Hyundai Kona е като „дебела” банкова сметка (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg
2

А ко старата Kona ви е харесвала (като на мен), но вътре ви се е струвала леко тясна, наследникът е по-дълъг, по-широк и по-висок, следователно по-практичен от преди.

Казано по друг начин, новата Kona е като банков баланс, защото по-голям означава по-добър. А при толкова много конкуренти на пазара, тази допълнителна практичност помага за мисията на Kona. Защото по този параметър човек има къде да се огледате, например в Skoda Kamiq или VW T-Cross.

Зад волана на Hyundai Kona

Но, тъй като един довод е крайно недостатъчен в тази супер конкурентна среда, почти всички се опитват да предложат онази първосигнална реакция, която да изключи (или да остави на заден план) логичното при взимане на решения.

Французите от Peugeot, Citroen и Renault го могат, но Hyundai определено изпъква на пътя и привлича погледите сред множеството на пътя. И докато франсетата са по-скоро Posh Spice шик, Kona изглежда много по-футуристично. Отпред и отзад имаме светлинни подписи през цялата ширина на автомобила, които придават на модела истински sci-fi нюанс.

Източник: CarMarket.bg

В профил колата привлича със силно издутите колесни арки и изсечени странични линии. Вкараните ниско долу в задните калници основни светлини правят колата да изглежда леко дебела, единственото, което не е спорно във външния облик на Kona.

Източник: CarMarket.bg

Той може да се подсили допълнително с контрастен черен покрив, а най-добре е да заложите направо на изпълнение N Line, какъвто е този случай. Веднага се открояват 18-ките (опция специално за N Line) и двата хромирани ауспуха, както и страничните прагове, контрастиращите капаци на страничните огледала и по-спортно изпълнените предна и задна брони. Имаме също дифузьор (работа не върши, но пък изглежда cool), сребърен кант и спойлер над задното стъкло. Браво, Hyundai.

Източник: CarMarket.bg

Същото умозаключение мога да изкажа и по адрес на интериора. Тук виждаме микс между най-доброто от новото и старото. Под ново имам предвид двойните 12,2-инчови дисплеи на приборното табло и инфоразвлекателната система, които вече познаваме добре, докато „старото“ е представено в лицето на традиционните физически бутони, които улесняват много навигирането между менютата и използването на климатика. Може би малко повече на брой са те, но все пак одобрявам това решение.

Пластмасата на места се натрапва, но N Line изпълнението неутрализира ефекта. Превключвателят на трансмисията е преместен на кормилната колона, за да се отвори допълнително място на централната конзола за съхранение на вещи и чаши.

Източник: CarMarket.bg

Така стигам до голямото предимство на новия модел спрямо предходния, с което започнах. Тъй като между конвенционалната версия, електрическата и изпълнението N Line има разлики във външните размери, ще усредня параметрите и ще кажа, че новият модел е 175 мм по-дълъг, междуосието е 60 мм по-дълго, широчината е нараснала с 25 мм, а височината с 20 мм. Всичко това значи само едно: много по-голямо вътрешно пространство от преди.

Освен това предните седалки са вече доста по-тънки, мярка, което също оптимизира обема. И като споменах последната дума, няма как да подмина и факта, че багажникът е нараснал с цели 30%, достигайки вече 466 литра. По този параметър Kona е лидер в сегмента.

Източник: CarMarket.bg

Стигам до задвижването, затова първо ще изтъкна един факт. Ако първото поколение на Kona бе замислено изначално като конвенционален модел, след което се появи и електрическата версия, сега ситуацията е коренно различно. Новата Kona е електромобил на първо място, след това идва моделът с ДВГ, който изрично поисках аз, макар че трябва да поправя пропуска и да тествам и електрическата Kona.

Hyundai Ioniq 5 N е всичко онова, което другите EV-та не са (тест драйв)

Dacia Duster: шансът да не го харесаш е минимален (тест драйв)

Toyota C-HR продължава завета да приковава погледите (ВИДЕО)

Но това друг път, сега за ДВГ-ата. В основата е 1,0-литровият 3-цилиндров агрегат със 120 к.с., който се предлага с механична и автоматична трансмисии, както и с (без) мека хибридна технология. Следващият агрегат е по-интересният, 1,6-литров с 4 цилиндъра, турбо и 198 к.с. Тук трансмисията е само 7DSG, но пък клиентът може да избира между 2WD и 4WD. Моят е „само“ с предно (за този клас лично аз не виждам смисъл в 4х4 задвижването, но българинът обича да има по много от всичко, затова Hyundai им го предлага, между другото едно от малкото предложение с 4х4 в класа), но пък N Line изпълнение.

Източник: CarMarket.bg

Това е и изборът (според мен) за българския клиент (може и 4WD да му се сложи, ей така, да има от всичко по много), защото ние обичаме всичко да е в изобилие. А и при извънградско по-малкият мотор ще се напъва повече при по-тежък десен крак, което ще вдига нивата на шума и разхода. Затова на мен този вариант със 198 к.с. ми се струва идеален.

Аз шофирах предимно магистрала (до Белград и обратно в София), затова и изказвам горното твърдение. Автомобилът е добре обезшумен, но важното е, че с трима човека и три куфара Kona ми даде 8,0 л/100 км при едно шофиране по ограниченията.

Източник: CarMarket.bg

Седалките са с висока странична опора, а Алкантарата (изкуствена, с високо съдържание на рециклирани материали) създава приятно усещане. За това спомагат и червените декорации по таблото, шевовете на волана и седалките, както и червените предпазни колани. Споменах волана, трябва да отбележа, че е доста лек, нещо, което на път с повече завои не би давал нужната обратна връзка, както например прави Ford Puma.

Най-дразнещото нещо в автомобила е „строгата учителка“, така кръстих камерата, монтирана на кормилната колона. Тя ме гледа нравоучително и при няколкосекундно поглеждане към централния дисплей започва да предупреждава да си гледам пътя. Не ми беше приятно, чувствах се като наказан ученик на първия чин. А и изключването на някои от асистиращите системи може да е с по-малко кликове на дисплея.

Източник: CarMarket.bg

В града стандартните предни и задни парксензори и камерата за обратно виждане са полезни, както и камерата в приборното табло, която се включва при подаване на мигач, за да следите къде са другите участници в движението спрямо вас. Окачването е нещо средно между комфортно ориентирания C4 Х и спомената Puma.

Източник: CarMarket.bg

Новата Kona е чудесен пример за това как една марка може да чуе обратната връзка от клиентите и да се подобри на нейна база. Hyundai драстично увеличи размерите, добавяйки онази практичност, която да задоволи клиентите, търсещи следващия си семеен автомобил. Но по-голямото вътрешно пространство върви ръка за ръка с по-изпипания интериор. Изглежда добре, предлага бърз достъп чрез физически бутони, има интуитивна инфотейнмънт система.

Към това добавям sci-fi дизайнът и, макар да има по-достъпни компактни SUV на пазара, новата Kona изглежда много добро предложение за толкова зрял, добре оборудван и завършен автомобил.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

Hyundai Kona 1,6 T-GDI

Размери

Дължина, мм: 4350

Широчина, мм: 1825

Височина, мм: 1570

Колесна база, мм: 2660

Тегло, кг: 1360

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1598

Макс. мощност, к.с. при об/мин: 198 при 6000

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 265 при 1600-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 210

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 7,8

Среден разход, л/100 км: 6,2

Вредни емисии СО2, г/км: 141

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 68 900

Още ревюта на най-новото на автомобилния пазар в България може да прочетете на CarMarket.bg

Коментари 2
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
„Hot For You, Baby“: Изгубена песен на Тина Търнър ще прозвучи за първи път след 40 години

„Hot For You, Baby“: Изгубена песен на Тина Търнър ще прозвучи за първи път след 40 години

Любопитно Преди 12 минути

„Hot For You, Baby“ първоначално е била предназначена за песен от албума "Private Dancer", но по-късно е отхвърлена

Как реагираха спортистите на студентските протести в Сърбия?

