Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)
Източник: Vesti.bg
5

К аква е тайната на пазарния успех? Логиката е много проста: предлагаш нещо, което хората искат, но го няма на пазара. Т.е. ти си първи. В този ред на мисли успехът на CLS дойде като чиста закономерност. Оттук и основният проблем на Audi A7 Sportback: винаги е и ще бъде сравняван с основоположника на класа. Важното в случая е друго. Най-после CLS има достойна конкуренция. А7 изглежда като стегнат атлет, вижте само този профил! Това е моделът на Audi, който е най-различният в цялата гама и който аз харесвам най-много.

Срещу запазената марка на CLS – дъгообразен покрив, извита линия на прозорците, увисналата задница, преди години Audi извади един голям хечбек. Неговата дължина бе удивителна, което позволи на задната половина да бъде много полегата – покривът и задните колони оформиха продължителен наклон, започващ още от главата на шофьора.

Източник: Vesti.bg

Днес Audi нарича дизайнът на новото А7 „революционен”, но подобно определение е пресилено. Въпреки това новото Audi A7 Sportback изглежда поразително. За мен той е най-ясно откроимият модел в цялата гама на марката.

При дължина от цели 5 метра и височина около 1,4 метра, автомобилът сякаш прегръща пътя. В амфас е с по-широка и по-ниска радиаторна решетка спрямо А8 – с който А7 споделя много, но тук тази решетка пасва идеално на общите пропорции на автомобила, вдъхвайки му голяма доза агресия в спортната визия. От радиаторната решетка през капака се пускат остри ръбове, продължаващи към широките задни калници. Подобно на предшественика си, покривът на А7 представлява една елегантна извивка, която се спуска към подвижен заден спойлер. Самият той се активира при скорост над 120 км/ч. А може и чрез бутон, ако искате да се фукате на някой светофар.

Източник: Vesti.bg

Истинският акцент в дизайна са стоповете, преминаващи през цялата широчина на автомобила. Те са съставени от 13 индивидуални LED ивици, като широчината варира в капака на багажника. В списъка с допълнително оборудване фигурират HD Matrix LED фарове с лазерни дълги светлини, за които твърдя, че са най-смислено похарчените пари за допълнителна екстра в този автомобил. Не карах през нощта, но тези фарове съм тествал в Q7 и твърдя, че са поразителни.

Източник: Vesti.bg

Тук логично стигам до интериора, заради който прекарах доста минути на място, за да му се наслаждавам. И наслаждавам е най-точната дума, защото този интериор е най-модерният за мен на пазара. Да, интериорът на CLS бих определи като по-луксозен, този на Volvo като елитарен, но интериорът на Audi A7 е най-модерният и спортен от автомобилите в класа.

Новото оформлението при Range Rover също може да се похвали с много дисплеи, но в А7 конфигурацията, размерите на дисплеите и многото алуминий правят интериора на автомобила да изглежда на друго ниво.

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

Таблото е добре познато вече: 12,3-инчов приборен панел Virtual Cockpit. В горната част на арматурното табло е монтиран 10,1-инчов сензорен екран, наречен MMI Touch Response. Под него има 8,6-инчов сензорен екран, от който се регулира климатичната система, но същият може да се превключва, за да показва клавиатура или празна повърхност за въвеждане на телефонни номера например. Физически бутони почти липсват, но донякъде се пренасят върху сензорните екрани, при натискането на които имате чувството, че натискате бутон. Отделно разполагате и със система за гласови команди.

Източник: Vesti.bg

Бих могъл да продължа със суперлативите, но това не е необходимо. Ще констатирам само, че животът в големите Audi-та винаги е бил луксозен и просторен. И супер комфортен. Не съм се юркал по завоите към Беклемето, защото А7 е автомобил, с който „мачкането” на стотици километри е истинско удоволствие. За това „вина” има адаптивното окачване на тестовия модел и ниското ниво на паразитни шумове при движение по магистрала.

Източник: Vesti.bg

Именно на „Тракия” си поиграх с възможността на A7 да изпреварва, без да съм поставил ръцете върху волана му, но това е нещо, заради което бях постоянно на щрек. На определен интервал от време системата те подтиква да хванеш волана, но това липсва при движение до 60 км/ч (ако моделът е оборудван и законът го позволява). Ще рече, че автомобилът може самостоятелно да се движи в градска среда, по принцип може също да паркира и отпаркира самостоятелно. Лично аз никога няма да мога да преодолея инстинктите си и да се доверя изцяло на автомобила, но технологиите ще ни доведат до момент, когато и това ще е възможно.

Активната безопасност се контролира от zFAS (произнася се zed-fass) централен компютър, който обработва данните от пет радара, пет камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Източник: Vesti.bg

Стигам и до едно от най-големите обърквания, които предлага А7: обозначението 55 върху капака на багажника. Поне три пъти трябваше да обяснявам, че отред е монтиран 3,0-литров V6 двигател, а не нещо огромно, което да оправдава цифрите 55. Но по-важното е, че тук аз намирам най-голямата слабост на тази конкретна модификация. И тя е свързана с разхода на гориво.

Знам, 48-волтова литиево-йонна батерия работи с алтернатора, за да предложи работата на т. нар. мек хибрид. Това ще рече, че тази система позволява на A7 да се движи с изключен двигател до 40 секунди между 55 и 160 км/ч. Той разчита и на новата Quattro система, която през по-голямата част от времето прехвърля 500-те нютон метра от двигателя само към предните колела, като включва задните в мига, в който отчете, че ви е необходимо повече сцепление. Всичко това е направено с една основна цел: намаляване на разхода и вредните емисии.

Източник: Vesti.bg

Да, но около 11 л/100 км на „Тракия” при четирима човека на борда и спазване на ограниченията ми се струва прекалено висок разход. В посока Пловдив успях да сваля до 10,7 л/100 км, но обратно към София, с включен Адаптивен круиз контрол разходът не спадна под 11,2 л/100 км. За мен това е много. При това имах възможността (съвсем случайно) да сравня А7 с Lexus GS450h. Не са преки конкуренти, CLS e такъв, но по размери са почти идентични. И двата са огромни, и двата возят супер комфортно, но GS450h харчи на магистралата 7,5 л/100 км, която разлика е много сериозна, а Lexus е и по-тежкият автомобил от двата.

Източник: Vesti.bg

По всеки един друг критерий A7 е безапелационно по-напред от GS450h. Сравнението между интериорите на двата автомобила е невъзможно – все едно да сравнявам P20 Pro с Nokia 6110: безбройните черни бутончета и безсмисления Remote Touch в Lexus ме върнаха много години назад. Сравнението на есктериорите ще е субективно, но няма как да харесам предницата на Lexus-а, която прилича на Хищника, когато накрая Арнодл Шварценегер му сваля шлема. А пакетът батерии отзад прави багажника на японския модел по-малък от 535-те литра в А7. Да не споменавам факта, че 90-градусов завой в 450h се взима с приплъзване на ръцете върху волана, докато в А7 това не се налага. Тук ще отбележа факта, че германският модел разчита и на четири завиващи колела, което е от огромно значение, стане ли дума за стабилност и директно потно поведение.

Накрая ще обобщя, че Audi A7 разполага с целия наличен арсенал, за да постави основния си конкурент в „сабмишън” (хватка от свободните бойни изкуства, при които боецът упражнява захват, който кара опонента да се предаде). Следващият ми ход ще е да видя на какво е способен CLS, но доколкото знам, Mercedes-Benz е водил изключително натоварен тренировъчен процес, за да запаси шампионския пояс в свое притежание.

