Renault Koleos е като голям сухоземен кораб (тест драйв)
Източник: netinfo

К олеусът съществува с най-различни окраски на листата - в бяло, жълто златисто, виолетово, бордо и други весели нюанси. Заради наподобяващите коприва листа се нарича още декоративна коприва. Макар да има някои фонетични и качествени прилики, колеусът не бива да се бърка с новия флагман на Renault - Koleos. За разлика от декоративната коприва, Koleos „жари” и ще има такива, които ще си изпатят.

Освен името и фактът, че се произвежда в Корея, новият Koleos няма нищо общо с предшественика си. Напротив, той е всичко онова, което първият реален опит на марката в SUV сегмента не беше – по-голям, по-луксозен, по-красив.

Същото може да се каже и за Talisman, с който споделят една и съща платформа. Споменавам големия седан, с който са разработени едновременно, тъй като с него Renault застана срещу големите имена в сегмент D (Passat, Superb, Mondeo, Avensis…). С Koleos французите вече имат представител и в D-сегмента, но в клас SUV, където ще му е не по-малко трудно, тъй като трябва да се конкурира с вече утвърдени (Santa Fe, Sorento) и нови (Kodiaq, 5008, Edge) играчи.

Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.
Stop & Go: 210 мм: височината на пътния просвет; 7: толкова са наличните екстериорни цветове; 600 л: обемът на багажника; 13: броят високоговорители на аудио системата BOSE; 0,80 кв. м: площта на панорамния стъклен покрив; 1 100 000 км: навъртените тестови километри (еквивалентни на 3 300 000 км в реални пътни условия) преди лансирането на модела.

Макар и закъснял за SUV-партито, Renault се включи ударно. Само в рамките на три години се появиха Captur, Kadjar и сега Koleos, а ракетата-носител на всичко това е огромният ноу-хау пакет, с който разполага Nissan. Renault завърши пълно си обновяване и вече гледа към следващия етап от своето развитие, но през годините, в които дизайнът на компанията се оглавява от Лоренс ван ден Акер, а на върха стои малкият-голям човек Карлос Гон, компанията няма грешен ход. Такъв е и този, макар лично аз да бях скептичен в началото. Но не и след 500 км.

Koleos изглежда внушително. Изправеното диамантено лого отпред, открояващо се на фона на хромираната радиаторна решетка, е вече запазена марка. Новият визуален подпис на Renault се характеризира със С-образните дневни светлини, които продължават чак до бронята. Не по-малко атрактивен е моделът отзад, където широката и масивна задница включва силно откроим заден светлинен блок, който е пуснат към средната част на багажника. Тези светлини светят постоянно, като подсилват допълнително своя визуален ефект, придавайки допълнителна широчина на модела.

Сетивният ефект, макар и идващ след визуалния, също е от изключително значение. Защото интериорът на Koleos (топ ниво на оборудване на тестовия модел) е впечатляващ. Вярно, този голям всъдеход не е автомобил, който събужда всички емоции у мен, но е от автомобилите, които гарантират комфорт и удобство на дълъг път.

Suzuki Baleno е идеалната алтернатива на Марешки (тест драйв)

Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Peugeot 3008 предлага разкош по френски (тест драйв)

Именно от това се нуждая, за да отхвърля безпроблемно 500-600 км, за да закарам сина ми на бабина градина, а аз и съпругата ми да поемем глътка свеж въздух. За целта обаче се нуждая от обем. Малкият няма шанс да седи вързан с колан няколко часа и има нужда от пространство да „върти”. За това спомага пространството от 289 мм в областта на коленете на задните места, по който параметър моделът превъзхожда конкурентите си. Багажникът пък поглъща всичко и пита за още със своите 600 литра обем. Проблем за България обаче ще е фактът, че моделът се предлага само във версия с пет места.

Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.
Спокойно тук може да гледате разход от около 7,5 л/100 км, но без да газите много газта.