Как реагираха спортистите на студентските протести в Сърбия?

Свят Преди 41 минути

Джокович: "Моята подкрепа винаги е към младите хора, студентите и всички онези, на които принадлежи бъдещето на страната ни"

Орлин Русев, Катрин Иванова, Бисер Джамбазов, Ваня Габерова и Иван Стоянов

Българските шпиони в Лондон правили плакати на украински войски в нацистки униформи

Свят Преди 1 час

Целта е била да се покаже, че украинските войници, които защитават родината си, всъщност са главорези, които убиват хора

<p>Марс, внимавай - Тръмп идва и за теб</p>

Al Jazeera: Марс, внимавай - Тръмп идва и за теб

Свят Преди 1 час

Деструктивната политика, която Тръмп очерта при встъпването си в длъжност, може наистина да направи бягството към други планети по-привлекателно

"Пригответе се за огнената бездна на ада": Какво пише в имейлите с бомбени заплахи до училищата

"Пригответе се за огнената бездна на ада": Какво пише в имейлите с бомбени заплахи до училищата

България Преди 1 час

Коментар на експерти за поредната вълна от подобни съобщения

<p>Защо Русия заобикаля Покровск?</p>

Защо Русия заобикаля Покровск: Каква е далечната цел?

Свят Преди 1 час

Руската армия заобикаля Покровск от юг

<p>Нов горски пожар&nbsp;наложи евакуация на част от Лос Анджелис</p>

Нов, бързо разпространяващ се горски пожар, наложи евакуация на част от Лос Анджелис

Свят Преди 2 часа

Той е избухнал в сряда преди обяд и бързо е изпепелил стотици акра дървета и храсти

Моряците от Galaxy Leader Любомир Чанев и Данаил Веселинов се завръщат у дома

Моряците от Galaxy Leader Любомир Чанев и Данаил Веселинов се завръщат у дома

България Преди 2 часа

Правителственият самолет прибира екипажа от Оман

Имен ден днес празнуват хората с красивите имена...

Имен ден днес празнуват хората с красивите имена...

Любопитно Преди 2 часа

На 23 януари почитаме паметта на свещеномъченик Климент Анкирски и на мъченик Агатангел

<p>Тръмп избра следващия директор на Сикрет сървис</p>

Тръмп избра Шон Къран за следващ директор на Сикрет сървис

Свят Преди 3 часа

Той е бил част от охраната на президента на САЩ по време на опита за убийство в Бътлър, Пенсилвания

<p>Силно земетресение&nbsp;разтърси Филипините</p>

Земетресение от 5,8 по Рихтер разтърси Филипините

Свят Преди 3 часа

Регистрирани са най-малко 45 вторични труса

Единодушно: ВСС прекрати процедурата за избор на главен прокурор

Единодушно: ВСС прекрати процедурата за избор на главен прокурор

България Преди 3 часа

Днешното извънредно заседание беше свикано от министъра на правосъдието Георги Георгиев

<p>Проучване: Мъжете стават&nbsp;<span style="color:#ff0000;"><strong>по-сексапилни</strong></span> с годините</p>

Проучване: Мъжете стават по-сексапилни и внушителни с годините

Свят Преди 3 часа

Според ново проучване през последното столетие мъжете по света са увеличили ръста и теглото си два пъти по-бързо от жените

Ще задмине ли AI човека "в почти всичко" след 2027 г.

Ще задмине ли AI човека "в почти всичко" след 2027 г.

Технологии Преди 3 часа

Така очаква един от най-големите конкуренти на OpenAI

<p>Грипна епидемия и във Варна от днес</p>

Грипна епидемия и във Варна

България Преди 3 часа

Въвеждат се временни противоепидемични мерки