BMW X2 е кросоувър аналогът на горещите хечбеци (тест драйв)
Източник: BMW България
2

С лед пет дни на борда му вече мога да твърдя, че това е перфектният автомобил за мен и 3-членното ми семейство. Компактен, но въпреки това достатъчно просторен, Х2 е магнит за окото. Предлага най-близката до тази на лек автомобил возия, като бих отишъл още по-далеч в това направление, заявявайки, че BMW X2 е хотхечът сред кросоувърите. Да, не е с предно, а с 4х4, трансмисията му не е ръчна, а автоматична, двигателят е дизелов, а не бензинов, седя по-високо от типичното за т. нар. горещи хечбеци, но сред равните си X2 предлага най-якото пътно поведение, комбинирано със супер атрактивна визия. За мен ще си остане мечта, защото базова цена от 84 000 лв. (на тествания модел е безобразно висока) е непосилна, но пък удоволствието, което ми достави, е достойно за моите адмирации.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОТ ВСЕКИ ЪГЪЛ НОВОТО BMW X2

За основа на Х2 е послужила платформата на Х1. И двата модела с еднакво междуосие, но Х2 е с 8 см по-къс (изключително за сметка на надвесите) и със 7 см по-нисък, но имат почти еднакви широчина, предна и задна следа. Промените по техниката са много повече.

Започвам с това, че шасито на X2 е по-кораво, за да предлага той по-увлекателно пътно поведение, което, уверявам ви, е постигнато. Окачването, конструктивно, също е идентично с това на Х1 - McPherson отпред и многораменно отзад. Но пружините, амортисьорите и стабилизаторите тук са с други, спортни настройки. При Х2 се предлагат три варианта на окачването – пасивно, адаптивно Dynamic Damper Control и М Sport, при което височината е свалена с 10 мм, а твърдостта на амортисьорите е някъде по средата между базовото и DDC. Именно с това окачване бе оборудван и тестовият автомобил. Резултатът е наистина прекрасно поведение в завоите, които установих след около 700 км до Кавала и обратно в София, но то дава своя дан, тъй като е доста твърдо и неравностите се усещат осезаемо.

Последният факт не се нрави особено на съпругата ми, но аз винаги съм харесвал удоволствието, което получавам при динамично шофиране, а такова идва за сметка на по-твърдата возия. Тя, както казах в самото начало, много ми напомня за поведението на т. нар. горещи хечбеци. Направих уговорката, че Х2 не може да се конкурира и мери с тях, но той е техен аналог сред равните си в сегмента на кросоувърите. Вярно, веднага се сещам за автомобил с още по-директно и динамично поведение в завоите, но този конкретен Х2 ми харесва повече от MINI Countryman, с който също споделят някои общи гени.

На първо място Х2 буквално те заслепява под последните ярки слънчеви лъчи на отминалото лято, изпълнен в златистия цвят Galvanic Gold. В допълнение идва пакетът M Sport X, който е вдъхновен от рали-спорта. Елементи в цвят Frozen Grey са в контраст с цвета на каросерията. Скосеният покрив, завърсващ със спойлер, впечатляващите ауспухови накрайници или изпъкналите арки на калниците го отличават ярко от останалите.

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)

Jaguar XF 2.5d AWD: Дизелът все още няма равен (тест драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

X2 обръща наобратно познатия трапецовиден формат на радиаторната решетка, а допълнителните емблеми на BMW на страничните колони ни връщат назад във времето на 2000 CS и 3.0 CSL. Това е официалната версия, по-прозаичната е, че масивните С-колони е трябвало да бъдат запълнени с нещо, като признавам, че решението с двете допълнителни емблеми е изключително атрактивно.

Общите гени с Countryman се откриват в директното управление, в бързите и точни реакции, в настройките на 2,0-литровия турбо дизел и осем степенния „автомат“. Да, мога веднага да изтъкна недостатъците, ако сравнявам Х2 със Серия 2, но първият е предназначен за клиенти, които тепърва се запознават с BMW, докато Серия 2 е повече за ценителите на класическите баварски ценности. Но въпреки това Х2 наистина изпъква сред конкурентите със своето управление и наистина атрактивна визия. Твърдо шаси – нормално. Все пак това е BMW, не е Mercedes. Дебел и директен волан – като в класическа спортна машина. А буквата „М“ вътре и вън подсилва допълнително тези ефекти.

Учудих се, че при цена от 116 000 лв. на тестовия модел (най-големият недостатък на този автомобил), салонът не бе кожен. Но като изключа този факт, оформлението на кокпита е изключително добро. Малката и опростена централна конзола ми допада изключително много, седалките са чудесни, дебелият М-волан също. Обикновено в BMW не обръщам особено внимание на озвучаването, но сега бях благодарен на аудио системата Harman Kardon, защото дизеловият мотор, за моя голяма изненада, е много шумен.

Но пък на пътя той е супер ефективен. По не толкова натоварения маршрут до Кавала (през Гоце Делчев) виждам на борд компютъра максимум 6,4 л/100 км, а минимумът, който достигнах, бе 6,0 л/100 км. Въпросният маршрут е изпълнен със завои. Много завои, редуване на лош с много добър асфалт, повишено внимание за камери и забележки от страна на съпругата ми. Останах впечатлен. Не толкова лек (1660 кг), Х2 е много прецизен в завоите, също така и много икономичен. Автоматикът се справя чудесно, а 231 к.с. и 450 Нм са повече от достатъчни и за динамично шофиране, и за спокойно, икономично прибиране към дома.

BMW X2 изглежда предизвикателно и ярко. Независимо, че голяма част от клиентите му едва ли ще се интересуват толкова много от техническата гледна точка, баварците са се постарали да осигурят онова удоволствие от шофирането, върху което се гради целият им имидж.

Ако се оглеждате за компактен 4х4 (и парите не са условието), то Х2 трябва да е начело на списъка ви: красив, икономичен, много по-забавен за управление, отколкото очаквах. В действителност Х2 е толкова добър, че се чудя на кого му трябва Х4, освен ако допълнителното пространство не е абсолютно задължително.

Технически характеристики:

BMW X2 xDrive25d

Размери

Дължина, мм: 4360

Широчина, мм: 1824

Височина, мм: 1526

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: 1660

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 231 при 4400

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1500-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,7

Среден разход, л/100 км: 5,1 – 5,3

Вредни емисии СО2, г/км: 133-139

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 81 100

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 116 114

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Магдалена и Микяй отпаднаха от “Игри на волята”

Магдалена и Микяй отпаднаха от “Игри на волята”

Любопитно Преди 3 часа

Добрин спечели битката за имунитет и се класира на полуфиналите

Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад

Какво се промени в Сирия след падането на режима на Асад

Свят Преди 4 часа

Предприятията отново отвориха врати и много хора се връщат на работа след драматичния срив на правителството в Сирия

<p>Лидерът на австрийската крайна десница загуби депутатския си имунитет (СНИМКА)</p>

Политически хаос: Лидерът на австрийската крайна десница загуби депутатския си имунитет

Свят Преди 5 часа

Той може да бъде разследван по подозрения в лъжесвидетелстване

Срив на Facebook и Instagram

Срив на Facebook и Instagram

България Преди 6 часа

Най-честото съобщение, което потребителите виждат, е: "Съжаляваме, нещо се обърка"

<p>&quot;Жалко, че Зеленски категорично отказа и изключи това&quot;</p>

Орбан: Киев отказа прекратяване на огъня и размяна на затворници с Русия

Свят Преди 6 часа

"Направихме всичко по силите си", написа Орбан в социалната мрежа "Екс"

<p>&quot;Правосъдие за всеки&quot; с нов протест пред Съдебната палата (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

"Правосъдие за всеки" с нов протест пред Съдебната палата

България Преди 6 часа

Според протестиращите се случват безобразия в съдебната система

<p>Повод за гордост! Карлос Насар завоюва историческа световна титла с два рекорда (СНИМКИ/ВИДЕО)</p>

Повод за гордост! Карлос Насар завоюва историческа световна титла с два рекорда

България Преди 7 часа

Талантът от Червен бряг вече си осигури златото в изхвърлянето със световен рекорд от 183 кг.

<p>Президентът обясни защо не е поканил &quot;ДПС - Ново начало&quot; на консултации (ВИДЕО)</p>

Президентът обясни защо не е поканил "ДПС - Ново начало" на консултации

България Преди 7 часа

Той обясни, че в действията си се ръководи стриктно от Конституцията

Олаф Шолц внесе в парламента искане за вот на доверие

Олаф Шолц внесе в парламента искане за вот на доверие

Свят Преди 7 часа

Очаква се Шолц да загуби вота, насрочен за 16 декември

ЕС постигна съгласие по нов санкционен пакет срещу Русия

ЕС постигна съгласие по нов санкционен пакет срещу Русия

Свят Преди 7 часа

"Пакетът добавя повече лица и организации към вече съществуващия списък със санкции"

Ивелин Михайлов от "Величие": Оттеглям се от "Исторически парк"

Ивелин Михайлов от "Величие": Оттеглям се от "Исторически парк"

България Преди 8 часа

Той категорично отрече паркът да има задължения

Каква е цената на мира в Украйна, Орбан е в Киев за първи път от началото на инвазията

Зеленски разкритикува Орбан, че е обсъдил войната с Путин

Свят Преди 8 часа

Киев продължава да изключва възможността за мирно уреждане на конфликта

"Топлофикация София" има задължения за над 1,66 млрд. лв.

"Топлофикация София" има задължения за над 1,66 млрд. лв.

България Преди 8 часа

"Парно ще има, топло ще има, независимо от авариите и ежедневните трудности, софиянци няма да останат на студено и тази Коледа"

Епична четворна елиминационна битка в “Игри на волята” тази вечер

Епична четворна елиминационна битка в “Игри на волята” тази вечер

Любопитно Преди 9 часа

Битка на търпението определя първия сигурен полуфиналист

САЩ: Русия може би се готви да изстреля новата си ракета по Украйна

САЩ: Русия може би се готви да изстреля новата си ракета по Украйна

България Преди 9 часа

Това заяви представител на администрацията на президента Джо Байдън