Баварският трансформър BMW 440i Cabriolet (тест-драйв)
Източник: Vesti
2

Н аближава лансирането на последния (да се надяваме) „Трансформърс”, в чест на което аз реших да се убедя лично в качествата на баварския Аутобот. Трансформирането му от купе в кабриолет (и обратно) трае по-дълго (ако 20 секунди са много време), отколкото е необходимо на Оптимус Прайм да приеме формата на красив и мощен влекач, но за сметка на това трансформацията е красива и зрелищна.

Също толкова красива е и формата на Серия 4, без значение дали със спуснат или вдигнат покрив. А този страхотен цвят Sunset Orange кара и най-безчувствените на тема автомобили да се обърнат след теб. Контрастът с белия (слонова кост) кожен салон е просто пленяващ и, макар този бял цвят да не е особено подходящ за нашите географски ширини, цветовата комбинация е поразителна.

Източник: Vesti

Поразително е и всичко останало в този автомобил. Вече знаех, че Серия 4 Купе е прекрасен на пътя. А като добавя факта, че за 20 секунди получаваш един коренно различен автомобил, картинката придобива друг вид. ТОва е автомобил, в който се чувстваш най-добре, докато шофираш с 80-100 км/ч. Автомобил, който е направил някои компромиси спрямо купето, но който завърта главите на околните, в който може да попиеш всеки слънчев лъч, каквито до момента не са в изобилие.

Източник: Vesti

Не бързайте със стереотипните определения, макар да е ясно, че сред клиентите на този тип автомобили има и сноби. За тях, хората, които много държат на цифрите върху задния капак, е следната информация. Обозначението 435i вече го няма в гамата. Неговото място е заето от модификацията 440i. Проблемът е, че не става въпрос за 4,0-литров двигател, което е добре известен факт на баварските фенове. Но трябва да ви уверя, че 3,0-литровият редови „шестак” е чудесен. Новият модел е добавил 20 к.с. и 50 Нм повече под предния капак. Така общият им брой е станал 327 к.с. и 450 Нм, които са достатъчни да ускорят този красив автомобил до 100 км/ч за 5,4 секунди, преди стрелката да спре на 250 км/ч. Но кой кара кабриолет с 250? Малцина, макар мощността на този двигател да се разгръща по един пристрастяващ начин. В този автомобил цифрите не са основното, те дори са на заден план.

Източник: Vesti

Свъсената предница и леко извитият капак придават нужната агресия на модела, докато профилът и задницата наблягат на елегантността, нещо, което е абсолютно задължително за всеки кабриолет. Широчината на автомобила се подчертава от големия въздухозаборник под линията на фаровете, а аеродинамичните отвори зад предните колела Air Breather (в комбинация с Air Curtains) не правят автомобила по-бърз, но подобряват насочването на въздушния поток около тях. Това допринася много за безшумната работа на автомобила, когато покривът е вдигнат. Отзад стоповете с L-образна форма са разтегнати, насочващи погледа към мускулестите арки на колелата и широката следа, а под тях има по една цев на изпускателната система.

Източник: Vesti

Голямата атракция е сгъваемият 3-елементен покрив. Аутботът сменя облика за 20 секунди, а процесът отстрани е истинска атракция. Операцията по трансформиране може да стане и в движение със скорост до 18 км/ч, но това е по-скоро затруднение, а не улеснение.

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)

Honda Civic кара другите да изглеждат извън модата (тест драйв)

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

Това е единственото BMW, в което се чувствам най-добре със скорост под 100 км/ч. Интересното е, че шумове и вибрации от подвижните панели на покрива са сведени до минимум. Също толкова впечатляваща е шумоизолацията при вдигнат покрив. Опционалният ветробран е препоръчителен, защото осезаемо намалява завихрянията. Кабриолетът предлага и т. нар. система Air Collar с 3 степени за отопление на врата, ако решите да шофирате в по-хладно време.

Интериорът. Интериорът крещи с тази бяла кожа. Седалките по традиция предлагат чудесна странична опора. Знам всичко къде да намеря и нямам нужда дори и от минута, за да се ориентирам в обстановката.
Интериорът. Интериорът крещи с тази бяла кожа. Седалките по традиция предлагат чудесна странична опора. Знам всичко къде да намеря и нямам нужда дори и от минута, за да се ориентирам в обстановката. Източник: Vesti

В този тип автомобили има един проблем и той е свързан с обема на багажника. Той е 370 литра и е достатъчен за багажа на двама, но отваряйки покрива обемът спада на 220 литра. Фактите казват, че това е проблем. Логиката обаче е различна. С кабриолет не пътуваш 500 километра до морето, защото нито ще издържиш, нито ще можеш да почиваш след това в болничното легло. А и самото пътуване ще отнеме доста дълго време. Магистралата взимаш с вдигнат покрив (т.е. няма ядове с обема на багажника). Покривът спускате след като стигнете на морето, тогава, когато вече не ви е необходим повече от място за плажните чанти. По-сериозният проблем са почти вертикално изправените задни седалки, които може да те накарат да изтръпнеш сериозно. В областта на краката е ясно, че не е просторно, но този тип автомобили изисква някои жертви. Ако въобще возиш повече от един човек до теб. Вероятно рус и дългокрак…

Източник: Vesti

Красотата и елегантността на този трансформър идва на цената на повече килограми. Автомобилът се усеща тежък, но останах изумен от факта, че теглото на този конкретен модел е близо 2 тона! Това неминуемо се отразява на динамичните и пътни характеристики на кабриолета. Ускорението му е пострадало, но в този автомобил това не е най-важното. Важното е как се разгръща тази мощност. Отговорът е: пристрастяващо, тъй като, макар и с две турбини, 3,0-литровият „шестак” обича и носи на форсиране, ако решите да се „дърпате” с някого. Аз обаче заложих на културното шофиране още повече, че през голяма част от пътуването ми валеше сериозен дъжд. В тези моменти се радвах на голямото тегло на кабриото, защото една част от него се дължеше на надписа xDrive върху задния капак.

Източник: Vesti

Той, заедно с трибуквените системи, поддържат палавата задница да не бяга много след рязко отваряне на дроселовата клапа. Четиристотин и петдесетте нютон метра идват още при 1300 об/мин, поддържайки ги чак до 5000 об/мин. Това е възможно благодарение на двете турбини, които си предават топката една на друга. Кабриолетът обаче се усеща по-тромаво от купето, особено при излизане от завой, когато инарцията на по-голямата маса дава своето отражение. Но пак ви казвам, тази кола е преди всичко за спокойно и тузарско движение по някоя крайморска(океанска) алея.

Не е фактор, който има значение за такъв автомобил, но моето професионално изкривяване ме кара да се прехласвам по средния разход на гориво. Причината е, че в един момент стигнах до 8,8 л/100 км (максимум 9,6), което, на фона на всичко изброено, е поразително. Баварците си остават ненадминати с частта двигателостроене. Твърдя го без никакви притеснения. Същото мога да направя за визията и поведението на този автомобил. Безупречни са.

Технически характеристики:

BMW 440i xDrive Cabriolet

Размери

Дължина, мм: 4638

Широчина, мм: 1825

Височина, мм: 1384

Колесна база, мм: 2810

Собствено тегло, кг: 1925

Двигател

Тип: редови, 6-цилиндров, би-турбо

Работен обем, куб. см: 2998

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 327 при 5500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 450 при 1380-5000

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,4

Среден разход, л/100 км: 7,6

Вредни емисии СО2, г/км: 177

Базова цена на модела, лв. с ДДС: 120 950

Цена на тествания модел, лв. с ДДС: 155 965

Четете още:

Subaru WRX STI с 600 к.с. е направен за атака на „Нюрбургринг”

Фейслифтът на Nissan X-Trail с технология за автономно управление

Влиза ли Porsche във водовъртежа на „Дизелгейт”?

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Майка към дъщеря: - Дъще, мъжът трябва да се избира умно! Виж баща си - разбира от електричество, от водопровод, от мебели, може да поправи…
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

Пеевски: След 20 години в НАТО България се доказа като надежден партньор

България Преди 6 минути

Евроатлантическите ценности се превърнаха в основен стълб в международните геополитически отношения, подчертава той

Григор Димитров се класира за полуфинала на турнира в Маями

Григор Димитров се класира за полуфинала на турнира в Маями

Свят Преди 12 минути

Димитров е устремен към втората си титла от турнир от сериите "Мастърс 1000" след тази в Синсинати през 2017 година

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Експлозия в най-голямата петролна рафинерия в Румъния

Свят Преди 40 минути

Властите съобщават, че няма жертви, правят се измервания за определяне на степента на замърсяване на въздуха

6 знаменитости, които наскоро разбраха, че са болни от рак

6 знаменитости, които наскоро разбраха, че са болни от рак

Свят Преди 49 минути

Вижте по-отблизо живота на тези в светлината на прожекторите, които наскоро са се сблъскали със страшната диагноза

„На път за Шенген” в „Темата на NOVA“

„На път за Шенген” в „Темата на NOVA“

Любопитно Преди 1 час

Не пропускайте тази събота след централната емисия новини

<p>&quot;Не сме виждали подобна ситуация от 1945 г. насам&quot;</p>

Туск: Започна нова ера на войни

Свят Преди 1 час

Тя бе поставена с руското нахлуване в Украйна преди малко повече от две години, заяви премиерът на Полша

<p>Край на хартиените рецепти за антибиотици</p>

Хартиените рецепти за антибиотици остават в историята, от понеделник - само по електронен път

България Преди 1 час

Издадените до неделя (31 март) хартиени рецепти имат валидност от 30 дни и могат да се изпълняват в аптеките

Петролната индустрия на Путин е в беда

Петролната индустрия на Путин е в беда

Свят Преди 1 час

За да се справи с риска от недостиг на вътрешния пазар, тъй като руските рафинерии са подложени на мащабен спешен ремонт, Москва се обърна за помощ към своя ключов съюзник и съсед Беларус

Добро дело: Първокласници върнаха изгубена чанта с голяма сума пари (ВИДЕО)

Добро дело: Първокласници върнаха изгубена чанта с голяма сума пари (ВИДЕО)

Децата веднага предали чантата с парите на ръководството на училището

Земетресение с магнитуд 5,7 в Гърция

Земетресение с магнитуд 5,7 в Гърция

Свят Преди 1 час

Към момента няма данни за жертви или нанесени материални щети

Снимката е илюстративна

Над 14 милиона германци са бедни

Свят Преди 2 часа

Всяко пето дете в Германия е засегнато от бедност

Борисов: Мераклии за премиери ще се намерят

Борисов: Мераклии за премиери ще се намерят

България Преди 2 часа

Президентът е отговорен човек и в случая може да му се разчита, заяви лидерът на ГЕРБ

Ева Мендес: С Райън Гослинг се разбрахме да бъда домакиня

Ева Мендес: С Райън Гослинг се разбрахме да бъда домакиня

Любопитно Преди 2 часа

От години актрисата не се появява на екран, тъй като посвещава времето си на съпруга си Райън Гослинг и двете им дъщери

Три земетресения разлюляха Родопите за няколко минути

Три земетресения разлюляха Родопите за няколко минути

България Преди 2 часа

Най-силното от тях, с умерен магнитуд от 3,8 по Рихтер, е край Девин

<p>Алесандро Микеле поема &quot;Валентино&quot;</p>

Бившият творчески директор на "Гучи" Алесандро Микеле поема "Валентино"

Свят Преди 2 часа

51-годишният Микеле напусна "Гучи" през 2022 г.