Range Rover Sport иска приза „Най-многофункционален всъдеход” (тест драйв)
Източник: Тони Тончев
0

Ф илософията е изследване на общите и фундаментални въпроси, засягащи човека и света. Основни теми за философията са съществуването, мисленето, познанието, истината, справедливостта и т.н. Разсъжденията по темата започват през 6 век пр.н.е., когато се заражда Античната философия, а Сократ, Платон и Аристотел в днешно време се използват като нарицателно.

Аз обаче се интересувам от едно много скорошно разклонение във философската наука, възникнал точно преди 80 години. През 1948 г. се ражда марката Land Rover, която и до днес изповядва много интересен поглед върху живота. Най-общо казано той гласи следното: „Не е важно дали ще караш своя автомобил Land Rover Range Rover офроуд. Важното е, че ако ти се наложи дори веднъж да излезеш извън пътя, той да може да мине абсолютно навсякъде.

ВИЖТЕ СТРАХОТНАТА ГАЛЕРИЯ НА RANGE ROVER SPORT

Не си падам по офроуда, предпочитам асфалта, но отдаде ли ми се възможност да се позабавлявам в калта, приемам предизвикателството с отворени обятия. Последното ми такова приключение е с този автомобил: Range Rover Sport 5.0 V8 Supercharged Autobiography (последният да затвори врата). Струва 216 000 без допълнителните екстри, а той има и такива. Вероятно само 0,1% от собствениците му биха си помислили някога до излязат извън пътя с него, но направят ли го, философията на компанията ще ги накара и те да се забавляват.

Източник: Димитър Даков

Но истината е, че аз го предпочитам зъл и горещ на пътя. Може би с дизелов двигател (четири са те) щях да искам още от калта и водата, но с този пуст мой късмет в ръцете си държа волана, с който управлявам 525 к.с.

Какво очаквате от 5,0-литров V8 с компресор? Всеки спринт до 100 км/ч е равен на един обяд. Всяка по-дълга права – на Lego-то за детето. Месец зад волана на този автомобил – новият S9. Шегувам ли се? Нищо подобно. Просто това са сметките на човек, който няма възможността да притежава този автомобил, но пък имам възможността да му се радвам до Банско и обратно. Това е автомобил, на който трябва да се радваш, да го караш бързо, а най-интересното е, че можеш да идеш и на безумен офроуд, ако такова нещо ти се прииска. Това е автомобил за отличници, който предлага повече от конкурентите си. И не преувеличавам с последното си твърдение.

Източник: Димитър Даков

Знам, че тук е пълно с германски законодатели, които мачкат на пазара. Но никой от тях не може това, което може RR Sport. Колко са автомобилите, способни да вземат прословутия „Път на Дракона“ (отсечка в Китай с 99 завоя) по-бързо от Ferrari 458 Italia, да вдига 250 км/ч на аутобана, да гази в кал и каманяк, а след това да атакува водно препятствие с дълбочина почти метър? Знам един такъв – Range Rover Sport, който може да се бори за титлата „Най-многофункционален всъдеход“.

Източник: Димитър Даков

Не възнамерявам да обръщам сериозно внимание на промените по екстериора, просто ще се задоволя да обобщя, че обновеният RR Sport изглежда масивен и атрактивен. Заел е повече от визията на Velar, но това му се отразява много добре.

Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)

Opel Grandland X: Французите го могат по-добре (тест драйв)

Естественият подбор тласка Skoda Karoq напред (тест драйв)

Ford EcoSport: Как ще ги стигнем... румънците? (тест драйв)

Не мога да пропусна новите LED фарове, като на клиентите се предлага възможност за избор между четири възможности - Premium, Matrix, Pixel и Pixel-Laser LED. Първите фарове се състоят от 24 светодиода (LED), вторите от 52, третите от 142, а най-скъпите и най-усъвършенствани светлини - Pixel-Laser LED разчитат на 144 светодиода и четири лазерни диода. Това нещо струва малко над 5000 лв., но дългите светлини на фаровете осветяват на до 500 метра напред.

Stop&Go;: 213/278 мм  просвет (стандартен/офроуд); 850 мм  дълбочина на газене; 33 градуса  ъгъл на заход (офроуд геометрия); 31 градуса - ъгъл на отход (офроуд геометрия); 27,2 градуса  угъл на надлъжна профодимост (офроуд геометрия); 780 л  обем на багажника (5 места); 104 л  обем на резервоара; 3500 кг  максимален капацитет на теглене; 1700 вата  мощността на системата Meridian Signature, но цената й е над 12 000 лв. (опция); 500 метра  толкова осветяват дългите фаровете Pixel-Laser LED благодарение на 144 светодиода; 133 470 лв.  стартовата цена на модела с ДДС (2,0D SD4 240 к.с.)
Stop&Go;: 213/278 мм – просвет (стандартен/офроуд); 850 мм – дълбочина на газене; 33 градуса – ъгъл на заход (офроуд геометрия); 31 градуса - ъгъл на отход (офроуд геометрия); 27,2 градуса – угъл на надлъжна профодимост (офроуд геометрия); 780 л – обем на багажника (5 места); 104 л – обем на резервоара; 3500 кг – максимален капацитет на теглене; 1700 вата – мощността на системата Meridian Signature, но цената й е над 12 000 лв. (опция); 500 метра – толкова осветяват дългите фаровете Pixel-Laser LED благодарение на 144 светодиода; 133 470 лв. – стартовата цена на модела с ДДС (2,0D SD4 240 к.с.) Източник: Димитър Даков

