BMW X2 M35i е „по-по-по” спрямо предшественика си (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

С игурен съм в едно, BMW знае да прави дизайн. Веднага чувам хейта по мой адрес, защото през последните години баварците буквално хвърлиха в смут феновете на марката. Толкова жлъч се изля върху тях, че логично това би трябвало да значи: Game of Thrones по високите етажи на „Цилиндрите” в Мюнхен.

Но глави не паднаха, нямаше обесени пред централата, не бе заличено цялото наследство на Дамагой Дукец, защото с помощта и на последния баварците постигнаха рекордни продажби (2,25 млн. за групата) и рекордни печалби през 2023 г. Това само доказва, че поговорката „по-добре на хората в устата” работи безотказно. Доказа и друго: феновете може да милеят по отдавна отминали времена, но клиентите харесват това, което им се предлага днес.

Зад волана на BMW X2 M35i

Затова и второто поколение на Х2 вади по много от познатата формула: силно експресивен дизайн, водещ до разнородни мнения, но това не е нещо изненадващо. Новият модел е кардинално променен спрямо оригинала, който, изглеждайки по-скоро като повдигнат хотхеч не успя да спечели много сърца. Затова и в Мюнхен опитват нещо различно, но и познато: превърнаха Х2 в бейби купе-SUV.

Преди да задълбая в управлението, трябва да насоча вниманието ви към първосигналните реакции. А тук те са силни. Нещо, което липсваше на първото поколение Х2, затова и дизайнерите тръгнаха в толкова драстично различна посока спрямо него.

Това е чисто субективно, но е трудно да се отрече, че Х2 не е атрактивен. За красив може да се спори, но определено привлича погледа. Стремежът на дизайнерите да отдалечат Х2 от Х1 изглежда оправдан, но тези ръбести и много бъбриви форми пак ще предизвикат коментари. И вероятно търсени.

Източник: CarMarket.bg

Макар и да раздвоява, новият Х2 определено приковава погледите. Задницата ме привлича особено с тези светлини и малкия заден спойлер, дифузьорът е задължителен за модел с обозначение М, макар и не чистокръвен, както и тези цеви на изпускателната система.

Особено е оформлението на С-колоните, но особено бе то и в оригинала, като този път купе-ефектът е доста подсилен. Ръбовете в предния капак придават изразителност на предницата, което може да се каже и за въздухозаборника в бронята с активни клапи, които се отварят при нуждата от повече охлаждане.

Всички версии на модела получават пълния технологичен набор, включително Operating System 9.0, в чийто обхват попада 10,3-инчово приборно табло и 10,7-инчов централен дисплей, обединени под общ стъклен блок. Ако някой има непреодолимото желание да се похвали, че колата му може да се превърне в гейм конзола (контролирана със смартфон), ще може да го направи.

Източник: CarMarket.bg

Но когато всичко се контролира само сензорно, тъй като iDrive тук го няма (както и при другите модели на тази платформа), нещата може и да не са толкова хвалебствени. Причината е, че прекалено многото уиджети на дисплея със сигурност не улесняват контрола на различните системи по време на движение.

Винаги, когато пред мен има голям Head-up дисплея обаче, това улеснява и управлението, и намалява предупрежденията от системата, че не гледаш пътя (ако изключването на тази функция не е първата ти работа, както на мен). Аудиото Harman Kardon с 12 високоговорителя е стандартно в M35i.

Сред богатата палитра от уникални детайли са М-воланът с червен маркер на 12 ч, Алкантарата по арматурното табло и вратите, както и М-специфичните дигитални прибори. Седалките са... супер.

Източник: CarMarket.bg

Нещо, което не сме свикнали, но ЕС го налага: новият Х2 е по-маломощен (макар и с малко) от първото поколение на модела – 300 спрямо 306 к.с. за Европа. Тук трябва да се отчете, че новият модел е с цели 200 мм по-дълъг, с 21 мм по-широк и с 64 мм по-висок, което означава – много по-голямо вътрешно пространство, повече площ за дизайнерите да се изразят, но и повече килограми, 75 в случая на М35i.

