Проучване на Университета на Единбург създава интересна нова теория за разпространението на живота във Вселената. Според нея микроби могат да пътуват между планетите чрез помощта на космическия прах, съобщава университетът в своя сайт.

Междугалактическият астероид озадачи астрономите

Астрономи откриха първата междузвездна комета

Нещо повече, чрез помощта на облаците космически прах, микробите могат да пътуват не само между планети в една система, но и до планети в съседни звездни системи. Според ръководителя на проучването Арджун Берера използването на космически прах може да се окаже основен метод за разпространение на живота.

Животът на Земята може да се е зародил заради сблъсък с небесно тяло като Меркурий

НАСА има план как да пази хората от космически вируси

Космическият прах се движи доста бързо, с около 70 км. в секунда. Берера е проучил как космическият прах се отразява на Земята. Според изчисленията му, с подобна висока скорост, прашинките могат да изтласкат други малки прашинки от горната част на атмосферата на Земята извън гравитацията на планетата. Ако в тези земни прашинки има микроби, те могат да потеглят към други планети.

Уникално - камера хвана как изгаря метеорит над град с 1,6 млн. души

Астероидът, убил динозавите, създал катастрофална "зима"

Същото важи и за космическите прашинки, които достигат то Земята. Те могат да носят извънземни посетители от много далечни планети. Берера припомня още, че дори и на Земята има микроби и организми, които могат да оцелеят в космоса. Те биха могли и да оцелеят пътуване до друга планета, смята Берера.

Какво ще се случи, ако астероид удари Земята

Това може и да е отговор на друга теория, че животът на Земята се е зародил именно след пристигането на бактерии от далечен източник. И докато според научните данни космическият прах действително да може да се използва от микробите като форма на транспорт, за сега няма директни доказателства, че това е допринесло за зараждане на живот на друга планета.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.