2

Т върдим че се храним здравословно, ако хапваме "черен" вместо бял хляб, или си сипваме трици в млякото.

Това обаче не е достатъчно - нещата са малко по-сложни.

Кои са петте основни признака, че хранителният ни режим е здравословен, обяснява Мартин Димитров в последното видео на канала Muscle Damage във Vbox7.

1. Качествени източници на белтъчини

Липсата на белтъчини е опасна и скъсява живота, предупреждава експертът, който смята, че по тази причина вегетарианството не е добра идея.

Сред полезните източници на протеини са: яйца, извара, козе сирене и различни меса, като пилешко, телешко, агнешко, пуешко и др.

Относно количеството протеини за деня - това зависи от целите ни, обяснява Мартин, като дава точните мерки за всеки един случай.

2. Мазнини

Не става дума за вредните трансмазнини, а за растителните и животинските непреработени мазнини - зехтин, масло, сланина, авокадо, олио, като оризово и кокосово, сурови ядки и др.

Дневният прием трябва да бъде около 0,6 до 0,8 г на килограм телесно тегло.

Мазнините са основен градивен елемент, без който нашето тяло не може да възпроизвежда хормони.

3. Ограничаване на алкохола

Не е проблем да пийваме до 200-250 мл качествено вино вечер, с вечерята, т.е. не повече от чаша на ден.

Не трябва и да забравяме, че алкохолът носи допълнителни калории към хранителния ни план.

4. Фибри

Наличието им в храната ни гарантира максимално здраве на стомашно-чревния тракт и дебелото черво. Консумацията на такива храни намалява и риска от високо кръвно налягане и развитие на диабет.

Дневният прием на фибри за средностатистически здрав човек трябва да бъде около 25-30 г на човек, а за диабетици - 50 г.

5. Вода

Водата е буквално жизненоважна за нашето здраве. Тя подпомага процеса на обмяна на веществата, изхвърлянето на амоняка от организма, загубата на излишните мазнини.

От друга страна, липсата й е предпоставка за доста травми при трениращите хора, тъй като водата играе роля и на смазка на самите стави. Тя предпазва и от мускулна хипертрофия, обяснява Мартин.

Важно е на ден да приемаме по около 50-60 мл вода на килограм телесна маса, а в летните дни и при усилено натоварване - към 80 мл.

Вижте подробности във видеото.

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Стайко Стайков
Ексклузивно

Стайко Стайков остава на свобода

Преди 14 часа
<p>Борисов обясни защо се въоръжаваме</p>
Ексклузивно

Борисов обясни защо се въоръжаваме

Преди 17 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини