П илотите на катастрофиралия южнокорейски пътнически самолет са съобщили за сблъсък с птици малко преди аварийното кацане на машината, което завърши фатално, съобщи в днес новинарската агенция Йонхап, като се позова на южнокорейското министерство на транспорта.

Всички 181 души на борда на полет 7C2216 на Jeju Air, с изключение на двама, загинаха в неделя сутринта, след като самолетът предприе неуспешно аварийно кацане на международното летище Маун в Южна Корея.

Самолетът е летял от тайландската столица Банкок, превозвайки десетки туристи, които са почивали по Коледа.

Сред пътниците е имало пет деца на възраст под 10 години, включително тригодишно дете.

Ужасяващи кадри показват как самолетът се плъзга по пистата, след което се сблъсква с тухлена стена и избухва в пламъци. Единствените двама оцелели са двама членове на екипажа, които са седели в задната част на самолета.

Инцидентът доведе до най-големия брой смъртни случаи при самолетна катастрофа на територията на Южна Корея в историята на страната, която има добри резултати в областта на безопасността на полетите през последните две десетилетия.

„Защо пожарните коли не са сложили пяна на пистата? Защо не са присъствали, когато самолетът се е приземил? И защо самолетът се е приземил толкова далеч по пистата? И защо в края на пистата има тухлена стена?“ - се пита Джефри Томас, редактор на Airline News.

Южнокорейските власти заявиха, че разследват причината за катастрофата, включително евентуален удар от птица, тъй като стана ясно, че ръководителите на полети са предупредили пилотите за риска от сблъсък само три минути преди самолетът да се разбие в пистата. Минута след предупреждението пилотите са подали сигнал за бедствие.

Според местните медии пътник от полета изпратил текстово съобщение до член на семейството, в което казвал, че птица „се е заклещила в крилото“ и че самолетът не може да се приземи. „Трябва ли да оставя последните си думи?“, пише тогава пътникът.

Съгласно световните авиационни правила Южна Корея ще води гражданско разследване на катастрофата и автоматично ще включи Националния съвет за безопасност на транспорта в САЩ, където е проектиран и построен самолетът. Jeju Air твърди, че катастрофата не се дължи на „никакви проблеми с поддръжката“.

По данни на южнокорейското министерство на транспорта записващото устройство на полетните данни е намерено в 11:30 ч. местно време, около два часа и половина след катастрофата, а записващото устройство на гласовете в пилотската кабина - в 14:24 ч.

По-късно обаче разследващите съобщиха на южнокорейската информационна агенция Yonhap, че записващото устройство е повредено и че в резултат на това декодирането му може да отнеме до месец.

Томас описа записващото устройство за полетните данни като „сърцето на самолета“, което би трябвало да даде сведения за това как се е развила катастрофата. Вероятно причините за катастрофата са няколко.

Експертите обаче заявиха, че е малко вероятно удар от птица да е единствената причина за неизправността на колесника.

„Ударът на птица не е нещо необичайно, проблемите с ходовата част не са необичайни. Ударите на птици се случват много по-често, но обикновено те не водят до загуба на самолета сами по себе си“, каза Томас.

Австралийският експерт по безопасност на полетите Джефри Дел заяви: „Никога не съм виждал удар от птица да попречи на разгъването на шасито.“

Ударът на птица би могъл да повлияе на двигателите CFM International, ако в тях е попаднало ято, но това не би ги изключило веднага, а би дало на пилотите известно време да се справят със ситуацията, каза Дел.

Експертите също така се питат защо пилотите не са имали време да намалят скоростта, както е стандартно, по време на аварийно кацане по корем.

Обикновено при аварийно кацане по корем „ще се приземите с двигателите и ще имате неравности“, каза Томас.

„Влизате с минимално количество гориво, имате пожарни коли, които покриват пистата с пяна, и кацате в най-отдалечения край на пистата и обикновено ситуацията завършва добре.“

Заместник-министърът на транспорта Джу Джонг-ван отхвърли опасенията относно използването на тухлена стена като мярка за безопасност, като заяви, че двата края на пистата имат „зони за безопасност със зелени буферни зони, преди да се стигне до външната стена“.

Той добави, че летището е проектирано „в съответствие със стандартните насоки за авиационна безопасност, дори ако стената може да изглежда по-близо, отколкото е в действителност“.

Капитанът на самолета е работил на тази длъжност от 2019 г. и е имал 6823 летателни часа, съобщиха от транспортното министерство. Първият офицер е работил на този ранг от 2023 г. и е записал приблизително 1650 летателни часа.

Моделът на Боинг, участвал в катастрофата, 737-800, е един от най-използваните самолети в света, който като цяло има добри резултати по отношение на безопасността и е разработен доста преди варианта MAX, замесен в неотдавнашната криза с безопасността на Боинг.

Самолет със 181 души катастрофира в Южна Корея

Катастрофата е едно от най-смъртоносните бедствия в историята на авиацията на Южна Корея. Последният път, когато страната претърпя мащабна въздушна катастрофа, беше през 1997 г., когато самолет на Korean Airlines се разби в Гуам, убивайки 228 души на борда. През 2013 г. самолет на Asiana Airlines кацна аварийно в Сан Франциско, убивайки трима и ранявайки около 200.

Не пропускайте най-важните новини - последвайте ни в Google News Showcase

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>Тръмп: Би било обида за САЩ да не получа Нобелова награда за мир</p>

Тръмп обяви, че иска да събере Путин и Зеленски

Свят Преди 55 минути

Освен това Тръмп отбеляза, че "Хамас" трябва да се съгласи с предложеното от САЩ мирно споразумение

Осъден в Германия за шпионаж в полза на Китай

Осъден в Германия за шпионаж в полза на Китай

Свят Преди 1 час

Мъжът е работил за германски крайнодесен депутат в Европейския парламент

В РС Македония: 2031- 2032 г. влак София - Скопие

В РС Македония: 2031- 2032 г. влак София - Скопие

Свят Преди 3 часа

Транснационалната транспортна ос Изток-Запад (Коридор 8) се простира от пристанище Бари в Италия до пристанищата Варна и Бургас в България

Двамата от ДАИ, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс, остават в ареста

Двамата от ДАИ, взели подкуп от екипа на Роби Уилямс, остават в ареста

България Преди 4 часа

Съдът посочи, че може да се направи обоснован извод, че и двамата обвиняеми са участвали в престъплението

Изписаха от болницата 4-годишния Марти, ударен от АТВ в Слънчев бряг

Изписаха от болницата 4-годишния Марти, ударен от АТВ в Слънчев бряг

България Преди 5 часа

Предстои му дълго възстановяване, но вече е сред най-близките му хора

Пътят към сърцето на жената: Съпругът на Селена Гомес разкри какво ястие ѝ готви всеки ден

Пътят към сърцето на жената: Съпругът на Селена Гомес разкри какво ястие ѝ готви всеки ден

Любопитно Преди 6 часа

Селена Гомес е известна с любовта си към необичайните вкусове

Пожар в Свиленград, изгоряха къщи и автомобили

Пожар в Свиленград, изгоряха къщи и автомобили

България Преди 6 часа

Междувременно друг голям пожар пламна в стърнища край село Белица

България с черна статистика: Всеки втори е с наднормено тегло

България с черна статистика: Всеки втори е с наднормено тегло

България Преди 6 часа

35 милиона деца под пет години в света са с наднормено тегло

Съдбоносна капитанска битка определя бъдещето на племената в “Игри на волята”

Съдбоносна капитанска битка определя бъдещето на племената в “Игри на волята”

Любопитно Преди 6 часа

Още един изгнаник от Блатото влиза в голямата игра

Откриха най-високия мост в света, предлага кафе и бънджи

Откриха най-високия мост в света, предлага кафе и бънджи

Свят Преди 6 часа

Рекордният мост съкращава времето за преминаване през каньона от два часа на две минути

Мистерия със смъртта на висш дипломат насред Париж

Мистерия със смъртта на висш дипломат насред Париж

Свят Преди 6 часа

Посланикът на Южна Африка вероятно е скочил от 22-рия етаж на хотел

Мишел Пфайфър

Мишел Пфайфър разкри, че вече е баба

Свят Преди 6 часа

„Бях много тиха за това и е... рай е. Просто е невероятно,“ сподели Пфайфър

<p>В битка с жилищната криза: Гърция активира &bdquo;призрачни&ldquo; имоти</p>

В битка с жилищната криза: Гърция активира „призрачни“ имоти

Свят Преди 7 часа

Според Асоциацията на брокерите на недвижими имоти в Атина и Атика, около 5000 жилища в столицата стоят затворени, голяма част от които са част от завещания, управлявани от различни фондации

Русия печели милиарди от втечнен газ за ЕС

Русия печели милиарди от втечнен газ за ЕС

Свят Преди 7 часа

Компаниите от ЕС са сред най-големите клиенти на Yamal LNG

<p>Ако сте почитател на кето диетата - имаме лоши новини</p>

Проучване: Кето диетата носи скрити рискове за здравето

Свят Преди 7 часа

„Въпреки че кетогенната диета може да предотврати и лекува затлъстяването, тя причинява хиперлипидемия, хепатична стеатоза и глюкозна непоносимост"

КЗП и НАП: Край на спекулата с цените при еврото

КЗП и НАП: Край на спекулата с цените при еврото

България Преди 7 часа

Проверяващите ще извършват контролни покупки, за да установят нарушенията