Поръчан от Mercedes, произведен от Porsche
Източник: netinfo
3

И зминаха точно 25 години от появата на специалното изпълнение E 500 Limited, представено на автомобилното изложение в Женева през 1994 г., докато самият 500 Е се появява през 1990 г.

По това време Mercedes е изцяло зает с разработването на новата S-Class, затова натоварва Porsche със задачата да промени шасито на W124, за да може да се монтира 5,0-литровият V8 двигател от SL в него. Успоредно с това трябва да се направят задължителните промени по окачването и задвижването.

Когато автомобилът е готов, става ясно, че W124 не може да мине през поточната линия в Зинделфинген, тъй като е по-широк. Затова Porsche получа поръчката да произведе автомобила. Днес това не би могло да стане, но преди 30-ина години Porsche е в криза и тази поръчка натоварва поточната линия в Щутгарт-Цуфенхаузен, която на драго сърце приема поръчката за Type 2758, както е вътрешнофирменото обозначение на модела от Porsche.

Купетата на 500 Е били прехвърляни между двете поточни линии на Mercedes и Porsche, заради което производството на един автомобил отнемало 18 дни.

Единствените външни разлики със стандартния W124 били малко по-широките колесни арки, модернизираната предна престилка, сниженото с 23 мм окачване и малката емблема на капака на багажника. В крайна сметка моторът с 322 к.с. и 480 Нм превърнал 500 Е в един от най-желаните спортни седани през 90-те години.

Цената на 500 Е била около 135 000 германски марки, което го вкарвало в територията на S-Class.
Цената на 500 Е била около 135 000 германски марки, което го вкарвало в територията на S-Class.

Моделът е наречен от немските журналисти Wolf im Schafspelz (вълк в овча кожа), тъй като Mercedes 500 Е ускорявал до 100 км/ч за 5,9 секунди, а максималната скорост била ограничена до 250 км/ч.

През 1994 г. 500 E става Е500. Поводът е слизането от конвейра на 10-хилядната бройка на модела, която е подарена на 5-кратния шампион в Льо Ман Ханс Херман.
През 1994 г. 500 E става Е500. Поводът е слизането от конвейра на 10-хилядната бройка на модела, която е подарена на 5-кратния шампион в Льо Ман Ханс Херман.

През 1994 г. Mercedes прави фейслифт на модела и премества буквата „Е” пред цифрата 500. За да отбележи свалянето на поколението от конвейра, Mercedes създава E500 Limited,в който най-видимите промени са атрактивните17 инчови джанти, наподобяващи много тези на 190 Е 2.5-16 EVO II, както и някои промени в интериора. Леко видоизменена е задницата, като тук изпъкват двуцветните светлинни блокове на задните светлини.

Между 1990 и 1995 г. са произведени точни 10 479 бройки 500 Е / Е 500, което е нищо на фона на днешните тиражи, но тук трябва да се отбележи фактът, че стартовата цена на модела е била малко над 135 000 германски марки, което доближава модела до S-Class.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Amnesty International: експлоатация и замърсяване от електрическите коли

Не Tesla, а Китай бърка в джоба на петролните гиганти

Да си работник в Porsche! Почти 10 000 евро бонус

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

3 коментара
 
БМФ с нов 45 500-тонен моторен кораб
Ексклузивно

БМФ с нов 45 500-тонен моторен кораб

Преди 1 час
<p>Баща продал дъщеря си два пъти</p>
Ексклузивно

Баща продал дъщеря си два пъти

Преди 8 часа
<p>Изхвърлиха Русия от световния спорт</p>
Ексклузивно

Изхвърлиха Русия от световния спорт

Преди 8 часа
<p>Нова акция на КАТ започва от днес</p>
Ексклузивно

Нова акция на КАТ започва от днес

Преди 8 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини