Тестваме чиста формула за удоволствие от шофирането: Suzuki Swift Sport
Suzuki Swift Sport   
Източник: Vesti.bg
0

Д ума Swift има няколко значения, повечето от които имат отношение към бързината. Няма да навлизам в дебрите на тълковните речници, но именно бързината е това, което натежава преди повече от четири десетилетия, когато банкерите решават тяхната първа система за електронно разплащане между банките да носи името Swift.

Междубанковите преводи чрез S.W.I.F.T. са една от най-надеждните и бързи форми на международни разплащания. Suzuki Swift е една от най-надеждните и бързи форми за набавяне на чиста доза удоволствие от шофирането.

Зад волана на Suzuki Swift Sport

През 70-те се появява първият предшественик на Swift, който още тогава се превръща в синоним на здравина. През 80-те неговият наследник става известен с факта, че може да се повреди единствено с… чук. Благодарение на всичко това малкият бързак се превръща в любимец на мнозина. В Гърция предходното поколение е изключително популярно, с което си обяснявам многото завистливи погледи, които обрах със Swift Sport. Да, не беше с поразителния Champion Yellow (един от седемте цвята), но и този Burning Red Pearl Metallic е наистина впечатляващ. Толкова, колкото и всичко в този автомобил.

Източник: Vesti.bg

А качествата на Swift Sport са наистина много. Това е изключително важен автомобил. Може и да ми се присмеете, но Swift Sport е най-евтината алтернатива на BMW M3 или Porsche 911, колкото и силно да звучи това. И трите модела (всеки сам по себе си) е средство за доставяне на емоции, а Swift Sport просто е най-евтиният сред споменатите. Посочвам горните два модела и по една друга причина. Подобно на тях, Swift Sport изостави атмосферния си двигател, към който се придържаше най-дълго от всеки свой друг конкурент.

Завръщане в миналото със Suzuki Jimny (тест драйв)

Тестваме върха в баварската гама: BMW 750i & M760Li

Но повечето мощност, идваща с турбото, въобще не е най-важното в този автомобил. Важното тук е начинът, по който тази мощност се предава към пътя и каква е обратната връзка през волана към задкормилното устройство.

Източник: Vesti.bg

Двигателят е един от акцентите в колата. Той е с обем 1,4 литра и заменя атмосферния с 1,6 литра. Мощността е почти непроменена (+4 к.с.) със своите 140 „коня”, но въртящият момент е много по-голям. Предходният модел разчиташе на 160 Нм, докато новият на 230 Нм, които се разгръщат при 2500 об./мин, на половината от тези, които бяха необходими преди.

Тестваме най-продавания модел на Renault

Модерната версия на Ibiza: тестваме Seat Arona

Съотношението въртящ момент към тегло е приблизително 4,2 кг/Нм, което прави Swift Sport един от най-конкурентните хотхеч модели на пазара. А това е станало възможно, след като теглото на модела е намалено с 80 кг до невероятните 970 кг! Явно японците са изучили много добре философията на Колин Чапмън, чийто леки като перце Lotus-и унищожаваха мастодонтите във Ф1. А разликите в теглото на Swift с най-изявените претенденти в класа са впечатляващи: тежащият 970/975 кг Swift Sport е с цели 274/269 кг по-лек от Ford Fiesta ST!

Източник: Vesti.bg

Това значи, че Swift Sport е много бърз. Не, нищо подобно. До 100 км/ч ускорява за 8,1 секунди, а максималната му скорост е 210 км/ч. Но нито една от тези две цифри няма голямо значение, защото вече казах – тук факторът забавление е най-важен.

А той е на нивото на Fiesta ST, че дори и повече. Просто Swift Sport е новият еталон за сравнение. Не ме разбирайте погрешно, не е нито по-мощен, нито по-бърз, нито по-директен от Fiesta ST. Просто постига почти същия резултат, който и ST, но с минимални усилия, без по него да работи отделно спортно поделение на автомобилен концерн, заради което разликата в цената между двата модела е колосална. Японският мъник струва 38 890 лв. с ДДС, като срещу тази цена получаваш всичко (без боята металик, за която се доплаща допълнително). Гаранцията е 7 години или 140 000 км, като за 7 години получаващ безплатна пътна помощ, както и възможност за данъчен кредит при оперативен лизинг. От друга страна Fiesta ST струва 51 800 лв.

Източник: Vesti.bg

И ако Fiesta ST е нещо коренно различно от стандартния модел, то при Swift ситуацията е много по-проста. Именно способността на японците да направят един истински хотхеч с минимални усилия буди възхищение. Повече заварки по шасито са го направили по-кораво, а предните амортисьори Monroe са известни със спортните си качества. Задното окачване е с торсионна греда, а цялото шаси е снижено с 15 мм към пътя спрямо стандартния Swift. Към това добавям вентилираните спирачни дискове отпред и 17-цоловите колела с тези страхотни джанти, за да се получи машина, която ме караше да се усмихвам във всеки завой.

Източник: #preso_petrov

А такива има в изобилие между Добринище и Гоце Делчев, а тези след КПП „Илинден” към Драма са превъзходни. Това бе мястото, на което дори стигнах да сравнения с MINI, тъй като кормилното управление на Swift е толкова директно, колкото е и това на британския еталон. И най-малкото завъртане на волана се отразява, а свободен ход почти липсва. В нито един момент не изпитах недозавиване, макар заради това жена ми да спря да ми говори в рамките на един ден. Този ми дискомфорт го предизвика колега с Passat, който реши да ми демонстрира пилотски умения. Не успях да го изпреваря, тъй като на правите разполагаше с много повече мощност, но в завоите яркият червен цвят на Sport в огледалата му вероятно е избил и по лицето му. Това е само предположение, но вероятно близо до истината, тъй като регистрационният му номер започваше с „РК”.

Забравете предразсъдъците, BMW X7 е върховна лимузина (тест драйв)

Range Rover Evoque запазва статута на модна икона (тест драйв)

Тази мисъл ме караше да се усмихвам вътрешно, същите чувства предизвикваше и всяка визуална среща със Swift Sport под яркото гръцко слънце. Предницата е по-заострена и приковаваща погледа с характерната си радиаторна решетка, аеродинамичната предна броня, спойлера, страничните прагове, разширената следа с 44 мм, споменатите вече 17-цолови джанти и страхотните два „тромпета” отзад. Цветът също е поразителен.

Източник: #preso_petrov

Червеното е основен акцент и в интериора. Има го по таблото, както и по много удобните седалки. Те не блестят със сертификати от AGR, но пък са изключително удобни и с висока странична опора. Други изненади няма, интериорът е добре познат от другите модели, но и това е факт, който ме печели, защото автомобилът остава чист и откровен, без да е ненужно напудрен, за да ви бъдат смъкнати допълнителни хилядарки. Като разлика е борд компютърът, който показва различни диаграми за налягане в турбото (има я турбо дупката), използвана мощност и т.н., но като цяло всичко си е добре познато. Няма меки пластмаси, но пък и цената на самия модел е достатъчно изпилена.

Аз оценявам късия ход на скоростния лост, който превключва с едно характерно прещрекване за спортен автомобил, който е още един щрих към цялото изживяване на борда. Обемът на багажника е само 265 л, но интересното е, че той побра целия багаж на тричленното ми семейство за 5 дни море.

Няма как да подмина факта, че Suzuki за пореден път ме изуми с разхода си. Не съм го жалим в нито един момент, натисках педала на газта. Но нито в един момент не видях разход повече от 6,1 л/100 км, а минах над 900 км пробег при много високи външни температури, натоварен във всеки един момент, винаги с усмивка на лицето.

Източник: Vesti.bg

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Suzuki Swift Sport 1,4 BoosterJet

Размери

Дължина, мм: 3890

Широчина, мм: 1735

Височина, мм: 1495

Междуосие, мм: 2450

Тегло, кг: 970

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1373

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 140 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 230 при 2500-3500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 8,1

Среден разход, л/100 км: 5,6

Вредни емисии СО2, г/км: 125

Цена на модела, лв. с ДДС: 38 890

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Семейство не купува хляб, пести за онлайн обучение

Семейство не купува хляб, пести за онлайн обучение

България Преди 36 минути

Вижте историята на едно врачанско семейство

Готвач под карантина стана хит, готви с ютия и кафемашина

Готвач под карантина стана хит, готви с ютия и кафемашина

Любопитно Преди 1 час

Вижте как един млад готвач превръща хотелската си стая в "кухня в изолация"

Гергана Николова

Лекар: 80% от нас имат проблем с електронното направление

България Преди 1 час

С какви проблеми се сблъскват общопрактикуващите лекари при издаването на електронни направления за PCR тест

Доналд Тръмп

Тръмп се оплака от „дирижирана кампания за миропомазване на победител”

Свят Преди 1 час

Американският президент планира митинг в южния щат Джорджия

Доклад: Насилие и зверства в българските психиатрични болници

Доклад: Насилие и зверства в българските психиатрични болници

България Преди 1 час

Какво коментира за констатациите директор на държавна психиатрична болница

Лъчезар Борисов

Лъчезар Борисов: Лимитът на безлихвените кредити ще бъде увеличен

България Преди 1 час

"През ББР разширяваме нова мярка", заяви министърът на икономиката

<p>Силно земетресение разтърси Турция</p>

Силно земетресение разтърси Турция

Свят Преди 1 час

Вижте колко силен е бил трусът

Измама в интернет: Лепенки срещу коронавирус

Измама в интернет: Лепенки срещу коронавирус

Теми в развитие Преди 2 часа

Реклами на продуктите със съмнителен ефект заливат сайтовете за продажби. Какво казват експертите

<p>Отрова по улиците на Бургас: Кой избива бездомните животни</p>

Отрова по улиците на Бургас: Кой избива бездомните животни

България Преди 2 часа

Оплакването е дошло от собственици на домашни любимци

<p>КЕВР решава за нови цени на водата в 26 района</p>

КЕВР решава за нови цени на водата в 26 района

България Преди 2 часа

Къде ще поскъпне водата и с колко

Валери Жискар д'Естен

Валери Жискар д’Естен почина от COVID-19

Свят Преди 3 часа

Той беше един от най-младите президенти на Франция, който либерализира законите за развода, абортите и контрацепцията

София

Заради мръсния въздух – безплатни буферни паркинги

България Преди 3 часа

Буферните паркинги на метрото в София са шест, вижте къде са

Mercedes-Benz S-Class е вече в шоурумовете на официалния представител на марката у нас.

Новата S-класа е вече в България, цената й стартира от 215 400 лв.

Технологии Преди 4 часа

Догодина у нас ще дойдат 8-цилиндровата версия и плъг-ин модификацията с пробег на ток до 100 км.

Кои са първите полуфиналисти във втория сезон на „Игри на волята: България”?

Кои са първите полуфиналисти във втория сезон на „Игри на волята: България”?

Любопитно Преди 11 часа

Дни преди големия финал на приключението напуснаха Джералдин и Лазаринов

Ангела Меркел

Германия ще удължи срока на ограниченията заради COVID-19

Теми в развитие Преди 11 часа

Ако положението със случаите на заразяване продължи да се развива като сега, ще се срещнем още веднъж на 4 януари, каза Меркел