И ако с подобни фарове могат да се похвалят и конкурентите, то на пресечен терен никой не може да се мери с Range Rover. На първо място в Sport клиентът може да избира между две системи за задвижване на четирите колела. Едната предлага раздатъчна кутия с нов дизайн, която разчита на интелигентно задвижващо устройство, а не както досега на отделен мотор и ECU. Заедно с централния диференциал и многодисковият съединител отзад, системата разпределя въртящия момент 50/50 между предните и задните колела. Алтернативната система е по-лека и се състои от раздатъчна кутия и диференциал Torsen, които разпределят въртящия момент към оста с най-високо сцепление. Зададеното по подразбиране разпределение на въртящия момент 42/58 има за цел да даде предимство на задното задвижване за оптимална динамика на шофирането.

При офроуд шофиране може да изберете Off-Road Ride Height 1, който повдига автомобила с до 40 мм, а при тежък офроуд - Off-Road Ride Height 2 вдига Sport с до 75 мм. Изреждам всичко това, за да ви убедя в твърдението ми, че германските конкуренти не могат да се мерят със Sport извън пътя.

Източник: Тони Тончев

Логичният извод е, че на конкурентите това не им и трябва, защото те са по-добри от Sport на пътя. Но дали? Преди дни бих могъл да се закълна, че това е на 100% вярно. Но не и след авантюрата с RR Sport. Тук правя уточнението, че имах щастието да карам само най-наточения (до появата в БГ на SVR) Sport. Дизеловите варианти може и отстъпват на BMW например (2,0-литров с 240 к.с., два 3,0-литрови с 258 и 306 к.с., 4,4-литров V8 с 339 к.с.), не знам, но Sport 5,0 V8 Supercharged e истинско откровение. Не бих повярвал на друг, ако прочета, че кола, тежаща 2323 кг се държи като спортен автомобил, но аз го изживях и стоя зад думите си. Двигателят е брутален, каросерията не се накланя, 8-степенната ZF трансмисия е бърза и прецизна, звукът през ауспусите а жесток, а усещането зад волана (огромен е, не ми харесва) е опияняващо. Опияняващ е и разходът (около 22 л/100 км), като до Банско отиде половината от 104-литровия резервоар. Нищо, отличниците не се замислят за подобно нещо, аз също, защото организаторите на теста се грижат за доброто ми прекарване.

Източник: Димитър Даков

За накрая съм оставил още един философски въпрос. Звучи така: какво беше Apple до появата на първия iPhone? Марка, продаваща странни и скъпи компютри на тези, които имаха алергия от Microsoft. Но най-гениалното творение на Стив Джобс промени не само компанията, но и целия свят. Може би сензорният Range Rover Sport (всичко започна Velar) няма да промени света на автомобилостроенето, но трябва да кажа, че интериорът му вече изглежда (и се усеща) на качествено ново ниво. Жесток е.

Централно място тук заемат двата 10-инчови сензорни екран на новата информационно-развлекателна система Touch Pro Duo. Долният сензорен екран е вграден в централната конзола и управлява функции като климатроник и Terrain Response.

Пред водача има два аналогови циферблата с 5-инчов TFT дисплей между тях или като стандартно оборудване от спецификацията SE нагоре - 12,3-инчов интерактивен дисплей за водача. Воланът е с капацитивни бутони, които използват опции, базирани на различни ситуации, и дори позволяват на водача да програмира конкретни функции. Звучи сложно, но не е така.

Източник: Димитър Даков

Изумен съм от тези 525 к.с. и V8 Supercharged. Това е брутална машина, която ускорява тежащия над 2300 кг звяр за 5,3 секунди! Какво повече да казвам? Две цифри могат да изчерпат целия ми речник. А като добавя и този звук...

Технически характеристики: Range Rover Sport 5.0 V8 Supercharged

Размери

Дължина, мм: 4879

Широчина, мм: 2073

Височина, мм: 1802

Междуосие, мм: 2923

Тегло, кг: 2323

Двигател

Тип: 8-цилиндров, V-образен, компресор

Работен обем, куб. см: 5000

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 525 при 6000-6500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 625 при 2500-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,3

Среден разход, л/100 км: 12,8

Вредни емисии СО2, г/км: 294

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 191 170

 

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

<p>Новата война няма да се води на Земята&nbsp;</p>
Ексклузивно

Новата война няма да се води на Земята 

Преди 37 минути
<p><strong>11 навика</strong>, които забързват <strong>стареенето</strong></p>
Ексклузивно

11 навика, които забързват стареенето

Преди 8 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини