Тъмната сила на BMW М3 надделява над Съпротивата на снега (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
3

В киното има безброй герои, оставили дълбока следа в историята на седмото изкуство, но Дарт Вейдър е безусловно в моя Топ 3. Днес киното и публиката са коренно променени, но червеният светлинен меч, маската, дишането, малкото, но запомнящи се реплики и тази музика са оставили траен отпечатък в моето детско-юношеско съзнание през 80-те години.

Зад волана на BMW M3 Competition xDrive

Не знам защо, но аналогията ми с Дарт Вейдър е мигновена, когато заставам пред черния М3 Competition, чувствайки се като поредния командир, който ще понесе гнева на Вейдър. Масивната радиаторна решетка мигновено ражда аналогия с шлема на ситския лорд, контрастиращ на пухкавия бял сняг така, както маската и пелерината му се открояват на фона на редиците бели щурмоваци. Разликата с поредицата е, че тук няма никакъв шанс за Съпротивата, защото М3 Competition разполага с тайно оръжие, на което и снегът не може да се противопостави – xDrive.

Източник: Vesti.bg

Преди месеци за пръв път изпитах огромната доза адреналин, която инжектира M3 Competition директно във вените ти. Тогава, ей така, за разкош, „тройката” бе накипрена с богата палитра аксесоари от гамата на M Performance. Сега я няма карбоновата „дъска за гладене” над капака на багажника, карбоновият дифузьор и сплитер, малките карбонови крилца на предните калници, карбоновите огледала за обратно виждане. Не, но душата на това М3 е също толкова „черна”, изпълнена със суров гняв към всички бездушни електрички, заливащи ме от пресрелийзите на всяка компания. Защото тук няма нито един аспект от този автомобил, който да те остави равнодушен. Ако щете дори тази радиаторна решетка е повече от атрактивна, защото предизвиква емоции и дискусии. Но истинската същност на BMW M3 се разкрива, когато седнеш в него и усетиш цялата тази мощ от 510 к.с.

Източник: Vesti.bg

Сега, макар и да съм запознат с модела (и историята му), тази М-тройка е като никоя друга преди нея. За пръв път в 35-годишната история и след шест поколения, легендарният модел се предлага със задвижване на четирите колела.

BMW M3 Competition е есенцията на баварската философия (тест драйв)

Тестваме най-модерния офис на колела: VW Multivan T7

Стандартното М3 не страда нито от липса на сцепление, нито от липса на прецизност. Такива са сцеплението отпред и контролът на задния диференциал, че М3 „реже” завоите като скалпела на най-изкусния пластичен хирург при ринопластика. Но монтирането на xDrive прави управлението по-спокойно за тези, които не са толкова уверени зад волана. И нещо към онези, присмиващи се на последното изречение: присъствието на xDrive е трудно забележимо. То върши своята работа незабележимо, за да не нарушава удоволствието, но намесвайки се във всеки критичен момент. А на сняг, при 510 к.с. мощност подобни моменти са неизбежни.

Източник: BMW България

Отвън няма никаква емблема, за да ви „издаде”, а ежедневното шофиране не се усеща различно. Разликата идва при ускорение на мокър или хлъзгав път, но като цяло присъствието на xDrive е добре маскирано. Причината, че не можеш да разбереш, че това М3 е 4x4, е, че през по-голямата част от времето не е. Не се обърквайте. М3 е предимно на задно, докато електронният диференциал на задната ос не реши, че вече не може да се справя, в който момент многодисковият съединител се затваря и изпраща нужната мощност към предните колела.

Източник: Vesti.bg

Въвеждайки тази системи, BMW е променил и пренастроил окачването на предната ос. Геометрията е променена, електромеханичното серво също е пипнато, за да не се отклонява от общото усещане за задно задвижване. Въпросният многодисков съединител разпределя въртящия момент според нуждите. Активният M Differential разчита на уникален за BMW M3 софтуер, докато раздатъчната кутия има свой контролен блок, позволяващ почти мигновено прехвърляне на мощност, когато колело загуби сцепление. Но най-важното е, че мощността се прехвърля преимуществено към задната ос, докато не бъде засечена загуба на сцепление.

Когато се разровите в менютата, за да настроите бутоните M1 и M2 на волана, една от възможностите е да изберете между режими 4WD, 4WD Sport и 2WD. При първия мощността отива предимно към задните колела (както казах вече), докато при втория BMW казва, че са „възможни дрифтове”. Третият е очевиден.

Източник: BMW България

Винаги съм харесвал системата xDrive на BMW, защото работи плавно, прогресивно и винаги дава преимущество на задните колела. Нищо не се е променило, освен че се справя доста добре на хлъзгава повърхност с тази огромна мощност. Излизането на сух асфалт от остър завой е съпроводено със същите емоции и усещания, които човек ще изпита в М3 със задно. Разликата се крие в това, че, когато задните колела достигнат лимита на сцеплението, предните им помагат с точното количество въртящ момент, за да разгърнете цялата мощност на следващата права.

Източник: BMW България

А тя идва от новия 3,0-литров „шестак” с нови и по-големи турбини. Резултатът е са повече конски сили и нютон метри. В случая на пакет Competition това се равнява на 510 к.с. и 650 Нм въртящ момент. Те се разпределят между колелата посредством 8-степенна M Staptronic с Drivelogic, заменяща досегашната 7-степенна трансмисия с двоен съединител. Тази промяна е наложена именно заради въвеждането на xDrive.

В очакване на прераждането: тестваме ретро класиката Renault 4

Малката S-класа напълно оправдава прозвището си (тест драйв)

Допълнителните 50 кг на системата са трудно забележими в автомобил, тежащ над 1850 кг, но пък xDrive се отразява положително и на ускорението от място. При това с цели 0,4 секунди, свалени от упражнението 0 – 100 км/ч, което сега трае 3,5 секунди. Максималната скорост традиционно е ограничена до 250 км/ч, но опционалният пакет M Driver качва този праг до 290 км/ч.

Източник: BMW България

Не мога да забравя „коритата” в гамата на M Performance. Сега нещата са по-прозаични, но това въобще не означава, че спортните седалки в М3 са по-лоши, напротив, сега влизането и излизането в и от автомобила е безпроблемно. Въпросните „корита” и многото карбон идват на допълнителна (солена) цена, но те са за допълнително гъделичкане на егото. Двата червени бутона на страхотния волан са достатъчни, за да наелектризират всички ваши сетива.

Dacia Spring променя градската среда (тест драйв)

Обяздваме върховния мустанг: Ford Mustang Mach-E GT (тест драйв)

Кърваво червените М1 и М2 дават бърз достъп до предварително конфигурирани режими, при които се променят настройките на двигател, окачване, кормилна система и спирачки. Променя се и изгледът в head-up дисплея, както и този на приборното табло. Бустерна доза емоции дава и бутонът под скоростния лост, чрез който отваряте пълния звуков капацитет на четирите ауспуха.

Източник: BMW България

Монтирането на задвижване на четирите колела не е отнело нищо от вълнението, което гарантира М3. Дори напротив, в много отношение то добавя допълнителна стойност. Динамиката е дори по-впечатляваща, а пътното поведение не е пострадало с нищо, добавяйки повече достъпност за не толкова опитни шофьори или в моя случай – за тези зимни условия. А когато шофьорските умения и увереност са на лице, M3 Competition xDrive позволява да минете и само на задно предаване, за да оставите подписа си върху асфалта.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

BMW M3 Competition xDrive

Размери

Дължина, мм: 4794

Широчина, мм: 1903

Височина, мм: 1487

Междуосие, мм: 2857

Тегло, кг: 1855

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, битурбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 510 при 6250

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 650 при 2750-5500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,5

Среден разход, л/100 км: 10,2

Вредни емисии СО2, г/км: 248

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 168 400

 

Коментари 3
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

Румен Радев настоя за ясна стратегия за българската енергетика

България Преди 6 минути

Радев: Политиката и законодателството следва да се правят със загриженост и отговорност към България

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Съд отмени присъдата на Харви Уайнстийн

Свят Преди 1 час

В решението си съдиите се позовават на грешки в начина, по който е бил проведен процесът

о

Пеещите фонтани в Пловдив отново работят (ВИДЕО)

България Преди 2 часа

Музикално-светлинното шоу продължава 30 минути

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Новите AI телевизори са тук, готови за спортното лято

Любопитно Преди 2 часа

Изкуственият интелект ще направи картината още по-красива и реалистична

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

НС одобри 250 млн. лева ежегодно за „Мини Марица Изток“

България Преди 2 часа

В мотивите е посочено драстичното намаление на електропроизводството от въглищни мощности

Инцидент с кран в София

Инцидент с кран в София

България Преди 3 часа

Инцидентът е станал около 15.00 ч. в четвъртък

Съученици, учители и близки на 15-годишния Филип, който загина блъснат от автомобил на пешеходна пътека в София, се събраха на мирно шествие в София.

Родителите на прегазения Филип: Отнеха ни мечтите и слънцето, крайно време е агресията да спре

България Преди 3 часа

Граждани се събраха на протест пред Съдебната палата преди делото за смъртта на 14-годишното момче

Либерализацията на пазара на ток се отлага за 1 юли 2025

Либерализацията на пазара на ток се отлага за 1 юли 2025

България Преди 3 часа

Решението беше взето със 152 гласа "за" на ГЕРБ-СДС, ДПС, "Възраждане", БСП и ИТН

Главчев се срещна с близки на отвлечените български моряци от Galaxy Leader

Главчев се срещна с близки на отвлечените български моряци от Galaxy Leader

България Преди 3 часа

Главчев: Търсим всякакви варианти за освобождаването на хората

Еманюел Макрон

Еманюел Макрон: Европа не е безсмъртна

Свят Преди 3 часа

Френският президент призова Европа да се изправи срещу предизвикателствата на променения свят

<p>Вулканични газове и пепелен шлейф: Как ще се отрази на климата</p>

След изригването на мощен вулкан: Как ще се отрази на времето и климата

Свят Преди 3 часа

Как се отразява на времето и климата изригването на вулкан четете в следващите редове

стадион "Георги Аспарухов"

Стадионът на Левски на крачка от общинска собственост

България Преди 3 часа

СОС гласува прехвърлянето на "Герена" с единодушие

Лукашенко: Имаме десетки тактически ядрени оръжия

Лукашенко: Имаме десетки тактически ядрени оръжия

Свят Преди 3 часа

Лукашенко предупреди за възможен ядрен "апокалипсис"