8-те най-чести здравни "прегрешения" на жените
Източник: Thinkstock/Guliver
6

О питвате се да се храните здравословно, спортувате редовно, а често ви се случва да се чувствате уморени през целия ден. Оказва се, че много жени често допускат 8 популярни здравни грешки, без дори да забелязват, пише сайтът „Уоманайтли“.

Искаме да постигнем целта си – като стягане на тялото или сваляне на няколко излишни килограма, но по пътя към успеха допускаме глупави грешки, които обаче не се отразяват никак добре на здравето ни.

Ето на какво да обърнем внимание:

1. Дали пием достатъчно вода?

Много жени споделят, че им е трудно да пият по 8 чаши вода дневно. Ако и на вас ви е трудно, може се опитате да намерите по-вкусен начин, за да сте хидратирани през деня. Например: може да добавите в чашата си с вода сок от лимон, няколко боровинки, малини или пък друг вид плодове.

Дехидратацията може да причини сухота в устата, умора, рязка промяна в настроенията и дори запек. Пиенето на достатъчно количество вода помага за намаляването на апетита и подобрява цялостното ви здравословно състояние. Просто трябва да си създадете навик и да пиете между 6 и 8 чаши вода дневно, за да избегнете дехидратация.

Източник: Thinkstock/Guliver

2. Пропускането на порция хранене и недостатъчен прием на пълнозърнести продукти също е грешка

Пропускането на хранене забавя метаболизма и води до преяждане, натрупване на килограми и редица здравословни проблеми. Когато пък и не приемаме достатъчно пълнозърнести храни през деня, не е чудно защо се чувстваме недоспали и изморени.

Пълнозърнестите храни, бобовите храни, ядките, семената, плодовете и зеленчуците ускоряват метаболизма, подобряват храносмилането, правят ви по-енергични, намаляват чувството на глад и подобряват цялостното състояние на организма. Трябва да се консумирам поне по 3 порции плодове и зеленчуци дневно, за да сме здрави и тонизирани, а и да се предпазим от редица заболявания.

Източник: Thinkstock/Guliver

3. Може да не си набавяме достатъчно протеини

Въпреки че много хора смятат за мит, че вегетарианците не си набавят достатъчно протеини, оказва се, че понякога това може да е самата истина, пише сайтът „Уоманайтли“. Дори ако не сте вегетарианци, пак може да не приемате необходимата доза протеини.

Много е важно да се консумира достатъчно количество чисти протеини дневно. Това държи под контрол кръвната захар, намалява чувството на глад, подобрява концентрацията и дори помага за намаляването на излишното тегло. Може да включите в дневното си меню елда, киноа, семена от чия, яйца и други храни, които са богати на протеини.

4. Може да не приемате достатъчно въглехидрати

Ако не консумираме достатъчно въглехидрати, това може да доведе до главоболие, умора, промяна в настроението, че дори запек и гадене. Когато обаче говорим за въглехидрати, трябва да подбирате храната внимателно. Помислете за добавяне на пълнозърнести храни, семена, ядки, плодове и зеленчуци към хранителния си режим, но ги консумирайте в умерени количества. Избягвайте нездравословните храни, които са богати на въглехидрати – като тортички, пастички, сушени плодове, хляб, зърнени закуски или конфитюри.

5. Може да не си набавяте достатъчно мазнини

Ако се консумират правилно, мазнините не водят до натрупване на излишни килограми. Според специалистите, ако не консумираме достатъчно мазнини или ги изключим изцяло от хранителния си режим, това може да е много опасно за здравето. Тялото се нуждае от тях, за да функционира правилно. Мазнините, които консумираме, ни дават и енергия и ни поддържат в добро здравословно състояние. Добавете авокадо, семена, ядки, масло от ядки и маслини към хранителния си режим, но се постарайте да ги консумирате в умерени количества. Избягвайте приема на животински мазнини в ястията през деня.

6. Може да прекалявате с упражненията

Източник: Thinkstock/Guliver

Упражненията със сигурност са важни за здравето ви, но прекалената физическа активност може да доведе до умора, изтощение и да попречи на пълното възстановяване на мускулите ви след тренировка. Ако прекалявате с упражненията, това може да доведе до състояние на депресия или пък раздразнение. Хората, които тренират усилено, консумират повече храна и вярват, че ще могат лесно да изгорят калориите в залата. Оказва се, че това е голяма заблуда. Между 30 и 60 минути упражнения дневно са достатъчни, за да сме здрави и в добра форма – но трябва да се придържаме и към здравословно меню.

7. Може да ви липсва сън

Недоспиването е сред най-големите врагове на здравето, а и е доста популярен проблем в наши дни. Натовареният график в работата, опита за социален живот след работния ден, интересни филми... има много неща, които ни пречат да се наспим качествено. Ако не спите поне 7 часа през нощта, бъдете готови да се изправите пред голяма доза стрес, раздразнение, депресия, постоянно чувство на глад, а и дори затлъстяване.

Източник: Thinkstock/Guliver

8. Може да не се движите достатъчно

„Днес имам много важни и неотложни задачи и нямам време за тренировка“. „Днес имам рожден ден и заслужавам почивка“. „Днес май не ми се тича“. Има много извинения човек да пропусне тренировката си през деня. Ако обаче не сме физически активни, това може да доведе до редица здравословни проблеми – преяждане, затлъстяване, лошо храносмилане, а дори и високи нива на стрес и депресия. Ходенето, тичането, плуването и йогата са забавни и здравословни дейности. Може да се запишете и на танци. Така например може да съчетаете слушането на любимата си музика с физическата активност.

Важно е обаче да сме активни всеки ден!

Вижте още – 7 причини да спортуваме през зимата

Коментари 6
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

6 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Макрон се ядоса на "англосаксонците" за ковид - ваксините

Макрон се ядоса на "англосаксонците" за ковид - ваксините

Свят Преди 57 минути

Ние, европейците, се борим за това ваксината да бъде световно обществено благо

Съдът: Няма виновни за срутената сграда на ул. "Алабин"

Съдът: Няма виновни за срутената сграда на ул. "Алабин"

България Преди 1 час

Така собственикът, инженерът и строителят са окончателно оправдани

AПИ с важна информация във връзка с интензивния трафик след празниците

AПИ с важна информация във връзка с интензивния трафик след празниците

България Преди 2 часа

Ето какво съветват от Агенцията шофьорите

Нов проблем с „АстраЗенека”, проучват засягане на нервите

Нов проблем с „АстраЗенека”, проучват засягане на нервите

Теми в развитие Преди 3 часа

Синдром на Гилен-Баре – демилиенизираща полиневропатия

Каква е ситуацията с безработицата у нас от началото на годината

Каква е ситуацията с безработицата у нас от началото на годината

Теми в развитие Преди 4 часа

Ето какво показват най-новите данни от специализираното наблюдение на пазара на труда

Опасна ревност избухва между Марияна и Христо в “All Inclusive“

Опасна ревност избухва между Марияна и Христо в “All Inclusive“

Любопитно Преди 4 часа

Не пропускайте комедийния сериал в петък, от 21:00 ч., по NOVA

Кои са билките, които се берат през май

Кои са билките, които се берат през май

Любопитно Преди 4 часа

Сега е времето, в което свойствата на някои билки са най-силни и ще се запазят след изсушаването им, разказват от канала Баба знае във Vbox.

<p>Прокуратурата сезира евроинституции за закриването на спецправосъдието</p>

Прокуратурата сезира евроинституции за закриването на спецправосъдието

България Преди 5 часа

Татяна Дончева обаче смята, че има сериозни основания да се преосмисли съществуването на спецпрокуратурата и съдилищата

КЕВР: Рязко поскъпване на тока, парното и газта няма да бъде позволено

КЕВР: Рязко поскъпване на тока, парното и газта няма да бъде позволено

България Преди 5 часа

Общественият интерес се защитава, увери председателят на комисията Иван Иванов

Русия в Африка – има ли Кремъл интерес от нестабилност в Чад

Русия в Африка – има ли Кремъл интерес от нестабилност в Чад

Свят Преди 5 часа

Отстраняването на определено про-френски лидер е добра новина за Кремъл и възможност да бъде предложена подкрепа без обвързването, което Париж изисква, пише в анализ за Vesti.bg Руслан Трад

Меган и Хари споделиха очарователна снимка на Арчи

Меган и Хари споделиха очарователна снимка на Арчи

Любопитно Преди 6 часа

Синът им стана на две години

<p>Борисов се разпореди за &bdquo;зелените коридори&rdquo;</p>

Борисов се разпореди за „зелените коридори”

Теми в развитие Преди 6 часа

Какво още каза премиерът в оставка

Смъртоносната мистерия в „Отдел Издирване“ се разплита

Смъртоносната мистерия в „Отдел Издирване“ се разплита

Любопитно Преди 7 часа

Койна Русева и Тото от „Скандау“ стават част от криминалната поредица тази вечер от 22:00 ч. по NOVA

<p>Необичайни светлини в небето над България</p>

Необичайни светлини в небето над България

България Преди 7 часа

На какво се дължат те