Астрономи откриха следи от сблъсък между две планети
Източник: netinfo

У чени от Университета на Бристол и от Канарските острови обявиха, че са открили първите доказателства за "челен сблъсък" между две планети. Това се е случлило преди доста време на около 1600 светлинни години от Земята, съобщава БиБиСи.

Обратната страна на Луната и Земята в един кадър

Първи кадри от тъмната страна на Луната

Сблъсъкът между двете планети е довел до създаването на още по-голяма планета, която е близо 10 пъти по-тежка от Земята. Едната от планетите, кръстена Kepler 107c, вероятно е имала ядро от желязо, което е било 70% от цялата ѝ маса, а останалата е била от скали. Другата планета, Kepler 107b, е със сходни размери - 1,5 пъти по-голяма от Земята, но наполовина по-малко плътна.

Учени заснеха новородена планета за пръв път

За първи път - видяха как черна дупка „изяжда“ звезда

Учените изчисляват, че сблъсъкът между двете планети е станал със скорост над 60 км в секунда в момента на удара. Космическата катастрофа е свалила скалистата "обвивка" на планетата с желязно ядро, което е станало част от Kepler 107b, образувайки нова, по-голяма и тежка планета.

Вселената може да има 10 пъти повече галактики, отколкото предполагаме

Алтернативна теория е, че Kepler 107 е била удряна многократно от по-малки обекти, но тогава се появяват допълнителни въпроси и неизвестни. Данните са използвани и в компютърен модел, който да провери теорията. Те също потвърждават, че сблъсък между две планети е най-вероятната причина за настоящия краен резултат, както и за наличието на останки.

Проучването показва, че наблюдаваната звездна система е доста нестабилна. Данните дават индикация, че планетите, които са били с приблизителните размери на Нептун, вероятно са се образували по-далеч от звездата си, но докато самата звезда също се е формирала, ги е изтеглила по-близо. Те са попаднали в твърде близки една до друга орбити, които накрая се сблъскали.

Невероятно: откриха вода в течно състояние на Марс

Астероидите в Слънчевата система имат един произход

Астрономите не изключват възможността сблсъкът да е станал точно по времето на формирането на звездата, докато тя всмуква материал и газове от пространството около себе си и изтегля и планетите. Данните са оскъдни, но дават насока на учените за по-нататъшни проучвания.

За още интересни новини последвайте страницата ни в Instagram