И мето ѝ е KELT-9b.

Тя е гигантска екзопланета, по-гореща дори и от някои звезди.

Температурата на повърхността ѝ достига до 4315 градуса по Целзий.

Въпреки това обаче на KELT-9b все пак има атмосфера. Ново проучване обаче, направено благодарение на данни от космическия телескоп „Спицър” на НАСА, показват, че молекулите в атмосферата на екзопланетата буквално биват разкъсвани.

KELT-9b е открита през 2017 г. в процеса на работата по проект, използващ данни от наблюденията на два роботизирани телескопа в РЮА и Аризона.

Екзопланетата принадлежи към вида, който учените определят като „екстремно горещ Юпитер”.

Този вид екзопланети са едни от първите, забелязани от учените.

Въпреки че близостта, в която тези планети обикалят около своите звезди, прави възможността за наличието на живот нулева, те са изключително интересни заради своите необичайни характеристики.

KELT-9b е уникат, дори и сред своите „себеподобни”.

Тя се намира в съзвездието Лебед в орбита около звезда, намираща се на 670 светлинни години от Земята.

KELT-9b е три пъти по-масивна от Юпитер (най-голямата планета в Слънчевата система) и се намира толкова близо до звездата си, че завършва една пълна обиколка около нея за един земен ден и половина.

Екзопланетата винаги гледа само с едната си страна към своята звезда, така както и Луната винаги показва само едното си лице към Земята.

Скорошни данни, получени от инфрачервената обсерватория „Спицър” на НАСА, показват, че водородните молекули буквално се разкъсват от светлата част на планетата.

Тези молекули не могат да се стабилизират, докато не достигнат „обратната” страна на планетата, където е по-хладно.

Процесът се повтаря, когато молекулите се появят обратно на горещата страна.

Откритията бяха оповестени тази седмица в  Astrophysical Journal Letters.

„Тази планета е толкова екстремна, по отношение на температурите, че тя се различава от всички останали видове екзопланети”, казва Меган Менсфийлд, автор на изследването.

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

По-добре не казвайте това на децата си