5

Както може да се очаква, лансираните през последните 2 години F-Pace, I-Pace и E-Pace насочиха вниманието на публиката основно към SUV-гамата на марката. Аз, обаче, следя историята на Jaguar от по-дълго време, за да зная, че в основата й бе гама от шикозни, красиви и динамични седани, които могат да се проследят чак до средата на 30-те години на миналия век.

Jaguar XF 2.5d AWD, ключовете за който бяха три дни в джоба ми, със сигурност залага на голяма част от атрибутите на своите славни предшественици. Това е страхотен автомобил, който винаги е бил алтернатива на традиционните играчи, които доминират този клас - Audi A6, BMW Серия 5 и Mercedes E-Class. Няма да ги сравнявам, защото причината да погледна към Jag е друга: страхотният му дизел и това, че ми писна отвсякъде да ме заливат всевъзможни SUV-ове. Не казвам, че ни ги харесвам, просто класиката си е класика, макар седанът постоянно да отстъпва позиции в полза именно на споменатите SUV-модели.

През годините винаги съм вярвал, че човек, способен да отдели минимум 100 000 лева за автомобил, не се интересува особено от разхода на гориво. Но съм грешал. Разбирам го от мой близък, при който отивам на гости с Audi A7 55 TFSI. Той е изключително впечатлен от автомобила, аз също, но с едно голямо изключени: разход на магистрала от малко над 11 л/100 км е прекалено висок.

Източник: #preso_petrov

В същото време Иван, който е горд собственик на Lexus GS450h, говори с нескрита гордост и любов за своя автомобил, който харчи около 7,5 л/100 км. Иван няма проблем с парите, но ми показва, че хората със средства не са задължително под общ знаменател, под който традиционно ги поставяме у нас. Той се кефи на ниския разход.

Същото правя и аз, но с дизелов автомобил. Той не може да се мери с динамиката на Lexus-а с неговия 3,5-литров V6 бензинов мотор, подпомаган от елeктромотор. Той, допълнен от батерията (NiMH), тежи 1865 кг, докато моят Jaguar със задвижване на четирите колела е „само” 1740 кг.

Сравнението е по един и същи маршрут: София – Видин и обратно, като вече споменах, че Lexus GS450h може да се похвали със 7,5 л/100 км. Но хибридите са може би най-слабото звено в електрификацията на автомобилите, а дизелът все още е без алтернатива, когато стане дума за дълъг пробег и нисък разход.

Източник: #preso_petrov

С Jaguar XF 2.5 AWD постигам разход от 5,6 л/100 км посока Видин, без да напъвам, тъй като бях доста изморен. В обратната посока, без дете на борда, качвам до 6,4 л/100 км, като и в двата случая не правя абсолютно нищо в опит да видя колко може да вдигне, нито съм изключвал климатика и съм се движил със 70 км/ч, за да снижа максимално разхода. При едно спокойно шофиране, по много разнообразен маршрут и терен, този автомобил ми се отблагодари със средни 6,0 л/100 км дизел за около 460 км, което е впечатляващо за размерите и теглото на колата.

Източник: #preso_petrov

Бързам да разсея едно съмнение: обозначението 2.5 AWD върху задния капак не означава, че под предния е монтиран 2,5-литров двигател, а 2,0-литров с 4 цилиндъра, турбина и 240 к.с. Британците са решили да използват цифрата 2.5, за да разграничат мотора от по-маломощната версия на същия със 180 к.с. Със сигурност не е от най-динамичните, но 500 Нм радват душата, когато изпреварвате. Работи съвместно с 8-степенен автоматик от ZF, който е чудесно калибриран към мотора.

KIA Ceed продължава да е основа на успеха (тест драйв)

Х-Factor: отборът на Opel за SUV хитове (тест драйв)

ГоляМ(5) кеф. Тестваме BMW M5, М4 и М2 на „Серес” (тест драйв)

Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)

Не съм се юркал в завои, но 4х4 задвижването му радва в дъждовното лято. Стандартно интелигентната AWD система задвижва задните колела, но при ниски нива на сцепление прехвърля до 50% от въртящия момент към предната ос. Технологията се активира при лоши пътни условия и при загуба на сцепление на задните гуми. Благодарение на системата за задвижване на четирите колела съединителят успява да разпознае предварително склонността на гумите да пребоксуват и компенсира тази опасност още преди нейното проявление. Това не значи, че характерното недозавиване е неутрализирано.

Източник: #preso_petrov

Приликите с малкия ХЕ са умишлено търсени. Това нещо е издигнато в култ от Audi, които доказаха, че в повторенията не съществуват граници. Същото може да се каже и за BMW. От друга страна в премиум сегмента от средния клас винаги е властвал консерватизъм в дизайнерско отношение. Достатъчно е да видим развитието на Серия 5, чийто последни две поколения е трудно да разпознаем, за да не търся косури в приликите между XF и XE. Аз винаги съм изпитвал симпатии към британския седан, тъй като той е една от алтернативите на безспорните доминатори в класа.

Източник: #preso_petrov

Ситуацията в интериора ми е добре позната. Заобиколен сте от кожа и метал, а вероятно е излишно да казвам, че това гарантира премиум излъчване, както при очен контакт, така и на допир. С натискането на старт бутона (който пулсира в червено), вентилационните отвори се завъртат и отварят, като атракцията допълва подвижният въртящ се регулатор, наречен Drive Selector, който от край време замества традиционния скоростен лост. Боравенето със сензорния екран не е от най-интуитивните, а E-Class и новата А6 буквално блестят с оформлението на арматурното табло, което тук е по-консервативно. Отзад има предостатъчно място в областта на краката, а обемът от 540 литра на багажника осигурява необходимата доза практичност, когато се наложи да возиш детето на бабина градина за месец.

Източник: #preso_petrov

Jaguar никога не е могъл да се мери по продажби с трите немски лимузини, но за сметка на това и този Jag остава за хора, които искат да се резличават. По възможно най-луксозния начин. А това, че дизелът вече е низвергнат в Западна Европа, е грешка. Този е страхотен.

Технически характеристики:

Jaguar XF 2,5d AWD

Размери

Дължина, мм: 4954

Широчина, мм: 1987

Височина, мм: 1457

Колесна база, мм: 2960

Собствено тегло, кг: 1740

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1999

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 240 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 500 при 1500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 245

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,5

Среден разход, л/100 км: 5,5

Вредни емисии СО2, г/км: 144

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 103 350

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Ювелирна изработка за Peugeot 308 GTi (тест драйв)

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)