Учени от Оксфордския университет смятат, че може да са открили решение на една най-големите загадки на тъмната материя, а именно - какво представлява тя. Според Джейми Фарнс тъмната материя, може да се окаже "тъмна течност", съобщава Astronomy and Astrophysics, където е публикувано проучването (PDF файл).

То е предадено на журнала още на 23-ти февруари т.г., одобрено е през октомври и е публикувано през ноември. В него се представя нова теория.

Вселената е по-тъмна от очакваното

Микроби пътуват между планетите с космически прах

Според нея галактиките се въртят толкова бързо, че би трябвало центробежните сили да ги разкъсат. Това обаче не се случва и според теорията се дължи на "ореол от тъмна материя".

Фарнс смята, че този ореол се образува от комбинация от тъмна материя и тъмна енергия, които може да съществуват заедно като "тъмна течност от отрицателни маси". Накратко, въпросната субстанция действа противоположно на гравитацията и вместо да привлича обекти, ги отблъсква.

Учени откриха замръзнала супер-Земя до близка звезда

Любители откриха планетарна система около далечна звезда

Според Фарнс Вселената се самобалансира, като постоянното създаване на нова материя възобновява и тъмната материя, която се губи от процесите. По този начин астрономът обяснява и наблюденията, че тъмната енергия е сравнително постоянна и не регистрира големи промени или отслабване. Фарнс дава за пример приготвянето на пуканки - постоянно изникват нови и нови източници на енергия и материя, включително тъмна.

За сега всичко това е предимно теория. Нейната цел е да даде посока на останалите астрономи какво да проучат и да проверят дали предложенията на Фарнс и екипа му са правилни.

Колко бихме оцелели на всяка планета от Слънчевата система

На тази екзопланета човек може да живее 150 000 години

За още новини харесайте страницата ни във Facebook ТУК.