Където философията на карате среща Honda CR-V (тест драйв)
Източник: Тони Тончев
2

К акво е общото между Honda CR-V и традиционната японска философия на каратето? Отговорът: кихон, ката и шивари. Кихон е основата на бойното изкуство, в което всяко движение, част и детайл се овладяват до съвършенство. Без тази техника не можеш да продължиш напред. Ката е сбор от заучени движения, които се използват в реални ситуации - с максимална доза динамика, пъргавост, концентрация, гъвкавост и пространственост. И накрая шивари (чупене на тухли) тест – крайният продукт, плод на силата на духа, в който тялото става оръжие на мощ, концентрация и сила.

Феновете на Honda със сигурност веднага ще намерят връзка между любимата си марка и изброените характеристики на каратето. Но аз ще се обърна към лаиците на тема Honda, за да разясня ситуацията по-подробно и без японска философия.

CR-V се появи през 1995 г. и оттогава е един от най-продаваните бензинови SUV (Sport Utility Vehicle) в света, като към 2017 г. продажбите му вече са над 9 млн. Тази цифра прави следващия въпрос риторичен: възможно ли е модел, без претенциите на напудрените си германски конкуренти, да предложи всичко, което искате от един автомобил?

Източник: Тони Тончев

Петото поколение Honda CR-V не е революционно, но пък е усъвършенствано във всяко едно отношение: дизайн, качество, технология и сигурност. CR-V наистина е подложил на ревизия всички недостатъци и преимущества на предшествениците си, за да ги усъвършенства и предложи в един завършен пакет. Което е и основната идея на автомобила още при създаването му - Comfortable Runabout Vehicle (CR-V).

Отвън новият CR-V изглежда като широкомащабен фейстлифт, тъй като приликите с предишното поколение са повече от очевидни. Това бе първата ми мисъл при визуалния ми контакт с модела преди около месец и половина на автомобилното изложение в Париж. На втори прочит заключавам, че успехът на модела е толкова голям, че никой не би си позволил да прави драстични промени във формула (и форма), която работи безотказно.

„Животът е прекрасен” на борда на Peugeot 508 (тест драйв)

BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)

Въпреки това дизайнът е модернизиран и е станал още по-привлекателен. Лесно разпознаваемите фарове залагат на LED технологията за всички нива на оборудване. По-големите джанти, късият надвес и двата ауспуха допринасят за атлетичния вид на модела.

Задната част на CR-V е по-ясно изразена, като динамичният й вид е допълнен от по-широки арки над гумите и хромирани ленти между тях. Тесните LED L-образни фарове обгръщат задната част на колата, обграждайки задното стъкло. Между тях е разположена елеганта хромирана декоративна лайстна.

Източник: Тони Тончев

Кардиналните промени са запазени за интериора, като тук разликата с предходния модел е ясно откроима от пръв поглед. Освен с по-дори материали, интериорът може да се похвали и с по-моделно и луксозно усещане. Сензорен дисплей заема средната част на предния панел. Тонколоните са изместени по-високо, което подобрява качеството на звука, а и отваря по-големи джобове във вратите. Махагонова лайстна (ще се предлага и метална) от вътрешната страна на вратите и на предния панел създава по-естествена и по-уютна атмосфера.

Източник: Тони Тончев

Зад волана е разположен новият 7-инчов TFT-LCD дисплей за шофьора (Driver Information Interface - DII). Той включва голям дигитален скоростомер и оборотомер. В долната част на дисплея е интегрирана зона, на която водачът може да преглежда различни видове съдържание, включително навигационни инструкции, SMS и еmail и т.н.

Второто поколение на софтуера Honda Connect осигурява напълно подобрено интуитивно опериране и отлична съвместимост със смартфоните чрез Apple CarPlay и Android Auto.

Източник: Тони Тончев

Голямата новина се крие под предния капак под формата на 1,5-литров бензинов VTEC TURBO двигател, който дебютира в десетото поколение на Civic. Той е с 18 к.с. по-мощен спрямо предходния 2,0-литров i-VTEC. Двигателят е адаптиран специално за CR-V, в резултат на което мощността и икономичността му са от най-високите в класа на SUV автомобилите.

Цифрите казват, че се предлага във версия със 173 к.с., когато работи съвместно с 6-степенна механична предавателна кутия, и със 193 к.с във версията със CVT трансмисия със 7 фиксирани предавки. Максималният въртящ момент е съответно 220 Нм и 243 Нм.

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)

Ахилесовата пета в случая е фактът, че това е единствената моторизация за модела, а дизел въобще няма. Вярно е, че той вече е низвергнат в Западна Европа, но традиционалистите си търсят нафтата за SUV. Този пропуск трябва да се неутрализира с появата на хибриден CR-V в началото на следващата година, но за момента информация за него няма много.

Източник: Тони Тончев

На път за Белград карах версията със CVT и 4х4 задвижване, която тежи коло тон и седемстотин. При четирима човека на борда и добре напълнен багажник, CR-V показа около 10,5 -11 л/100 км на магистралата. Не съм го напъвал много, а и колата бе на около 90 км, когато взех ключовете за нея. Това ме кара да мисля, че разходът бе добър при уточненията, които направих. Друг е въпросът, че тези 193 к.с. не се усещат като толкова, вероятно и заради CVT-то, макар то да работи сравнително добре за безстепенна трансмисия.

Източник: Тони Тончев

Возията е мека, а седалките комфортни за дълъг път. На комфорта е бил подчинен целият инженеринг на модела. Типичното за коли от луксозния клас предното и задното окачване е хидравлично. Видимостта към пътя е отлична благодарение на по-тънките с 10 мм предни А-колони. Новата платформа е способствала за създаване на шаси, което е по-леко от това на предишното поколение, но е и с 25% по-устойчиво на усукване, а самата якост на шасито е повишена с 35%.

Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

Особено важен факт е увеличеното с 30 мм междуосие, която е отворило повече пространство в интериора. Задните седалки могат да се местят напред и назад с 15 см, а ако бъдат сгънати се отваря товарна дължина от 1,83 метра. Багажният обем варира между 561 и 1756 литра.

Но голямата изненада се крие в отлично обезшумения интериор, която се дължи на стандартната за всички нива на оборудване технология Active Noise Cancellation (ANC).

Източник: Тони Тончев

За да съм честен ще кажа, че маршрутът до Белград и обратно не ми предложи много условия, в които да разгранича предимствата и недостатъците (ако ги има) на новата технология Real Time AWD with Intelligent Control System за задвижване на четирите колела. Тя позволява до 60% от въртящия момент да се предава към задните колела, но при нормални условия задвижващ е само предният мост. Конфигурацията е многодисков съединител, свързващ карданния вал със задния диференциал. Тя е управлявана от електромотор, задвижващ на свой ред хидравлична помпа. Важен параметър е пътният просвет, който е увеличен с цели 35 мм спрямо миналия CR-V до 191 мм за моделите с предно предаване и до 201 мм за моделите с 4x4.

За стабилност в завои се грижи системата Agile Handling Assist (AHA), която се вгражда за първи път в CR-V. Тя разпределя векторно въртящия момент при движение в завой.

Темата безопасност е от първостепенно значение за всеки производител, затова и преспакетът изобилства от безброй системи със сложни имена, част от Honda Sensing. Аз ще се огранича да кажа само, че Sensing се предлага стандартно от базовото ниво на оборудване. Това е достатъчен атестат за вниманието, което се отделя на безопасността от Honda.

Източник: Тони Тончев

Като цяло Honda CR-V предлага изключителен пакет. Всеки един аспект и детайл е ревизиран и подобрен. Така с малки стъпки автомобилът е направил огромна крачка напред. Базово моделът стартира от 56 490 лв. с ДДС (с предно), а най-евтината версия с 4х4 започва от 65 990 лева. Умишлено оставих за финал факта, че CR-V се предлага и със 7 места, а това у нас значи възможност за ползване на данъчен кредит.

Технически характеристики

Honda CR-V 1,6 VTEC Turbo CVT

Размери

Дължина, мм: 4600

Широчина, мм: 2117 (с огледалата)

Височина, мм: 1679 – 1789*

Междуосие, мм: 2662 – 2663*

Просвет, мм: 191 – 201*

Тегло, кг: 1598 – 1705*

Двигател

Вид: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1498

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 193 при 5600

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 243 при 2000 - 5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 200

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 10,0

Среден разход, л/100 км: 7,1 – 7,2

Вредни емисии СО2, г/км: 162

Базова цена, лв. с ДДС: 56 490

*: Моделът се предлага с предно и 4WD задвижване, с механична и CVT трансмисия, заради което са посочени диапазони на параметрите, а не конкретни стойности.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Мъж на смъртен одър: - Жено, да ми кажеш преди да умра децата мои ли са? - Абе да ти кажа, ама ако не умреш?!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Силни взривове отекнаха в Одеса и Черноморск

Силни взривове отекнаха в Одеса и Черноморск

Свят Преди 4 минути

По информация на регионалните приложения в Telegram украинските въоръжени сили са унищожили балистична ракета и дрон

Мъж намушка три жени в Швеция

Мъж намушка три жени в Швеция

Свят Преди 1 час

Нападателят бе прострелян и задържан от полицаи

Главчев и посланикът на САЩ у нас обсъдиха 7 и 8 блок на АЕЦ "Козлодуй"

Главчев и посланикът на САЩ у нас обсъдиха 7 и 8 блок на АЕЦ "Козлодуй"

България Преди 1 час

Проектът е сред основните приоритети в работата на настоящото правителство

Изкуственият интелект е расист, но не го осъзнава

Изкуственият интелект е расист, но не го осъзнава

Технологии Преди 1 час

И за разлика от човека, може бързо да се научи

Пиперлив език и щури рождени дни разтърсиха Вилата на любовта

Пиперлив език и щури рождени дни разтърсиха Вилата на любовта

Любопитно Преди 9 часа

Програмистът Тихомир и полицайката Маргарита празнуваха заедно

Автобус с българска регистрация катастрофира в Турция

Автобус с българска регистрация катастрофира в Турция

Свят Преди 9 часа

Двама от пострадалите са в тежко състояние

Конгресът на САЩ гласува военната помощ за Украйна

Конгресът на САЩ гласува военната помощ за Украйна

Свят Преди 9 часа

Днес лидерът на Демократическата партия в Сената Чък Шумър каза на сенаторите да бъдат готови за гласуване през уикенда

Армения предава още територия на Азербайджан

Армения предава още територия на Азербайджан

Свят Преди 9 часа

Населените места са били под арменски контрол от началото на 90-те години

Mъж се самозапали пред съда, който гледа делото на Тръмп

Mъж се самозапали пред съда, който гледа делото на Тръмп

Свят Преди 10 часа

Мъжът, който се е самозапали пред сградата на съда в Манхатън, е в критично състояние

Втори май ще е неучебен за всички училища

Втори май ще е неучебен за всички училища

България Преди 11 часа

Цоков: Решението беше взето след диалог с всички заинтересовани страни

Василев: Стана ясно, че е имало договорка с президента

Василев: Стана ясно, че е имало договорка с президента

България Преди 12 часа

Василев: Договорът с „Боташ“ носи по 1 милион лева на ден щета за българската държава

Главчев се отказа от смяната на външния министър

Главчев се отказа от смяната на външния министър

България Преди 12 часа

Това научи NOVA неофициално от свои източници

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Страните от НАТО ще дадат на Украйна още ПВО

Свят Преди 13 часа

НАТО направи карта на съществуващите възможности

Главчев освободи трима зам.-министри

Главчев освободи трима зам.-министри

България Преди 13 часа

Това са Мартин Гиков, Николай Сиджимов и Николай Найденов

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

Сблъсък между ГЕРБ и ПП-ДБ по казуса с "Боташ"

България Преди 14 часа

Мартин Димитров от ПП-ДБ посочи, че Денков не е подписвал договора, нито неговият енергиен министър

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

Електроенергийна компания отвори първия си клиентски център в Пловдив

България Преди 14 часа

С него групата стартира разширяването на търговската си мрежа в цялата страна