Юпитер е най-старата планета в Слънчевата система
Източник: Thinkstock/Guliver

Ю питер не е само най-голямата планета в Слънчевата система. Ново проучване на астрономи от калифорнийската лаборатория "Лорънс Ливърмор" и Университета на Мюнстър в Германия посочва Юпитер и като най-старата планета в Слънчевата система, съобщава Space.com.

Според Мъск 1 млн. души трябва да колонизират Марс

Стивън Хокинг: До 100 години трябва да напуснем Земята

Новият анализ на планетата изчислява, че ядрото на Юпитер е било 20 пъти по-голямо от Земята само 1 млн. години след формирането на Слънцето. Това е доста кратък срок, защото младите звезди обикновено изхвърлят доста енергия в първите си години, която е достатъчна да издуха прахта и газовете, за да попречи на образуването на планети. А това означава, че Юпитер се е формирал много бързо.

Тръмп иска НАСА да изпрати човек на Марс през 2033 г.

Учените са тествали състава на железни метеорити, които са паднали на Земята през годините. Те се проверили наличието на различни изотопи и са открили, че те най-често са от два източника - Слънцето и друга звезда. Освен това са попаднали на метеорита с разлика между 2 млн. до 3 млн. години и са отделени най-рано милион години след образуването на Слънчевата система.

Учени откриха "непослушен" астероид около Юпитер

НАСА записа как звучи йоносферата на Юпитер

Според учените най-вероятното и логично обяснение за попадането на изотопите от различни източници за толкова дълъг период от време е растежът на гигантска планета между тях. Изследването посочва, че това е газовият гигант Юпитер. Първоначално планетата е растяла доста бързо, но в последствие е забавила темпото си. То обаче е било достатъчно Юпитер да стане бариера между двата източника на изотопи. Според учените вероятно бързото формиране на Юпитер е довело и до липсата на много големи, подобни на Земята, планети близо до Слънцето каквито са често срещат в другите звездни системи.

<p>Нова <strong>уникална</strong>&nbsp;находка от&nbsp;&quot;Вълчата бърлога&quot; на <strong>Хитлер</strong></p>