Учени направиха голяма крачка напред в търсенето на живот извън нашата планета, след като откриха две "потенциално обитаеми" планети, съобщава в. "Мирър". Специалисти от института "Карнеги" откриха планети, орбитиращи около звездите GJ 180 и GJ 229. Става въпрос за две от най-близките до Слънцето звезди.

Грубите грешки във филмите за космоса, които учените не прощават

Мистериозни радиосигнали от космоса озадачават учените

Планетите са кръстени GJ 180 d и GJ 229 Ac, а масата им е най-малко 7,5 и 7,9 пъти по-голяма от земната. "GJ 180 d е най-близката до нас нито много гореща, нито много студена супер-Земя, чиито приливни сили не са свързани със звездата й - заяви съавторът на изследването Фабо Фън. - Това увеличава вероятността на нея да има живот."

"Хъбъл" засне гигантска "галактика Годзила"

Снимка: iStock

Втората планета GJ 229 Ac е най-близката до нас нито много гореща, нито много студена супер-Земя, разположена в система, в която звездата й има компаньон - кафяво джудже. Била идентифицирана също трета впечатляваща планета - студен нептун, кръстен GJ 433 d. "Това е най-близката и най-студената подобна на Нептун планета, откривана някога", отбеляза Фабо Фън.

Откритието идва дни след като НАСА оповести за откриването на екзопланета, на която може да има живот. Планетата TOI 700 d бе открита от спътника TESS на американското космическо ведомство. Тя е сред малкото идентифицирани в обитаемата зона на звездата си планети, чиито размери са сходни с тези на Земята. "TESS е проектиран и бе изстрелян, за да открива подобни на Земята планети, орбитиращи около намиращи се наблизо звезди", припомни астрофизикът Пол Херц от НАСА.

Ами ако шоколадът изчезне...?