Н а официално откриване в неделя (14 септември) беше пусната в експлоатация автомагистрала "Европа".
Церемонията започна малко след 9:00 часа, като на нея присъстваха премиерът Росен Желязков, министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Иванов, министърът на външните работи Георг Георгиев, лидерът на ГЕРБ Бойко Борисов и председателят на регионалната комисия в парламента Николай Нанков, председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" Йордан Вълчев.
"С това символично пускане в експлоатация на магистрала "Европа" показахме, че буквално за 8 месеца това правителство направи нещо, което беше пропиляно за четири години", каза Иван Иванов.
Той посочи, че най-важното е , че всички тези инфраструктурни проекти, които българските граждани очакват в момента са в ход и се очаква в рамките на мандата те да бъдат завършени.
"Днес свързаността между Ориента и Западна Европа е факт, а самото име на магистралата символично подчертава това обединение", добави Иванов.
Той отсече, че е важно "тези приоритетни проекти, които сме набелязали за свързаността със севера и юга да бъдат факт скоро, защото това е един от ангажиментите на този кабинет, а и очакванията на нашите европейски партньори са такива".
Относно въпрос свързан със средната скорост по магистралата, Иванов отговори, че ще бъде мерена когато бъдат сложени камерите на рамките на тол системата, като допълни, че правилата за движение трябва да се спазват от всички.
"Имаме нуждa от предвидимост и изпълняемост на всички инфраструктурни проекти", заяви от своя страна премиерът Росен Желязков.
"Когато откривахме магистралата до Ниш, бяхме уверени, че в много скоро време, до 1-2 години, ще завършим българския участък, но последваха 4-5 години безвремие", отбеляза Желязков.
"Сега, благодарение на коалиционната мъдрост, партньорството с министър Иван Иванов, БСП, ИТН, съумяваме да довършим това, което беше забавено толкова години години", добави премиерът.
По думите му активно продължава още строителството и на останалите пътни инфраструктурни проекти, скоро предстои откриването на отсечка от АМ "Хемус".
"Това е смисълът да има редовно правителство, защото дълги служебни и кратки редовни правителства създават усещането, че процесите се случват хаотично, а ние имаме нужда от предвидимост и изпълняемост на всички обекти, които изграждат онази инфраструктура, която решава всички въпроси, не само въпросите на по-доброто и бързо придвижване, а на пътната безопасност, усещането за по-добро качество на живот", коментира още Желязков.
Общата дължина на трасето, което е важна част от Трансевропейската транспортна мрежа, е 63 км и започва от границата с Република Сърбия (при ГКПП "Калотина"). То се включва в Северната скоростна тангента, която е също част от автомагистралата. Чрез тангентата автомобилният и товарен поток се разпределя към АМ "Хемус" и АМ "Тракия".
Последният участък от АМ "Европа" между Сливница и Софийския околовръстен път е 16,5 км.
Миналия месец министърът на регионалното развитие и благоустройство Иван Иванов инспектира довършителните работи по магистралата и заяви, че тя ще бъде отворена за движение в средата на септември. Тогава министърът каза, че качеството на изпълнение е много добро. Финансирането на участъка е от Европейския съюз.