X5, който се появи преди почти 20 години, бе първият 4x4, който се движеше като лек автомобил. Така, изведнъж, човек можеше да си купи 4x4 – по-гъвкав, с по-мощно излъчване, с по-висока шофьорска позиция, - който не стоеше на пътя като камион. Успехът му надхвърли с много очакванията на BMW. Не трябва да забравяме, че баварците поназнайваха това-онова за 4х4 автомобилите, все пак тогава бяха собственици на Land Rover.

Конкурентите не закъсняха (някои от тях) да копират тази формула, като дори Land Rover, бащата на 4x4, промени своята рецепта, правейки моделите си по-пригодни за пътя. Audi и Mercedes, които първоначално гледаха с насмешка на новия сегмент, също скочиха в надпреварата.

След огромния успех на BMW X5 не бе изненада, че на ред е по-малък такъв, който от 2003 г. започна да копира популярността на оригинала, реализирайки за последните 14 години около 1,5 млн. продажби.

ВИЖТЕ BMW X3 НА ФОНА НА ЧЕТИРИ СЕЗОНА, КОИТО СМЕНИХМЕ ОТ СОФИЯ ДО ВЕЛИНГРАД

Сега всяка трета кола, излизаща от поточните линии на BMW, е модел Х. Затова си заслужава дизайнери и инженери да хвърлят усилията си именно към тях. В пълен контраст с първото поколение, което си беше компромисно в много отношения, и второто, което бе по-добро, но все още далеч от стандартите на BMW, новият модел е първият Х3, към който нямам забележки.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Мощ, престиж, практичност… И удоволствие. Jaguar F-Pace 25d (тест драйв)

Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

И това за мен бе очаквано, тъй като BMW X3 застава срещу изпипаната във всяко отношение формула в Audi Q5, срещу комфорта на Mercedes GLC, управлението и простора на Jaguar F-Pace, перфектното шаси на Porsche Macan.

Първоначалните знаци за Х3 са много добри. Той е значително по-голям, малко по-голям от първото поколение Х5, но размерът, както знаем, се продава добре.

Едно е сигурно, BMW не е поел никакви рискове с третия Х3. Новият модел изглежда точно така, както се очакваше, като неутрализира някои недотам изпипани дизайнерски похвати при предходното поколение. На пръв поглед новият модел не изглежда драстично по-различен, което и не се налага. Но автомобилът в действителност е претърпял доста промени: „бъбреците“ са по-големи, а фаровете (с нов LED светлинен подпис) вече не влизат в тях; централният въздухозаборник вече не е разделен на две от бронята, а обграждащите го два въздуховода сега приютяват светлините за мъгла, които вече не са кръгли. Отзад стоповете са различни, ръбовете във вратата на багажника също, ауспусите са нови, както и защитната скара под пода на автомобила. Всичко това прави новия модел много по-завършен и приятен за окото.

Дизайнерите не са били особено дръзки и в интериора, но приветствам с две ръце многото заемки от Серия 5. Арматурното табло е интелигентно и ергономично, нещо, в което BMW са отличници. Материалите също са на висота, като дори и базовото ниво (моделът се предлага във варианти базов, Advantage, xLine, M Sport, Luxury, а за най-претенциозните има BMW Individual) на обзавеждане предлага кожена тапицерия и меки повърхности, както и лакирани и алуминиеви детайли. Инфотейнмънт системата обединява BMW ConnectedDrive, 20GB музикална библиотека и камера за движение на заден ход, а седалките са просто страхотни с многопосочното си регулиране и висока странична опора.

Новото Х3 използва адаптирана версия на последната архитектура на BMW с надлъжно разположен двигател. Това ще рече, че Х3 скача пред Серия 3 в технично отношение. Новите решения свалят от теглото на модела до 55 кг (независимо от увеличените размери), като дават на клиентите някои много модерни електронни системи. Те обаче са в списъка с допълнително оборудване. Там попадат също М-спортното окачване, Динамичният контрол на амортисьорите, М-спортните спирачки и Променливото спортно кормилно управление.

За разлика от Х1, всеки Х3 е оборудван с xDrive, който гарантира на модела доста впечатляващи офроуд способности. На този тест драйв те ни бяха демонстрирани в Родопите, но след повече от час и половина разбъркване на всичките ми вътрешности съм убеден на 120%, че този тип автомобил не трябва да излиза извън пътя. Не че не може, просто не му е там мястото. Най-малкото заради 18-цоловите джанти (спрямо 17 при предходното поколение, може да стигнат до 21), но по-важното – заради много доброто поведение на новото Х3 на пътя.

Автомобилът е доста голям и обемен като размери, но въпреки това не отстъпва много на седаните на BMW по отношение на гъвкавост, прецизно управление и впечатляващо противостоене на накланянето в завой. Х3 наистина може да достави удоволствие в едни предизвикателни пътни условия, макар да намирам F-Pace по-силен тук.

Дизелът е впечатляващ. Три бензинови и два дизела са двигателите за новото Х3, като за пръв път ще се предлага версия М40. Аз обаче взимам ключовете за 3,0-литровия дизел с 265 к.с. и 620 Нм, които са достатъчни да ускорят тежащия близо 1,9 тона SUV до 100 км/ч за под 6 секунди. Средният разход извън града бе около 9 л/100 км, което е с повече от 3 л над заводските параметри, но 9 л за тези килограми и двигател ми се струва резонно.

Целият този пакет идва на съответната цена, която е пораснала спрямо предходния модел. Тя е маскирана във формата на ново оборудване. Така разликата между базовите Х1, Х3 и Х5 е съответно 30 000 и 20 000 лв., което неутрализира опасността тези три модела да си омешат клиентите.

Тези, които могат да си го позволят, няма да се разочароват. Х3 е чудесен SUV за управление и возене, семействата ще останат доволни от практичността му, а водачът – от управлението му. Със сигурност това е един от най-добрите SUV в средния сегмент, който може да се купи.

Технически характеристики: BMW X3 xDrice 30d

Размери

Дължина, мм: 4708

Широчина, мм: 1891

Височина, мм: 1676

Междуосие, мм: 2864

Собствено тегло, кг: 1895

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 265 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 620 при 2000-2500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 240

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,8

Среден разход, л/100 км: 5,7

Вредни емисии СО2, г/км: 149

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 112 450

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Снимката е илюстративна

Американската армия планира масивно увеличение в използването на дронове

Свят Преди 4 часа

В Украйна и Черно море дроновете променят начина, по който се водят войните

,

Зеленски: Сделката за полезните изкопаеми е първият резултат от срещата с Тръмп

Свят Преди 5 часа

Зеленски каза още, че сделката за полезните изкопаеми отваря пътя за модернизиране на промишлеността в Украйна

,

Какво предвижда споразумението между САЩ и Украйна

Свят Преди 6 часа

То беше подписано след дълги преговори и обрати

Нетаняху: Разбиването на „Хамас“ е по-важно от освобождаването на израелските заложници

Нетаняху: Разбиването на „Хамас“ е по-важно от освобождаването на израелските заложници

Свят Преди 7 часа

„Върховната цел е победата над враговете ни и ще я постигнем“, заяви още той

Майк Уолц и заместникът му напускат след скандала „Сигналгейт“

Майк Уолц и заместникът му напускат след скандала „Сигналгейт“

Свят Преди 8 часа

Президентът Доналд Тръмп публично подкрепи Уолц след избухването на скандала „Сигналгейт“

,

Преговорите между Иран и САЩ се отлагат, обяви Оман

Свят Преди 8 часа

Оман играе посредническа роля в дипломатическия процес

Вучич от Маями: Малък съм в сравнение с Тръмп, ЕС се чуди как да ме накаже

Вучич от Маями: Малък съм в сравнение с Тръмп, ЕС се чуди как да ме накаже

Свят Преди 8 часа

Вучич също така заяви, че ще напусне политиката сам, а не защото някой ще го свали от власт

.

Гърция арестува мъж за шпионаж в полза на Русия

Свят Преди 9 часа

Изглежда, че заподозреният е снимал, записвал и разпространявал материали с военно значение в продължение на поне шест месеца

,

Агата Кристи "ще води" курс по творческо писане с помощта на AI

Любопитно Преди 9 часа

Обучението включва ИИ, изображения и възстановени аудиозаписи, пресъздаващи думи на авторката

д

От днес декларираме коли, купени от чужбина

България Преди 10 часа

Тези стоки се използват често в схеми за данъчни измами

18-годишната Магдалена от Хасково е удушена с примка, тялото ѝ - открито в бидон

18-годишната Магдалена от Хасково е удушена с примка, тялото ѝ - открито в бидон

България Преди 10 часа

17-годишен е с повдигнато обвинение и е направил пълни самопризнания, съобщиха още от прокуратурата

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Свят Преди 10 часа

Тя обвини американския президент, че е изоставил в американските идеали

,

Нова Зеландия е връхлетяна от разрушителни ветрове, проливни дъждове, сняг и високи вълни

Свят Преди 10 часа

В района на столицата около 1000 домакинства нямат ток

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Пари Преди 11 часа

Технологичният напредък, демографските промени и преходът към зелена икономика оформят новите правила

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Свят Преди 11 часа

Регионът се намира западно от Донецка област и северно от Запорожка и Херсонска област

Снимката е илюстративна

Първото изображение от най-големия слънчев телескоп в света улови Слънцето с невиждани детайли

Любопитно Преди 11 часа

Снимката е първата, направена от новия видимо регулируем филтър на Слънчевия телескоп на Националната научна фондация на САЩ „Даниел К. Инуйе“.