Двете страни на „монетата” Skoda Octavia vRS (тест драйв)
Източник: netinfo
1

Т ова е фейслифтът на Octavia vRS. Разликите са видими, а спорните фарове на снимка не изглеждат никак зле на живо. Но аз въобще не възнамерявам да ви говоря за дизайн. Не го подценявам, напротив, но тук далеч по-важни са други неща. Едно от тях е определението „най-бързата Skoda до момента”. Сещам се първо за него, защото съм на австрийския тестови полигон Пакфурт, където имам възможността да раздавам газ на абсолютно всички версии на Octavia vRS.

И като казвам „абсолютно всички” не се опитвам да преувеличавам. На мое разположение имам версиите лифтбек и комби, бензинов и дизелов двигател, „ръчка“ и автоматик. За малко да забравя – има версия с предно, има и с 4х4. Може и да не ви е кипнала кръвта, но при споменаването на определението „по-евтин GTI” вероятно ще има някой, който ще се понапрегне. Защото, макар и да не спада към категорията на т. нар. горещи хечбеци, Octavia vRS разчита на същите двигатели, които задвижват Golf GTI и GTD. И предлага пренебрежимо по-бавно ускорение спрямо същите (6,5 сек за GTI спрямо 6,7 за RS).

Подобно многообразие предлагат малцина на пазара, като версии с дизелов двигател, автоматична трансмисия и 4х4 задвижване си позволяват по-скъпи и престижни модели. Това само демонстрира подхода на Skoda да предложи абсолютно всичко, което един клиент може да поиска.

Stop&Go;:, 230: мощността на 2,0-литровия TSI двигател, която е нараснала с 10 к.с.; 350: въртящият момент на мотора в нютон метри; 6,7: ускорението до 100 к/ч в секунди (с ръчна скоростна кутия); 184: мощността на 2,0-литровия TDI мотор; 380: въртящият момент в нютон метри на мотора; 7,9: ускорението на дизела до 100 км/ч.
Stop&Go;: 230: мощността на 2,0-литровия TSI двигател, която е нараснала с 10 к.с.; 350: въртящият момент на мотора в нютон метри; 6,7: ускорението до 100 к/ч в секунди (с ръчна скоростна кутия); 184: мощността на 2,0-литровия TDI мотор; 380: въртящият момент в нютон метри на мотора; 7,9: ускорението на дизела до 100 км/ч.

Вярно, управлението не е толкова директно, но пък RS блести в друга светлина: може да ти осигури страхотни изживявания на пистата, но също така може да закара в пълен комфорт цялото домочадие до морето, съпроводено от безброй куфари и багаж, който дори няма да бъде разопакован през цялата лятна почивка.

ВИЖТЕ В СНИМКИ SKODA OCTAVIA RS НА ПИСТАТА В ПАКФУРТ, ВИЕНА

Захващам се директно за работа: бензинова RS-ка с „ръчка” и се подреждам на пистата. Отпред върви пилотна кола, но ни дава достатъчно място и скорост, за да си направя кефа. А той продължава половин ден, защото ограничения на обиколки няма. Кеф. Още по-голям е той, защото времето е „шарено” и вали през половин час.

Stop&Go;:, 200 000: толкова са продадените RS модели от 2000 г. насам, но по-важното е, че 100 000 от тях са само от третото поколение на Octavia, появило се през 2013 г.; 590  (610): обемът на багажника в литри при лифтбека и комбито; 15: с толкова милиметра е снижено окачването спрямо стандартната Octavia; 30: с толкова милиметра е увеличена задната следа спрямо стандартната Octavia.
Stop&Go;: 200 000: толкова са продадените RS модели от 2000 г. насам, но по-важното е, че 100 000 от тях са само от третото поколение на Octavia, появило се през 2013 г.; 590 (610): обемът на багажника в литри при лифтбека и комбито; 15: с толкова милиметра е снижено окачването спрямо стандартната Octavia; 30: с толкова милиметра е увеличена задната следа спрямо стандартната Octavia.

Трасето е доста технично, дълго е километър но както казах – нямам ограничения. Почвам по-бавно, за да „хвана” поведението на Octavia vRS. Трудно ми е, защото в началото вали доста. Но пък кефът е по-голям. Пиля двигателя до червената зона на оборотомера, сърцето ми се пълни, а третият колега на задната седалка се мята като риба на сухо. Пет обиколки по-късно слиза леко пребледнял, а аз сядам на навигаторското място. Точно тук човек придобива усещането за стабилност и сигурност на управлението. Имам пълно доверие на колега, който гази газта яко, но аз нито за момент не натискам въображаемия педал на спирачките.

