3

Н ашата медия бе една от малкото родни представители на световната премиера на първия електрически автомобил на MINI, състояла се вчера в Ротердам, Холандия. Бяхме там, за да видим развитието на е-колата на MINI. Първият концептуален електрически модел британската компания представи през 2008 г., когато в отсъстват дори задни седалки, за да могат да се поберат батериите. Сега всичко е коренно различно.

MINI Cooper S е само 145 кг по-тежък (1365 кг) от MINI Cooper S с 3 врати, което е възможно благодарение на литиево-йонните клетки, разделени в 12 модула. Те оформят Т-образната форма на батерията, която е позициониран в дъното на автомобила и има брутен капацитет от 32,6 кВтч. Благодарение на това багажникът (211 – 731 л) е идентичен с този на Cooper с конвенционално задвижване.

От няколко седмици вече се приемат поръчки за модела. Производството му ще започне през ноември в Оксфорд, като стартовата цена на MINI Cooper SE в Германия ще е 32 500 евро.
От няколко седмици вече се приемат поръчки за модела. Производството му ще започне през ноември в Оксфорд, като стартовата цена на MINI Cooper SE в Германия ще е 32 500 евро. Източник: Vesti.bg

Първият електрически модел на MINI, който се явява втори изцяло електрически автомобил на BMW Group, използва до голяма степен механиката на BMW i3s. Cooper SE разчита на електромотор с мощност 135 кВт/184 к.с. Максималният въртящ момент от 270 Нм е на разположение непосредствено от старта, както е типично за електромоторите. Мощността се подава към предните колела чрез едностепенна трансмисия с интегриран диференциал.

Разговаряхме с Петер Нота, член на борда на директорите на BMW Group. Г-н Нота заяви, че ДВГ няма да бъде забравен, технологията с горивни клетки също ще се развива, а "Брекзит" няма да се отрази на производството и свободната търговия.
Разговаряхме с Петер Нота, член на борда на директорите на BMW Group. Г-н Нота заяви, че ДВГ няма да бъде забравен, технологията с горивни клетки също ще се развива, а "Брекзит" няма да се отрази на производството и свободната търговия. Източник: Vesti.bg

Благодарение на това новото MINI Cooper SE реагира с въодушевяващ устрем напред на всяко движение на педала на газта, което осигурява изключително темпераментно изживяване при шофиране, особено в града. Новото електрическо MINI ускорява от 0 до 60 км/ч за само 3,9 сек, като при първите 60 метра то поддържа темпото на спортни автомобили с конвенционално задвижване. Чисто електрическото MINI ускорява от 0 до 100 км/ч за 7,3 сек. Максималната му скорост е ограничена до 150 км/ч.

Петер Нота наблегна върху факта, че BMW Group и лидер в Европа по продажба на електрифицирани автомобили през 2018 г., макар концернът да има само един (вече два) изцяло електрически модела, като формулата на успеха в сферата за момента се нарича плъг-ин хибрид.
Петер Нота наблегна върху факта, че BMW Group и лидер в Европа по продажба на електрифицирани автомобили през 2018 г., макар концернът да има само един (вече два) изцяло електрически модела, като формулата на успеха в сферата за момента се нарича плъг-ин хибрид. Източник: Vesti.bg

Малката батерия осигурява пробег на автомобила от 235 до 270 км. Зареждане, както обикновено, може да става от домакински контакт, Wallbox или обществени зарядни станции, като има възможно за бързо зареждане с прав ток с до 50 кВт, при което батерията се пълни до 80% за 35 минути.

Разликите в интериора с конвенционалния модел се крият само в дребните детайли.
Разликите в интериора с конвенционалния модел се крият само в дребните детайли. Източник: MINI

Характерното изживяване при шофиране на електрифициран модел на BMW Group включва и т. нар. One-Pedal усещане. Особено при движение в града, когато водачът свали крака си от педала на газта, се активира осезаемо понижаване на скоростта на автомобила. Този ефект настъпва, когато при движение по инерция електромоторът започне да изпълнява ролята на генератор, за да превърне кинетичната енергия в електрическа и тя да бъде съхранена във високоволтовата батерия. В резултат на това при ниски скорости автомобилът с електрическо задвижване може да спира приемливо без участие на спирачната система – тоест да се управлява само с един педал.

Новият модел ще се произвежда в завода на компанията в Оксфорд. Разговаряхме с Петер Нота, член на борда на директорите на BMW Group, който смята, че Брекзит няма да се отрази негативно върху производството. Нота изтъкна още, че MINI няма да изостави двигателя с вътрешно горене, в частност дизела, като даде да се разбере, че технологията на горивните клетки също ще се развива, но това ще стане по-скоро през втората половина на следващото десетилетие.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Босът на BMW напуска, но реално май го „напускат”

Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport

За горещините: най-горещият хечбек

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@