Игра на тронове: Mercedes-Benz S560 4Matic L (тест драйв)
Източник: #preso_petrov
8

З имата вече си отиде, но битката за Трона продължава с пълна сила, след като в диспута се присъедини и новата А8. Дракони, зомбита, кралеубийци, армии, заговори, съюзи… ще оставим това за след година, когато на екран ще видим последния сезон на „Игра на тронове”. Но що касае битката за върха на автомобилния Трон, то S-Class удържа неспирните атаки повече от 60 години. Лично се убедих, че ще продължи безкръвно да го държи още дълго време.

Какво ми дава правото да изкажа подобно предположение? Много аргументи, част от които ще изброя. Но сега за пръв път през последните 18-19 години ще си позволя да изрека (напиша) нещо, което винаги съм избягвал. Клише, народна мъдрост, наречете го както щете, но за този автомобил важи с пълна сила всичко изброено: „Mercedes си е Mercedes”, „Mercedes и всички останали”, „Върхът на сладоледа”. Ок, последното не е точно така, защото има едни S-класи с продължение AMG, че дори Maybach, но всичко в повече над S560 L е лакомия. Вярно, при S63 AMG получаваш едни около 150 „коня” повече, но кому е нужен 5,2-метров автомобил, ускоряващ до 100 км/ч за 3,5 секунди?

ЕГО ГО: MERCEDES-BENZ S-CLASS 560 4MATIC L В ПЪЛНИЯ МУ БЛЯСЪК

Моята истина е следната: S-Class 560 4Matic L е всичко онова, което един човек може да иска от автомобила. За страничните наблюдатели това просто е еталон, изглеждащ доминиращо на пътя. За тези, които са успели да седнат зад волана му (аз го направих в течение на 3 дни), това е автомобил, който олицетворява върха на автомобилната индустрия. А за онези синове на бащите си (в България) и мастити бизнесмени (в нормалния свят), за които 300 бона са нищо работа, S-Class 560 L е луксът и статутът, които могат да дадат малко други автомобили.

Източник: #preso_petrov

Да, има и много по-скъпи, много по-помпозни возила, но част от тях са абсолютно безсмислени. Има такъв и в гамата на Mercedes, казва се S600 и се задвижва от V12 двигател, което си е достойно за уважение. По-мощен е с 61 к.с., но се ускорява за същото време. И струва със 100 бона повече. Но друг пример е още по-фрапиращ. През 2011 г. ми повериха Rolls-Royce Drophead Coupe, чиято цена започваше от 700 000 лв. Това е най-скъпият автомобил, който съм карал в кариерата си. Колкото и да му се възхищавах, по-нелепо и не на място не съм се чувствал в никой друг автомобил преди и след това. Но нито за миг не изпитах подобни чувства в обновената S-класа. Това важи за времето, през което управлявах автомобила, както и за това, когато си позволих да поседя малко и на задната lounge седалка. Чувствах се прекрасно. Не възнамерявам да ви обяснявам какви са новостите, които въвежда фейслифтът. Ще кажа само, че той има 6500 нови части! Да, и трите нови двигателя са броят само за 3 нови части…

Източник: #preso_petrov

Истината е, че и три дни не ми стигнаха, да се опознаем добре със S-Class. Причината е, че този автомобил има толкова технологии, че се уморих докато изчета списъка с оборудването. Затова ще изтъкна само миниатюрна част от тях, която според мен е есенцията.

Започвам първо с тях. Това са фаровете MULTIBEAM LED. Струват само 3942 лв. с ДДС (на цената на останалите опции тази си е чиста далавера), но това е нещо, което задължително трябва да се отметне, когато се поръчва S-Class. Причината е, че осветяват пътя до 650 метра напред! А наборът от камери, сензори и радари осигуряват онзи режим, който в момента наричаме полу-автономност. Въпросните камери и радари позволяват на S-класата да „види” до 250 метра напред. По този начин круиз контролът вече не просто поддържа скоростта (или следва предходния автомобил), но може да прецени кога да намали и дори кога да спре лимузината на място.

Източник: #preso_petrov

Естествено, автомобилът може и сам да се престроява, ако подадете мигач. Но не си мислете, че може да се движи сам. Това не е разрешено от законите. Ако свалите ръцете си от волана за повече време, звуково предупреждение ви казва, че това не е ОК, а ако продължите да държите ръцете си не върху волана, автомобилът започва да намалява скоростта. Не го тествах докрай, но в такава ситуация се включват аварийните светини и колата може да спре на място. Може да прави още безброй други неща, за което се грижи безкраен набор от всевъзможни системи с 3- или 4-буквени съкращения, които просто ще ги пропусна, за да не ви отегчавам.

Източник: #preso_petrov

За сметка на това ще наблегна на усещането, което дава S560 L. Помпозният му външен вид гарантира AMG-пакетът, е луксът в интериора – пакетът Designo, кремавият кожен салон и висококачественият дървен фурнир. Естествено, очите веднага падат върху двата цветни дисплея с диагонал по 12,3-инча всеки. Приборното табло може да настроите в режими Progressive, Classic и Sport, като така избирате начина, по който да бъде представяна информацията. Новият волан е с по-спортна форма, а върху него има два сензорни бутона, с които сменяте информацията от борд компютъра например. Чрез тях може да се прави почти всичко, но основният контрол си остава с въртящия се контролер на централната конзола, заобиколен от преки пътища за различните менюта в системата.

Човъркането по менютата може да продължи с дни. Също толкова забавна е и топлинната камера за нощно виждане, която разпознава хора и животни. Образът от камерата се появява в приборното табло, между скоростомера и оборотомера.

Източник: #preso_petrov

Но не това е нещото, което ме потресе. Огромният интериор е конфигуриран в четири индивидуални зони по такъв начин, че инженерите са успели да осигурят чувство на интимност за всеки. Седалките са тези, които буквално те поглъщат. И така часове наред, докато минеш през всички възможни масажни функции. А те се изпълняват от 14 отделно регулируеми въздушни възглавнички в облегалката, които приятно танцуват върху гърба ми.

Климатизацията и йонизацията на интериора ги взимаш за даденост в този автомобил, но срещу 12 439 левчета може да си радвате на звука от 24-те високоговорителя на аудио системата Burmester (1540 вата). Обикновено предпочитам да слушам двигателя, но не и сега. Причината е, че интериорът е така обезшумен, че при потегляне имаш чувството, че караш електромобил.

Източник: #preso_petrov

Не се чува никакъв шум. Дори при движение с висока скорост това усещане е стряскащо, тъй като паразитните шумове са обрани до абсолютния минимум.

Комфортната возия е друг факт, който буди възхищение. Magic Body Control струва 10 561 лв. с ДДС, но мигновеното регулиране на ходовата част спрямо пътната ситуация си струва тези пари, когато те не са фактор в избора на автомобил. Комфортът на това окачване е магия, която трябва да се усети.

Източник: #preso_petrov

Същото важи и за динамиката на този огромен автомобил. Той разчита на нов двигател, който е еталон за „даунсайзинг” по Mercedes. Работният му обем е намален до 4,0 литра, но мощността му е нараснала до 469 к.с. (от 455). Допълнени от 700 Нм въртящ момент и 9-степенна автоматична трансмисия, този 5,2-метров автомобил ускорява до 100 км/ч за 4,6 секунди. И тежи 2,2 тона в базово изпълнение! В режим Sport возията става по-твърда, в завой автомобилът се стяга, накланянето изчезва, но да не се увличаме: S-Class не е направен за спорт, S-Class е направен да носи комфорт.

Не мислих да коментирам темата разход на гориво, тъй като тя е ирелевантна в този конкретен случай. Едни 17 л/100 км са си съвсем нормални, но ненормалното е, когато видиш на борд компютъра разход от 10,3 л/100 км! Да, при нормално и спокойно управление при до 140 км/ч на магистрала, постигаш такъв разход, който е поредното ненормално нещо в този автомобил.

Бих могъл да продължа още дълго да описвам S-класата, но ще приключа. Когато Mercedes впряга цялото си могъщество във високотехнологични разработки, свързани с лукса и сигурността, резултатите са толкова впечатляващи, че човек трудно ги осмисля. Терминът лидер в класа приляга на S-Class по-добре отколкото на всеки друг модел в сегмента на луксозните лимузини.

Технически характеристики:

Mercedes-Benz S560 L 4Matic

Размери

Дължина, мм: 52671

Широчина, мм: 1905

Височина, мм: 1496

Междуосие, мм: 3165

Собствено тегло, кг: 2125

Двигател

Тип: V-образен, 8-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 3982

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 469 при 5250-5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 700 при 2000-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,6

Среден разход, л/100 км: 9,3

Вредни емисии СО2, г/км: 200

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 232 329

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)

В преследване на светкавици с Opel Insignia GSi (тест драйв)

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 

Не пропускай

Обраха митницата в Благоевград
Ексклузивно

Обраха митницата в Благоевград

Преди 1 ден
Какво трябва да знаем за "края" на Windows 7
Ексклузивно

Какво трябва да знаем за "края" на Windows 7

Преди 57 минути
Снимка: iStock
Ексклузивно

Два силни труса разлюляха Албания

Преди 4 часа
Снимка: iStock
Ексклузивно

Ужас в Кюстендил: Мъж уби съпругата си

Преди 10 часа
Daily Sabah: Турско-руския валс
Ексклузивно

Daily Sabah: Турско-руския валс

Преди 11 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини