8

В началото бе Touerag. Знам, библейски звучи, но този модел повлече библейски печалби след себе си. Днес в европейската гама на Volkswagen има цели шест SUV модела (в това число Amarok), които носят основната част от продажбите и печалбите. Но не само това, Touareg даде началото и на всички останали „джипки” в рамките на концерна VW Group.

Зад волана на VW Touareg

Touareg се “роди” като съвместна разработка с Porsche и логично стана първият луксозен модел на марката. Първоначално се гледаше скептично на бракосъчетанието на масов производител със специализирана спортна компания. Забавянето на производството бе очаквано, но противно на прогнозите то дойде по вина на VW. Причината бе, че Фердинанд Пийх, тогава все още зад волана на концерна, желаеше да отличи силно бъдещия Touareg от Cayenne. Т. е. VW искаше да създаде възможно по-различен и индивидуален автомобил със собствен характер, който корено да се отличава от събрат си.

Stop&Go: 810 л: обемът на багажника (+113); 30: цветовете за амбиентното осветление; 1270 х 825 мм: размерите на остъклената площ на тавана; 77/44 мм: с толкова са увеличени съответно дължината и широчината; 730 вата/14: мощността и броят на високоговорителите на опционалната аудио система Dynaudio.
Stop&Go: 810 л: обемът на багажника (+113); 30: цветовете за амбиентното осветление; 1270 х 825 мм: размерите на остъклената площ на тавана; 77/44 мм: с толкова са увеличени съответно дължината и широчината; 730 вата/14: мощността и броят на високоговорителите на опционалната аудио система Dynaudio. Източник: Vesti.bg

Сега, три поколение по-късно няма спор дали VW са успели в това си начинание. Touareg зададе тона за песен и продължава да го дава на цялата моделна SUV-гама на компанията и концерна. Да, не е толкова детайлно изпипан като Q7 в интериора, не е толкова луксозен като Cayenne, да не говорим, че като динамика и пътно поведение му отстъпва доста, но Touareg блести в други посоки, една от които е офроуд поведението. Плъс това е огромен и вози страхотно. Той просто е върхът в гамата на Volkswagen.

Stop&Go: 128: по толкова светодиода има във всеки фар, 570 мм: дълбочина на газене; 25/31 градуса: ъгъл на заход и отход; 70 мм: максимално увеличeние на просвета; 11,2 м: радиусът на обратен завой; 90 л: обемът на резервоара (пакет Offroad); 3,5 т: възможност за теглене на прикачен товар.
Stop&Go: 128: по толкова светодиода има във всеки фар, 570 мм: дълбочина на газене; 25/31 градуса: ъгъл на заход и отход; 70 мм: максимално увеличeние на просвета; 11,2 м: радиусът на обратен завой; 90 л: обемът на резервоара (пакет Offroad); 3,5 т: възможност за теглене на прикачен товар. Източник: Vesti.bg

Има поне десетина прилагателни, които мога да използвам за описание на всеки модел на Volkswagen. Няма да използвам понятието „красив”, което за пръв използвах в словосъчетание с Volkswagen Arteon. Но ще заложа на определението респектиращ. Предницата се доминира от ограмната радиаторна решетка в съчетания с продълговати LED матрични фарове. Вярно е, струват 3370 лв., но определено това е екстра, която трябва да имате. Всеки един фар е съставен от 128 светодиода, които превръщат нощта в ден, нещо, което за моите 2,5 диоптъра е от съществено значение.

Роди се звезда: тестваме новото Peugeot 208

Междинната стъпка по пътя към пълна електрификация: BMW 530e (тест драйв)

По-сдържано е оформлението на задницата, а под мощните колесни арки в този случай са монтирани 20-цолови джанти. Моделът може да бъде поръчан в изпълнение R-Line или с пакет Offroad. Вероятно няма да вкарате в тежко приключение кола за 130-150 хиляди, но трябва да знаете, че Touareg го може и това задание.

Източник: Vesti.bg

Но истинската революция е в интериора. Пред водача стои 12-инчовият приборен панел, като той е свързан с огромния 15-инчов „телевизор”, наречен Innovision Cockpit. Това, съчетано с факта, че той е завъртят към водача дава усещането, че вие сте в центъра на вселената Touareg. Използвам сравнението за необятно пространство не случайно, тъй като вътрешният обем наистина е колосален, а багажникът (с неговите 810 литра) е достатъчен да натоварите пералня и хладилник.

Трябва да призная, че в началото бях скептичен относно пълната дигилизация на кокпита, но сега се уверих, че съм грешал. Липсата на класическите бутони не затруднява боравенето със системите и функциите на автомобила, стига преди това да сте разучили конфигурацията на мултимедийната система. Опасенията ми, че цялото това облъчване ще е натоварващо също се оказаха безпочвени.

Ford Focus ST: Д-р Джекил и мистър Хайд (тест драйв)

Различна алтернатива на „М” и „AMG”: Lexus ES 300h (тест драйв)

Не възнамерявам да задълбавам в темата помощници и системи за активна и пасивна безопасност, тъй като в Touareg се предлага пълния набор, с който разполага компанията. Ще маркирам обаче възможността да си поръчате head-up дисплей, панорамен стъклен покрив и аудио система със 730 вата и 14 високоговорителя от Dynaudio.

Тестовият модел бе оборудван с новата линия на обзавеждане Atmosphere, при която по цялата широчина на таблото се простира специален елемент от ясеново дърво, който следва линиите на таблото. Това придава финалния щрих на усещане за лукс, което се нарушава единствено от пластмасите на нивото на краката. Именно към тях са насочени единствените ми критики в интериора.

Източник: Vesti.bg

Само една е критиката ми и към пътното поведение, свързано с турбо дупката на 3,0-литровия V6 дизел с 286 к.с. Максималният въртящ момент от 600 Нм идва при 2250 об/мин, което се усеща. Но не в динамиката е силата на Touareg, такава трябва да се търси от Cayenne. Тук важна е комфортната и супер уверена позиция на пътя и извън него.

За първата част основна вина има новото поколение на пневматичното окачване 4-Corner и напълно новата технология за компенсиране на колебанията на каросерията с електромеханично регулирани напречни стабилизатори. Механичният самоблокиращ се диференциал Torsen може да прехвърли до 70% от тягата към предната ос и до 80% към задната ос.

Назад към доброто старо време с BMW Z4 M40i (тест драйв)

Тестваме най-продавания модел на Renault

Към тях инженерите са добавили технология за управление на всички колела. В зависимост от ситуацията задните колела също могат да завиват. При скорост до 37 км/ч те завиват в посока, обратна на тази на предните. Това спомага за стабилността в завои с по-висока скорост, докато под 37 км/ч задните колела завиват в посоката на предните, което увеличава маневреността в града, намалявайки радиуса на обратен завой с цял метър (от 12,2 до 11,2 м).

Източник: Vesti.bg

Офроуд не съм карал, но това не значи, че Touareg не го може. Стандартно пневматичното окачване има нива на пътния просвет Normal и Comfort. Наред с това има възможност за избор на по-високо с 25 мм ниво Offroad, както и увеличаване на просвета с общо 70 мм за особено тежки терени. При пневматичното окачване ъгълът на атака отпред и отзад се увеличава от 25 на 31 градуса. Ъгълът на рампа също се увеличава значително: от 18,5 на 25 градуса, а максималният страничен наклон е 35 градуса.

Източник: Vesti.bg

Друг интересен факт е свързан с изключителната обезшуменост на интериора, въпреки че челното съпротивление е като на тухла. Независимо от това шумът в купето става осезаем само при доста високи скорости, при нормално движение с около 130 км/ч на магистрала такъв почти отсъства. Към плюсовете добавям дълбоките и комфортни седалки, предлагащи и масажна функция, а картинката добива почти утопични форми при показател от 7,8 – 8,5 л/100 км с движение според ограничения.

Източник: Vesti.bg

Има дузина причини човек да избере Q7 или Cayenne пред Touareg, но според мен две са основните: Volkswagen не е толкова голямо изявление за жизнен статут, с което да се чувстваш още по-потентен. Другата е прозаична: не малко хора разполагат с много пари, затова и за тях се предлага от горното в изобилие. Но иначе Touareg предлага всичко, което един клиент на голям SUV би поискал. При това на доста под цената на Q7. Базовата на последния със същия двигател е 137 695 лв. с ДДС, докато тази на Touareg е 109 026 лв. с ДДС.

