2

С лед пет дни на борда му вече мога да твърдя, че това е перфектният автомобил за мен и 3-членното ми семейство. Компактен, но въпреки това достатъчно просторен, Х2 е магнит за окото. Предлага най-близката до тази на лек автомобил возия, като бих отишъл още по-далеч в това направление, заявявайки, че BMW X2 е хотхечът сред кросоувърите. Да, не е с предно, а с 4х4, трансмисията му не е ръчна, а автоматична, двигателят е дизелов, а не бензинов, седя по-високо от типичното за т. нар. горещи хечбеци, но сред равните си X2 предлага най-якото пътно поведение, комбинирано със супер атрактивна визия. За мен ще си остане мечта, защото базова цена от 84 000 лв. (на тествания модел е безобразно висока) е непосилна, но пък удоволствието, което ми достави, е достойно за моите адмирации.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ОТ ВСЕКИ ЪГЪЛ НОВОТО BMW X2

За основа на Х2 е послужила платформата на Х1. И двата модела с еднакво междуосие, но Х2 е с 8 см по-къс (изключително за сметка на надвесите) и със 7 см по-нисък, но имат почти еднакви широчина, предна и задна следа. Промените по техниката са много повече.

Започвам с това, че шасито на X2 е по-кораво, за да предлага той по-увлекателно пътно поведение, което, уверявам ви, е постигнато. Окачването, конструктивно, също е идентично с това на Х1 - McPherson отпред и многораменно отзад. Но пружините, амортисьорите и стабилизаторите тук са с други, спортни настройки. При Х2 се предлагат три варианта на окачването – пасивно, адаптивно Dynamic Damper Control и М Sport, при което височината е свалена с 10 мм, а твърдостта на амортисьорите е някъде по средата между базовото и DDC. Именно с това окачване бе оборудван и тестовият автомобил. Резултатът е наистина прекрасно поведение в завоите, които установих след около 700 км до Кавала и обратно в София, но то дава своя дан, тъй като е доста твърдо и неравностите се усещат осезаемо.

Последният факт не се нрави особено на съпругата ми, но аз винаги съм харесвал удоволствието, което получавам при динамично шофиране, а такова идва за сметка на по-твърдата возия. Тя, както казах в самото начало, много ми напомня за поведението на т. нар. горещи хечбеци. Направих уговорката, че Х2 не може да се конкурира и мери с тях, но той е техен аналог сред равните си в сегмента на кросоувърите. Вярно, веднага се сещам за автомобил с още по-директно и динамично поведение в завоите, но този конкретен Х2 ми харесва повече от MINI Countryman, с който също споделят някои общи гени.

На първо място Х2 буквално те заслепява под последните ярки слънчеви лъчи на отминалото лято, изпълнен в златистия цвят Galvanic Gold. В допълнение идва пакетът M Sport X, който е вдъхновен от рали-спорта. Елементи в цвят Frozen Grey са в контраст с цвета на каросерията. Скосеният покрив, завърсващ със спойлер, впечатляващите ауспухови накрайници или изпъкналите арки на калниците го отличават ярко от останалите.

Infiniti Q50 Hybrid е на легален допинг (тест драйв)

Fabia няма претенциите на Polo, но дава най-добро от него (тест-драйв)

Jaguar XF 2.5d AWD: Дизелът все още няма равен (тест драйв)

(Ford)Focus-мокус, Golf ще бере ядове (тест драйв)

X2 обръща наобратно познатия трапецовиден формат на радиаторната решетка, а допълнителните емблеми на BMW на страничните колони ни връщат назад във времето на 2000 CS и 3.0 CSL. Това е официалната версия, по-прозаичната е, че масивните С-колони е трябвало да бъдат запълнени с нещо, като признавам, че решението с двете допълнителни емблеми е изключително атрактивно.

Общите гени с Countryman се откриват в директното управление, в бързите и точни реакции, в настройките на 2,0-литровия турбо дизел и осем степенния „автомат“. Да, мога веднага да изтъкна недостатъците, ако сравнявам Х2 със Серия 2, но първият е предназначен за клиенти, които тепърва се запознават с BMW, докато Серия 2 е повече за ценителите на класическите баварски ценности. Но въпреки това Х2 наистина изпъква сред конкурентите със своето управление и наистина атрактивна визия. Твърдо шаси – нормално. Все пак това е BMW, не е Mercedes. Дебел и директен волан – като в класическа спортна машина. А буквата „М“ вътре и вън подсилва допълнително тези ефекти.

Учудих се, че при цена от 116 000 лв. на тестовия модел (най-големият недостатък на този автомобил), салонът не бе кожен. Но като изключа този факт, оформлението на кокпита е изключително добро. Малката и опростена централна конзола ми допада изключително много, седалките са чудесни, дебелият М-волан също. Обикновено в BMW не обръщам особено внимание на озвучаването, но сега бях благодарен на аудио системата Harman Kardon, защото дизеловият мотор, за моя голяма изненада, е много шумен.

Но пък на пътя той е супер ефективен. По не толкова натоварения маршрут до Кавала (през Гоце Делчев) виждам на борд компютъра максимум 6,4 л/100 км, а минимумът, който достигнах, бе 6,0 л/100 км. Въпросният маршрут е изпълнен със завои. Много завои, редуване на лош с много добър асфалт, повишено внимание за камери и забележки от страна на съпругата ми. Останах впечатлен. Не толкова лек (1660 кг), Х2 е много прецизен в завоите, също така и много икономичен. Автоматикът се справя чудесно, а 231 к.с. и 450 Нм са повече от достатъчни и за динамично шофиране, и за спокойно, икономично прибиране към дома.

BMW X2 изглежда предизвикателно и ярко. Независимо, че голяма част от клиентите му едва ли ще се интересуват толкова много от техническата гледна точка, баварците са се постарали да осигурят онова удоволствие от шофирането, върху което се гради целият им имидж.

Ако се оглеждате за компактен 4х4 (и парите не са условието), то Х2 трябва да е начело на списъка ви: красив, икономичен, много по-забавен за управление, отколкото очаквах. В действителност Х2 е толкова добър, че се чудя на кого му трябва Х4, освен ако допълнителното пространство не е абсолютно задължително.

Технически характеристики:

BMW X2 xDrive25d

Размери

Дължина, мм: 4360

Широчина, мм: 1824

Височина, мм: 1526

Междуосие, мм: 2670

Маса, кг: 1660

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 231 при 4400

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1500-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,7

Среден разход, л/100 км: 5,1 – 5,3

Вредни емисии СО2, г/км: 133-139

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 81 100

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 116 114

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@