Е кип от учени открил голям вулканичен регион, който до скоро е бил скрит под ледници, а геологът, който ръководи екипа, предупреждава за дестабилизиращи последствия.

Италия крие супервулкан, той може да унищожи Европа

Най-смъртоносните вулкани в света

Изследователи от университета в Единбург, Шотландия открили около 100 вулкана, а

най-високият от тях е с височина от 3970 м,

пише английското издание „Дейли Мейл“ (Daily Mail).

ВИЖТЕ ЛЕДЕНИЯ КОНТИНЕНТ АНТАРКТИДА В КАДРИ

Геолозите смятат, че регионът, който се намира на 2 км под леда в Западна Антарктика, прави вулканичния хребет в източната част на Африка да изглежда като джудже, а досега той беше районът с най-много вулкани в света.

Експертът по ледници Робърт Бингъм предупреждава пред в. „Гардиън“ (The Guardian), че евентуална активност там може да има тревожни последици. „Ако някой от тези вулкани изригне, той може допълнително да дестабилизира ледовете на Западна Антарктика.

Всичко, което причинява топенето на леда, а сред тези неща определено е и изригването на вулкан, вероятно ще ускори значително потока на лед в морето. Големият въпрос е колко активни са тези вулкани? Това е нещо, което трябва да определим възможно най-бързо“, категоричен е той.

Евентуална вулканична дейност може да има решаващи последици за Земята.

Ако някой от тези вулкани изригне, може допълнително да дестабилизира ледниците в региона, където глобалното затопляне вече оказва голямо въздействие.

Д-р Бингъм се опасява, че всичко това може да доведе до покачване на морското равнище. „Ние просто не знаем колко са активни тези вулкани. В момента в света най-голяма вулканична активност има в региони, които едва наскоро са загубили ледената си покривка след края на последният ледников период. Места като Исландия и Аляска.

Теорията предполага, че това се случва, защото бе пластовете лед върху тях, има освобождаване на напрежението върху вулканичните региони и е стават по-активни“, предполага ученият.

Значителното затопляне, причинено от климатичните промени в Западна Антарктика, вече е засегнало ледените пластове. Ако те значително намалеят, това може да освободи натиска от вулканите разположени под тях и да доведе до изригвания. Д-р Бингъм е категоричен, че този регион трябва да се наблюдава много внимателно.

Вижте кои са най-опасните и активни вулкани в света във видеото горе.

1 коментар