Технически характеристики:

Volkswagen Touareg 3,0 V6 TDI

Размери

Дължина, мм: 4878

Широчина, мм: 1984

Височина, мм: 1702

Междуосие, мм: 2894

Тегло, кг: 2070

Двигател

Тип: V6, турбо

Работен обем, куб. см: 2967

Макс. мощност, к.с.: 286

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 600 при 2250-3250

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 235

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,1

Среден разход, л/100 км: 6,6

Вредни емисии СО2, г/км: 206

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 109 026

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 156 230

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 8
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Зафиров: Рискуваме да станем свидетели на абсолютен колапс на демократичната система

Зафиров: Рискуваме да станем свидетели на абсолютен колапс на демократичната система

България Преди 44 минути

Това ще стане, ако не бъде съставено устойчиво правителство, заяви той

Банско официално дава старт на зимния си сезон

Банско официално дава старт на зимния си сезон

Любопитно Преди 1 час

Специален гост е австрийската легенда в алпийските ски Михаел Валхофер

<p>&quot;След години на страдания сирийците заслужават живот на свобода и сигурност&quot;</p>

Шолц обеща: Европа ще помогне за възстановяването на Сирия

Свят Преди 2 часа

Той заяви, че сирийците, които "са се интегрирали" в Германия, са "добре дошли" да останат в неговата държава

<p>&quot;Кървящо око&quot;: Спешно предупреждение към пътуващите в Африка заради смъртоносен&nbsp;вирус</p>

"Кървящо око": Спешно предупреждение към пътуващите в Африка заради смъртоносния вирус "Марбург"

Свят Преди 2 часа

Смята се, че най-малко 15 души са починали вече от него в Руанда, Африка

Путин

Путин: Нова смъртоносна ракета на Русия прави ядрените оръжия излишни

Свят Преди 2 часа

Тя носи шест конвенционални бойни глави и има обсег до 4 988 км

"Продължаваме промяната" на протест заради арестувания сътрудник на Асен Василев

"Продължаваме промяната" на протест заради арестувания сътрудник на Асен Василев

България Преди 3 часа

Според Кирил Петков това е опит да се уязви партията

Русия изтегля военното си оборудване от Сирия (СНИМКИ)

Русия изтегля военното си оборудване от Сирия (СНИМКИ)

Свят Преди 3 часа

Това показват сателитни кадри

Силно земетресение разтърси Чили

Силно земетресение разтърси Чили

Свят Преди 3 часа

Трусът е бил с дълбочина 100 километра

"Щом Сирия падне, очаквайте война": Предсказанията на Ванга за Третата световна война

"Щом Сирия падне, очаквайте война": Предсказанията на Ванга за Третата световна война

Свят Преди 4 часа

След падането на Асад в Сирия бяха открити поне 4 признака, че предсказанието на Ванга за Третата световна война може да се сбъдне

.

Колко време отнема пътуването до Луната?

Любопитно Преди 4 часа

Отговор на този въпрос може да прочетете в следващите редове

Джордж Вашингтон

14 декември – ден на ярки исторически личности

Любопитно Преди 4 часа

Вижте какво се е случило на тази дата в историята

Как да организираме файловете си в Windows

Как да организираме файловете си в Windows

Технологии Преди 4 часа

Добрата организация може да пести доста време в ежедневието

Мартин Кънев е големият победител в “Игри на волята” 6

Мартин Кънев е големият победител в “Игри на волята” 6

Любопитно Преди 11 часа

Той триумфира в битка срещу инженера Гешев и най-доверения си човек в предаването Добрин

.

Ръст на варицелата и бум на коксаки вирус в детските градини

България Преди 12 часа

Темата коментира вирусологът от БАН проф. Радостина Александрова

Лео Меси е идол за мнозина

Малки фенове едва не задушиха от прегръдки Лео Меси (ВИДЕО)

Любопитно Преди 13 часа

Децата обградиха футболната легенда и не го пуснаха дълго време

.

Двама души са в болница, след като въртележка в Бирмингам се разби

Свят Преди 14 часа

Атракционът е паднал на нивото на земята, докато е бил в експлоатация.