X5, който се появи преди почти 20 години, бе първият 4x4, който се движеше като лек автомобил. Така, изведнъж, човек можеше да си купи 4x4 – по-гъвкав, с по-мощно излъчване, с по-висока шофьорска позиция, - който не стоеше на пътя като камион. Успехът му надхвърли с много очакванията на BMW. Не трябва да забравяме, че баварците поназнайваха това-онова за 4х4 автомобилите, все пак тогава бяха собственици на Land Rover.

Конкурентите не закъсняха (някои от тях) да копират тази формула, като дори Land Rover, бащата на 4x4, промени своята рецепта, правейки моделите си по-пригодни за пътя. Audi и Mercedes, които първоначално гледаха с насмешка на новия сегмент, също скочиха в надпреварата.

След огромния успех на BMW X5 не бе изненада, че на ред е по-малък такъв, който от 2003 г. започна да копира популярността на оригинала, реализирайки за последните 14 години около 1,5 млн. продажби.

ВИЖТЕ BMW X3 НА ФОНА НА ЧЕТИРИ СЕЗОНА, КОИТО СМЕНИХМЕ ОТ СОФИЯ ДО ВЕЛИНГРАД

Сега всяка трета кола, излизаща от поточните линии на BMW, е модел Х. Затова си заслужава дизайнери и инженери да хвърлят усилията си именно към тях. В пълен контраст с първото поколение, което си беше компромисно в много отношения, и второто, което бе по-добро, но все още далеч от стандартите на BMW, новият модел е първият Х3, към който нямам забележки.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

И това за мен бе очаквано, тъй като BMW X3 застава срещу изпипаната във всяко отношение формула в Audi Q5, срещу комфорта на Mercedes GLC, управлението и простора на Jaguar F-Pace, перфектното шаси на Porsche Macan.

Първоначалните знаци за Х3 са много добри. Той е значително по-голям, малко по-голям от първото поколение Х5, но размерът, както знаем, се продава добре.

Едно е сигурно, BMW не е поел никакви рискове с третия Х3. Новият модел изглежда точно така, както се очакваше, като неутрализира някои недотам изпипани дизайнерски похвати при предходното поколение. На пръв поглед новият модел не изглежда драстично по-различен, което и не се налага. Но автомобилът в действителност е претърпял доста промени: „бъбреците“ са по-големи, а фаровете (с нов LED светлинен подпис) вече не влизат в тях; централният въздухозаборник вече не е разделен на две от бронята, а обграждащите го два въздуховода сега приютяват светлините за мъгла, които вече не са кръгли. Отзад стоповете са различни, ръбовете във вратата на багажника също, ауспусите са нови, както и защитната скара под пода на автомобила. Всичко това прави новия модел много по-завършен и приятен за окото.

Дизайнерите не са били особено дръзки и в интериора, но приветствам с две ръце многото заемки от Серия 5. Арматурното табло е интелигентно и ергономично, нещо, в което BMW са отличници. Материалите също са на висота, като дори и базовото ниво (моделът се предлага във варианти базов, Advantage, xLine, M Sport, Luxury, а за най-претенциозните има BMW Individual) на обзавеждане предлага кожена тапицерия и меки повърхности, както и лакирани и алуминиеви детайли. Инфотейнмънт системата обединява BMW ConnectedDrive, 20GB музикална библиотека и камера за движение на заден ход, а седалките са просто страхотни с многопосочното си регулиране и висока странична опора.

Новото Х3 използва адаптирана версия на последната архитектура на BMW с надлъжно разположен двигател. Това ще рече, че Х3 скача пред Серия 3 в технично отношение. Новите решения свалят от теглото на модела до 55 кг (независимо от увеличените размери), като дават на клиентите някои много модерни електронни системи. Те обаче са в списъка с допълнително оборудване. Там попадат също М-спортното окачване, Динамичният контрол на амортисьорите, М-спортните спирачки и Променливото спортно кормилно управление.

За разлика от Х1, всеки Х3 е оборудван с xDrive, който гарантира на модела доста впечатляващи офроуд способности. На този тест драйв те ни бяха демонстрирани в Родопите, но след повече от час и половина разбъркване на всичките ми вътрешности съм убеден на 120%, че този тип автомобил не трябва да излиза извън пътя. Не че не може, просто не му е там мястото. Най-малкото заради 18-цоловите джанти (спрямо 17 при предходното поколение, може да стигнат до 21), но по-важното – заради много доброто поведение на новото Х3 на пътя.

Автомобилът е доста голям и обемен като размери, но въпреки това не отстъпва много на седаните на BMW по отношение на гъвкавост, прецизно управление и впечатляващо противостоене на накланянето в завой. Х3 наистина може да достави удоволствие в едни предизвикателни пътни условия, макар да намирам F-Pace по-силен тук.

Дизелът е впечатляващ. Три бензинови и два дизела са двигателите за новото Х3, като за пръв път ще се предлага версия М40. Аз обаче взимам ключовете за 3,0-литровия дизел с 265 к.с. и 620 Нм, които са достатъчни да ускорят тежащия близо 1,9 тона SUV до 100 км/ч за под 6 секунди. Средният разход извън града бе около 9 л/100 км, което е с повече от 3 л над заводските параметри, но 9 л за тези килограми и двигател ми се струва резонно.

Целият този пакет идва на съответната цена, която е пораснала спрямо предходния модел. Тя е маскирана във формата на ново оборудване. Така разликата между базовите Х1, Х3 и Х5 е съответно 30 000 и 20 000 лв., което неутрализира опасността тези три модела да си омешат клиентите.

Тези, които могат да си го позволят, няма да се разочароват. Х3 е чудесен SUV за управление и возене, семействата ще останат доволни от практичността му, а водачът – от управлението му. Със сигурност това е един от най-добрите SUV в средния сегмент, който може да се купи.

Технически характеристики: BMW X3 xDrice 30d

Размери

Дължина, мм: 4708

Широчина, мм: 1891

Височина, мм: 1676

Междуосие, мм: 2864

Собствено тегло, кг: 1895

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 265 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 620 при 2000-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,8

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 149

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 112 450

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Любопитно Преди 5 минути

Стратегът Ивайло изигра последния си ход в “Игри на волята”

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Двегодишно дете почина след анестезия в стоматологична клиника в Букурещ

Свят Преди 2 часа

Румънските власти започнаха мащабно разследване

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

Затварят временно дома за стари хора в Помориe

България Преди 3 часа

Нова проверка на РЗИ установи, че нито едно от предписанията, дадени преди месец, не е изпълнено

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Ивайло и Калин се срещат на Арената за братски дуел в “Игри на волята”

Любопитно Преди 3 часа

Сапунджиева търси път към останалите в племето на Феномените

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

Двама митничари са задържани на ГКПП "Калотина"

България Преди 4 часа

В момента на място тече акция на ГДБОП

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Криза на върха в Украйна, Зеленски уволни двама министри

Свят Преди 5 часа

Причината е свързано с обществения ядрен оператор "Енергоатом" разследване за корупция

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

Задържаха 18-годишен за пожар в центъра на София

България Преди 5 часа

Обвиняемият е задържан за срок до 72 часа

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

"Лукойл": Преговаряме с потенциални купувачи

Свят Преди 5 часа

Компанията се стреми да осигури непрекъсната работа на активите по време на тяхната продажба

<p>Задържаха Шрек за отвличане на млада жена в Свиленград</p>

Трима отвлякоха млада жена в Свиленград, мъж с прякор Шрек е задържан

България Преди 6 часа

Заедно с него в ареста като съпричастни към случая са още един мъж и една жена

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Излезе изтрита сцена с импровизираната целувка между Блейк Лайвли и Джъстин Балдони от "Никога повече"

Любопитно Преди 6 часа

Адвокатите на Балдони твърдят в документи, че 38-годишната звезда от „Клюкарката“ е добавила сцената към сценария

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

СГП предаде на съд Никола Барбутов и още трима

България Преди 6 часа

Никола Барбутов е предаден на съд и за подкуп

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Специален британски лиценз за българския „Лукойл“

Свят Преди 6 часа

Лицензът важи до февруари

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Жената, която предвиди убийството на Кенеди — историята на Джийн Диксън

Любопитно Преди 7 часа

Истинската история на медиумката, чиито предсказания стигнаха до президентите на САЩ

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

КЗП се самосезира за цените на паркирането в София

България Преди 7 часа

КЗП обръща внимание, че Законът за въвеждане на еврото предвижда сериозни санкции