Mercedes: Бъдещето е електрическо, но не сме забравили ДВГ
Източник: netinfo

Е лектрическите автомобили са нещото, което буквално тресе световната автомобилна индустрия. До 2022 г. тя ще похарчи около $255 млрд. за електромобили и още $61 млрд. за развитие на технологии за автономно управление, казва миналогодишен доклад на консултантите от AlixPartners. Този анализ ме накара да потърся информация по темата от извора, а такъв намерих в лицето на Йохен Херман (50), вицепрезидент на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите. Той е пряко отговорен за развитието на електрификацията и разгръщането й в моделната гама на марката. Вероятно най-точният човек, с когото можех да говоря на салона в Женева и да разбера от първа ръка какво ще се случва в индустрията.

Затова и започвам с най-важния за мен въпрос: наистина ли влизате „all in” в електрификацията?

„Със сигурност всички наши агрегати ще бъдат електрифицирани. Вървим в три посоки. Едната е меката хибридна 48 V технология. До 2025 г. всички модели ще разчитат на тази технология. Второто направление са plug-in хибридите. Тази година ще представим 10 plug-in хибрида, а догодина още 20. В края на годината ще покажем третото поколение на технологията, която вече ще осигурява до 100 км пробег по WLTP, което ще е двойно повече спрямо сегашния пробег на ток. И естествено, третото направление са изцяло електрическите модели, като до 2022 г. сме обещали 10 такива автомобила. Така че, да, електрификацията наистина е в ход.”

Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.
Йохен Херман (50) е вицепрезидент (от 2016 г.) на развойния отдел eDrive в Daimler AG, член на борда на директорите.

Този отговор налагаше да попитам, къде се вмества в цялата картина двигателят с вътрешно горене?

„Ако погледнете нашето портфолио, което представяме днес в Женева, ще видите нов бензинов и нов дизелов двигател. Така че, естествено, ние инвестираме и ще продължим да инвестираме пари в нашите ДВГ, тъй като сме световна компания, която трябва да отговори на световните пазарни нужди. Двигателят с вътрешно горене ще продължи да съществува дълго време, независимо дали като мек хибрид или плъг-ин хибрид. Като пример ще кажа, че, след като започнахме работа по новото поколение дизелови двигатели през 2016 г., вече сме инвестирали над 3 млрд. евро в тази технология.”

Анализ на Deloitte казва, че до 2030 г. ще има огромен излишък от електрифицирани автомобили, тъй като производството ще превиши с много търсенето. Не смятате ли обаче, че потенциалът на електромобилите е надценен?

„Наричаме това „кристалната топка”. Никой не може да каже със сигурност какво ще се случи. Но ние се ръководим от нашите предвиждания. А те са, че към 2025 г. около 25% (преди казвахме между 15 и 25%, но сега вече вярваме, че ще са 25%) от нашите годишни продажби ще са на изцяло електрически автомобили. Ако включим в това число и плъг-ин хибридите, то процентът ще скочи около 40. За 2030 г. е трудно да говорим отсега. Но това, в което наистина вярвам, е, че количеството електрически автомобили ще се увеличи, ще има специални пазари, като Китай например, където промяната може да е много по-бърза. Южна Америка също може да се присъедини към тази тенденция.”

На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.
На тази сничка няма електрифициран модел, което потвърждава ангажимента на Daimler към ДВГ. Само в новата дизелова технология на Mercedes са вложени около 3 млрд. евро през последните три години.

Също според Deloitte, цените на електрическите модели ще се изравнят, дори ще станат по-евтини от цените на конвенционалните автомобили до 2024 г. Как гледате вие на това твърдение?

„Що касае цената, тук проблемът е изцяло наш. Ние трябва да направим така, че вътрешно да успеем да намалим цената, предизвикателството е само пред нас, тъй като електрическите автомобили са по-скъпи от конвенционалните. Произвеждаме такива коли повече от 100 години, това значи, че всичко е добре установено, докато при електрическите автомобили тепърва трябва да изградим тези взаимоотношения с доставчиците. Но това не е лошо за клиента, тъй като предизвикателството е в нашето поле, а ние ще трябва да сме конкурентноспособни. Това значи, че цените ще спаднат, ако искаме да продаваме.”

Логично бе да попитам: литиево-йонната батерия ли е технологията, с която може да постигнете тази своя цел?

„Да, трябва, литиево-йонната батерия е технологията, върху която сме се концентрирали. Може би, пак с помощта на „кристалната копка”, нещата ще започнат да се променят към 2025 г., но до тогава оставаме със сегашната технология.”

Седмица преди изложението в Женева стана ясно (официално), че Mercedes и BMW подписаха договор за съвместно разработване на ключови технологии и стандарти за автономно шофиране. На официалната пресконференция Дитер Цече обяви BMW за приятели. Това ли е решението за справяне с колосалните инвестиции?

„С BMW оставаме големи конкуренти по отношение на автомобилите, но ставаме партньори в две направления. Едното е свързано с услугите за мобилност. В това има смисъл, защото не е свързано толкова пряко с конкуренцията ни на автомобилния пазар. Съвместната ни работа в сферата на услугите за мобилност има голям смисъл, защото това е много различно от продажбата на автомобили.