Диското отново е на мода с Land Rover Discovery (тест драйв)

MINI Countryman е по-доброто BMW X1 (тест драйв)

BMW 540i xDrive гарантира взривоопасни емоции (тест драйв)

Няма време и желание за почивка. Мократа писта ме кара да взема комбито с дизел, автоматик и 4х4 задвижване. Независимо от дължината, стабилността е по-висока, но пък автоматикът е по-муден, същото важи и за дизела. Не са направени за писта. По-голямата част от 100-те хиляди Octavia vRS от трето поколение, продадени до момента, са именно дизелови комбита, защото тяхното предназначение е да „газят” магистралата, но за пистата бензинът с ръчна кутия си остава незаменим. А пукането на спирачките е нещо, което само най-запалените фенове ще разберат. Предното може и да недозавива в най-дългия завой на пистата, но в останалите сектори се представя чудесно.

Почивката ми този ден се изразява в преминаване на останалите сектори от полигона, който е чудесен. Правя два старта с Launch Control, за да ми демонстрират организаторите това, което вече зная: Octavia RS е с 0,2 секунди по-бавна от аналогичните версии на Golf GTI и GTD.

След това преминавам на частта, където трябва да видя качествата на окачването и управлението. Предното окачване е McPharson с долни тръгълни носачи, докато отзад е четириточково многораменно. Цялото окачване е снижено с 15 мм, а задната следа увеличена с 30 мм, за да се гарантира още по-добра стабилност.

В стандартното оборудване влиза XDS+ електронна блокировка на диференциала, която е част от ESC системата. Неговата работа е да намали риска от недозавиване в бърз завой. Кормилното управление с променливи характеристики предлага прецизно управление, но не е толкова информативно като при най-добрите горещи хечбеци.

Всички версии на модела са оборудвани с Динамичен контрол на шасито (DCC). Електронно контролирани клапи регулират настройките на амортисьорите в зависимост от управлението на водача, който може да избира между режимите Comfort, Normal и Sport.

На супер хлъзгавите настилки, една част от които симулират лед, Octavia vRS се справя сравнително добре, а контролираният дрифт е нещо, с което се позабавлявах доста.

За избягване на водните препятствия си избирам комби с 4х4. И тук се усеща недозавиване, но условията са такива, че системите на автомобила просто трябва да извадят колата от критична ситуация, с което не се съмнявам, че ще се справя. Правя няколко минавания през упражнението, но целта ми е друга – искам да обърна внимание на другата силна черта на всяка Skoda, па било то и RS.

В ергономично оформения интериор няма нещо, което да не е на мястото, на което очакваш да бъде. Материалите са качествени, позицията на седене удобна. Воланът е с перфорирана кожа, срязан долен край, има кожа и червени шевове и по други детайли. Най-скъпата и голяма инфотейнмънт и навигационна система предлага изключително интуитивно меню, а сензорният екран реагира доста бързо при допир. Купето е натъпкано с всевъзможни Simply Clever решения, а багажникът е цели 590 литра (610 при комбито). Именно практичността е елементът, при който Skoda няма равна. RS е без конкуренция, когато става дума за вътрешно пространство. Интериорът просто е огромен, нещо, което не е типично за спортен автомобил, но е точно такъв. Затова още в началото казах, че Octavia vRS има две страни на монета: от една страна е ускорението му до 100 км/ч за 6,7 секунди (бензин с „ръчка”), от друга е възможността му да натовариш един тон боклуци, 5 човека и пак да имаш ускорение до 100 км/ч за под 8 секунди. Допълнено с отличен разход на дизеловата версия.

Днес обаче разходът не ме вълнува, макар дизеловата RS-ка да се хвали със средно 4,5 л/100 км. Такъв няма да може да постигне със сигурност, но вярвам, че без проблем ще покаже 7 л/100 км при натискане. Вярвам, защото един от тестовите автомобили, въртян на пистата с газ, показваше под 11 л/100 км. При бензиновата модификация този показател беше много по-висок, но кой гледа нещо такова на писта. Тук важното е, че мощността вече е с 10 к.с. по-висока (230), предавките на механичната трансмисия влизат много плавно, а т. нар. Performance Sound Generator допълнително увеличава тръпката от управлението на RS на писта. Това е едно чисто акустично устройство, което се намира под челното стъкло. То генерира звук, който се удря  в стъклото, а при връщането си в купето се създава отличен спортен саунд. Особено приятно е усещането, когато свалиш предавка надолу и това е съпроводено с характерно виене.

Казах в началото, че няма да задълбавам в дизайна. Не мога обаче да пропусна да отбележа червените Brembo дискове зад страхотните джанти, с които се предлага Octavia RS, както и двата супер цвята за модела – бледо сив и зеления „Хълк” цвят. Пълнят окото.

Octavia RS е голям, много комфортен автомобил, оборудван с мощни двигатели, способно шаси и огромен багажник. Изборът е голям. Това може да се каже за абсолютно всичко. И това е един от основните акценти в Octavia vRS: изборът. Ценово също има огромен избор, а най-скъпата версия е комбито с дизели 184 к.с., 6DSG и 4х4 задвижване, което ще ви излезе 53 980 лв. с ДДС. Това е най-скъпата модификация, но аз си държа на моето: механична скоростна кутия, лифтбек, 2,0 TSI. Ваш е за 47 470 лв.

Технически характеристики:

Skoda Octavia vRS 2,0 TSI 6MT

Размери

Дължина, мм: 4689

Широчина, мм: 1814

Височина, мм: 1448

Междуосие, мм: 2680

Маса, кг: 1420

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1984

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 230 при 4700-6200

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 350 при 1500-4600

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 6,7

Среден разход, л/100 км: 6,5

Емисии СО2, г/км: 149

Базова цена, лв. с ДДС: 47 450

Четете още:

Руснаците си държат на „Крим”, правят втора версия

Роудстър-гъзарийка под формата на Mercedes SLK

Екстремните RS и R8 модели на Audi Sport официално в България

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
<p>&quot;Победа на Тръмп оставя Украйна на произвола&ldquo;</p>

"Гардиън“: Победа на Тръмп оставя Украйна на произвола

Свят Преди 7 часа

Камала Харис, ако спечели, вероятно ще продължи политиката на Байдън

Олимпийските игри започват без примирието на Макрон

Олимпийските игри започват без примирието на Макрон

Свят Преди 8 часа

Френските дипломати се надяваха да използват това олимпийско примирие за преговори за Украйна

Ваканцията на депутатите ще е от 17 до 31-ви август

Ваканцията на депутатите ще е от 17 до 31-ви август

България Преди 11 часа

Темата за депутатската ваканция беше обсъдена вчера на председателски съвет

Задържаха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж

Задържаха българи за оскверняване на Мемориала на Холокоста в Париж

България Преди 11 часа

ДАНС провежда действия по установяване на подбудителите и съучастниците

<p>&quot;Емоционалните белези ще се лекуват с години&quot;</p>

"Емоционалните белези ще се лекуват с години": Ужасът на войната в Израел

Свят Преди 12 часа

В Газа повече от един милион палестински деца са травмирани от широко разпространената смърт и разрушения

Остър конфликт между СЗО и тютюнопроизводителите в Малави

Остър конфликт между СЗО и тютюнопроизводителите в Малави

Свят Преди 12 часа

Кампанията срещу тютюнопушенето на СЗО казва, че отглеждането на тютюн представлява сериозен риск за общественото здраве

<p>&quot;Тези рестрикции нарушават човешките им права&quot;</p>

Законни ли са "виртуалните процеси" срещу политически затворници в Никарагуа (ВИДЕО)

Свят Преди 12 часа

"Тези рестрикции нарушават човешките им права"

Трите сестри, които искат да спасят планетата (ВИДЕО)

Трите сестри, които искат да спасят планетата (ВИДЕО)

Свят Преди 12 часа

Проектът за устойчива мода има икономическо, екологично и социално въздействие

Чакъров заподозря натиск, Пеевски изпрати сигнал

Чакъров заподозря натиск, Пеевски изпрати сигнал

България Преди 12 часа

От НАП категорично отхвърлиха обвиненията, отправени от Чакъров

Престъпност, убийства, трафик на наркотици: Насилието в Еквадор продължава

Престъпност, убийства, трафик на наркотици: Насилието в Еквадор продължава

Свят Преди 12 часа

Експерт посочва, че гражданите са загубили доверието си в парламентарната институция

<p>Пластичен хирург посочи името на най-красивата жена</p>

Определиха Аня Тейлър Джой за най-красивата жена в света

Любопитно Преди 12 часа

Според хирург пропорциите ѝ са 94,66 процента близки до съвършенството

Харви Уайнстийн е в болница с COVID-19

Харви Уайнстийн е в болница с COVID-19

Свят Преди 12 часа

През февруари 2020 г. съдебните заседатели в Манхатън го признаха за виновен по обвинения в изнасилване

Главният секретар на МВР: Няма горящ огън, има тлеене в складовете за фойерверки край Елин Пелин

Главният секретар на МВР: Няма горящ огън, има тлеене в складовете за фойерверки край Елин Пелин

България Преди 13 часа

Калганджиев посочи, че са направени няколко облитания и обливания над горящите складове

Съдът потвърди: Васил Терзиев е кмет на София

Съдът потвърди: Васил Терзиев е кмет на София

България Преди 13 часа

Решението подлежи на обжалване пред Върховен административен съд

<p>НС реши - ускоряваме приемането на еврото</p>

Народното събрание реши - ускоряваме приемането на еврото

България Преди 13 часа

Костадинов коментира, че това е национално предателство

КС отсъди за промените в Конституцията

КС отсъди за промените в Конституцията

България Преди 13 часа

Остават в сила приетите промени за съставянето на служебен кабинет