Twitter спира политическите реклами, Facebook не иска
Източник: Thinkstock/Guliver
0

О снователят на Twitter Джак Дорси обяви, че социалната мрежа спира да приема и публикува каквито и да е политически реклами. Това ще стане факт още от 22-ри ноември т.г., обяви Дорси в своя профил в Twitter.

Facebook ще дава здравни съвети на потребителите

Марк Зукърбърг: Знам, че приличам на робот

"Вярваме, че разпространението на едно политическо послание трябва да бъде заслужено, а не купено", обяви Дорси. В последствие той обяснява някои от аргументите на компанията.

САЩ ще е финансов лидер заради Libra, смята Зукъбърг

Сред тях е, че когато потребителите следват профили на политици, те сами избират чий послания да виждат. "Когато се плаща, това решение се премахва и налага върху хората силно оптимизирани и целенасочени политически послания. Това решение не трябва да бъде компрометирано от пари", пише Дорси.

Той казва още, че политическите реклами може да се възползват от машинно обучение, микротаргетиране и да разпространяват непроверена или подвеждаща информация, както и целенасочено фалшиво съдържание. "Всичко това се случва с все по-голяма сила, с все по-високо качество и все по-голям мащаб", допълва Дорси.

Всичко това засяга цялата интернет комуникация, казва още той. "По-добре е да се обърне внимание на основните източници на тези проблеми, без да се поеме допълнителната тежест и усложнения, които идват с взимането на пари", смята Дорси.

Той казва, че не е правилно "да твърдим, че работим усилено да спрем тези проблеми, но ако ни платите, то тогава може да правите каквото си искате" - коментар, който индиректно е насочен към Facebook, която наскоро обяви, че политиците могат да не спазват правилата на социалната мрежа.

Дорси казва, че е наясно, че Twitter е малка част от цялото поле за политическа реклама в интернет. Въпреки това е на мнение, че все от някъде трябва да се започне и казва, че много социални теми достигат огромно разпространение без реклами. Дорси призовава и към въвеждането на по-строги регулации за политически реклами, които да взимат предвид новите технологии и да мислят напред във времето.

Facebook подготвя големи промени за криптовалутата си

Зукърбърг: ИТ гигантите не трябва да определят истината

"Тук не става дума за свободата на словото. Това е плащане за разпространение. Плащането за разпространение на политическо слово има сериозно отражение върху днешната демоктратична структура, която може да не е готова да издържи", допълва Дорси.

Facebook мисли различно

Позицията на Twitter веднага беше приета като послание към Facebook и останалите социални мрежи да спрат политическите реклами. По време на разговор с инвеститори и журналисти за финансовите резултати на Facebook, Зукърбърг защити позицията на компанията да продължи да приема политически реклами.

"Във времена на социално напрежение често има желания да се ограничи свободата на изразяването... Ще бъде най-добре в дългосрочен план, ако устоим на това желание и защитим свободата на словото", казва Зукърбърг, цитиран от TechCrunch.

Основателят на Facebook казва, че очаква през следващата година политическите реклами да генерират само 0,5% от приходите на компанията за следващата година. С това той се аргументира, че компанията не оставя политическите реклами заради пари.

Зукърбърг също така не смята, че политическите реклами са опасни. "Според мен решението е по-голяма прозрачност. Рекламите във Facebook вече са много по-прозрачни откъдето и да е другаде. Имаме архив, в който всеки може да види и прегледа всички реклами", казва Зукърбърг. Той смята, че трябва да има достъпна информация за тези реклами като колко е платено за тях, къде са показани и т.н.

Зукърбърг допълва, че политически реклами има и в "Google, YouTube и повечето интернет платформи". Те не са коментирали позициите си по темата, но може би ще им се наложи, след като дебатът се разгаря. Интернет платформите все повече се разделят на два фронта. Едните (засега) имат политически реклами, докато другите се отказаха от тях. В това число попадат Twitter, Pinterest, TikTok и др.

Facebook е пристрастяващ и вреден, казва Марк Бениоф

Зукърбърг отново в скандал, този път с тайни записи

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Планинските курорти готови за зимата
Ексклузивно

Планинските курорти готови за зимата

Преди 3 часа
<p>И женският автомобил на годината е</p>
Ексклузивно

И женският автомобил на годината е

Преди 9 часа
Кражба на милиарди вбеси Путин
Ексклузивно

Кражба на милиарди вбеси Путин

Преди 10 часа
<p>Джей Ло <strong>без капка грим</strong> (СНИМКИ)</p>
Ексклузивно

Джей Ло без капка грим (СНИМКИ)

Преди 10 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини