Audi A7 55 TFSI: прекрасен силует, интериор и пътно поведение (тест драйв)
Източник: Vesti.bg

К аква е тайната на пазарния успех? Логиката е много проста: предлагаш нещо, което хората искат, но го няма на пазара. Т.е. ти си първи. В този ред на мисли успехът на CLS дойде като чиста закономерност. Оттук и основният проблем на Audi A7 Sportback: винаги е и ще бъде сравняван с основоположника на класа. Важното в случая е друго. Най-после CLS има достойна конкуренция. А7 изглежда като стегнат атлет, вижте само този профил! Това е моделът на Audi, който е най-различният в цялата гама и който аз харесвам най-много.

Срещу запазената марка на CLS – дъгообразен покрив, извита линия на прозорците, увисналата задница, преди години Audi извади един голям хечбек. Неговата дължина бе удивителна, което позволи на задната половина да бъде много полегата – покривът и задните колони оформиха продължителен наклон, започващ още от главата на шофьора.

Източник: Vesti.bg

Днес Audi нарича дизайнът на новото А7 „революционен”, но подобно определение е пресилено. Въпреки това новото Audi A7 Sportback изглежда поразително. За мен той е най-ясно откроимият модел в цялата гама на марката.

При дължина от цели 5 метра и височина около 1,4 метра, автомобилът сякаш прегръща пътя. В амфас е с по-широка и по-ниска радиаторна решетка спрямо А8 – с който А7 споделя много, но тук тази решетка пасва идеално на общите пропорции на автомобила, вдъхвайки му голяма доза агресия в спортната визия. От радиаторната решетка през капака се пускат остри ръбове, продължаващи към широките задни калници. Подобно на предшественика си, покривът на А7 представлява една елегантна извивка, която се спуска към подвижен заден спойлер. Самият той се активира при скорост над 120 км/ч. А може и чрез бутон, ако искате да се фукате на някой светофар.

Източник: Vesti.bg

Истинският акцент в дизайна са стоповете, преминаващи през цялата широчина на автомобила. Те са съставени от 13 индивидуални LED ивици, като широчината варира в капака на багажника. В списъка с допълнително оборудване фигурират HD Matrix LED фарове с лазерни дълги светлини, за които твърдя, че са най-смислено похарчените пари за допълнителна екстра в този автомобил. Не карах през нощта, но тези фарове съм тествал в Q7 и твърдя, че са поразителни.

Източник: Vesti.bg

Тук логично стигам до интериора, заради който прекарах доста минути на място, за да му се наслаждавам. И наслаждавам е най-точната дума, защото този интериор е най-модерният за мен на пазара. Да, интериорът на CLS бих определи като по-луксозен, този на Volvo като елитарен, но интериорът на Audi A7 е най-модерният и спортен от автомобилите в класа.

Новото оформлението при Range Rover също може да се похвали с много дисплеи, но в А7 конфигурацията, размерите на дисплеите и многото алуминий правят интериора на автомобила да изглежда на друго ниво.

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

Таблото е добре познато вече: 12,3-инчов приборен панел Virtual Cockpit. В горната част на арматурното табло е монтиран 10,1-инчов сензорен екран, наречен MMI Touch Response. Под него има 8,6-инчов сензорен екран, от който се регулира климатичната система, но същият може да се превключва, за да показва клавиатура или празна повърхност за въвеждане на телефонни номера например. Физически бутони почти липсват, но донякъде се пренасят върху сензорните екрани, при натискането на които имате чувството, че натискате бутон. Отделно разполагате и със система за гласови команди.

Източник: Vesti.bg

Бих могъл да продължа със суперлативите, но това не е необходимо. Ще констатирам само, че животът в големите Audi-та винаги е бил луксозен и просторен. И супер комфортен. Не съм се юркал по завоите към Беклемето, защото А7 е автомобил, с който „мачкането” на стотици километри е истинско удоволствие. За това „вина” има адаптивното окачване на тестовия модел и ниското ниво на паразитни шумове при движение по магистрала.

Източник: Vesti.bg

Именно на „Тракия” си поиграх с възможността на A7 да изпреварва, без да съм поставил ръцете върху волана му, но това е нещо, заради което бях постоянно на щрек. На определен интервал от време системата те подтиква да хванеш волана, но това липсва при движение до 60 км/ч (ако моделът е оборудван и законът го позволява). Ще рече, че автомобилът може самостоятелно да се движи в градска среда, по принцип може също да паркира и отпаркира самостоятелно. Лично аз никога няма да мога да преодолея инстинктите си и да се доверя изцяло на автомобила, но технологиите ще ни доведат до момент, когато и това ще е възможно.

Активната безопасност се контролира от zFAS (произнася се zed-fass) централен компютър, който обработва данните от пет радара, пет камери, 12 ултразвукови сензора и лазерен скенер.

Източник: Vesti.bg

Стигам и до едно от най-големите обърквания, които предлага А7: обозначението 55 върху капака на багажника. Поне три пъти трябваше да обяснявам, че отред е монтиран 3,0-литров V6 двигател, а не нещо огромно, което да оправдава цифрите 55. Но по-важното е, че тук аз намирам най-голямата слабост на тази конкретна модификация. И тя е свързана с разхода на гориво.

Знам, 48-волтова литиево-йонна батерия работи с алтернатора, за да предложи работата на т. нар. мек хибрид. Това ще рече, че тази система позволява на A7 да се движи с изключен двигател до 40 секунди между 55 и 160 км/ч. Той разчита и на новата Quattro система, която през по-голямата част от времето прехвърля 500-те нютон метра от двигателя само към предните колела, като включва задните в мига, в който отчете, че ви е необходимо повече сцепление. Всичко това е направено с една основна цел: намаляване на разхода и вредните емисии.

Източник: Vesti.bg

Да, но около 11 л/100 км на „Тракия” при четирима човека на борда и спазване на ограниченията ми се струва прекалено висок разход. В посока Пловдив успях да сваля до 10,7 л/100 км, но обратно към София, с включен Адаптивен круиз контрол разходът не спадна под 11,2 л/100 км. За мен това е много. При това имах възможността (съвсем случайно) да сравня А7 с Lexus GS450h. Не са преки конкуренти, CLS e такъв, но по размери са почти идентични. И двата са огромни, и двата возят супер комфортно, но GS450h харчи на магистралата 7,5 л/100 км, която разлика е много сериозна, а Lexus е и по-тежкият автомобил от двата.

Източник: Vesti.bg

По всеки един друг критерий A7 е безапелационно по-напред от GS450h. Сравнението между интериорите на двата автомобила е невъзможно – все едно да сравнявам P20 Pro с Nokia 6110: безбройните черни бутончета и безсмисления Remote Touch в Lexus ме върнаха много години назад. Сравнението на есктериорите ще е субективно, но няма как да харесам предницата на Lexus-а, която прилича на Хищника, когато накрая Арнодл Шварценегер му сваля шлема. А пакетът батерии отзад прави багажника на японския модел по-малък от 535-те литра в А7. Да не споменавам факта, че 90-градусов завой в 450h се взима с приплъзване на ръцете върху волана, докато в А7 това не се налага. Тук ще отбележа факта, че германският модел разчита и на четири завиващи колела, което е от огромно значение, стане ли дума за стабилност и директно потно поведение.

Накрая ще обобщя, че Audi A7 разполага с целия наличен арсенал, за да постави основния си конкурент в „сабмишън” (хватка от свободните бойни изкуства, при които боецът упражнява захват, който кара опонента да се предаде). Следващият ми ход ще е да видя на какво е способен CLS, но доколкото знам, Mercedes-Benz е водил изключително натоварен тренировъчен процес, за да запаси шампионския пояс в свое притежание.

Технически характеристики:

Audi A7 55 TFSI S Line

Размери

Дължина, мм: 4969

Широчина, мм: 1908

Височина, мм: 1422

Междуосие, мм: 2926

Тегло, кг: 1815

Двигател

Вид: V-образен, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2995

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 340 при 5000-6400

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 500 при 1370-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Среден разход, л/100 км: 6,8 – 7,2

Вредни емисии СО2, г/км: 154 - 163

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 190 000

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)

Кавала и Seat Ateca: перфектната комбинация (тест драйв)

- Толкова години сте женени, а колкото пъти ви срещна, винаги се държите за ръка. Възхищавам се на любовта ви! - Ако я пусна, веднага…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Кога ще чуем първите коментари на ЕС за мирните усилия в Украйна</p>

