4

Dacia го описва като „изцяло нов”, но по-скоро тук важи поизтърканата фраза „еволюция, а не революция”. От последната няма и нужда, защото не променяш формула, която ти е донесла над 2 млн. продажби. Но все пак този Duster е базиран на същата платформа, която използва и моделът, който замества. В действителност това е платформа, която е на около 18 години, но която ме изуми. В буквалния смисъл, защото имах усещането, че цялото окачване е променено, а извън пътя този Duster е за чудо и приказ. Не съм по офроуд шофирането, а и SUV автомобилите, които стават за такова неща, са прекалено малко. Но Duster ме караше да се усмихвам в продължение на два дни, през които очаквах с нетърпение поредния офроуд участък от маршрута, където ме обземаха тъмни страсти.

РАЗГЛЕДАЙТЕ ГАЛЕРИЯТА ОТ СНИМКИ НА НОВИЯ DUSTER ПОД ЯРКОТО СЛЪНЦЕ В АТИНА

От 2004 г., когато за пръв път бе представена Dacia Logan, изминаха вече 14 години, през което време се промени (макар не изоснови) едно нещо: Dacia вече не подлежи на характерните за нас, българите, предубеждения. Моделите на компанията не спират да се усъвършенстват и обновяват, а поредното доказателство виждам в лицето на Duster. В този модел се открива и българска следа, тъй като дизайнът му е дело на Емануил Клисаров. Запознанството ми с Duster III става по време на европейския тест драйв на модела в Атина.

Няма да крия, че винаги съм харесвал Duster, дори мога да кажа същото за Dacia, тъй като имах кратка „любовна” авантюра с първия Logan, който карах известно време като служебен автомобил преди години.

Не ме разбирайте погрешно, Duster има своите недостатъци, но при новото поколение те са неутрализирани в голяма степен, интериорът е станал много по-добър, външният дизайн също, а цената си остава на същите достъпни нива.

Range Rover Velar се класира директно за финала на най-престижния турнир (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

Mercedes GLC Coupe неутрализира биполярните мнения (тест драйв)

Твоят личен космос на борда на Peugeot 5008 (тест драйв)

В Duster няма помпозност, лукс, около него не блести славна история, не е дело на немски производител. Duster привлича с други качества: масивен вид, изпитани в десетки милиони километри двигатели, доказано 4х4 задвижване от Nissan, надеждност, възможност за ползване на данъчен кредит (за някои модификации), забавление извън пътя и всичко това на познатата достъпна цена, като новият модел на практика е поскъпнал с максимум 400 евро само в някои от версиите.

Отвън погледът привлича радиаторната решетка, която стига до фаровете, разположени в самите ъгли на автомобила, като така се придава визуална широчина. Duster се отличава с нов светлинен подпис, включително LED дневни светлини, разделени в три части. Впечатление отзад правят по-широките калници, но най-характерната черта тук са стоповете (четири червени квадрата), които обаче подозрително приличат на Jeep Renegade. По-широките предна и задна защитни скари подсилват визуалното впечатление, но със сигурност би могло да се мине и без фалшивите пластмасови вентилационни отвори зад предните колела. Новите алуминиеви релси на покрива удължават линията на челното стъкло, а новите 17-инчови джанти придават на автомобила по-атрактивно излъчване.

Далеч по-впечатляващ за мен е интериорът, като фокусът тук пада върху напълно променената шофьорска позиция. Арматурното табло е изцяло ново, като на централната конзола вече имаме приятните на допир и визия бутони, наподобяващи клавиши на пиано. Трите въртящи се регулатора за автоматичната климатична система съвпадат с трите аератора, разположено в горната част на арматурното табло. Челното стъкло е изнесено 100 мм по-напред и е по-вертикално разположено, което кара кабината да изглежда по-просторна.

Сред най-силните черти трябва да изтъкна новите седалки, на които, може и да ви се стори странно и неправдоподобно, се дължи в голяма степен новото усещане от возията на автомобила. Сега те са по-меки, по-комфортни и с по-добра опора от преди, шофьорската седалка е с подлакътник, а седалището е с 20 мм по-дълго.

Всичко това обаче бледнее на фона на тишината, която сега обгръща кабината на Duster. Това е постигнато чрез увеличение на шумопоглъщащите материали в кабината и двигателния отсек с 20 до 50%. Предните прозорци са с 0,35 мм по-дебели, а около вратите има толкова много уплътнение, че трябва да засилите вратата по-силно, за да се затвори плътно. Резултатът е, че бензиновият двигател почти не се чува в купето, нещо, което наистина ме впечатли.

Новости под предния капак липсват. Дизелите са два (с 90 и 110 к.с.), бензиновите двигатели също са два (115 и 125 к.с.). Едната версия е атмосферна, а другата е с принудително пълнене и обем 1,2 литра. Именно нея карах през втория ден от тест драйва, но моето мнение е, че на Duster далеч по-добре му пасва най-изпитаният двигател в гамата на Групата: 1,5 dCi 115. Точно с него се предлага и 6-степенната автоматична трансмисия с двоен съединител EDC, но „проблемът” е, че тази версия е само с предно предаване. Задвижване на четирите колела може да имате с двигатели SCe 115, TCe 125 и dCi 110, но последният само с 6-степенна механична трансмисия. Duster се предлага и със заводска LPG версия, но миризмата на газ никога не ми е допадала.

Stop&Go;:, Просвет: 210 мм; обем на багажника; ъгъл на заход и отход от съответно 30° и 33° за версията (4WD); обем на багажника: 478 литра (версията 2WD) и 467 литра (4WD); обем на резервоара: 50 л; цени: от 21 990 до 37 190.
Stop&Go;: Просвет: 210 мм; обем на багажника; ъгъл на заход и отход от съответно 30° и 33° за версията (4WD); обем на багажника: 478 литра (версията 2WD) и 467 литра (4WD); обем на резервоара: 50 л; цени: от 21 990 до 37 190.

Аз си държа на 260-те нютон метра на дизела, който, макар и с автоматик, показа среден разход от 5,7 л/100 км при стръмен и лакатушещ планински маршрут и няколко офроуд секции, където с колегата ми раздавахме много газ.

Част от теста бе на специално подготвено офроуд трасе в мраморната кариера „Дионисий” край Атина. Тук вече си пролича дългогодишната офроуд експертиза на Nissan. Версията: 1,2-литров TCe със 125 к.с., „ръчка” и 4,4. Късата 1-ва предавка е предназначена именно за шофиране извън пътя, а режимът LOCK разпределя въртящия момент по равно между двете оси. Важното тук за проходимостта са просветът от 210 мм, както и ъгълът на заход и отход от съответно 30° и 33°. Разбира се ще има хора, които ще кажат, че най-добрите офроудъри трябва да са с раздатъчна кутия, понижаващи предавки и т.н. И това е така, безспорно, но контрата е, че Duster няма претенциите да е най-добрият офроудър, но има претенциите да е много добър извън пътя. И те са с покритие.

Цените са разтегливо понятие, но Dacia Duster чупи представите и тук. Най-богато оборудваният Duster (Prestige) може да е ваш срещу 30 992 лв. без ДДС (заводска N1 хомологация), срещу което получавате дизелов 4х4 модел със 110 к.с. и 6-степенна механична кутия. Автоматикът, както вече отбелязах, не може да се поръча с 4х4. Най-евтиният дизелов автоматик пък струва 28 492 лв. без ДДС (N1), но ниво на оборудване Comfort и версия 4х2. Тези цени са обичайни с SUV-B сегмента, но срещу тях получавате Duster, който е в SUV-C сегмента. Тази характеристика отново прави Duster единствен по рода си, поради което вероятно е и третият най-продаван SUV-C модел на частни клиенти до септември 2017 г.

Технически характеристики:

Dacia Duster dCi 110 4x2 Auto

Размери

Дължина, мм: 4341

Широчина, мм: 1804

Височина, мм: 1693

Междуосие, мм: 2674

Собствено тегло, кг: 1304/1366

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1463

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 110 при 4000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 260 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 171

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 11,9

Среден разход, л/100 км: 4,5

Вредни емисии СО2, г/км: 116

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 34 190

Базова цена, лв. с ДДС: 21 190 (за 1,6 SCe 115 4x2)

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Коментари 4
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

4 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
э

Зеленски: Западът да позволи нанасяне на удари на територията на Русия

Свят Преди 4 часа

„Очакваме съответните решения, идващи най-вече от Съединените щати, Обединеното кралство, Франция, Германия и Италия“

40 души се издирват след инцидент с лодка в Нигерия (СНИМКИ)

40 души се издирват след инцидент с лодка в Нигерия (СНИМКИ)

Свят Преди 5 часа

Инцидентът е станал в щата Замфара

Зеленски: Украйна търпи големи загуби заради бавните доставки на оръжие

Зеленски: Украйна търпи големи загуби заради бавните доставки на оръжие

Свят Преди 8 часа

Зеленски посочи, че ситуацията в източната част на страната е "много тежка“

Израелските военни разследват листовки с нареждане за евакуация в Ливан

Израелските военни разследват листовки с нареждане за евакуация в Ливан

Свят Преди 8 часа

Десетки хиляди цивилни вече избягаха от села и градове от двете страни

,

Най-влиятелният човек в Грузия предлага извинение за войната с Русия през 2008 г.

Свят Преди 8 часа

"Непосредствено след изборите на 26 октомври тези, които предизвикаха войната, ще бъдат изправени пред правосъдието", заяви Иванишвили

,

Станкушев: Шоково трябва да се гласува много голямо перо от бюджета за ВВС

България Преди 9 часа

Проблемите във ВСС са, че се отделя изключително малко финанси за подготовка, смята Виктор Иванов

,

30 ранени цивилни в украинския град Харков при руска бомбардировка

Свят Преди 10 часа

Губернаторът на Харков Олег Синегубов заяви, че гражданската инфраструктура също е пострадала

а

Хамас: Имаме големи възможности да продължим войната в Газа въпреки загубите

Свят Преди 10 часа

Подробности може да прочетете в следващите редове

Бойко Борисов и Кирил Петков

ПП-ДБ изпрати "джентълменско писмо" на ГЕРБ, от там отказаха такъв тип диалог

България Преди 10 часа

Коалицията поиска да бъдат приети реформи, заложени в Националния план за възстановяване и устойчивост

,

Президентът на Иран ще участва в срещата на върха на БРИКС в Русия

Свят Преди 10 часа

Държавният секретар на САЩ Антъни Блинкън обяви, че Русия е получила от Иран балистични ракети

,

Британският външен министър: Владимир Путин няма да уплаши Запада

Свят Преди 10 часа

През последните няколко седмици в Киев и Вашингтон имаше интензивни преговори

Бенямин Нетаняху

Нетаняху заминава на посещение в САЩ на 24 септември

Свят Преди 10 часа

Той ще участва в дебат на високо равнище на световните лидери на годишната сесия на Общото събрание на ООН

.

Категорична преднина за NOVA на старта на есенния сезон

Любопитно Преди 10 часа

Първият епизод на риалити формата „Игри на волята“ изпревари конкуренцията с над 55%

а

Мъж e открит мъртъв с пукнат череп в дома си в Несебър

България Преди 11 часа

Предстои да бъде направена аутопсия на тялото, за да се установи причината за смъртта

,

"Хизбула" изстреля десетки ракети по Северен Израел

Свят Преди 11 часа

Няма сведения за пострадали хора