Renault Koleos е като голям сухоземен кораб (тест драйв)
Източник: netinfo
0

К олеусът съществува с най-различни окраски на листата - в бяло, жълто златисто, виолетово, бордо и други весели нюанси. Заради наподобяващите коприва листа се нарича още декоративна коприва. Макар да има някои фонетични и качествени прилики, колеусът не бива да се бърка с новия флагман на Renault - Koleos. За разлика от декоративната коприва, Koleos „жари” и ще има такива, които ще си изпатят.

Освен името и фактът, че се произвежда в Корея, новият Koleos няма нищо общо с предшественика си. Напротив, той е всичко онова, което първият реален опит на марката в SUV сегмента не беше – по-голям, по-луксозен, по-красив.

Същото може да се каже и за Talisman, с който споделят една и съща платформа. Споменавам големия седан, с който са разработени едновременно, тъй като с него Renault застана срещу големите имена в сегмент D (Passat, Superb, Mondeo, Avensis…). С Koleos французите вече имат представител и в D-сегмента, но в клас SUV, където ще му е не по-малко трудно, тъй като трябва да се конкурира с вече утвърдени (Santa Fe, Sorento) и нови (Kodiaq, 5008, Edge) играчи.

Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.
Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.

Макар и закъснял за SUV-партито, Renault се включи ударно. Само в рамките на три години се появиха Captur, Kadjar и сега Koleos, а ракетата-носител на всичко това е огромният ноу-хау пакет, с който разполага Nissan. Renault завърши пълно си обновяване и вече гледа към следващия етап от своето развитие, но през годините, в които дизайнът на компанията се оглавява от Лоренс ван ден Акер, а на върха стои малкият-голям човек Карлос Гон, компанията няма грешен ход. Такъв е и този, макар лично аз да бях скептичен в началото. Но не и след 500 км.

Koleos изглежда внушително. Изправеното диамантено лого отпред, открояващо се на фона на хромираната радиаторна решетка, е вече запазена марка. Новият визуален подпис на Renault се характеризира със С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Не по-малко атрактивен е моделът отзад, където широката и масивна задница включва силно откроим заден светлинен блок, който е пуснат към средната част на багажника. Тези светлини светят постоянно, като подсилват допълнително своя визуален ефект, придавайки допълнителна широчина на модела.

Сетивният ефект, макар и идващ след визуалния, също е от изключително значение. Защото интериорът на Koleos (топ ниво на оборудване на тестовия модел) е впечатляващ. Вярно, този голям всъдеход не е автомобил, който събужда всички емоции у мен, но е от автомобилите, които гарантират комфорт и удобство на дълъг път.

Suzuki Baleno е идеалната алтернатива на Марешки (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)

Именно от това се нуждая, за да отхвърля безпроблемно 500-600 км, за да закарам сина ми на бабина градина, а аз и съпругата ми да поемем глътка свеж въздух. За целта обаче се нуждая от обем. Малкият няма шанс да седи вързан с колан няколко часа и има нужда от пространство да „върти”. За това спомага пространството от 289 мм в областта на коленете на задните места, по който параметър моделът превъзхожда конкурентите си. Багажникът пък поглъща всичко и пита за още със своите 600 литра обем. Проблем за България обаче ще е фактът, че моделът се предлага само във версия с пет места.

Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.
Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.

Удобството за семейството отзад е гарантирано, което ме кара да се чувствам спокоен и да се наслаждавам на фината кафява кожа и светъл салон, гарант за което е панорамният покрив с площ 0,80 кв. м. Вертикалният 8,7-инчв дисплей на системата R-LINK 2 е изява на високо самочувствие. Таблото е много изчистено, а контролните уреди са дигитални. Седалките са комфортни и учудващо за такъв тип автомобил, предлагат доста добра странична опора за тялото. Учудващо, защото словосъчетанието „спортно пътно поведение” не може да се използва заедно с Koleos. Това е автомобил за отмятане на километри в една много релаксираща обстановка. Усеща се завихряне около страничните огледала, но иначе интериорът е много добре обезшумен.

Спортното поведение не е присъщо на Koleos, но определено има качества за офроуд. Аз не съм го изкарвал извън пътя, но с 210 мм пътен просвет Koleos може да гази пресечен терен. Ъглите му заход и отход от съответно 19 и 26 градуса също са предпоставка за такива качества, но без да се очакват чудеса.

Последното поколение на пълноприводната система ALL MODE 4x4-i предлага три режима: 2WD, Auto, прехвърлящ до 50% от въртящия момент към задния мост, и Lock, при който разпределението на нютон метрите е по равно между двата моста.

Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.
Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.

