Космически радиосигнал се повтаря на всеки 16 дни
Архив
Източник: NASA, ESA and B. Holwerda (University of Louisville)

А строноми от Канада, САЩ и Европа са открили нов радиосигнал от дълбокия Космос, който отново крие повече загадки отколкото отговори. Сигналът се характеризира с факта, че се повтаря и е едва вторият такъв по рода си, съобщава онлайн изданието DigitalTrends.

Защо в открития космос всичко е черно?

Интересното при този сигнал обаче е, че следва точен "график". Той се актвира за няколко дни, като изпраща по един пулс на всеки около час. След няколко дни замлъква в продължение на 12 дни.

Сондата "Паркър" постави нови два рекорда

След това отново започва да изпраща импулси със същия интервал. Общо целият цикъл продължава точно 16,35 дни.

17-годишен стажант в НАСА откри планета на третия ден от стажа си

Учените смятат, че източникът се намира на окоо 500 млн. светлинни години от Земята. Това ги прави най-близките подобни радиоимпулси, но и най-озадачаващите.

Причината е, че регионът от който би трябвало да идват, е с доста по-различни условия от предишните локализирани източници на подобни импулси. Учените смятат, че основният източник на сигналите са процеси по формиране на звезди. При този сигнал обаче условията са "радикално различни". Това означава нови проучвания и според учените може да има много повече причини и процеси за създаването на подобни импулси.

За да се разбере повече е нужно не само по-детайлно проучване на вече познатите сигнали, но и засичане на колкото се може повече нови импулси. Учените вече подобряват и усъвършенстват методите си, затова очакват занапред да засичат по-лесно други импулси, които да им помогнат в опознаването на това космическо явление.

Възможно ли е да открием извънземен живот в пределите на Слънчевата система?

Коя е тя? Горещата екзопланета, която се самоизяжда

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

33 заразени с новия коронавирус в САЩ