Opel Grandland X: Французите го могат по-добре (тест драйв)
Източник: Владимир Мачоков
2

Щ е започна като всички останали колеги и ще ви съобщя очевидното: Opel Grandland X е произведение на PSA Peugeot Citroen. Но в това аз не виждам нищо лошо, дори напротив. И не, французите не са развалили немското, защото десетилетия наред Opel бе собственост на General Motors, използвайки американски платформи. Такава все още използва новата Insignia, но по-интересното в този случай е, че Grandland X бе заченат като германо-френско отроче още през 2013 г., когато започва работа по него като съвместен проект между Opel и PSA. Това ще рече цели 4 години преди французите да купят Opel.

Ще побързам да ви контрирам и по линия на добре познатите ми стереотипи. Не, Opel няма да бъде обезличен от Peugeot Citroen. Тази компания почти бе унищожена от GM, а сега вярвам, че Opel ще се върне към славните си години, макар че ще трябва да мине през преструктуриране. Увереност ми дава Карлос Таварес, който е най-големият човек в PSA. Същият бе падуан на Карлос Гон, а последният изведе Renault-Nissan-Mitsubishi до позицията на най-голям автопроизводител в света.

РАЗГЛЕДАЙТЕ В ПОДРОБНОСТИ OPEL GRANDLAND X

И още едно уточнение, което смятам, че е нужно да направя. Grandland X е качен на същата платформа, която използва Peugeot 3008, същият модел, който европейските автомобилни журналисти обявиха за „Автомобил на 2017 година в Европа”.

Източник: Владимир Мачоков

Последното е атестат и за качествата на Grandland X. Е, не мога да кажа, че моделът на Opel изпъква толкова силно в дизайнерско отношение, но това не означава, че на Grandland X липсва чар. Напротив, Grandland X носи типичната за SUV моделите маска. Характерните за този вид автомобили черни и сребристите детайли създават доста убедително излъчване. Най-привлекателен за мен е автомобилът отстрани, като за това допринася обратната С-колона и рязко спускащата се назад линия на покрива. Тя е акцентирана чрез хромирана лайстна, започваща от предната колона, минаваща над страничните стъкла и завършваща в задния ръб на покрива. Тя се дублира от блестящите релси на покрива, като тези два детайла се съчетават успешно със страничния ръб през вратите, за да се получи изключително спортен и същевременно елегантен профил.

Източник: Владимир Мачоков

Grandland X следва наложения от Astra стил в интериора, което ще рече изчистено, ергономично и елегантно оформление. Стане ли дума за Opel, то AGR седалките (опция) винаги са акцент в изложението ми, тъй като обгръщат тялото и неутрализират умората на дълъг път.

Друг важен факт е, че интериорът е много просторен, като на задния ред седалки мястото за краката е повече от достатъчно. Мястото за багаж също е достатъчно, тъй като обемът на багажника варира от 514 до 1652 литра.

В типичния за Opel стил, в Grandland X може да разчитате на върхово ниво на свързаност с последното поколение, съвместими с Android Auto и CarPlay системи IntelliLink, както и на асистента за свързаност и услуги Opel OnStar, включващ Wi-Fi Hotspot. Смартфоните могат да бъдат зареждани безжично с помощта на система за индуктивно зареждане. За музикалните фенове, които искат да се наслаждават на върхово изживяване от звука, e налице премиум аудио уредбата Denon с осем високоговорителя и субуфер.

Източник: Владимир Мачоков

Grandland X се чувства чудесно на магистралата. Впечатляваща е отличната обезшуменост на интериора, като тук аеродинамичните шумове са неутрализирани чудесно. Дизелът обаче работи малко по-шумно от предпочитанията ми, което ме изненада. Въпросният мотор е френска разработка, а тази комбинация винаги съм я уважавал много. В този случай 120-те конски сили от 1,6-литровия мотор са ми малко за тази каросерия, но за щастие от скоро моделът вече може да се поръча с 2,0-литров дизел със 177 к.с. и 8-степенна автоматична трансмисия. Моят работи съвместно с 6-степенна. И ако динамиката му липсва, то икономията е впечатляваща. Най-високият разход записах в изкачването към Бъндеришка поляна (6,4 л/100 км), като средно бях повече от доволен на 5,8 л/100 км след около 400 км пробег.

Източник: Владимир Мачоков

Разходката ми в Пирин ме убеди, че Grandland X се справя завидно добре в завоите, накланянето на каросерията се усеща, но това е очаквано. Агрегатът и трансмисията работят добре при ниските обороти, въпреки по-шумната работа на дизела. Моделът е оборудван с електронната система IntelliGrip (на Peugeot, на там се казва GripControl), която предлага избор от пет режима на работа.

Ford EcoSport: Как ще ги стигнем... румънците? (тест драйв)

Dacia Duster прави качествен нов скок (тест драйв)

BMW X3 е във върхова форма (тест драйв)

Коктейл парти с Kia (джин) Stonic (тест драйв)

Системата адаптира разпределението на въртящия момент към предните колела, позволява пробоксуване на гумите, в случай че това е нужно, а при наличие на автоматична трансмисия настройва точките на превключване, както и алгоритъмът на реакция на двигателя при подаване на газ. Това не може да се сравнява с 4х4 система, но на хлъзгавия планински път се чувствах уверено със семейството ми до мен. Предното предаване е по-евтино за поддръжка и експлоатация, багажникът е по-голям, а статистиката сочи, че над 70% от продажбите в този сегмент са на автомобили с предно задвижване. Това не важи за България, тъй като ние сме на второ място след Русия по предпочитания към 4х4 задвижването.

Източник: Владимир Мачоков

За накрая оставям още едно сравнение с братския Peugeot 3008, който за мен е най-атрактивно изглеждащият в този сегмент кросоувър. Проблемът му е, че идва по-скъпичко от Grandland X. Цената на 3008 с въпросния 1,6 дизел и 6-степенна автоматична трансмисия е 50 337 лв. с ДДС (второ ниво на оборудване Active), докато Grandland X е 46 160 лв. с ДДС (второ ниво на оборудване Enjoy). Изборът остава на клиента.

Източник: Владимир Мачоков

Технически характеристики:

Opel Grandland X 1,6 D

Размери

Дължина, мм: 4477

Широчина, мм: 1856

Височина, мм: 1609

Междуосие, мм: 2675

Собствено тегло, кг: 1430

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1560

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 120 при 3750

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 300 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 185

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 12,2

Среден разход, л/100 км: 4,6

Вредни емисии СО2, г/км: 118

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 46 160

Следете ни навсякъде и по всяко време с мобилното приложение на Vesti.bg. Можете да го изтеглите от Google Play и AppStore.

За още любопитно съдържание последвайте страницата ни в Instagram.

Получавай безплатно най-горещите новини от Vesti.bg

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
<p>Правят електрическа &bdquo;УАЗ&rdquo;-ка</p>
Ексклузивно

Правят електрическа „УАЗ”-ка

Преди 41 минути
VW Golf 8
Ексклузивно

Volkswagen: все още има живот в ДВГ

Преди 5 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини