Renault Koleos е като голям сухоземен кораб (тест драйв)
Източник: netinfo

К олеусът съществува с най-различни окраски на листата - в бяло, жълто златисто, виолетово, бордо и други весели нюанси. Заради наподобяващите коприва листа се нарича още декоративна коприва. Макар да има някои фонетични и качествени прилики, колеусът не бива да се бърка с новия флагман на Renault - Koleos. За разлика от декоративната коприва, Koleos „жари” и ще има такива, които ще си изпатят.

Освен името и фактът, че се произвежда в Корея, новият Koleos няма нищо общо с предшественика си. Напротив, той е всичко онова, което първият реален опит на марката в SUV сегмента не беше – по-голям, по-луксозен, по-красив.

Същото може да се каже и за Talisman, с който споделят една и съща платформа. Споменавам големия седан, с който са разработени едновременно, тъй като с него Renault застана срещу големите имена в сегмент D (Passat, Superb, Mondeo, Avensis…). С Koleos французите вече имат представител и в D-сегмента, но в клас SUV, където ще му е не по-малко трудно, тъй като трябва да се конкурира с вече утвърдени (Santa Fe, Sorento) и нови (Kodiaq, 5008, Edge) играчи.

Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.
Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.

Макар и закъснял за SUV-партито, Renault се включи ударно. Само в рамките на три години се появиха Captur, Kadjar и сега Koleos, а ракетата-носител на всичко това е огромният ноу-хау пакет, с който разполага Nissan. Renault завърши пълно си обновяване и вече гледа към следващия етап от своето развитие, но през годините, в които дизайнът на компанията се оглавява от Лоренс ван ден Акер, а на върха стои малкият-голям човек Карлос Гон, компанията няма грешен ход. Такъв е и този, макар лично аз да бях скептичен в началото. Но не и след 500 км.

Koleos изглежда внушително. Изправеното диамантено лого отпред, открояващо се на фона на хромираната радиаторна решетка, е вече запазена марка. Новият визуален подпис на Renault се характеризира със С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Не по-малко атрактивен е моделът отзад, където широката и масивна задница включва силно откроим заден светлинен блок, който е пуснат към средната част на багажника. Тези светлини светят постоянно, като подсилват допълнително своя визуален ефект, придавайки допълнителна широчина на модела.

Сетивният ефект, макар и идващ след визуалния, също е от изключително значение. Защото интериорът на Koleos (топ ниво на оборудване на тестовия модел) е впечатляващ. Вярно, този голям всъдеход не е автомобил, който събужда всички емоции у мен, но е от автомобилите, които гарантират комфорт и удобство на дълъг път.

Suzuki Baleno е идеалната алтернатива на Марешки (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)

Именно от това се нуждая, за да отхвърля безпроблемно 500-600 км, за да закарам сина ми на бабина градина, а аз и съпругата ми да поемем глътка свеж въздух. За целта обаче се нуждая от обем. Малкият няма шанс да седи вързан с колан няколко часа и има нужда от пространство да „върти”. За това спомага пространството от 289 мм в областта на коленете на задните места, по който параметър моделът превъзхожда конкурентите си. Багажникът пък поглъща всичко и пита за още със своите 600 литра обем. Проблем за България обаче ще е фактът, че моделът се предлага само във версия с пет места.

Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.
Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.

Удобството за семейството отзад е гарантирано, което ме кара да се чувствам спокоен и да се наслаждавам на фината кафява кожа и светъл салон, гарант за което е панорамният покрив с площ 0,80 кв. м. Вертикалният 8,7-инчв дисплей на системата R-LINK 2 е изява на високо самочувствие. Таблото е много изчистено, а контролните уреди са дигитални. Седалките са комфортни и учудващо за такъв тип автомобил, предлагат доста добра странична опора за тялото. Учудващо, защото словосъчетанието „спортно пътно поведение” не може да се използва заедно с Koleos. Това е автомобил за отмятане на километри в една много релаксираща обстановка. Усеща се завихряне около страничните огледала, но иначе интериорът е много добре обезшумен.

Спортното поведение не е присъщо на Koleos, но определено има качества за офроуд. Аз не съм го изкарвал извън пътя, но с 210 мм пътен просвет Koleos може да гази пресечен терен. Ъглите му заход и отход от съответно 19 и 26 градуса също са предпоставка за такива качества, но без да се очакват чудеса.

Последното поколение на пълноприводната система ALL MODE 4x4-i предлага три режима: 2WD, Auto, прехвърлящ до 50% от въртящия момент към задния мост, и Lock, при който разпределението на нютон метрите е по равно между двата моста.

Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.
Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.

Моя милост включва режим 2WD (другият през сухите сезони е просто излишен) и започвам да следя показанията на бордовия компютър за среден разход. Тук е мястото да кажа, че под предния капак е монтиран 2,0-литровия дизел със 175 к.с. Другият мотор за нашия пазар е отново дизел, но със 130 к.с. от 1,6 литра работен обем. На фона на размерите и теглото големият мотор ми изглежда резонното решение. Той е свързан към вариаторна X-Tronic трансмисия, който факт не ми дава мира до края на теста. И не защото вариаторът е лош, напротив, за тоз тип трансмисия е доста добър, тъй като инженерите на Nissan са успели да го доближат до традиционните автоматични кутии с различни предавателни числа. Той дори има и 7-степенен секвенциален режим, но пък Renault си има много добра EDC автоматична трансмисия с двоен съединител.

Втората е за предпочитане, но фактът, че Koleos се произвежда в Бусан, успоредно с X-Trail, отговаря на въпроса ми „защо”. Безстепенната трансмисия реагира по-бавно при рязко ускорение и има склонност да вие повече от необходимото, но тук последното е неутрализирано в известна степен. Простих тази икономия от мащаба, тъй като Koleos ми се отблагодари със среден разход от под 8 л/100 км при пълен автомобил и минаване на „Петрохан”. Високото купе е изненадващо стабилно на накланяне в завоите, а теглото и окачването поемат безбройните неравности на южния склон плавно и щадящо за проблемните ми бъбреци.

В крайна сметка мога да си призная, че Koleos ме изненада и надхвърли очакванията ми. Дизайнът несъмнено е откроим, а комфортът на борда е впечатляващ, допълнени от много добра икономичност.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Renault Koleos dCi 175

Размери

Дължина, мм: 4675

Широчина, мм: 1864

Височина, мм: 1678

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: около 1699

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 175 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 202

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 55 990 (4х2)

Цена на тествания автомобил, лв. с ДДС: 71 210 (топ оборудване)

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Да, другите също са опасни, но най-опасен си самият ти

Топ 10 на най-важните автомобили в историята на Япония

Ето го новия еталон в класа на бизнес седаните: Audi A8

- Скъпи, нали очите ми са сини, като небето? - Ъхъ. - И устните ми са алени, като рози! - Ъхъ. - Ах, колко обичам,…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Издирват румънски турист, изгубил се в района на връх Ботев

Издирват румънски турист, изгубил се в района на връх Ботев

България Преди 3 минути

Сигналът е подаден във вторник вечер

Смъртоносна ядяща мозъци амеба е открита в питейната вода в Австралия

Смъртоносна ядяща мозъци амеба е открита в питейната вода в Австралия

Свят Преди 10 минути

Амебата прониква през носа, достига до мозъка и причинява заболяване с почти 100-процентова смъртност

Оперираха един от ранените при тежката катастрофа между кола и автобус в София

Оперираха един от ранените при тежката катастрофа между кола и автобус в София

България Преди 48 минути

Инцидентът стана в нощта на 15 август на кръстовището на бул. "Константин Величков" и "Възкресение"

Семейството на Ози Озбърн поиска отлагането на документалния филм за него часове преди излъчването

Семейството на Ози Озбърн поиска отлагането на документалния филм за него часове преди излъчването

Любопитно Преди 49 минути

„Ози Озбърн: Завръщане у дома“, чиято премиера беше предвидена за понеделник, 18 август, по BBC One, бе внезапно свален от програмата още същия ден

<p>Половин София остава без топла вода за 9 дни другия месец</p>

Половин София остава без топла вода за 9 дни другия месец

България Преди 1 час

Проверете дали вашият квартал е сред засегнатите

САЩ и Европа обсъждат гаранции за сигурността на Украйна след войната

САЩ и Европа обсъждат гаранции за сигурността на Украйна след войната

Свят Преди 1 час

Една от обсъжданите идеи е в Украйна да бъдат изпратени европейски сили под ръководството на САЩ

Снимката е илюстративна

Морето взе нова жертва - мъж се удави край Царево

България Преди 1 час

От морето е извадено тялото на 59-годишен мъж от пернишкото село Дивотино

Задържаха българка в Гърция за оставено куче в кола

Задържаха българка в Гърция за оставено куче в кола

Свят Преди 1 час

Случаят е станал по обяд вчера в крайбрежното селище Неа Врасна в Северна Гърция

САЩ може да помогнат на Украйна по въздух, заяви Тръмп

САЩ може да помогнат на Украйна по въздух, заяви Тръмп

Свят Преди 1 час

Тръмп не даде повече подробности

<p>Разкриха причината за смъртта на&nbsp;звездата от &bdquo;Лило и Стич&ldquo; Дейвид Бел</p>

Аутопсията на звездата от „Лило и Стич“ Дейвид Бел разкри множество заболявания

Свят Преди 1 час

Бел е страдал от редица сериозни заболявания преди трагичната си кончина на 12 юни на 46-годишна възраст

Доналд Тръмп

Доналд Тръмп никога не е воювал, но се нарече „военен герой“

Свят Преди 1 час

Забележката на президента може също да засегне чувствителен отклик у важен избирател за всички американски политици: военните ветерани

<p>Как законът оставя вратички за системните нарушители на пътя?</p>

Шофиране без книжка, нарушения без последици: Как законът оставя вратички за системните нарушители на пътя

България Преди 1 час

„Държавата повече се интересува да събира глоби и да пълни бюджета, отколкото да санкционира реалните нарушители“, заяви адвокат Илия Тодоров

Нетаняху: Ще приемем примирие само при тези условия

Нетаняху: Ще приемем примирие само при тези условия

Свят Преди 2 часа

Израел иска освобождаването на всички 50 заложници, държани от "Хамас", на фона на новото предложение за спиране на огъня в Газа

<p>Мир&nbsp;под въпрос: Кремъл не бърза със среща Путин-Зеленски</p>

Мир под въпрос: Кремъл не бърза със среща Путин-Зеленски

Свят Преди 2 часа

Между двамата лидери има „огромна вражда“

800 лева глоба плати шофьорът, хванат с 218 км/ч по АМ „Тракия”

800 лева глоба плати шофьорът, хванат с 218 км/ч по АМ „Тракия”

България Преди 2 часа

В сливенския участък на пътя при акция през почивните дни са засечени над 200 нарушения на скоростта

От Барби до мумии: Какво колекционират холивудските звезди

От Барби до мумии: Какво колекционират холивудските звезди

Любопитно Преди 2 часа

Когато си помислите за лукса на холивудските звезди, си представяте Бентлита, диаманти и дизайнерски интериори, но далеч не е така