Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Източник: netinfo

Е лектрическите автомобили са нещото, което буквално тресе световната автомобилна индустрия. До 2022 г. тя ще похарчи около $255 млрд. за електромобили и още $61 млрд. за развитие на технологии за автономно управление, казва миналогодишен доклад на консултантите от AlixPartners. Този анализ ме накара да потърся информация по темата от извора, а такъв намерих в лицето на Йохен Херман (50), вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите. Той е пряко отговорен за развитието на електрификацията и разгръщането й в моделната гама на марката. Вероятно най-точният човек, с когото можех да говоря на салона в Женева и да разбера от първа ръка какво ще се случва в индустрията.

Затова и започвам с най-важния за мен въпрос: наистина ли влизате „all in” в електрификацията?

„Със сигурност всички наши агрегати ще бъдат електрифицирани. Вървим в три посоки. Едната е меката хибридна 48 V технология. До 2025 г. всички модели ще разчитат на тази технология. Второто направление са plug-in хибридите. Тази година ще представим 10 plug-in хибрида, а догодина още 20. В края на годината ще покажем третото поколение на технологията, която вече ще осигурява до 100 км пробег по WLTP, което ще е двойно повече спрямо сегашния пробег на ток. И естествено, третото направление са изцяло електрическите модели, като до 2022 г. сме обещали 10 такива автомобила. Така че, да, електрификацията наистина е в ход.”

Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.
Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.

Този отговор налагаше да попитам, къде се вмества в цялата картина двигателят с вътрешно горене?

„Ако погледнете нашето портфолио, което представяме днес в Женева, ще видите нов бензинов и нов дизелов двигател. Така че, естествено, ние инвестираме и ще продължим да инвестираме пари в нашите ДВГ, тъй като сме световна компания, която трябва да отговори на световните пазарни нужди. Двигателят с вътрешно горене ще продължи да съществува дълго време, независимо дали като мек хибрид или плъг-ин хибрид. Като пример ще кажа, че, след като започнахме работа по новото поколение дизелови двигатели през 2016 г., вече сме инвестирали над 3 млрд. евро в тази технология.”

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето. Не смятате ли обаче, че потенциалът на електромобилите е надценен?

„Наричаме това „кристалната топка”. Никой не може да каже със сигурност какво ще се случи. Но ние се ръководим от нашите предвиждания. А те са, че към 2025 г. около 25% (преди казвахме между 15 и 25%, но сега вече вярваме, че ще са 25%) от нашите годишни продажби ще са на изцяло електрически автомобили. Ако включим в това число и плъг-ин хибридите, то процентът ще скочи около 40. За 2030 г. е трудно да говорим отсега. Но това, в което наистина вярвам, е, че количеството електрически автомобили ще се увеличи, ще има специални пазари, като Китай например, където промяната може да е много по-бърза. Южна Америка също може да се присъедини към тази тенденция.”

На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.
На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.

Също според Deloitte, цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Как гледате вие на това твърдение?

„Що касае цената, тук проблемът е изцяло наш. Ние трябва да направим така, че вътрешно да успеем да намалим цената, предизвикателството е само пред нас, тъй като електрическите автомобили са по-скъпи от конвенционалните. Произвеждаме такива коли повече от 100 години, това значи, че всичко е добре установено, докато при електрическите автомобили тепърва трябва да изградим тези взаимоотношения с доставчиците. Но това не е лошо за клиента, тъй като предизвикателството е в нашето поле, а ние ще трябва да сме конкурентноспособни. Това значи, че цените ще спаднат, ако искаме да продаваме.”

Логично бе да попитам: литиево-йонната батерия ли е технологията, с която може да постигнете тази своя цел?

„Да, трябва, литиево-йонната батерия е технологията, върху която сме се концентрирали. Може би, пак с помощта на „кристалната копка”, нещата ще започнат да се променят към 2025 г., но до тогава оставаме със сегашната технология.”

Седмица преди изложението в Женева стана ясно (официално), че Mercedes и BMW подписаха договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На официалната пресконференция Дитер Цече обяви BMW за приятели. Това ли е решението за справяне с колосалните инвестиции?

„С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. В това има смисъл, защото не е свързано толкова пряко с конкуренцията ни на автомобилния пазар. Съвместната ни работа в сферата на услугите за мобилност има голям смисъл, защото това е много различно от продажбата на автомобили.

Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Всеки се стреми да направи автономна кола, която да не удря друга. Това е така при нас, при BMW и при всички останали. Не можеш да кажеш на клиента, че с тази марка ще удряш друга кола всеки час, а ако вземеш моята марка – през 3 часа. Огромна част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”

Постоянното поглеждане към часовника ми даде знак, че е време да приключваме. А ми се щеше да разбера какво мисли г-н Херман за апела на NPM (National Platform for Future of Mobility) към германското правителство да въведе задължителни квоти за електромобили и хибриди от 25% през 2025 г. и 50% през 2030 г. Интересно беше да чуя и мнението му как ще издържи електропреносната система на Германия на очакваното сериозно натоварване върху нея, тъй като един от топ мениджърите на Infineon смята, че "в тя (мрежата) не е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация." Но очевидно ще трябва да се подготви, защото индустрията се е отправила безвъзвратно към електрификацията.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Снимката е илюстративна

Пожар изпепели апартамент в Бургас, огнеборците разрязали външната врата

България Преди 1 минута

Предстои да се изяснят причините за възникването на огъня

,

Преговорите между Иран и САЩ се отлагат, обяви Оман

Свят Преди 1 час

Оман играе посредническа роля в дипломатическия процес

,

Агата Кристи "ще води" курс по творческо писане с помощта на AI

Любопитно Преди 2 часа

Обучението включва ИИ, изображения и възстановени аудиозаписи, пресъздаващи думи на авторката

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Камала Харис с остра критика към Тръмп в първата си голяма реч след напускането на поста

Свят Преди 3 часа

Тя обвини американския президент, че е изоставил в американските идеали

,

Нова Зеландия е връхлетяна от разрушителни ветрове, проливни дъждове, сняг и високи вълни

Свят Преди 3 часа

В района на столицата около 1000 домакинства нямат ток

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Най-търсените умения и професии в България и Европа през 2025 г.​

Пари Преди 4 часа

Технологичният напредък, демографските промени и преходът към зелена икономика оформят новите правила

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Какво става в Украйна, Русия се опитва да навлезе в Днепропетровска област

Свят Преди 4 часа

Регионът се намира западно от Донецка област и северно от Запорожка и Херсонска област

Снимката е илюстративна

Първото изображение от най-големия слънчев телескоп в света улови Слънцето с невиждани детайли

Любопитно Преди 4 часа

Снимката е първата, направена от новия видимо регулируем филтър на Слънчевия телескоп на Националната научна фондация на САЩ „Даниел К. Инуйе“.

Транспортна стачка блокира Гърция

Транспортна стачка блокира Гърция

Свят Преди 4 часа

Препоръчва се шофьорите да избягват централните части на Атина и Солун

Догоните и Сириус: Африканското племе с древни познания за Космоса

Догоните и Сириус: Африканското племе с древни познания за Космоса

Любопитно Преди 5 часа

Неговите космологични представи и астрономически знания предизвикват интерес и дебати сред учени и изследователи от десетилетия

Трудова експлоатация: Чужденка разказва как е превърната в робиня у нас

Трудова експлоатация: Чужденка разказва как е превърната в робиня у нас

България Преди 5 часа

Жената твърди, че работодателите ѝ взели документите и я заплашвали

Районното управление в Кюстендил има нов началник

Районното управление в Кюстендил има нов началник

България Преди 6 часа

Главен инспектор Иван Георгиев работи в системата на МВР от 2003 година

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

Внимание, шофьори! Полицията с мерки срещу нарушителите на пътя по празниците

България Преди 6 часа

Големи задръствания са се образували в района на Кресна в посока Гърция

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

"Войната в Украйна ще спре, когато Путин каже "победихме"

България Преди 6 часа

Президентът на Русия не се интересува от общественото мнение и колко хора умират, заявиха преподавателят в Харковския университет проф. Михаил Станчев и международният анализатор Чавдар Стефанов