Технически характеристики:

Audi A7 55 TFSI S Line

Размери

Дължина, мм: 4969

Широчина, мм: 1908

Височина, мм: 1422

Междуосие, мм: 2926

Тегло, кг: 1815

Двигател

Вид: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2995

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 5000-6400

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1370-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Среден разход, л/100 км: 6,8 – 7,2

Вредни емисии СО2, г/км: 154 - 163

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 190 000

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)

Кавала и Seat Ateca: перфектната комбинация (тест драйв)

Коментари 5
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

5 коментара
 
Помогни на някой в беда и той ще си спомни името ти... когато пак е в беда.
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Афганистански министър загина при експлозия в Кабул

Афганистански министър загина при експлозия в Кабул

Свят Преди 6 минути

Взривът е станал в офиса на ръководеното от него ведомство

,

Ел Салвадор търси златна мина за 3 трилиона долара

Свят Преди 28 минути

Признаци за възможно възобновяване на минната дейност се появяват за първи път през октомври 2022 г.

НС създаде две комисии - за безводието и огнищата на чума и шарка по животните

НС създаде две комисии - за безводието и огнищата на чума и шарка по животните

България Преди 46 минути

Те трябва да установят всички факти и обстоятелства

<p>Морган Фрийман&nbsp;разкри как ужасна катастрофа е променила живота му</p>

Морган Фрийман сподели, че е получил пейсмейкър след ужасна катастрофа

Свят Преди 55 минути

Легендарният 87-годишен актьор разказа за инцидента, който е променил живота му

40 години от Възродителния процес: Говорят бивши лагеристи от Белене

40 години от Възродителния процес: Говорят бивши лагеристи от Белене

България Преди 1 час

Своите истории разказаха бивши лагеристи от "Белене" в периода 1984 - 1987 г.

Вътрешните министри от ЕС гласуват за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген

Вътрешните министри от ЕС гласуват за пълноправното членство на България и Румъния в Шенген

Свят Преди 1 час

Министърът на вътрешните работи на Австрия Герхард Карнер вече заяви, че Австрия ще вдигне ветото си и ще гласува с "да"

<p>Рекорден взрив на денга в Южна Америка</p>

Рекорден взрив на денга в Южна Америка

Свят Преди 1 час

Вижте какви са симптомите са този вирус

„Ще се изчерпим“: Британската министърка предупреди, че местата в затворите намаляват

„Ще се изчерпим“: Британската министърка предупреди, че местата в затворите намаляват

Свят Преди 1 час

Правителството ще построи четири нови затвора през следващите седем години, с което ще създаде 6 400 нови места

Увеличават пенсиите от 1 юли 2025 г.

Увеличават пенсиите от 1 юли 2025 г.

Пари Преди 2 часа

Това обяви временният управител на НОИ Весела Караиванова - Начева по време на обсъждането на проекта на бюджета на ДОО на Тристранката

„Ще те убия!“: Повдигнаха обвинение на мъж, заплашвал и пребил баба си

„Ще те убия!“: Повдигнаха обвинение на мъж, заплашвал и пребил баба си

България Преди 2 часа

34-годишният е нанесъл телесна повреда на възрастната жена, съобщиха от прокуратурата

Кейт Мос и Николай фон Бисмарк

Кейт Мос заряза граф Бисмарк, искала да се забавлява

Любопитно Преди 2 часа

Музикантът Джейми Хинс е единственият, който убеждава Кейт да се омъжи, но не успява да я укроти и бракът им се разпада

„По възможно най-сигурния начин“: Как Асад стигна до Москва?

„По възможно най-сигурния начин“: Как Асад стигна до Москва?

Свят Преди 2 часа

Ще бъде ли предаден Асад на Международния наказателен съд, коментира Сергей Рябков - зам.-министър на външните работи на Русия

"Движение за права и свободи - Ново начало" включи абревиатурата ДПС в наименованието на ПГ

"Движение за права и свободи - Ново начало" включи абревиатурата ДПС в наименованието на ПГ

България Преди 2 часа

Това се случи с допълнение към заявлението за регистрация

Петима вече станаха заподозрените за смъртта на Лиъм Пейн

Петима вече станаха заподозрените за смъртта на Лиъм Пейн

Свят Преди 2 часа

Още двама работници от хотела в Буенос Айрес, където той почина, бяха уведомени, че вече са обект на официално разследване