Другото направление са технологиите за автономно управление. Много голямо предизвикателство, свързано с огромни инвестиции. Тук смисълът е, че повечето от нещата са еднакви за всички. Всеки се стреми да направи автономна кола, която да не удря друга. Това е така при нас, при BMW и при всички останали. Не можеш да кажеш на клиента, че с тази марка ще удряш друга кола всеки час, а ако вземеш моята марка – през 3 часа. Огромна част от развойния процес е еднакъв за всички, стандартизиран, изисква огромни средства и ноу-хау, защото просто технологията е революционна. Затова има смисъл да обединим усилия, дори да приобщим други партньори от индустрията.”

Постоянното поглеждане към часовника ми даде знак, че е време да приключваме. А ми се щеше да разбера какво мисли г-н Херман за апела на NPM (National Platform for Future of Mobility) към германското правителство да въведе задължителни квоти за електромобили и хибриди от 25% през 2025 г. и 50% през 2030 г. Интересно беше да чуя и мнението му как ще издържи електропреносната система на Германия на очакваното сериозно натоварване върху нея, тъй като един от топ мениджърите на Infineon смята, че "в тя (мрежата) не е готово за високата консумация, която ще предизвика масовата автомобилна електрификация." Но очевидно ще трябва да се подготви, защото индустрията се е отправила безвъзвратно към електрификацията.

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Продажбите на новия Infiniti QX50 стартират от България

Руският Rolls-Royce дебютира в Женева

Това е най-мощният автомобил, конструиран в Италия

-Скъпи, сънувах, че ми даваш 1000 евро. -Ами заспивай пак и си ги харчи със здраве.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
България с позиция за доклада за РС Македония

България с позиция за доклада за РС Македония

България Преди 5 часа

Европейският парламент потвърди ролята си на безпристрастен и независим орган

Папа Лъв XIV прие украинския президент Володимир Зеленски

Папа Лъв XIV прие украинския президент Володимир Зеленски

Свят Преди 5 часа

Разговорът е бил съсредоточен върху усилията за прекратяване на военните действия

Силен вятър събори топола на булевард в "Люлин"

Силен вятър събори топола на булевард в "Люлин"

България Преди 8 часа

Аварийните екипи на Столичната община реагират на сигнали вследствие на силния вятър

Протест в Разград с искане за най-тежко наказание за 19-годишен шофьор, помел трима

Протест в Разград с искане за най-тежко наказание за 19-годишен шофьор, помел трима

България Преди 8 часа

Протестиращите поискаха по-строги мерки за младите шофьори

Проверяват дом за стари хора в Поморие

Проверяват дом за стари хора в Поморие

България Преди 8 часа

Няма установени хора, които са в опасност

Пожар близо до Пазарджик обхвана гаражи и автомобили

Пожар близо до Пазарджик обхвана гаражи и автомобили

България Преди 8 часа

До голяма степен пожарът е овладян, но все още има огнища

Протести в подкрепа на кмета Благомир Коцев във Варна и София

Протести в подкрепа на кмета Благомир Коцев във Варна и София

България Преди 9 часа

Сред протестиращите е и съпругата на Коцев - Камелия

Повдигнаха обвинения на кмета на Варна и още трима души

Повдигнаха обвинения на кмета на Варна и още трима души

България Преди 10 часа

СГП постанови задържането им за срок до 72 часа

Samsung разгръща новата ера на сгъваемите смартфони

Samsung разгръща новата ера на сгъваемите смартфони

Технологии Преди 10 часа

Заедно с тях идват и подобрените смарт часовници на компанията

"Дясната ръка" на кмета на Варна - свидетел срещу него

"Дясната ръка" на кмета на Варна - свидетел срещу него

България Преди 10 часа

Бившият заместник-кмет на Варна Диан Иванов е дългогодишен семеен адвокат на арестувания

Чатботът Grok на Илон Мъск похвали Хитлер

Чатботът Grok на Илон Мъск похвали Хитлер

Свят Преди 11 часа

Grok е посочил Хитлер като „най-подходящия човек“, който би могъл да отговори на предполагаема „антибяла омраза“

Москва не знае дали Тръмп е заплашил да я бомбардира

Москва не знае дали Тръмп е заплашил да я бомбардира

Свят Преди 11 часа

Песков: Дали е фалшива новина, или не, също не знаем

Производството на водка в Русия рязко намалява

Производството на водка в Русия рязко намалява

Свят Преди 11 часа

Западните санкции удариха сектора на алкохолните напитки

Мицкоски: България иска да унищожи Македония

Мицкоски: България иска да унищожи Македония

Свят Преди 11 часа

Мицкоски: Ясно ни е, че те имат ясен дневен ред и план и че искат да унищожат македонската нация и идентичност

"Бях с 1113 мъже само за 12 часа“: Лили Филипс твърди, че е поставила световен рекорд

"Бях с 1113 мъже само за 12 часа“: Лили Филипс твърди, че е поставила световен рекорд

Любопитно Преди 12 часа

23-годишната Филипс заявяви, че е постигнала нещо, за което отдавна мечтае