KIA XCeed предлага уравнение с едно неизвестно (тест драйв)
Източник: KIA Europe
0

В момента формулата за пазарен успех е следната: SUV, CUV, SUV CUV и така до 10 ако може. Mercedes почти се приближи до тази бройка. Споменавам марката не случайно, защото според едно проучване на Bloomberg, GLE и GLS заедно ще донесат на Mercedes-Benz около 24% от общите приходи през 2020 г., макар на двата модела да се падат 9% от общия обем продажби.

Този факт само подчертава значимостта на кросоувърите за благосъстоянието на автомобилните компании в момента. И ако Mercedes и BMW не могат да ни изненадат с броя SUV, то такова нещо прави KIA на фронта на масовите автомобилни продажби. Имаме Stonic, Niro, Sportage, Sorento (и Mohave в Щатите), а сега гамата допълва най-новият и най-привлекателен пети модел.

Зад волана на KIA XCeed

За тези от вас, които си падат по SUV стила, но намират повечето предложения за прекалено големи, обемни или дори откровено грозни, KIA XCeed идва като изключително привлекателно решение.

Определено XCeed не е толкова просторен, колкото е Sportage, не е и толкова евтин, колкото е хечбекът Ceed, но със сигурност е много по-красив и по-забавен за шофиране и от двата модела.

Източник: KIA Europe

Първото твърдение е субективно, естествено, но за мен е точно така: XCeed е най-привлекателният модел в гамата на KIA. Същото казах и преди няколко месеца, когато тествах Proceed, но това е още един атестат за правилната посока в развитието на марката.

Според KIA, XCeed е Crossover Utility Vehicle (CUV), който се вмъква между хечбека и по-традиционните кросоувъри Stonic и Niro. Гледайки го на снимка става ясно, че XCeed е претърпял характерното преобразуване (повдигане и добавяне на черни пластмасови прагове и вежди, за да се подсили общото излъчване), за да привлече нови клиенти, които не могат да устоят на новата мода при автомобилите. Дотук всичко е повече от предвидимо.

Но на живо ситуацията става доста по-различна, тъй като става видно едно: приликите между хечбека и корсоувъра са много малко, на практика двата модела споделят само едни и същи предни врати. Всичко останало е чисто ново.

Източник: KIA Europe

Чисто нови са и очакванията на шефовете на марката, които са толкова сигурно в успеха на модела, че заявиха следното по време на пресконференцията: XCeed ще продаде повече от общите продажби на Ceed хечбек, Ceed комби и Proceed. Така единственото неизвестно в това уравнение е: с колко точно ще е разликата в полза на новия кросоувър.

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Тестваме супер ексклузивния Ford GT за много над милион лева

От пръв поглед става ясно, че потенциалът е голям. Причината е, че KIA позиционира модела не към ширпотребата в класа, а в една специфична като размери ниша, която изпъква със своя открояващ се дизайн. Това е така, защото проучванията показват, че именно дизайнът е водещ при избора на кросоувър в този претъпкан сегмент. Това разбра и Peugeot, който буквално сразява конкуренцията с дизайн, но сега и XCeed се присъединява към тази елитна ниша, където може да откроим Mercedes GLA, Toyota C-HR, DS 3 и още 2-3 модела, дори Niro на KIA.

Източник: KIA Europe

За базова около 36 000 лв. цена получавате пълно префасониране спрямо хечбека, като дизайнът е водещ. Най-силно това качество на модела се вижда отстрани, където дизайнерите са изваяли характерния за купе моделите скосен покрив, обкован с алуминиева лайсна, както и отзад, където тънките стоп светлини напомнят за тези на Macan.

При дължина от 4395 мм, която е с 85 мм по-дълга от тази на Ceed, по-голямата част от които милиметри са отишли в задницата, XCeed предлага сериозните 426 литра багажно пространство, което е с 31 л повече спрямо хечбека.

Източник: KIA Europe

Междуосието (2650 мм) остава непроменено, а предните и задните надвеси на XCeed са с 25 мм отпред и 60 мм отзад по-големи спрямо Ceed. Казано по този начин, вътрешният обем не би трябвало да е увеличен, но широчината е нараснала с 26 мм, което леко променя ситуацията. Но дори и без тези промени Ceed e сред най-обемните представители в сегмента на хечбеците, затова и XCeed е доста щедър в това отношение за пътниците.

Както може да се очаква, XCeed е по-висок от хечбека, като пътният му просвет варира от 174 до 184 мм. Разликата идва от размера на монтираните джанти, като с 18-ки той е най-голям.

Тестваме аргументите за пазарен успех на Renault Kadjar

Volvo S60 чупи стереотипи (тест драйв)

Увеличената ширина, новият дизайн на фаровете, вдигнатата много високо радиаторна решетка, хромираните лайсни на праговете, сребристите рейки на покрива и вграденият в задната броня метален елемент акцентират върху динамичната визия и SUV излъчване на модела.

Източник: KIA Europe

Новостите в интериора също не са никак малко. Дългоочакваното дигитално приборно табло (опция) вече е факт и XCeed е първият модел, който е оборудван с 12,3-инчово дигитално табло.

Като опция идва и големият 10,25-инчов централен дисплей, който включва мулти Bluetooth свързаност като стандартно оборудване, и поддържа Apple CarPlay и Android Auto. КIA XCeed е и сред първите автомобили в Европа, които предлагат иновативната телематична система UVO Connect, която предоставя полезна информация на водача при шофиране. UVO Connect включва Live система на КIA, която използва собствена eSIM карта за изтегляне и актуализация на текущи данни.

Останалата конфигурация на салона е позната. Естествено за сегмента е наличието на възможности за цветово персонализиране на салона, което е много важно за този тип клиенти. Сред опционалното оборудване влиза и аудио системата JBL Premium с технология Clari-Fi, двузонен климатроник, електрически отопляеми странични огледала, отопляем волан, подгряване на предното стъкло, отопляеми и вентилирани предни седалки и отопляеми задни седалки.

Източник: KIA Europe

Задвижването на XCeed се осигурява от 3 турбо бензинови двигатели с директно впръскване. Еднолитровият T-GDi с 3 цилиндъра генерира 120 к.с. и 172 Нм, докато 4-цилиндровият 1,4 T-GDi е с мощност от 140 к.с. и максимален въртящ момент от 242 Нм. На върха застава 1,6-литровият Т-GDi (който се предлага за Ceed GT и ProCeed GT) с неговите 204 к.с. и 265 Нм. Дизеловият Smartstream е с обем 1,6 литра и мощност 115 или 136 к.с. Но за да съм честен, не му обърнах внимание, защото за мен тук бензините ще са водещи.

Тестваме революционния двигател Skyactiv-X на Mazda

Peugeot 508 SW е най-красивото комби (тест драйв)

На теста в Марсилия бе показан и плъг-ин хибридът XCeed, но без да може да се кара. Той комбинира литиево-полимерна батерия с капацитет 8,9 кВтч, електромотор с 44,5 кВт и 1,6-литров бензинов GDI двигател. Максималната системна мощност и максималният въртящ момент са съответно 141 к.с. и 265 Нм.

Механично XCeed не е толкова дързък, като най-важната промяна е добавянето на хидравлични стопери за предното окачване. Те са добавени, за да подобри комфортът, но и управлението. Любопитното е, че предните амортисьори са омекотени със 7% (задните с 4%), което е необичайно за автомобили, чиито просвет и център на тежестта са по-високи. В такъв случай амортисьорите се втвърдяват, за да се противодейства на допълнителното накланяне на каросерията.

Източник: KIA Europe

Новите решения резултират в по-комфортно усещане на борда, като KIA твърди, че шумът в купето е снижен спрямо хечбека. Това, комбинирано с комфортните седалки значи, че XCeed е чудесен за дълъг път.

Любопитното е, че въпреки фокуса върху комфорта, моделът е и забавен за шофиране. Да, може би има малко по-голямо накланяне в завоите, но кормилното управление продължава да прецизно и отлично балансирано.

Аз лично смятам, че версията със 140 бензинови конски сили (може с „ръчка”, може и със 7-степенен „автомат”) е най-удачната като комбинация от динамика и икономичност, тъй като 1,6-литровият мотор с 204 к.с. не се усеща осезаемо по-бърз, а разходът се покачва, както и стартовата цена.

Самата тя няма да е много ниска, но XCeed е предложение, което като излъчване е достоен конкурент на BMW X2. Имаме малко повече технологии (макар и като опция), но отлично пътно поведение и страхотен дизайн, нещо, което е основополагащо при избора на предложение в този сегмент.

Технически характеристики:

KIA XCeed 1,4 T-GDI

Размери

Дължина, мм: 4395

Широчина, мм: 1826

Височина, мм: 1483-1495

Междуосие, мм: 2650

Собствено тегло, кг: 1270-1300

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1353

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 140 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 242 при 1500-3200

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,4

Среден разход, л/100 км: 6,0 – 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 137 - 142

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: от 36 000

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

 

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 6 часа

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 7 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 10 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 10 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 10 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 11 часа

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 11 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 11 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 12 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 12 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 12 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 13 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Обмислят обявяване на епидемия от коклюш у нас

Обмислят обявяване на епидемия от коклюш у нас

България Преди 13 часа

Ето кога се очаква това

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 13 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 13 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 13 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове