Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)
Източник: Тони Тончев
2

К акво е общото между Honda CR-V и традиционната японска философия на каратето? Отговорът: кихон, ката и шивари. Кихон е основата на бойното изкуство, в което всяко движение, част и детайл се овладяват до съвършенство. Без тази техника не можеш да продължиш напред. Ката е сбор от заучени движения, които се използват в реални ситуации - с максимална доза динамика, пъргавост, концентрация, гъвкавост и пространственост. И накрая шивари (чупене на тухли) тест – крайният продукт, плод на силата на духа, в който тялото става оръжие на мощ, концентрация и сила.

Феновете на Honda със сигурност веднага ще намерят връзка между любимата си марка и изброените характеристики на каратето. Но аз ще се обърна към лаиците на тема Honda, за да разясня ситуацията по-подробно и без японска философия.

CR-V се появи през 1995 г. и оттогава е един от най-продаваните бензинови SUV (Sport Utility Vehicle) в света, като към 2017 г. продажбите му вече са над 9 млн. Тази цифра прави следващия въпрос риторичен: възможно ли е модел, без претенциите на напудрените си германски конкуренти, да предложи всичко, което искате от един автомобил?

Източник: Тони Тончев

Петото поколение Honda CR-V не е революционно, но пък е усъвършенствано във всяко едно отношение: дизайн, качество, технология и сигурност. CR-V наистина е подложил на ревизия всички недостатъци и преимущества на предшествениците си, за да ги усъвършенства и предложи в един завършен пакет. Което е и основната идея на автомобила още при създаването му - Comfortable Runabout Vehicle (CR-V).

Отвън новият CR-V изглежда като широкомащабен фейстлифт, тъй като приликите с предишното поколение са повече от очевидни. Това бе първата ми мисъл при визуалния ми контакт с модела преди около месец и половина на автомобилното изложение в Париж. На втори прочит заключавам, че успехът на модела е толкова голям, че никой не би си позволил да прави драстични промени във формула (и форма), която работи безотказно.

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Въпреки това дизайнът е модернизиран и е станал още по-привлекателен. Лесно разпознаваемите фарове залагат на LED технологията за всички нива на оборудване. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за атлетичния вид на модела.

Задната част на CR-V е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях. Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на колата, обграждайки задното стъкло. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.

Източник: Тони Тончев

Кардиналните промени са запазени за интериора, като тук разликата с предходния модел е ясно откроима от пръв поглед. Освен с по-дори материали, интериорът може да се похвали и с по-моделно и луксозно усещане. Сензорен дисплей заема средната част на предния панел. Тонколоните са изместени по-високо, което подобрява качеството на звука, а и отваря по-големи джобове във вратите. Махагонова лайстна (ще се предлага и метална) от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и по-уютна атмосфера.

Източник: Тони Тончев

Зад волана е разположен новият 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII). Той включва голям дигитален скоростомер и оборотомер. В долната част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, включително навигационни инструкции, SMS и еmail и т.н.

Второто поколение на софтуера Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и отлична съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Източник: Тони Тончев

Голямата новина се крие под предния капак под формата на 1,5-литров бензинов VTEC TURBO двигател, който дебютира в десетото поколение на Civic. Той е с 18 к.с. по-мощен спрямо предходния 2,0-литров i-VTEC. Двигателят е адаптиран специално за CR-V, в резултат на което мощността и икономичността му са от най-високите в класа на SUV автомобилите.

Цифрите казват, че се предлага във версия със 173 к.с., когато работи съвместно с 6-степенна механична предавателна кутия, и със 193 к.с във версията със CVT трансмисия със 7 фиксирани предавки. Максималният въртящ момент е съответно 220 Нм и 243 Нм.

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

Ахилесовата пета в случая е фактът, че това е единствената моторизация за модела, а дизел въобще няма. Вярно е, че той вече е низвергнат в Западна Европа, но традиционалистите си търсят нафтата за SUV. Този пропуск трябва да се неутрализира с появата на хибриден CR-V в началото на следващата година, но за момента информация за него няма много.

Източник: Тони Тончев

На път за Белград карах версията със CVT и 4х4 задвижване, която тежи коло тон и седемстотин. При четирима човека на борда и добре напълнен багажник, CR-V показа около 10,5 -11 л/100 км на магистралата. Не съм го напъвал много, а и колата бе на около 90 км, когато взех ключовете за нея. Това ме кара да мисля, че разходът бе добър при уточненията, които направих. Друг е въпросът, че тези 193 к.с. не се усещат като толкова, вероятно и заради CVT-то, макар то да работи сравнително добре за безстепенна трансмисия.

Източник: Тони Тончев

Возията е мека, а седалките комфортни за дълъг път. На комфорта е бил подчинен целият инженеринг на модела. Типичното за коли от луксозния клас предното и задното окачване е хидравлично. Видимостта към пътя е отлична благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Новата платформа е способствала за създаване на шаси, което е по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво на усукване, а самата якост на шасито е повишена с 35%.

Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

Особено важен факт е увеличеното с 30 мм междуосие, която е отворило повече пространство в интериора. Задните седалки могат да се местят напред и назад с 15 см, а ако бъдат сгънати се отваря товарна дължина от 1,83 метра. Багажният обем варира между 561 и 1756 литра.

Но голямата изненада се крие в отлично обезшумения интериор, която се дължи на стандартната за всички нива на оборудване технология Active Noise Cancellation (ANC).

Източник: Тони Тончев

За да съм честен ще кажа, че маршрутът до Белград и обратно не ми предложи много условия, в които да разгранича предимствата и недостатъците (ако ги има) на новата технология Real Time AWD with Intelligent Control System за задвижване на четирите колела. Тя позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, но при нормални условия задвижващ е само предният мост. Конфигурацията е многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. Важен параметър е пътният просвет, който е увеличен с цели 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за моделите с предно предаване и до 201 мм за моделите с 4x4.

За стабилност в завои се грижи системата Agile Handling Assist (AHA), която се вгражда за първи път в CR-V. Тя разпределя векторно въртящия момент при движение в завой.

Темата безопасност е от първостепенно значение за всеки производител, затова и преспакетът изобилства от безброй системи със сложни имена, част от Honda Sensing. Аз ще се огранича да кажа само, че Sensing се предлага стандартно от базовото ниво на оборудване. Това е достатъчен атестат за вниманието, което се отделя на безопасността от Honda.

Източник: Тони Тончев

Като цяло Honda CR-V предлага изключителен пакет. Всеки един аспект и детайл е ревизиран и подобрен. Така с малки стъпки автомобилът е направил огромна крачка напред. Базово моделът стартира от 56 490 лв. с ДДС (с предно), а най-евтината версия с 4х4 започва от 65 990 лева. Умишлено оставих за финал факта, че CR-V се предлага и със 7 места, а това у нас значи възможност за ползване на данъчен кредит.

Технически характеристики

Honda CR-V 1,6 VTEC Turbo CVT

Размери

Дължина, мм: 4600

Широчина, мм: 2117 (с огледалата)

Височина, мм: 1679 – 1789*

Междуосие, мм: 2662 – 2663*

Просвет, мм: 191 – 201*

Тегло, кг: 1598 – 1705*

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1498

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 193 при 5600

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 243 при 2000 - 5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,0

Среден разход, л/100 км: 7,1 – 7,2

Вредни емисии СО2, г/км: 162

Базова цена, лв. с ДДС: 56 490

*: Моделът се предлага с предно и 4WD задвижване, с механична и CVT трансмисия, заради което са посочени диапазони на параметрите, а не конкретни стойности.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Мъж влиза в библиотеката и пита: - Къде е книгата "Мъжът - повелител на жените"? Библиотекарката: - Фантастиката е на третия етаж.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

След отнесени коли и мостове: Частично бедствено положение в Божурище

След отнесени коли и мостове: Частично бедствено положение в Божурище

България Преди 38 минути

Наводнени бяха и автобуси от градския транспорт

<p>Скандал, изключиха &bdquo;Алтернатива за Германия&ldquo;</p>

Скандал, крайната десница изключи „Алтернатива за Германия“

Свят Преди 1 час

Причината е изказване, че не всички членове на СС са били престъпници

Протест срещу "беззаконието по пътищата" блокира центъра на София

Протест срещу "беззаконието по пътищата" блокира центъра на София

България Преди 4 часа

В шествието се включват сдружения на родители, чиито деца са загинали в катастрофи

Протест срещу организацията на движение в центъра на София

Протест срещу организацията на движение в центъра на София

България Преди 4 часа

По искане на ГЕРБ днес бе свикано извънредно заседание на Столичния общински съвет по казуса

Русия: Късо съединение прекъсна захранването на Запорожката АЕЦ

Русия: Късо съединение прекъсна захранването на Запорожката АЕЦ

Свят Преди 4 часа

Няма заплаха за безопасността, а централата черпи ток от резервна мрежа

Нападателят на Фицо заяви, че не искал да убие премиера на Словакия

Нападателят на Фицо заяви, че не искал да убие премиера на Словакия

Свят Преди 5 часа

Искал да се извини на премиера на Словакия, по когото стреля

<p>Обявиха шокиращ план за трансплантация на глава</p>

Обявиха шокиращ план за първата трансплантация на глава

Свят Преди 6 часа

Зад амбициозния проект стои базирания в САЩ стартъп BrainBridge

Пет отличия спечели телекомунникационна компания на PR Приз 2024

Пет отличия спечели телекомунникационна компания на PR Приз 2024

Технологии Преди 6 часа

Комуникационните кампании на А1 са отличени с 5 награди

Pura 70 Ultra – голямото завръщане на Huawei

Pura 70 Ultra – голямото завръщане на Huawei

Технологии Преди 6 часа

Смартфонът разполага с всичко необходимо да спечели потребителите

Путин подписа указ, позволяващ конфискация на имущество на САЩ

Путин подписа указ, позволяващ конфискация на имущество на САЩ

Свят Преди 6 часа

"Правителството трябва да измени законите в срок от четири месеца, за да приложи президентския указ"

.

ЕК с предупредително писмо до България и още 5 страни за енергийната ефективност на сградите

България Преди 7 часа

Държавите разполагат с 2 месеца за отговор и решение на повдигнатия въпрос

24 май, защо е важно да четем?

24 май, защо е важно да четем?

България Преди 7 часа

А какво за вас са буквите, какви послания отправяте и какво е въздействието им според вас?

На 24 май - забрани за паркиране и преминаване в София

На 24 май - забрани за паркиране и преминаване в София

България Преди 7 часа

Променят движението в столицата заради тържественото шествие по повод Деня на българската азбука, просвета и култура и на славянската книжовност

Министърът на транспорта в служебния кабинет Георги Гвоздейков

Първите 19 модернизирани вагона от „Дойче Бан“ пристигнаха в България

България Преди 7 часа

Очаква се те да бъдат пуснати в експлоатация до средата на юни

<p>Над половината българи не се тревожат финансово</p>

"Евробарометър": Над половината българи не се тревожат финансово за семейството си

България Преди 7 часа

В ЕС средно 72 на сто не се безпокоят за семейните финанси