Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Източник: netinfo
2

Е лектрическите автомобили са нещото, което буквално тресе световната автомобилна индустрия. До 2022 г. тя ще похарчи около $255 млрд. за електромобили и още $61 млрд. за развитие на технологии за автономно управление, казва миналогодишен доклад на консултантите от AlixPartners. Този анализ ме накара да потърся информация по темата от извора, а такъв намерих в лицето на Йохен Херман (50), вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите. Той е пряко отговорен за развитието на електрификацията и разгръщането й в моделната гама на марката. Вероятно най-точният човек, с когото можех да говоря на салона в Женева и да разбера от първа ръка какво ще се случва в индустрията.

Затова и започвам с най-важния за мен въпрос: наистина ли влизате „all in” в електрификацията?

„Със сигурност всички наши агрегати ще бъдат електрифицирани. Вървим в три посоки. Едната е меката хибридна 48 V технология. До 2025 г. всички модели ще разчитат на тази технология. Второто направление са plug-in хибридите. Тази година ще представим 10 plug-in хибрида, а догодина още 20. В края на годината ще покажем третото поколение на технологията, която вече ще осигурява до 100 км пробег по WLTP, което ще е двойно повече спрямо сегашния пробег на ток. И естествено, третото направление са изцяло електрическите модели, като до 2022 г. сме обещали 10 такива автомобила. Така че, да, електрификацията наистина е в ход.”

Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.
Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.

Този отговор налагаше да попитам, къде се вмества в цялата картина двигателят с вътрешно горене?

„Ако погледнете нашето портфолио, което представяме днес в Женева, ще видите нов бензинов и нов дизелов двигател. Така че, естествено, ние инвестираме и ще продължим да инвестираме пари в нашите ДВГ, тъй като сме световна компания, която трябва да отговори на световните пазарни нужди. Двигателят с вътрешно горене ще продължи да съществува дълго време, независимо дали като мек хибрид или плъг-ин хибрид. Като пример ще кажа, че, след като започнахме работа по новото поколение дизелови двигатели през 2016 г., вече сме инвестирали над 3 млрд. евро в тази технология.”

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето. Не смятате ли обаче, че потенциалът на електромобилите е надценен?

„Наричаме това „кристалната топка”. Никой не може да каже със сигурност какво ще се случи. Но ние се ръководим от нашите предвиждания. А те са, че към 2025 г. около 25% (преди казвахме между 15 и 25%, но сега вече вярваме, че ще са 25%) от нашите годишни продажби ще са на изцяло електрически автомобили. Ако включим в това число и плъг-ин хибридите, то процентът ще скочи около 40. За 2030 г. е трудно да говорим отсега. Но това, в което наистина вярвам, е, че количеството електрически автомобили ще се увеличи, ще има специални пазари, като Китай например, където промяната може да е много по-бърза. Южна Америка също може да се присъедини към тази тенденция.”

На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.
На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.

Също според Deloitte, цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Как гледате вие на това твърдение?

„Що касае цената, тук проблемът е изцяло наш. Ние трябва да направим така, че вътрешно да успеем да намалим цената, предизвикателството е само пред нас, тъй като електрическите автомобили са по-скъпи от конвенционалните. Произвеждаме такива коли повече от 100 години, това значи, че всичко е добре установено, докато при електрическите автомобили тепърва трябва да изградим тези взаимоотношения с доставчиците. Но това не е лошо за клиента, тъй като предизвикателството е в нашето поле, а ние ще трябва да сме конкурентноспособни. Това значи, че цените ще спаднат, ако искаме да продаваме.”

Логично бе да попитам: литиево-йонната батерия ли е технологията, с която може да постигнете тази своя цел?

„Да, трябва, литиево-йонната батерия е технологията, върху която сме се концентрирали. Може би, пак с помощта на „кристалната копка”, нещата ще започнат да се променят към 2025 г., но до тогава оставаме със сегашната технология.”

Седмица преди изложението в Женева стана ясно (официално), че Mercedes и BMW подписаха договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На официалната пресконференция Дитер Цече обяви BMW за приятели. Това ли е решението за справяне с колосалните инвестиции?

„С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. В това има смисъл, защото не е свързано толкова пряко с конкуренцията ни на автомобилния пазар. Съвместната ни работа в сферата на услугите за мобилност има голям смисъл, защото това е много различно от продажбата на автомобили.

Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Всеки се стреми да направи автономна кола, която да не удря друга. Това е така при нас, при BMW и при всички останали. Не можеш да кажеш на клиента, че с тази марка ще удряш друга кола всеки час, а ако вземеш моята марка – през 3 часа. Огромна част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”

Постоянното поглеждане към часовника ми даде знак, че е време да приключваме. А ми се щеше да разбера какво мисли г-н Херман за апела на NPM (National Platform for Future of Mobility) към германското правителство да въведе задължителни квоти за електромобили и хибриди от 25% през 2025 г. и 50% през 2030 г. Интересно беше да чуя и мнението му как ще издържи електропреносната система на Германия на очакваното сериозно натоварване върху нея, тъй като един от топ мениджърите на Infineon смята, че "в тя (мрежата) не е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация." Но очевидно ще трябва да се подготви, защото индустрията се е отправила безвъзвратно към електрификацията.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Мартин Николов - Елвиса се завърна триумфално при Старейшините

Мартин Николов - Елвиса се завърна триумфално при Старейшините

Любопитно Преди 5 часа

Той спечели битката на Изгубените, а Николай Рълев напусна “Игри на волята” по медицински причини

Нинова: Радев закопа ДАНС още по-дълбоко

Нинова: Радев закопа ДАНС още по-дълбоко

България Преди 7 часа

Нинова: Така става, когато президент и управляващи се бият кой да овладее службите за лично ползване

Започва ваксинирането срещу подвариант на Омикрон

Започва ваксинирането срещу подвариант на Омикрон

България Преди 9 часа

Ваксината е показана за лица от 6 месечна възраст нагоре

Арести, разкриха измами с евросредства за земеделие

Арести, разкриха измами с евросредства за земеделие

България Преди 10 часа

Европейската прокуратура е ръководила задържането на трима души

<p>Мъж се барикадира, заля се с бензин и заплаши да се самозапали</p>

Екшън в София: Мъж се барикадира, заля се с бензин и заплаши да се самозапали

България Преди 11 часа

Екшънът се разиграва в столичния квартал "Слатина"

Заснеха сина на Кадиров да пребива жестоко човек

Заснеха сина на Кадиров да пребива жестоко човек

Свят Преди 11 часа

Видеото показва как младежът удря и рита друг млад мъж, сгърчен на стол

Учени ще изследват вероятността астероидът Апофис да се сблъска със Земята

Учени ще изследват вероятността астероидът Апофис да се сблъска със Земята

Технологии Преди 11 часа

Апаратът, донесъл пробата от Бену, се отправя на нова астероидна мисия

70-годишният Хълк Хоган мина под венчилото за трети път

70-годишният Хълк Хоган мина под венчилото за трети път

Любопитно Преди 11 часа

Избраницата му е с 25 години по младата от него Скай Дейли и е инструктор по йога

Експерти предупреждават: Разпространява се опиоид, по-смъртоносен от фентанила

Експерти предупреждават: Разпространява се опиоид, по-смъртоносен от фентанила

Технологии Преди 12 часа

Някои лекарства от класа на нитазените са 100 пъти по-силни от морфина

Модното шоу на Victoria's Secret се завръща - но не такова, каквото го познавате

Модното шоу на Victoria's Secret се завръща - но не такова, каквото го познавате

Любопитно Преди 12 часа

Документалният филм се появява след петгодишно прекъсване на модното шоу, което очевидно се дължи на рязко спадащия брой зрители и безбройните противоречия

Предлагат да има награди за сигнали за данъчни нарушения

Предлагат да има награди за сигнали за данъчни нарушения

България Преди 12 часа

Василев предлага ДДС за хляб и брашно да бъде 0% до 2024 г.

Снимката е илюстративна

Първа прогноза за октомври: Какво време ни очаква

България Преди 12 часа

Предстоящият октомври се очертава да бъде с температури близки до нормата

Смартфон, създаден с мисъл за природата и за Вас

Смартфон, създаден с мисъл за природата и за Вас

Технологии Преди 12 часа

A1 пусна нов смартфон със собствената си марка – A1 Alpha Eco

Комисията по отбрана одобри даряването на дефектни ракети за C-300 на Украйна

Комисията по отбрана одобри даряването на дефектни ракети за C-300 на Украйна

България Преди 12 часа

На извънредно заседание днес комисията по отбрана разгледа предложението

Електрическият стол, на който е екзекутиран Тед Бънди, е построен от затворници

Нов метод за екзекуция в САЩ: Осъден на смърт затворник се използва като „тестов обект“

Свят Преди 13 часа

Азотната хипоксия е одобрена за използване в три американски щата

ВСС отстрани временно съдията, обвинен за подкуп

ВСС отстрани временно съдията, обвинен за подкуп

България Преди 13 часа

Митев ще получава възнаграждение в размер на минималната работна заплата