Естественият подбор тласка Skoda Karoq напред (тест драйв)
Източник: Preso Petrov
8

А втомобилната еволюция е част от секундата на фона на общата, но развитието на автомобила е изключително бурно. Древното създание Йети изчезна завинаги, но на негово място се появи нова форма на живот: Karoq. Еволюционният въпрос е следният: ще му дадат ли четирите „очи” преимущество при естествения подбор?

Вероятно да, не успяха да го направят при Yeti, за който автомобил Томас Ингенлат казва, че е най-доброто му творение. А Yeti беше самобитен модел, който се открояваше от всички останали, но в най-добрите си години той се продаваше три пъти по-слабо от Tiguan. А Karoq? В Karoq няма много запомнящи се неща в дизайнерско отношение. Нещо повече, задницата му е идентична с тази на Seat Ateca, който се произвежда от Skoda. Но тоталната унификация е нещо, с което вече свикнахме всички.

РАЗГЛЕДАЙТЕ НОВАТА SKODA KAROQ В СНИМКОВАТА НИ ГАЛЕРИЯ

Най-интересното е, че самобитният Yeti не беше толкова търсен продукт, докато толкова приличащият си с Kodiaq и Ateca нов модел на Skoda ще се харчи като топъл хляб и ще е много, много по-близо до Tiguan, отколкото някога е бил Yeti. Karoq е по-близо до Tiguan и по други параметри: те са почти идентични на размери (външни и вътрешни), но по-важното е, че Karoq не отстъпва по нищо на Tiguan на пътя. В това се убедих в планината Осогово, която посещавам за пръв път, но пък завоите са много приятни за каране.

Източник: Preso Petrov

И макар приликите в дизайна да са ясно откроими, а повърхностите наглед опростени, оформлението на Skoda Karoq е доста по-сложно от първосигналното впечатление. Може и да не са основното, но изпъкналите ръбове са трудни за производство, а самите те придават на кросоувъра по-мускулесто излъчване.

BMW X3 е във върхова форма (тест драйв)

Dacia Duster прави качествен нов скок (тест драйв)

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

И тук въпросните четириочни фарове позволяват вдигане на визуалния център на тежестта на автомобила, което прави модела да изглежда по-висок. Това е позволило и фаровете да се повдигнат по-високо от земята, което намалява шанса камъче да ги удари и счупи. Това решение чехите слагат към философията си Simply Clever — онези дребни на пръв поглед неща, които облекчават живота на пътниците и улесняват ежедневието в колата.

Източник: Preso Petrov

Но не дизайнът е този, който е най-важен в общата идеология на модела. Важното е, че Karoq вече играе наравно с големите в сегмента. Докато Skoda Yeti бе с цели 34 см по-къса от Toyota RAV4, то Karoq е с цели 16 см по-дълъг и 5 см по-широк от законодателя Nissan Qashqai. Голяма част от тези сантиметри са отишли в багажника. В общия случай обемът му е 521 литра, но при наличие на система VarioFlex за трансформация на задния ред седалки, обемът на багажника нараства до 588 литра.

Източник: Preso Petrov

Интериорът ми е добре познат. Не блести с някаква помпозност, но пък е изключително ергономичен. Всичко е много изчистено, линиите хоризонтални, материалите са приятни на допир. Тестовият автомобил е оборудван с повечето екстри. Аз обаче се впечатлявам от пластмасите и изработката. Другото е интуитивно подреденото пространство отпред. На трето място: от всички онези удобства, които Skoda нарича Simply Clever решения (около 30-ина на брой).

Източник: Preso Petrov

В областта на задвижването традиционно Skoda предлага от всичко по много. Моделът се предлага с два бензинови (1,0 TSI и 1,5 TSI) и три дизелови (1,6 TDI и 2,0 TDI, но последният е с две мощности) двигателя. По-мощният бензинов двигател се предлага във версия 4х2 и 4х4, същото се отнася за 2,0-литровия дизел със 150 к.с. Трансмисиите са две, но най-интересното е, че Karoq предлага комбинация, която много от конкурентите му не могат: мощен дизелов двигател със 190 к.с., 4х4 и автоматик. Това се предполага, че ще е и един от най-предпочитаните избори на нашия пазар. Но според мен не по-лош е по-маломощната версия със 150 к.с. на дизела.

Източник: Preso Petrov

Не се заблуждавам, че Karoq ще бъде каран извън пътя. Той и не може много, защото просветът му е 172 (176 с някои двигатели) мм, но това не е важно. Важно е, че опцията Driving Mode Select предлага по-добро сцепление при пресечен терен и хлъзгава настилка, тъй като при 4х4 версиите предлага режими Snow и Off-road (освен Normal, Eco, Sport). Самата програма променя работата на двигателя и DSG трансмисията, сервото на волана, климатика и други системи. В режим Snow се адаптира работата на ABS, ASR и ACC (според оборудването), както и контролният блок на двигателя.

В завоите Karoq се представя доста по-добре от Kodiaq, който е и доста по-тежък. Настилката бе доста хлъзгава, но исках да видя на какво е способен моделът. Знам, че това не е кола за спортно шофиране, но останах много приятно изненадан в посока пистите на Осоговската планина.

Източник: Preso Petrov

И накрая, ако все още не сте убедени в качествата на Koroq, ето едно неопровержимо, което обрича чешкия среден SUV на успех. Базовият Karoq с 1,0 TSI и предно струва 39 960 лв. с ДДС. Но кой си купува нов SUV с базово обзавеждане? Най-скъпият Karoq струва 63 640 в. с ДДС, докато аналогичният Tiguan (4х4, 7DSG, 190 к.с.) струва 76 550 лв. с ДДС. Разликата сами може да я сметнете. Но картинката става по-ясна, след като видите цената на най-скъпия Qashqai, който е законодател в класа: 64 590 лв. с ДДС. Малката разлика е, че той е без автоматик и дизеловият 1,6 dCi е само със 130 к.с. Ще спра до тук с ценовите сравнения, тъй като Karoq просто изпъква по този параметър. Или по-скоро трябва да кажа – и по този параметър.

Технически характеристики

Skoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4x4 (A)

Размери

Дължина, мм: 4382

Широчина, мм: 2025 (с огледала)

Височина, мм: 1603

Междуосие, мм: 2638

Маса, кг: 1591

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1968

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 150 при 3500-4000

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 340 при 1750-3000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 195

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,3

Среден разход, л/100 км: 5,2

Вредни емисии СО2, г/км: 138

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 55 480

 

Коментари 8
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

8 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Nvidia конкурира Optimus на Tesla със свой хуманоиден робот

Nvidia конкурира Optimus на Tesla със свой хуманоиден робот

Технологии Преди 16 минути

Разчита на изкуствения интелект, за да имитира човешко поведение

Парламентът гласува увеличения на заплатите в армията

Парламентът гласува увеличения на заплатите в армията

България Преди 1 час

Според текстовете възнагражденията на военнослужещите ще се повишат средно с 30%

Радев и Главчев се срещат, за да обсъдят рокадите в кабинета

Радев и Главчев се срещат, за да обсъдят рокадите в кабинета

България Преди 1 час

Служебният премиер иска нови министри начело на МВнР и Министерството на земеделието

а

Може ли да настъпи нова гражданска война в САЩ

Свят Преди 1 час

Възможна ли е гражданска война в САЩ четете в следващите редове

Обвиниха в тероризъм 16-годишния, намушкал епископ в Сидни

Обвиниха в тероризъм 16-годишния, намушкал епископ в Сидни

Свят Преди 1 час

Междувременно продължава разследването на бунта, избухнал след нападението

Meta AI вече е факт и ще помага за всичко

Meta AI вече е факт и ще помага за всичко

Технологии Преди 1 час

Новият асистент ще "прескача" между приложенията

Облаци и дъжд в петък, става още по-студено

Облаци и дъжд в петък, става още по-студено

България Преди 1 час

Максималните температури ще бъдат между 13° и 18°

На фона на експлозии: Иран задейства ПВО в няколко провинции

На фона на експлозии: Иран задейства ПВО в няколко провинции

Свят Преди 2 часа

За момента не е ясно дали страната е атакувана

Сините в Hell's Kitchen загубиха Славейко и получиха Симона

Сините в Hell's Kitchen загубиха Славейко и получиха Симона

Любопитно Преди 8 часа

Мони получи място в синия отбор по желание на своя любим Митко

Арест на руски агент за готвен атентат срещу Зеленски

Арест на руски агент за готвен атентат срещу Зеленски

Свят Преди 8 часа

Според СБУ задържаният е бил вербуван от руските специални служби

<p>Израел обмисля възможностите за контраатака срещу Иран</p>

Израел обмисля възможностите за контраатака срещу Иран, докато САЩ призовават за сдържаност

Свят Преди 9 часа

Анализаторите казват, че контраударът на Израел вероятно ще бъде насочен към иранска земя, без да убива цивилни

Главчев: Не се съмнявайте в българската подкрепа за Украйна

Главчев: Не се съмнявайте в българската подкрепа за Украйна

Свят Преди 9 часа

Белгия и Чехия призоваха за нови европейски санкции като противодействие на руската намеса

Доходите на българите изпреварват разходите

Доходите на българите изпреварват разходите

България Преди 10 часа

През 2023 г. българските домакинства са изразходвали 10 044 лв. средно на човек

Стефан и Марин Димитрови са били на срещи в МВР нееднократно

Стефан и Марин Димитрови са били на срещи в МВР нееднократно

България Преди 11 часа

Това се е случвало в периода от 1 май 2021 до 12 април 2024 г.

Силно земетресение удари Северна Турция, разрушения

Силно земетресение удари Северна Турция, разрушения

Свят Преди 12 часа

По-рано днес в Токат беше регистриран по-слаб трус