Моя милост включва режим 2WD (другият през сухите сезони е просто излишен) и започвам да следя показанията на бордовия компютър за среден разход. Тук е мястото да кажа, че под предния капак е монтиран 2,0-литровия дизел със 175 к.с. Другият мотор за нашия пазар е отново дизел, но със 130 к.с. от 1,6 литра работен обем. На фона на размерите и теглото големият мотор ми изглежда резонното решение. Той е свързан към вариаторна X-Tronic трансмисия, който факт не ми дава мира до края на теста. И не защото вариаторът е лош, напротив, за тоз тип трансмисия е доста добър, тъй като инженерите на Nissan са успели да го доближат до традиционните автоматични кутии с различни предавателни числа. Той дори има и 7-степенен секвенциален режим, но пък Renault си има много добра EDC автоматична трансмисия с двоен съединител.

Втората е за предпочитане, но фактът, че Koleos се произвежда в Бусан, успоредно с X-Trail, отговаря на въпроса ми „защо”. Безстепенната трансмисия реагира по-бавно при рязко ускорение и има склонност да вие повече от необходимото, но тук последното е неутрализирано в известна степен. Простих тази икономия от мащаба, тъй като Koleos ми се отблагодари със среден разход от под 8 л/100 км при пълен автомобил и минаване на „Петрохан”. Високото купе е изненадващо стабилно на накланяне в завоите, а теглото и окачването поемат безбройните неравности на южния склон плавно и щадящо за проблемните ми бъбреци.

В крайна сметка мога да си призная, че Koleos ме изненада и надхвърли очакванията ми. Дизайнът несъмнено е откроим, а комфортът на борда е впечатляващ, допълнени от много добра икономичност.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Renault Koleos dCi 175

Размери

Дължина, мм: 4675

Широчина, мм: 1864

Височина, мм: 1678

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: около 1699

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 175 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 202

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 55 990 (4х2)

Цена на тествания автомобил, лв. с ДДС: 71 210 (топ оборудване)

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Да, другите също са опасни, но най-опасен си самият ти

Топ 10 на най-важните автомобили в историята на Япония

Ето го новия еталон в класа на бизнес седаните: Audi A8

Коментари 0
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
"Продължаваме промяната" на протест пред СГС

"Продължаваме промяната" на протест пред СГС

България Преди 18 минути

Недоволството е срещу задържането на сътрудника на Асен Василев - Лъчезар Ставрев

Русия изтегля военното си оборудване от Сирия (СНИМКИ)

Русия изтегля военното си оборудване от Сирия (СНИМКИ)

Свят Преди 36 минути

Това показват сателитни кадри

"Щом Сирия падне, очаквайте война": Предсказанията на Ванга за Третата световна война

"Щом Сирия падне, очаквайте война": Предсказанията на Ванга за Третата световна война

Свят Преди 1 час

След падането на Асад в Сирия бяха открити поне 4 признака, че предсказанието на Ванга за Третата световна война може да се сбъдне

.

Колко време отнема пътуването до Луната?

Любопитно Преди 1 час

Отговор на този въпрос може да прочетете в следващите редове

Как да организираме файловете си в Windows

Как да организираме файловете си в Windows

Технологии Преди 1 час

Добрата организация може да пести доста време в ежедневието

Мартин Кънев е големият победител в “Игри на волята” 6

Мартин Кънев е големият победител в “Игри на волята” 6

Любопитно Преди 8 часа

Той триумфира в битка срещу инженера Гешев и най-доверения си човек в предаването Добрин

.

Ръст на варицелата и бум на коксаки вирус в детските градини

България Преди 9 часа

Темата коментира вирусологът от БАН проф. Радостина Александрова

Лео Меси е идол за мнозина

Малки фенове едва не задушиха от прегръдки Лео Меси (ВИДЕО)

Любопитно Преди 10 часа

Децата обградиха футболната легенда и не го пуснаха дълго време

.

Двама души са в болница, след като въртележка в Бирмингам се разби

Свят Преди 11 часа

Атракционът е паднал на нивото на земята, докато е бил в експлоатация.

Руският медиен регулатор блокира приложението Viber

Руският медиен регулатор блокира приложението Viber

Свят Преди 11 часа

Това е последната от поредицата социални медийни услуги, забранени от властите в страната

Километрично задръстване на Северната тангента в София

Километрично задръстване на Северната тангента в София

България Преди 11 часа

И трите платна в посока Кулата са блокирани

.

Германия: Дронове прелитат над чувствителни промишлени обкети

Свят Преди 12 часа

Западните политици и експерти смятат, че Русия увеличава действията на „хибридна война“, особено в Северна Европа

влак

Нов график на влаковете от 15 декември

България Преди 13 часа

За подобряване на обслужването са осигурени удобни връзки с възможности за пътуване между повече населени места

,

Правителството на Джо Байдън преподписа договор за научно сътрудничество с Китай

Свят Преди 13 часа

Белият дом заяви, че договорът вече съдържа значително по-строги клаузи

Снимката е илюстративна

Доживотна присъда за единия от убийците на аптекарка в Русе

България Преди 14 часа

Еранухи Пехливанян беше отвлечена, убита и разчленена през 2022 г.