Тестваме най-продавания модел в средния клас на планетата: VW Passat
Три дни след Коледа - три сезона в рамките на 200 км. Дунав край Видин и слънце, сняг и поледица на Петрохан, есенно време на южния склон на Стара планина.   
Източник: Vesti.bg
7

П рез април миналата година от поточната линия в Емдем слезе 30-милионният (47 години след дебюта на 14 май 1973 г.) екземпляр на Passat. По този начин Passat стана вторият най-продаван модел в историята на Volkswagen, нареждайки се зад Golf и изпреварвайки Beetle. Volkswagen се похвали, че Passat е не само най-важният семеен автомобил в света, но и най-продаваният модел от средния клас на планетата. Порадвах се на африканския топъл вятър цяла седмица, за да видя на какви аргументи лежи това твърдение.

Зад волана на VW Passat

Volkswagen е наясно, че за този тип семейни автомобили единственият път е препозиционирането към по-луксозния клас (Peugeot го направи супер успешно). Днес клиентите предпочитат кросоувърите (но след 500 км на борда на Passat не спират да се питам: защо?), а класическите седани страдат най-много. Затова фокусът във Волфсбург е насочен към BMW и Mercedes, а не толкова към Ford и Opel. Затова не се изненадвам, че този Passat е по-убедителна алтернатива на луксозните модели от всякога. Той разчита на качеството, финеса и технологията, за да се конкурира с най-добрите, макар да му липсва престижната емблема.

Източник: Vesti.bg

Лесно бих пренебрегнал Passat, ако залагах само на дизайна, тъй като 508 просто изпъква, но огромното пространство, комфортът, икономията и доказаната технология накланят везните в полза на немския №1 в класа. Но чисто визуално Passat се слива с околния трафик. Промените с фейслифта са минимални, като трябва да отбележа изцяло LED светлините, трите нови външни цвята и четирите нови варианта 17, 18 и 19-цолови алуминиеви джанти. Повечето хром двете двойки трапецовидни „ауспуси“ се дължат на пакета R-Line (1432 лв.).

Тестваме върха в гамата на Volkswagen: Touareg 3,0 V6 TDI

Lexus RX: японска трактовка на определението луксозен (тест драйв)

Не мога да прескоча матричните IQ.LIGHT фарове, които слизат от Touareg и в Passat. Да, не са никак евтини (4407 лв.), но аз съм човек с диоптър 2,5. Именно затова винаги съм гласувал с две ръце за подобна опция, защото наистина прави (за мен поне) пътуването по-безопасно. За това се грижат два кръга от светодиоди: вътрешният е съставен от 12, а външният от 32 светодиода. Резултатът е отлична видимост през нощта.

Източник: Vesti.bg

Passat блести в интериора, тук всичко е подчинено на ергономията и технологиите. Дигиталният кокпит с 11,7-инчов екран вече не е изненада или новост. Точно такава е третото поколение на модулната инфо-развлекателна платформа MIB3, която се вгражда за пръв път именно в Passat. Той се предлага с аудионавигационни системи Discover Media (8,0-инчов екран) и Discover Pro (9,2-инчов екран). Бозава е системата Composition (6,5-инчов екран). Най-важната отличителна черта на новите системи е модулът за онлайн свързаност OCU, който включва и вградена eSIM карта. Това означава, че ако собственикът пожелае, Passat може да бъде онлайн постоянно – необходима е само регистрация в системата на Volkswagen.

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Гласовото управление отдавна не е изненада, като тук има още какво да се желае. Трябва да отбележа, че Passat е отлично обезшумен, което оправдава решението да доплатите за Dynaudio Confidence (3141 лв. с ДДС) със 700 вата.

Не възнамерявам да изброявам безбройните приложения и услуги, но не мога да прескоча няколко особено важни факта. За огромно задоволство установих, че материалите са много по-меки и приятни на допир от тези в Touareg, който карах наскоро. Вътрешното пространство в двата модела е съпоставимо, като се вземат предвид размерите на двата автомобила. Това означава, че мястото отзад наистина е огромно, което важи и за багажника. Да, изостава от този на Superb, но иначе 586 литра са изключителен параметър в класа.

