М нозина смятат, че познават района между Средиземноморието, Долината на Рона и Италия. Това е домът на лавандулата и парфюма, буябеса (гъста супа от риба, произлизаща от средиземноморското крайбрежие на Франция) и рататуи (френско национално ястие от печени зеленчуци), амфитеатрите и акведуктите. Провансът, обаче, е доста повече от това. А за мен той има още едно друго значение, което се цени особено високо от състезателни отбори и производителите на автомобили и мотоциклети, защото около Марсилия има точно пет състезателни писти. Добавям тестовия център Fontange на Michelin, за да стане картината пълна. Именно към него съм се насочил след кацането ми на летището във втория по големина град във Франция.

Тестовият и развоен център е разположен върху 56 хектара, предлагайки 8 различни тестови писти. Изборът на пистата не е случаен. Тук е разработена гумата Michelin Pilot Sport 4 S, с която е обута „светкавицата”.

РАЗГЛЕДАЙТЕ INSIGNIA GSI В ПЪЛНИЯ Й БЛЯСЪК

Връзката на Insignia GSi с пистата е толкова силна, че домакините натъртват върху този аспект. Водещ в развитието на модела е Фолкер Стричек, който е шеф на Opel Performance Cars (OPC), бивш шампион в DTM и победител в 24-часовото състезание на „Нюрбургринг” през 2003 г. Своят отпечатък в развойната дейност е оставил и Йоаким Винкелхок, познат и като Пушещия Джо. Успехът си той натрупа в DTM, има и победа в „24 часа на Льо Ман”.

Тези двамата, заедно с екипа на Фолкер, връщат емблемата GSi отново върху капака на Opel. Преди 34 години (1984) тя се появява за пръв път върху Manta и Kadett, а след това и върху капака на първата Astra, наследила Kadett.

Източник: Thorsen Weigl

Сега GSi може да бъде разчетено и като „Great Strycek input” (от Стричек), а това е така, защото Insignia GSi е калена на легендарната „Северна дъга”. А там моделът постига с 12 секунди по-добро време от предишната Insignia OPC! Какво точно е времето, никой не казва, но 12 секунди на обиколка е впечатляващо. Още повече, че Insignia GSi е с цели 65 к.с. по-слаба от Insignia OPC (260 срещу 325 к.с.).

Как тогава е постигнато това по-добро време? На първо място заради по-ниското тегло. Близо 160 килограма е отслабнала GSi в сравнение със старата OPC. Работата е толкова съсредоточена в тази посока, че дизайнерите и инженерите успяват да свалят по 1,5 кг на 20-цолова джанта с гума, което ще рече общо 6 кг само оттук. По 2 килограма те са свалили и от теглото на предните седалки, които са по-леки от механичните седалки в Corsa OPC, докато тези предлагат дори масаж. На визия са потресаващи и са разработени самостоятелно от Opel. Досега компанията използваше Recaro, но тази разработка е много по-добра. Изглежда впечатляващо, а още по-впечатляваща е опората, предлагаща за тялото при динамично шофиране.

Източник: Thorsen Weigl

На второ място – чрез разработване на напълно нова ходова част на GSi. По-късите пружини снижават каросерията на GSi с 10 милиметра, а специалните спортни амортисьори намаляват нежеланите колебания на каросерията до минимум. Изключително мощната спирачна система Brembo с четирибутални спирачни апарати (дискове с диаметър 345 милиметра) и характеристиките на директното управление на Insignia също са адаптирани по съответния начин.

Източник: Thorsen Weigl

Всичко това изглежда подходящо за изживяването ми на тестовия полигон на Michelin. И тъй като споменавам думата „изглежда”, не мога с лека ръка да прескоча визията на Insignia GSi. Топмоделът е с внушителни брони с големи въздухозаборници, ауспухова система с двойни изпускателни тръби (истински). Праговете и спойлерите на GSi са от OPC-Line на Insignia Grand Sport.

Mazda Skyactive-X: бъдещето на бензиновия двигател? (тест драйв)

Естественият подбор тласка Skoda Karoq напред (тест драйв)

Ford EcoSport: Как ще ги стигнем... румънците? (тест драйв)

BMW 530d Touring xDrive: Ефективна динамика (тест драйв)

Изглежда впечатляващо. Същото важи и за поведението й на пътя. За пръв път имам възможност да карам на писта с виражи и трябва да си призная, че удоволствието е страхотно. Но забавата е на наводнената част от трасето, където си личи най-добре работата на Фолкер и екипа му.

Източник: Thorsen Weigl

Мехатронната ходова част FlexRide адаптира характеристиките на амортисьорите за части от секундата. Водачът може да избира измежду режимите Standard, Tour и Sport. В зависимост от избрания режим, кормилното управление и реакцията при подаване на газ могат да станат още по-директни. Ексклузивен за GSi е режимът Competition, който се активира с бутона ESP. Двукратно натискане позволява изключване на контрола на сцеплението.

Задвижването на четирите колела се предлага и за другите модификации на Insignia, но при GSi е задължително и е специално калибрирано за нея. Част от пакета е т. нар. система torque vectoring, която приема формата на диференциал с двоен съединител на задната ос, преносачващ въртящия момент към колелото, което се нуждае повече от сцепление. В зависимост от ситуацията на пътя, колелата се ускоряват независимо, без значение каква е настилката или пътните условия.

Проблемът е, че седанът гони 1700 кг (а комбито ги надхвърля), което не е особено добре в мига, в който колата започне да недозавива на мократа настилка.

Източник: Thorsen Weigl

За седана (Grand Sport) и комбито (Sports Tourer) се предлагат бензинов и дизелов двигател. Вторият имам възможността да карам в Sports Tourer. Ако го опиша по един по-абстрактен начин, то това комбито е най-бавната, най-бърза версия на най-бързата, най-вълнуваща Insignia. Тя е и най-практичната и предлага малко по-добра икономия от бензиновата модификация. Тук говорим за 2,0-литрови BiTurbo дизел, генериращ 210 к.с. и цели 480 Нм. Този автомобил обаче е изключително тежък и не е по вкуса ми.

Източник: Thorsen Weigl

Такъв обаче е седанът (Grand Sport) със своя 2,0-литров турбо бензин, генериращ 260 к.с. Комбинираният му разход (на хартия) е около 87, л/100 км, но това е трудно за постигане. Това е така, защото този агрегат те кара да натискаш, за да гониш заводския параметър от 7,2 секунди до 100 км/ч. Проблемът е, че 8-степенната автоматична кутия не е толкова бърза, колкото би трябвало да е.

Натисках го яко, за да хвана самолета обратно за България. Това беше най-страховитото преследване на светкавици (в прекия и преносен смисъл) в живота ми. Никога преди не бях карал в такъв проливен дъжд, в който не виждах абсолютно нищо. Но трябваше да гоня ограничението от 120 км/ч, за да хвана самолета. Не искам да изпитвам подобно нещо никога повече, но се надявам, че в един момент Opel ще изкарат и ново OPC на Insignia. Тогава отново бих се подложил на такова изпитание в името на „светкавицата”.

Досега компанията използваше Recaro, но тази разработка е на Opel и е много добра. Изглежда впечатляващо, а още по-впечатляваща е опората, предлагаща за тялото при динамично шофиране.
Досега компанията използваше Recaro, но тази разработка е на Opel и е много добра. Изглежда впечатляващо, а още по-впечатляваща е опората, предлагаща за тялото при динамично шофиране. Източник: Thorsen Weigl

Технически характеристики

Opel Insignia GSi Grand Sport

Размери

Дължина, мм: 4910

Широчина, мм: 1871

Височина, мм: 1445

Междуосие, мм: 2829

Собствено тегло, кг: 1683

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 260 при 5300

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 400 при 2500-4000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,2

Среден разход, л/100 км: 8,6

Емисии СО2, г/км: 197

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 65 910

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Тя: - Като Пепеляшка съм - чистя, готвя, пера... Той: - Нали ти обещах, че ще живееш като в приказките!
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Да отпаднат почивните понеделници в държавата, предлагат от ДБ

Да отпаднат почивните понеделници в държавата, предлагат от ДБ

България Преди 10 минути

Според тях няма логика, когато 3 март или 6 май се пада събота, понеделник да се почива

Осъдиха японски футболен директор за гледане на детско порно в самолет

Осъдиха японски футболен директор за гледане на детско порно в самолет

Свят Преди 13 минути

Мъжът заявил, че това е изкуство, генерирано от изкуствен интелект, както и че не е знаел, че е незаконно във Франция

Лоялно куче спаси 86-годишна баба, паднала при разходка

Лоялно куче спаси 86-годишна баба, паднала при разходка

Свят Преди 45 минути

Кучето заведе полицай до възрастната жена, лежаща на тротоара

Храм на Слънцето откриха на Перперикон

Храм на Слънцето откриха на Перперикон

България Преди 57 минути

Проф. Овчаров уточни, че обектът датира от III–IV век

ПП-ДБ подготвя проекторешение за случаите на незаконно строителство

ПП-ДБ подготвя проекторешение за случаите на незаконно строителство

България Преди 1 час

Коалицията призова МВР и прокуратурата да огласят информацията за запалени камиони за боклук

Затворници ще помагат за почистването на боклука в София

Затворници ще помагат за почистването на боклука в София

България Преди 1 час

Това съобщи министърът на правосъдието Георги Георгиев

<p>Джими Кимъл е по-популярен от Тръмп, според проучване</p>

Ново проучване: Джими Кимъл е по-популярен от Тръмп, Белият дом гневно отвърна

Свят Преди 1 час

„Според ново проучване на YouGov – което е сериозен сайт за анкети... или поне беше преди това – аз съм по-популярен от президента на Съединените щати“

Теменужка Петкова: Всякакви слухове, че българите обедняват, са абсолютно неверни

Теменужка Петкова: Всякакви слухове, че българите обедняват, са абсолютно неверни

България Преди 1 час

Финансовият министър предостави данни, свързани с разходите за персонал, за социални и здравно-осигурителни плащания, пенсии, както и капиталовите разходи

<p>Пробив, тест открива &quot;синдром на хроничната умора&quot;</p>

Нов кръвен тест може да постави диагноза „синдром на хроничната умора“

Любопитно Преди 1 час

Изследователите се надяват, че откритието би могло да проправи пътя за подобен тест за диагностициране на дълъг COVID-19

Напрежение в САЩ: Гвардейци от Тексас са разположени в Илинойс по заповед на Тръмп

Напрежение в САЩ: Гвардейци от Тексас са разположени в Илинойс по заповед на Тръмп

Свят Преди 1 час

Местните власти на щата Илинойс и на град Чикаго се опитват да блокират разполагането на войници чрез съдебно дело, но към момента не успяват

Technovation 2025: Създаваме бъдещето днес

Technovation 2025: Създаваме бъдещето днес

Технологии Преди 1 час

Technovation 2025 ще се проведе на 14 октомври в Sofia Event Center от 12:00 часа

Макрон кара всички да гадаят, докато ключови съюзници се обръщат срещу него

Макрон кара всички да гадаят, докато ключови съюзници се обръщат срещу него

Свят Преди 1 час

Френският президент остава все по-изолиран, след като трима от бившите му центристки премиери публично започнаха да му оказват натиск

Нобеловият лауреат, който беше изненадан по време на поход: "Беше интересен ден"

Нобеловият лауреат, който беше изненадан по време на поход: "Беше интересен ден"

Свят Преди 1 час

Комитетът така и не успя да се свърже с д-р Фред Рамсдел, съпругата му разбра първа

Опасно свлачище подкопа път в Асеновградско

Опасно свлачище подкопа път в Асеновградско

България Преди 1 час

Подкопано е едното платно за движение – на дълбочина около 1 метър

Снимката е създадена с изкуствен интелект

В търсене на съкровища на битака - молът на 90-те

РЕТРО-ВЮ Преди 1 час

Там, сред разпилени кашони, дъх на печени кебапчета и оживени пазарлъци, се криеше магията на 90-те - едно време на преход, в което пазарите бяха истинските молове на България