Удобството за семейството отзад е гарантирано, което ме кара да се чувствам спокоен и да се наслаждавам на фината кафява кожа и светъл салон, гарант за което е панорамният покрив с площ 0,80 кв. м. Вертикалният 8,7-инчв дисплей на системата R-LINK 2 е изява на високо самочувствие. Таблото е много изчистено, а контролните уреди са дигитални. Седалките са комфортни и учудващо за такъв тип автомобил, предлагат доста добра странична опора за тялото. Учудващо, защото словосъчетанието „спортно пътно поведение” не може да се използва заедно с Koleos. Това е автомобил за отмятане на километри в една много релаксираща обстановка. Усеща се завихряне около страничните огледала, но иначе интериорът е много добре обезшумен.

Спортното поведение не е присъщо на Koleos, но определено има качества за офроуд. Аз не съм го изкарвал извън пътя, но с 210 мм пътен просвет Koleos може да гази пресечен терен. Ъглите му заход и отход от съответно 19 и 26 градуса също са предпоставка за такива качества, но без да се очакват чудеса.

Последното поколение на пълноприводната система ALL MODE 4x4-i предлага три режима: 2WD, Auto, прехвърлящ до 50% от въртящия момент към задния мост, и Lock, при който разпределението на нютон метрите е по равно между двата моста.

Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.
Пътен просвет от 210 мм предполага добра проходимост, но едва ли някой ще тръгне да форсира 600 мм водно препятствие. За там е предназначен Discovery.

Моя милост включва режим 2WD (другият през сухите сезони е просто излишен) и започвам да следя показанията на бордовия компютър за среден разход. Тук е мястото да кажа, че под предния капак е монтиран 2,0-литровия дизел със 175 к.с. Другият мотор за нашия пазар е отново дизел, но със 130 к.с. от 1,6 литра работен обем. На фона на размерите и теглото големият мотор ми изглежда резонното решение. Той е свързан към вариаторна X-Tronic трансмисия, който факт не ми дава мира до края на теста. И не защото вариаторът е лош, напротив, за тоз тип трансмисия е доста добър, тъй като инженерите на Nissan са успели да го доближат до традиционните автоматични кутии с различни предавателни числа. Той дори има и 7-степенен секвенциален режим, но пък Renault си има много добра EDC автоматична трансмисия с двоен съединител.

Втората е за предпочитане, но фактът, че Koleos се произвежда в Бусан, успоредно с X-Trail, отговаря на въпроса ми „защо”. Безстепенната трансмисия реагира по-бавно при рязко ускорение и има склонност да вие повече от необходимото, но тук последното е неутрализирано в известна степен. Простих тази икономия от мащаба, тъй като Koleos ми се отблагодари със среден разход от под 8 л/100 км при пълен автомобил и минаване на „Петрохан”. Високото купе е изненадващо стабилно на накланяне в завоите, а теглото и окачването поемат безбройните неравности на южния склон плавно и щадящо за проблемните ми бъбреци.

В крайна сметка мога да си призная, че Koleos ме изненада и надхвърли очакванията ми. Дизайнът несъмнено е откроим, а комфортът на борда е впечатляващ, допълнени от много добра икономичност.

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Renault Koleos dCi 175

Размери

Дължина, мм: 4675

Широчина, мм: 1864

Височина, мм: 1678

Междуосие, мм: 2705

Маса, кг: около 1699

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1995

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 175 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 380 при 2000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 202

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 9,5

Среден разход, л/100 км: 5,4

Вредни емисии СО2, г/км: 153

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 55 990 (4х2)

Цена на тествания автомобил, лв. с ДДС: 71 210 (топ оборудване)

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК.

Четете още:

Да, другите също са опасни, но най-опасен си самият ти

Топ 10 на най-важните автомобили в историята на Япония

Ето го новия еталон в класа на бизнес седаните: Audi A8

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Apple iPad Air

Apple загуби контрол над приложенията в App Store

Технологии Преди 4 минути

Съдия забрани на компанията да взима комисионни и да ограничава разработчиците

Колоритният Грозев каза сбогом на Hell’s Kitchen

Колоритният Грозев каза сбогом на Hell’s Kitchen

Любопитно Преди 7 часа

Златните постигнаха нова категорична победа над Черните куртки

Протест срещу агресивна фамилия в село Овощник

Протест срещу агресивна фамилия в село Овощник

България Преди 8 часа

Жители настояват опасно шофиращи и нападателни местни да напуснат населеното място

Стачки и протести блокират Европа на 1 май

Стачки и протести блокират Европа на 1 май

Свят Преди 9 часа

В Италия ще се проведе общонационална 24-часова стачка, протести във Франция и Германия

Вътрешният министър разпореди мерки за BG-ALERT

Вътрешният министър разпореди мерки за BG-ALERT

България Преди 11 часа

Дирекция „Инспекторат“ започна проверка на системата

Русев: Отклонение в работата на една от системите на F-16

Русев: Отклонение в работата на една от системите на F-16

България Преди 11 часа

Русев: Проблемът ще бъде отстранен

Хобито ти иска сцена – дай му я ТУК и СЕГА!

Хобито ти иска сцена – дай му я ТУК и СЕГА!

Любопитно Преди 13 часа

Защото „един ден“ е удобно извинение. А днес е възможност.

Израел поиска помощ от България за пожара край Йерусалим

Израел поиска помощ от България за пожара край Йерусалим

Свят Преди 13 часа

Селищата, разположени на около 30 км западно от Йерусалим, бяха евакуирани

Кралска буря: Уилям планира да лиши Меган от титлата „Нейно Височество“

Кралска буря: Уилям планира да лиши Меган от титлата „Нейно Височество“

Любопитно Преди 14 часа

„Чарлз може и да е склонен да търпи това, но Уилям няма да го направи“, заяви източник от кралското семейство

Грандиозен Концерт на Богдана Карадочева, Стефан Димитров и приятели на 4-ти Юни в Зала "България"

Грандиозен Концерт на Богдана Карадочева, Стефан Димитров и приятели на 4-ти Юни в Зала "България"

Любопитно Преди 14 часа

Тони Димитрова, Йорданка Христова, Мими Николова, Михаил Белчев, Сандра Александрова и Артур Надосян, актьорът Владимир Пенев и още любими български изпълнители ще са на една сцена със Стефан и Богдана

Мъж нахлу в училище и наби дете в Семчиново

Мъж нахлу в училище и наби дете в Семчиново

България Преди 14 часа

Причината най-вероятно е свада между пострадалото дете и сина на нападателя

Моди даде разрешение за удар по Пакистан

Моди даде разрешение за удар по Пакистан

Свят Преди 14 часа

Светът е на прага на война между ядрени сили

Когато танцът обединява света – България задава ритъма с One Dance Festival

Когато танцът обединява света – България задава ритъма с One Dance Festival

Любопитно Преди 14 часа

17 години One Dance Festival: международен танцов форум с мисия, награди и европейско признание

„Избрах те, защото никога не съм чувал за теб“: Тръмп унижи журналист в ефир

„Избрах те, защото никога не съм чувал за теб“: Тръмп унижи журналист в ефир

Свят Преди 14 часа

Главнокомандващият постави старшия национален кореспондент на мястото му по време на напрегнат разговор

Бутат хотел на Румен Гайтански – Вълка до  язовир "Искър"

Бутат хотел на Румен Гайтански – Вълка до язовир "Искър"

България Преди 15 часа

Столична община ще претендира за средствата за разрушаването по съдебен ред

Украйна е готова да подпише сделката със САЩ днес

Украйна е готова да подпише сделката със САЩ днес

Свят Преди 15 часа

Споразумението изключва всякакви разпоредби, свързани с дълга на Украйна за предишна военна или финансова помощ от САЩ