Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport   
Източник: Vesti.bg

Д ума Swift има няколко значения, повечето от които имат отношение към бързината. Няма да навлизам в дебрите на тълковните речници, но именно бързината е това, което натежава преди повече от четири десетилетия, когато банкерите решават тяхната първа система за електронно разплащане между банките да носи името Swift.

Междубанковите преводи чрез S.W.I.F.T. са една от най-надеждните и бързи форми на международни разплащания. Suzuki Swift е една от най-надеждните и бързи форми за набавяне на чиста доза удоволствие от шофирането.

Зад волана на Suzuki Swift Sport

През 70-те се появява първият предшественик на Swift, който още тогава се превръща в синоним на здравина. През 80-те неговият наследник става известен с факта, че може да се повреди единствено с… чук. Благодарение на всичко това малкият бързак се превръща в любимец на мнозина. В Гърция предходното поколение е изключително популярно, с което си обяснявам многото завистливи погледи, които обрах със Swift Sport. Да, не беше с поразителния Champion Yellow (един от седемте цвята), но и този Burning Red Pearl Metallic е наистина впечатляващ. Толкова, колкото и всичко в този автомобил.

Източник: Vesti.bg

А качествата на Swift Sport са наистина много. Това е изключително важен автомобил. Може и да ми се присмеете, но Swift Sport е най-евтината алтернатива на BMW M3 или Porsche 911, колкото и силно да звучи това. И трите модела (всеки сам по себе си) е средство за доставяне на емоции, а Swift Sport просто е най-евтиният сред споменатите. Посочвам горните два модела и по една друга причина. Подобно на тях, Swift Sport изостави атмосферния си двигател, към който се придържаше най-дълго от всеки свой друг конкурент.

Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Но повечето мощност, идваща с турбото, въобще не е най-важното в този автомобил. Важното тук е начинът, по който тази мощност се предава към пътя и каква е обратната връзка през волана към задкормилното устройство.

Източник: Vesti.bg

Двигателят е един от акцентите в колата. Той е с обем 1,4 литра и заменя атмосферния с 1,6 литра. Мощността е почти непроменена (+4 к.с.) със своите 140 „коня”, но въртящият момент е много по-голям. Предходният модел разчиташе на 160 Нм, докато новият на 230 Нм, които се разгръщат при 2500 об./мин, на половината от тези, които бяха необходими преди.

Тестваме най-продавания модел на Renault

Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona

Съотношението въртящ момент към тегло е приблизително 4,2 кг/Нм, което прави Swift Sport един от най-конкурентните хотхеч модели на пазара. А това е станало възможно, след като теглото на модела е намалено с 80 кг до невероятните 970 кг! Явно японците са изучили много добре философията на Колин Чапмън, чийто леки като перце Lotus-и унищожаваха мастодонтите във Ф1. А разликите в теглото на Swift с най-изявените претенденти в класа са впечатляващи: тежащият 970/975 кг Swift Sport е с цели 274/269 кг по-лек от Ford Fiesta ST!

Източник: Vesti.bg

Това значи, че Swift Sport е много бърз. Не, нищо подобно. До 100 км/ч ускорява за 8,1 секунди, а максималната му скорост е 210 км/ч. Но нито една от тези две цифри няма голямо значение, защото вече казах – тук факторът забавление е най-важен.

А той е на нивото на Fiesta ST, че дори и повече. Просто Swift Sport е новият еталон за сравнение. Не ме разбирайте погрешно, не е нито по-мощен, нито по-бърз, нито по-директен от Fiesta ST. Просто постига почти същия резултат, който и ST, но с минимални усилия, без по него да работи отделно спортно поделение на автомобилен концерн, заради което разликата в цената между двата модела е колосална. Японският мъник струва 38 890 лв. с ДДС, като срещу тази цена получаваш всичко (без боята металик, за която се доплаща допълнително). Гаранцията е 7 години или 140 000 км, като за 7 години получаващ безплатна пътна помощ, както и възможност за данъчен кредит при оперативен лизинг. От друга страна Fiesta ST струва 51 800 лв.

Източник: Vesti.bg

И ако Fiesta ST е нещо коренно различно от стандартния модел, то при Swift ситуацията е много по-проста. Именно способността на японците да направят един истински хотхеч с минимални усилия буди възхищение. Повече заварки по шасито са го направили по-кораво, а предните амортисьори Monroe са известни със спортните си качества. Задното окачване е с торсионна греда, а цялото шаси е снижено с 15 мм към пътя спрямо стандартния Swift. Към това добавям вентилираните спирачни дискове отпред и 17-цоловите колела с тези страхотни джанти, за да се получи машина, която ме караше да се усмихвам във всеки завой.

Източник: #preso_petrov

А такива има в изобилие между Добринище и Гоце Делчев, а тези след КПП „Илинден” към Драма са превъзходни. Това бе мястото, на което дори стигнах да сравнения с MINI, тъй като кормилното управление на Swift е толкова директно, колкото е и това на британския еталон. И най-малкото завъртане на волана се отразява, а свободен ход почти липсва. В нито един момент не изпитах недозавиване, макар заради това жена ми да спря да ми говори в рамките на един ден. Този ми дискомфорт го предизвика колега с Passat, който реши да ми демонстрира пилотски умения. Не успях да го изпреваря, тъй като на правите разполагаше с много повече мощност, но в завоите яркият червен цвят на Sport в огледалата му вероятно е избил и по лицето му. Това е само предположение, но вероятно близо до истината, тъй като регистрационният му номер започваше с „РК”.

Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)

Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)

Тази мисъл ме караше да се усмихвам вътрешно, същите чувства предизвикваше и всяка визуална среща със Swift Sport под яркото гръцко слънце. Предницата е по-заострена и приковаваща погледа с характерната си радиаторна решетка, аеродинамичната предна броня, спойлера, страничните прагове, разширената следа с 44 мм, споменатите вече 17-цолови джанти и страхотните два „тромпета” отзад. Цветът също е поразителен.

Източник: #preso_petrov

Червеното е основен акцент и в интериора. Има го по таблото, както и по много удобните седалки. Те не блестят със сертификати от AGR, но пък са изключително удобни и с висока странична опора. Други изненади няма, интериорът е добре познат от другите модели, но и това е факт, който ме печели, защото автомобилът остава чист и откровен, без да е ненужно напудрен, за да ви бъдат смъкнати допълнителни хилядарки. Като разлика е борд компютърът, който показва различни диаграми за налягане в турбото (има я турбо дупката), използвана мощност и т.н., но като цяло всичко си е добре познато. Няма меки пластмаси, но пък и цената на самия модел е достатъчно изпилена.

Аз оценявам късия ход на скоростния лост, който превключва с едно характерно прещрекване за спортен автомобил, който е още един щрих към цялото изживяване на борда. Обемът на багажника е само 265 л, но интересното е, че той побра целия багаж на тричленното ми семейство за 5 дни море.

Няма как да подмина факта, че Suzuki за пореден път ме изуми с разхода си. Не съм го жалим в нито един момент, натисках педала на газта. Но нито в един момент не видях разход повече от 6,1 л/100 км, а минах над 900 км пробег при много високи външни температури, натоварен във всеки един момент, винаги с усмивка на лицето.

Източник: Vesti.bg

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet

Размери

Дължина, мм: 3890

Широчина, мм: 1735

Височина, мм: 1495

Междуосие, мм: 2450

Тегло, кг: 970

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1373

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 140 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 2500-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,1

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 125

Цена на модела, лв. с ДДС: 38 890

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Връща се мъж от командировка и пита 5 годишния си син: - Докато ме нямаше, дойде ли някой чичко на гости? - Нееее! - А,…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
.

Гърция арестува мъж за шпионаж в полза на Русия

Свят Преди 12 минути

Изглежда, че заподозреният е снимал, записвал и разпространявал материали с военно значение в продължение на поне шест месеца

,

Нова Зеландия е връхлетяна от разрушителни ветрове, проливни дъждове, сняг и високи вълни

Свят Преди 1 час

В района на столицата около 1000 домакинства нямат ток

Снимката е илюстративна

Първото изображение от най-големия слънчев телескоп в света улови Слънцето с невиждани детайли

Любопитно Преди 2 часа

Снимката е първата, направена от новия видимо регулируем филтър на Слънчевия телескоп на Националната научна фондация на САЩ „Даниел К. Инуйе“.

Транспортна стачка блокира Гърция

Транспортна стачка блокира Гърция

Свят Преди 3 часа

Препоръчва се шофьорите да избягват централните части на Атина и Солун

Догоните и Сириус: Африканското племе с древни познания за Космоса

Догоните и Сириус: Африканското племе с древни познания за Космоса

Любопитно Преди 3 часа

Неговите космологични представи и астрономически знания предизвикват интерес и дебати сред учени и изследователи от десетилетия

Трудова експлоатация: Чужденка разказва как е превърната в робиня у нас

Трудова експлоатация: Чужденка разказва как е превърната в робиня у нас

България Преди 3 часа

Жената твърди, че работодателите ѝ взели документите и я заплашвали

Районното управление в Кюстендил има нов началник

Районното управление в Кюстендил има нов началник

България Преди 4 часа

Главен инспектор Иван Георгиев работи в системата на МВР от 2003 година

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

България Преди 4 часа

Големи задръствания са се образували в района на Кресна в посока Гърция

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

България Преди 4 часа

Президентът на Русия не се интересува от общественото мнение и колко хора умират, заявиха преподавателят в Харковския университет проф. Михаил Станчев и международният анализатор Чавдар Стефанов

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

"Знаем добре какво правите": САЩ с остро предупреждение към Иран

Свят Преди 4 часа

Ще си понесете последствията на място и време, които ние ще изберем, заяви американският министър на отбраната Пийт Хегсет

Протест пред полицията в Хасково след убийството на Магдалена Русева

Протест пред полицията в Хасково след убийството на Магдалена Русева

България Преди 4 часа

Като причина за недоволството на хората се посочва бездействието на органите на реда

Шест месеца от трагедията на жп гарата в Нови Сад

Шест месеца от трагедията на жп гарата в Нови Сад

Свят Преди 5 часа

Студенти и синдикати продължават с протестните действия

Петима души загинаха при трагичен инцидент в семейна ферма в Сърбия

Петима души загинаха при трагичен инцидент в семейна ферма в Сърбия

Свят Преди 5 часа

Властите го определят като един от най-тежките подобни случаи в региона в последните години

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

Шофьор без книжка загина при катастрофа на АМ „Хемус“

България Преди 5 часа

Инцидентът е станал на 384-ия километър на магистралата, в района на Провадия