финал оставям цените. Единственото сравнение в този клас е със Superb, но цени на сайта на вносителя все още няма, за да се направи сравнение. Новият Passat стартира от 73 174 лв. за бензиновата версия с мека хибридна технология и 150 к.с. (ниво Business).

Технически характеристики

Volkswagen Passat 1,5 TDI 150

Размери

Дължина, мм: 4917

Широчина, мм: 1849

Височина, мм: 1497

Междуосие, мм: 2841

Тегло, кг: 1687

Двигател

Вид: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 36000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 360 при 1500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 223

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,3

Среден разход, л/100 км: 5,0 – 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 131 - 142

Бацова цена на модификацията, лв. с ДДС: 81 012

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Празник е! Православната църква отбелязва Спасовден

Празник е! Православната църква отбелязва Спасовден

България Преди 6 минути

Вижте кои имена празнуват днес

Коментар на МВнР по случая с проведената среща на върха на Б9 в Рига

Коментар на МВнР по случая с проведената среща на върха на Б9 в Рига

България Преди 14 минути

Б9 е многостранен формат за консултации и диалог по въпроси на сигурността

„Хизбула“ атакува Израел с ракети

„Хизбула“ атакува Израел с ракети

Свят Преди 8 часа

Израелските сили за отбрана съобщиха, че днес техни изтребители са нанесли удари по ракетни установки в Южен Ливан

ЦИК обяви резултатите от вота за Европейски парламент

ЦИК обяви резултатите от вота за Европейски парламент

България Преди 9 часа

Трима от кандидатите за евродепутати бяха заличени по тяхно искане

САЩ удариха Русия с нови "агресивни" санкции

САЩ удариха Русия с нови "агресивни" санкции

Свят Преди 9 часа

Московската фондова борса обяви, че ще преустанови сделките в евро и долари

Баща и син пострадаха при катастрофа с мотор в София

Баща и син пострадаха при катастрофа с мотор в София

България Преди 11 часа

Линейката е тръгнала към мястото в същата минута

Мистериозни кратери на Марс вероятно крият тайни за извънземния живот

Мистериозни кратери на Марс вероятно крият тайни за извънземния живот

Любопитно Преди 12 часа

Районът на Тарсис е известен с това, че в него се намират някои от най-големите вулкани в нашата Слънчева система

Макрон спря спорната избирателна реформа в Нова Каледония

Макрон спря спорната избирателна реформа в Нова Каледония

Свят Преди 12 часа

Законопроектът предизвика сериозни безредици във френската отвъдморска територия

Почина легендата на NBA Джери Уест

Почина легендата на NBA Джери Уест

Свят Преди 12 часа

Уест е починал тази сутрин, а жена му Карън е била до него

Кевин Спейси

Кевин Спейси в сълзи: Животът ми е свършен, фалирам и вече нямам и дом (ВИДЕО)

Любопитно Преди 13 часа

Холивудската звезда не вижда светлина в тунела

Почина популярен холивудски актьор

Почина популярен холивудски актьор

Свят Преди 13 часа

Актьорът Тони Ло Бианко почина на 87 години

Знакови лица на ПП-ДБ извън 50-ото НС

Знакови лица на ПП-ДБ извън 50-ото НС

България Преди 13 часа

Под въпрос е и Надежда Йорданова

Жандармерия и гранична полиция ще пазят черешите в Кюстендилско

Жандармерия и гранична полиция ще пазят черешите в Кюстендилско

България Преди 13 часа

Охраната на масивите в Кюстендилско започна в началото на юни

Въвеждат лични карти от ново поколение в България

Въвеждат лични карти от ново поколение в България

България Преди 14 часа

Документът, освен изображението, той ще съдържа електронен носител на информация

Снимката е илюстративна

Новото дизелово гориво е от старо олио: Защо има и критики

Свят Преди 14 часа

"Гориво, за което ще се използва стара мазнина за пържене, обиколила половината свят, тъй като идва примерно от Азия, за да се изгаря в Европа в двигатели с вътрешно горене, в никой случай не може да е устойчиво", казват критиците

Риана сподели, че иска още деца, мечтае за момиче

Риана сподели, че иска още деца, мечтае за момиче

Любопитно Преди 14 часа

36-годишната изпълнителка сподели, че въпреки че в момента не е бременна, тя не изключва възможността да има още деца