Първи реакции от външните министри на ЕС за усилията за мир в Украйна - кога да ги очакваме

Свят Преди 2 минути

Министрите ще разговарят за последните положителни развития след консултациите между страните от Г-20

Снимката е илюстративна

Мълчание от Москва - но исканията на Русия не са се променили

Свят Преди 10 минути

Досега не е имало реакция от Кремъл относно съгласието на Украйна с мирното предложение на САЩ

Три компании проявят интерес към активите на "Лукойл" в Румъния

Три компании проявят интерес към активите на "Лукойл" в Румъния

Свят Преди 1 час

"Лукойл" има 320 бензиностанции в Румъния, оператор е на третата по големина петролна рафинерия и има права за офшорни проучвания в блок в Черно море

<p>Делото за смъртта на Пламен Пенев започна в Стара Загора</p>

Старт на делото за смъртта на 58-годишен мъж след полицейско преследване в Стара Загора

Свят Преди 1 час

Срещу подсъдимия Живко Стойчев са повдигнати обвинения, че на 30 декември 2023 г. е причинил по непредпазливост смъртта на Пламен Пенев

Първи коментар от Киев за мирното предложение

Първи коментар от Киев за мирното предложение

Свят Преди 1 час

Киев заявява, че подкрепя основните параметри на мирното споразумение, но подчертава, че предстоят допълнителни уточнения

Директна елиминация определя съдбата на капитаните в “Игри на волята”

Директна елиминация определя съдбата на капитаните в “Игри на волята”

Любопитно Преди 1 час

Ръждавичка и Радостина излизат на Арената за решаващ лидерски дуел

30 години по-късно: Историята зад интервюто, което промени живота на Даяна

30 години по-късно: Историята зад интервюто, което промени живота на Даяна

Любопитно Преди 1 час

Анди Уеб разказва как съдбовното интервю на покойната принцеса Даяна промени хода на историята

<p>ЕП прие историческа програма за отбрана на ЕС</p>

ЕС отпуска 1.5 млрд. евро за укрепване на отбраната и Украйна

Свят Преди 1 час

Български предприятия от отбранителния сектор потенциално могат да участват в бъдещи съвместни проекти в рамките на програмата

Украйна удари руски стратегически цели с дронове

Украйна удари руски стратегически цели с дронове

Свят Преди 1 час

На територията на всяка от атакуваните цели са наблюдавани множество експлозии и значителни пожари

Лавров: Европа пропиля шанса за Украйна, Макрон само мечтае

Лавров: Европа пропиля шанса за Украйна, Макрон само мечтае

Свят Преди 2 часа

Лавров добави, че Русия приветства първоначалната версия на американския план за Украйна и очаква редактираната версия

Градушка връхлетя Австралия, бурята остави десетки хиляди без електричество

Градушка връхлетя Австралия, бурята остави десетки хиляди без електричество

Свят Преди 2 часа

Австралийското бюро по метеорология съобщи, че в Бризбейн през нощта са били регистрирани градушки с размер до 14 см

<p>Хиляди уязвими вече с достъп до лични документи</p>

Атанас Зафиров: Издадени са над 2400 лични документа на хора от уязвимите групи

Свят Преди 2 часа

Зафиров подчерта значителния напредък на правителството в решаването на проблема с липсата на лични документи сред уязвимите общности

Месец преди Коледа и Нова година: Каква е цената на основните продукти

Месец преди Коледа и Нова година: Каква е цената на основните продукти

България Преди 2 часа

С наближаването на Коледа и Нова година все повече хора търсят удобни и вкусни решения за празничната трапеза

Малайзия забранява социалните мрежи за деца под 16 години

Малайзия забранява социалните мрежи за деца под 16 години

Свят Преди 2 часа

В Австралия социалните медийни платформи са задължени от следващия месец да дезактивират профили, създадени от потребители на възраст под 16 години

Какво трябва да знаем при избора на употребяван автомобил

Какво трябва да знаем при избора на употребяван автомобил

Технологии Преди 2 часа

Пазарът след пандемията – високи цени, ниско доверие

Умен дом за начинаещи – първите стъпки с реален ефект

Умен дом за начинаещи – първите стъпки с реален ефект

Технологии Преди 2 часа

Въпросът вече не е дали си струва да направим дома си „умен“, а откъде да започнем