Но по-важният параметър е въртящият момент и трансмисията. На платформата FAAR баварците използват 7-степенна трансмисия с двоен съединител, а не използваната в повечето модели брилянтна 8-степенна кутия на ZF. В този случай трансмисията е от Getrag, нова е, но тя може да поеме до 400 Нм. Затова и въртящият момент е снижен с 49 Нм. Комбинирани, тези факти се отразяват на ускорението, което е скочило до 5,4 секунди (от 5,0 преди).

Източник: CarMarket.bg

Но ускорението в права линия не е нещото, с което едно BMW се гордее. За баварците скоростта на влизане и излизане от завои винаги е била на първо място. Затова, макар да имаме спад на конските сили и нютон метрите, инженерите са подобрили усещането, което Х2 М35i дава на човека, седнал зад волана.

Кормилната система е лека и бърза, което е добре за града, но не толкова в завои. Но BMW са прекалибрирали EPS софтуера и са оптимизирали настройките на окачването, за да гарантират по-прецизно поведение спрямо предишния Х2 М35i.

Тествахме китайския Geely Coolray, който ще се продава в България

Ванкеловият двигател възкръсна в Mazda MX-30 R-EV (ВИДЕО)

Поразен от светкавицата на Maserati Grecale Folgore (тест драйв)

Това води до едно по-ангажиращо поведение, което обикновено не очакваш от малък кросоувър. Въпреки този нюанс от характера, X2 M35i впечатлява и със способността си да поема неравностите на пътя. Комбинацията от бързодействащ xDrive и механика осигурява отлично сцепление дори при проливен дъжд, който ме валя в продължение на десетки километри. В крайна сметка това Х2 е най-завладяващото BMW, изградено на платформата, на която се правят моделите с предно предаване на баварците.

Източник: CarMarket.bg

Същата платформа е „виновна” и за това, че в моторния кош няма как да се монтира познатия 3,0-литров „шестак”, а имаме 4-цилиндров мотор. Но не това е болката за мен. Аз лично я открих в новата 7-степенна трансмисия и връзката й с двигателя. И проблемът е при понижаване на предавките. Когато се движиш по магистрала с около 140 км/ч и се наложи да натиснеш спирачките, тя сваля рязко няколко предавки, в резултат на което идва едно префорсиране на двигателя, а това не съм свикнал да усещам в баварски модел. При спортно шофиране и режим SPORT ситуацията е далеч по-добра, но при нормално движение това може да е дразнещо.

Окачването е твърдо във всеки от режимите, но адаптивните свойства на амортисьорите помагат да се поддържа добър контрол на колелата, с бързо успокояване на удара през купето при компресиране при неравност. Пренастроеното окачване и по-ниският с 15 мм просвет спрямо другите версии на Х2 означават и, че М35i се справя чудесно с накланянето на купето в по-агресивно шофиране през завои.

Източник: CarMarket.bg

Сцеплението никога не е проблем, благодарение на прецизния софтуер за контрол на загуба на сцепление, който е 10 пъти по-бърз от конвенционалния тракшън контрол. Спирачките са страхотни, като М35i получава по-мощни апарати стандартно (385 мм диаметър на дисковете отпред, 330 мм отзад, а се предлага и M Compound система).

M35i e завършен динамичен кросоувър с впечатляващо поведение. С по-голямо вътрешно пространство, сега вече и е по-практичен, освен това е и по-откроим. Има някои пропуски, свързани основно с трансмисията, но ще трябва да се задоволя с този факт. След 1150 км (9,0 л/100 км) зад волана на X2 M35i спокойно мога да кажа, че един минус си струва да си затворя очите.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

BMW X2 M35i

Размери

Дължина, мм: 4567

Широчина, мм: 1845

Височина, мм: 1575

Междуосие, мм: 2692

Тегло, кг: 1770

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 300 при 5750 - 6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 2000-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,4

Среден разход, л/100 км: 8,1 – 7,7

Вредни емисии СО2, г/км: 183 - 174

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 122 250

Съдията: -Престъплението е извършено със замах, дързост и прецизност. Подсъдимият: -Колкото и комплименти да ми правите, няма да си призная.  
Прочети целия
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Еврокомисар към Украйна: Осъдете корумпираните, ако искате членство в ЕС

Еврокомисар към Украйна: Осъдете корумпираните, ако искате членство в ЕС

Свят Преди 6 минути

Въпреки че процесът на реформи в Украйна продължава, Макграт заяви, че смята, че Киев полага „най-доброто“, на което е способен, за да се бори с корупцията

"Най-голямо щастие – в прегръдката на децата си" - Благомир Коцев с трогателни думи на свобода

"Най-голямо щастие – в прегръдката на децата си" - Благомир Коцев с трогателни думи на свобода

България Преди 16 минути

"Докато гражданите на Варна, София и безброй други български градове писаха история по площадите, аз можех само да гледам от килията. Моята свобода е тяхна победа. За нея, ще им бъда вечно признателен", написа Коцев

Германия задържа украинец за саботажа на "Северен поток"

Германия задържа украинец за саботажа на "Северен поток"

Свят Преди 34 минути

Украинецът Серхий Кузнецов е задържан по нареждане на Федералния съд в Карлсруе

Мистериозен бял прах паникьоса полицията в германския град Зиген

Мистериозен бял прах паникьоса полицията в германския град Зиген

Свят Преди 43 минути

Полицията обаче засега не е успяла да установи какво точно е прахообразното вещество

Ионуц Моштеану

Министър на отбраната подаде оставка: Измислено образование в автобиография разтърси кабинет в разгара на руските атаки в Румъния

Свят Преди 46 минути

Ионуц Моштеану заявявал, че е завършил университет в Букурещ, въпреки че никога не е посещавал учебното заведение, съобщават местни медии

Защо автоматичният преводач е идеален подарък тази година

Защо автоматичният преводач е идеален подарък тази година

Технологии Преди 49 минути

Vasco Translator прави комуникацията много по-лесна

<p>Кремъл иска мир, но смята Зеленски за нелегитимен</p>

Кремъл: Русия иска мир с Украйна, въпреки че Путин смята Зеленски за нелегитимен лидер

Свят Преди 51 минути

Украйна обаче обяви, че не може да свика избори, тъй като в страната е въведено военно положение

Как ще изглежда обявената от Макрон доброволна военна служба във Франция

Как ще изглежда обявената от Макрон доброволна военна служба във Франция

Свят Преди 56 минути

Френската „младеж гори от желание за инициативи“, смята Макрон

<p>Путин благодари на Орбан</p>

Путин оцени готовността на Унгария да домакинства разговори между Русия и САЩ

Свят Преди 1 час

Орбан заяви, че икономиката на Унгария е пострадала сериозно заради конфликта в Украйна и влошените отношения между ЕС и Русия

Външните министри на Германия и Турция искат Турция и в ЕС, и в SAFE

Външните министри на Германия и Турция искат Турция и в ЕС, и в SAFE

Свят Преди 1 час

Външният министър на Турция обаче отново заяви, че страната му е готова да изпълни критериите за членство, но преговорите са замразени

<p>Внимание, туристи! Италия е блокирана - синдикати протестират срещу Мелони</p>

Италия е блокирана - синдикати протестират срещу Мелони

Свят Преди 1 час

Транспортът в Италия е затруднен

Мерц: Използването на замразените руски активи за Украйна става "все по-неотложно"

Мерц: Използването на замразените руски активи за Украйна става "все по-неотложно"

Свят Преди 1 час

Междувременно ЕК потвърди, че е получила писмото на белгийския премиер Барт де Вевер, критикуващо плановете за използване на руските суверенни активи

<p>През февруари 2026 година откриват концесионната процедура за летище Пловдив</p>

Караджов: През февруари 2026 година ще бъде открита концесионната процедура за летище Пловдив

Свят Преди 1 час

Надяваме се, че ще има интерес от инвеститори, каза Караджов

„Живият Нострадамус“ с мрачно пророчество за Меган Маркъл

„Живият Нострадамус“ с мрачно пророчество за Меган Маркъл

Любопитно Преди 1 час

Атос Саломе направи смели прогнози за професионалното бъдеще на Меган Маркъл