Източник: Volkswagen

Няма да пропусна и две първи за марката нововъведения. По-маловажното е воланът с капацитивни панели, които реагират на докосване и предоставят интерактивен интерфейс за управление на системите като Travel Assist. Именно тя е по-важната, защото Passat е първият модел на Volkswagen, който предлага автономност от второ ниво, т.е. асистира частично шофирането в диапазона до 210 км/ч (от 0 до 210 км/ч с автоматична и от 30 до 210 км/ч с механична предавателна кутия).

Източник: Vesti.bg

При фейслифта Volkswagen въвежда нова структура на оборудването. Базовата версия на модела вече се нарича Passat, над нея в гамата с нарежда средното ниво Business, а на най-горното ниво е версията Elegance. Нивата Business и Elegance могат да бъдат поръчани и с индивидуално оборудване R-Line.

Тестваме най-продавания модел на Renault

KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)

Новият Passat се предлага с цели осем варианта на задвижване в диапазона от 120 к.с. дo 272 к.с., включително и plug-in хибридно задвижване на Passat GTE.

Източник: Vesti.bg

Четири са дизеловите двигатели, включително новият високоефективен турбодизел 2,0 TDI Evo със 150 к.с. Но дизел вече е мръсна дума, затова аз избирам да тествам версията с 2,0-литров TSI двигател с максимална мощност 190 к.с. И колкото и мръсна да е думата дизел, сравненията просто са неизбежни, защото за пръв път в кариерата си карам бензинов автомобил, който след края на пътуването (470 км пробег) показва оставащ пробег 560 км! Погледнах два пъти, не съм се объркал. Върнах автомобила при среден разход от 6,8 л/100 км (7DSG), а в един момент от пътуването си бях успял да го сваля до 6,4! Вярно е, не съм настъпвал яко, защото трафикът и условията по празниците не го позволяваха, но за сметка на това бях напълнил багажника догоре. А той, както изясних в началото, е огромен.

Тези няколко факта не спряха да ме карат да си задават един и същи въпрос: защо хората искат кросоувър? Ако изключа дизайна, който при повдигнатите модели е по-експресивен, този Passat е по-добър във всяка отношение. Огромен е, луксозен, комфортен, харчи по-малко, дори неутрализира нуждата да купуваш дизел, защото няма да свалиш разхода много по-малко от тези 6,8 л/100 км, които аз постигнах, без да се опитвам да съм икономичен. Ако контрирате за 4х4, то и Passat има задвижване на четирите колела, при това комбинирани с автоматик и дизел със 190 к.с.

Източник: Vesti.bg

Като опция в Passat се предлага модернизираната системата за адаптивно управление на окачването DCC (при някои варианти на двигателя тя е част от стандартното оборудване). Характеристиките на работата на новите амортисьори може да се конфигурират безстепенно в много по-широк диапазон, паралелно с досега познатите режими “Comfort”, “Normal” и “Sport”. В моя тестови автомобил я нямаше, за да направя разликата. Ще обобщя, че возията на Passat е изключително комфортна, а воланът е доста по-мек от предпочитаното от мен.

Източник: Vesti.bg

Стане ли въпрос за привлекателност, Volkswagen Passat винаги е бил шампионът в „Чемпиъншип”, на крачка от промоция във „Висшата лига”, където от години класирането се оглавява от Audi A4, BMW 3 Series и Mercedes C-Class. Истината е, че VW предлага повече пространство и комфорт, както и идентично технологично ниво, но на по-ниска цена. Разликата е само в емблемите.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

VW Passat 2,0 TSI OPF DSG

Размери

Дължина, мм: 4873

Широчина, мм: 1832

Височина, мм: 1483

Междуосие, мм: 2786

Маса, кг: 1530

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1984

Макс. мощност, к.с.: 190

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 320 при 1500-4100

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 238

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,5

Среден разход, л/100 км: 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 171

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 58 998

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 7
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

7 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Снимката е илюстративна

Как купуват боеприпаси за Украйна от съюзници на Русия

Свят Преди 6 часа

Основен инициатор на сделката е малка Чехия

Тръмп не може да плати гаранция от 464 млн. долара

Тръмп не може да плати гаранция от 464 млн. долара

Свят Преди 6 часа

Той е поискал от апелативния съд да отложи крайния срок за внасяне на гаранцията

Борел: Това е най-голямото "открито гробище" в света

Борел: Това е най-голямото "открито гробище" в света

Свят Преди 8 часа

27-те държави членки на ЕС се затрудняват да намерят единен отговор на войната в Газа

„Като две капки вода: ФИНАЛЪТ“ – невиждано шоу на живо пред повече от 10 000 души

„Като две капки вода: ФИНАЛЪТ“ – невиждано шоу на живо пред повече от 10 000 души

Любопитно Преди 8 часа

Финалът на дванадесети сезон на предаването ще бъде на 13 май в „Арена София“

50 украински пилоти на F-16 ще бъдат обучени в Румъния

50 украински пилоти на F-16 ще бъдат обучени в Румъния

Свят Преди 10 часа

Украинските пилоти се очаква да пристигнат на румънска земя през лятото

АТИ и КЗП се споразумяха да увеличат ползите за потребителите 

АТИ и КЗП се споразумяха да увеличат ползите за потребителите 

България Преди 11 часа

Потребителите могат да упражнят правото си за предсрочно прекратяване в срок от един месец от обявената от съответния оператор начална дата на индексация

Дъщеря на Брус Уилис и Деми Мур е диагностицирана с аутизъм

Дъщеря на Брус Уилис и Деми Мур е диагностицирана с аутизъм

Любопитно Преди 11 часа

30-годишната Талула Уилис е разбрала диагнозата си миналото лято

Плановете на САЩ за морски коридор в Газа са "безразсъдни"

Плановете на САЩ за морски коридор в Газа са "безразсъдни"

Свят Преди 11 часа

Създаването на морски коридор ще отнеме седмици и още десетина дни, посочват от Министерството на отбраната на САЩ

Дете почина на спортна площадка в Казанлък

Дете почина на спортна площадка в Казанлък

България Преди 11 часа

Съдебните медици потвърдиха, че няма данни за насилствена смърт

<p>&ldquo;От Газа не трябва да остане нищо&quot;&nbsp;</p>

“От Газа не трябва да остане нищо": Съдбата на ултраортодоксалните евреи

Свят Преди 11 часа

Светската общност в Израел смята за несправедливо ултраортодоксалните, които съставляват 13% от населението, да нямат военни задължения в страната

Желязков: България осъжда безмилостния руски терор

Желязков: България осъжда безмилостния руски терор

България Преди 12 часа

Желязков: Русия трябва да понесе пълна отговорност за всички свои престъпления в Украйна

Зов за помощ! Да помогнем на Иво в битката с тежката диагноза

Зов за помощ! Да помогнем на Иво в битката с тежката диагноза

България Преди 12 часа

Иво Димитров се бори с тежката диагноза „Първичен неходжкинов лимфом на ЦНС, едроклетъчен В тип“

България: Руските избиратели бяха лишени от правото на информиран избор

България: Руските избиратели бяха лишени от правото на информиран избор

България Преди 12 часа

България не признава резултатите от изборите, проведени в незаконно окупираните територии на Украйна

Новият графит на Банкси в Лондон отправя послание, свързано с околната среда (СНИМКИ)

Новият графит на Банкси в Лондон отправя послание, свързано с околната среда (СНИМКИ)

Свят Преди 12 часа

Художникът потвърди, че творбата в парк Финсбъри е негова

Диляна Попова: Стараем се да възпитаме вкус към новините и висок стандарт за информацията, която публикуваме

Диляна Попова: Стараем се да възпитаме вкус към новините и висок стандарт за информацията, която публикуваме

Любопитно Преди 12 часа

Пожелавам на екипа на Vesti.bg още много години на успешна работа, иновации и качествено и коректно представяне на новините, каза тя

„Много жертви за любовта“: Шакира твърди, че е спряла кариерата си заради Жерар Пике

„Много жертви за любовта“: Шакира твърди, че е спряла кариерата си заради Жерар Пике

Любопитно Преди 13 часа

Шакира за първи път се срещна с 37-годишния Пике на снимачната площадка на видеоклипа към нейната песен „Waka Waka"