BMW X2 M35i е „по-по-по” спрямо предшественика си (тест драйв)
Източник: CarMarket.bg

С игурен съм в едно, BMW знае да прави дизайн. Веднага чувам хейта по мой адрес, защото през последните години баварците буквално хвърлиха в смут феновете на марката. Толкова жлъч се изля върху тях, че логично това би трябвало да значи: Game of Thrones по високите етажи на „Цилиндрите” в Мюнхен.

Но глави не паднаха, нямаше обесени пред централата, не бе заличено цялото наследство на Дамагой Дукец, защото с помощта и на последния баварците постигнаха рекордни продажби (2,25 млн. за групата) и рекордни печалби през 2023 г. Това само доказва, че поговорката „по-добре на хората в устата” работи безотказно. Доказа и друго: феновете може да милеят по отдавна отминали времена, но клиентите харесват това, което им се предлага днес.

Зад волана на BMW X2 M35i

Затова и второто поколение на Х2 вади по много от познатата формула: силно експресивен дизайн, водещ до разнородни мнения, но това не е нещо изненадващо. Новият модел е кардинално променен спрямо оригинала, който, изглеждайки по-скоро като повдигнат хотхеч не успя да спечели много сърца. Затова и в Мюнхен опитват нещо различно, но и познато: превърнаха Х2 в бейби купе-SUV.

Преди да задълбая в управлението, трябва да насоча вниманието ви към първосигналните реакции. А тук те са силни. Нещо, което липсваше на първото поколение Х2, затова и дизайнерите тръгнаха в толкова драстично различна посока спрямо него.

Това е чисто субективно, но е трудно да се отрече, че Х2 не е атрактивен. За красив може да се спори, но определено привлича погледа. Стремежът на дизайнерите да отдалечат Х2 от Х1 изглежда оправдан, но тези ръбести и много бъбриви форми пак ще предизвикат коментари. И вероятно търсени.

Източник: CarMarket.bg

Макар и да раздвоява, новият Х2 определено приковава погледите. Задницата ме привлича особено с тези светлини и малкия заден спойлер, дифузьорът е задължителен за модел с обозначение М, макар и не чистокръвен, както и тези цеви на изпускателната система.

Особено е оформлението на С-колоните, но особено бе то и в оригинала, като този път купе-ефектът е доста подсилен. Ръбовете в предния капак придават изразителност на предницата, което може да се каже и за въздухозаборника в бронята с активни клапи, които се отварят при нуждата от повече охлаждане.

Всички версии на модела получават пълния технологичен набор, включително Operating System 9.0, в чийто обхват попада 10,3-инчово приборно табло и 10,7-инчов централен дисплей, обединени под общ стъклен блок. Ако някой има непреодолимото желание да се похвали, че колата му може да се превърне в гейм конзола (контролирана със смартфон), ще може да го направи.

Източник: CarMarket.bg

Но когато всичко се контролира само сензорно, тъй като iDrive тук го няма (както и при другите модели на тази платформа), нещата може и да не са толкова хвалебствени. Причината е, че прекалено многото уиджети на дисплея със сигурност не улесняват контрола на различните системи по време на движение.

Винаги, когато пред мен има голям Head-up дисплея обаче, това улеснява и управлението, и намалява предупрежденията от системата, че не гледаш пътя (ако изключването на тази функция не е първата ти работа, както на мен). Аудиото Harman Kardon с 12 високоговорителя е стандартно в M35i.

Сред богатата палитра от уникални детайли са М-воланът с червен маркер на 12 ч, Алкантарата по арматурното табло и вратите, както и М-специфичните дигитални прибори. Седалките са... супер.

Източник: CarMarket.bg

Нещо, което не сме свикнали, но ЕС го налага: новият Х2 е по-маломощен (макар и с малко) от първото поколение на модела – 300 спрямо 306 к.с. за Европа. Тук трябва да се отчете, че новият модел е с цели 200 мм по-дълъг, с 21 мм по-широк и с 64 мм по-висок, което означава – много по-голямо вътрешно пространство, повече площ за дизайнерите да се изразят, но и повече килограми, 75 в случая на М35i.

Но по-важният параметър е въртящият момент и трансмисията. На платформата FAAR баварците използват 7-степенна трансмисия с двоен съединител, а не използваната в повечето модели брилянтна 8-степенна кутия на ZF. В този случай трансмисията е от Getrag, нова е, но тя може да поеме до 400 Нм. Затова и въртящият момент е снижен с 49 Нм. Комбинирани, тези факти се отразяват на ускорението, което е скочило до 5,4 секунди (от 5,0 преди).

Източник: CarMarket.bg

Но ускорението в права линия не е нещото, с което едно BMW се гордее. За баварците скоростта на влизане и излизане от завои винаги е била на първо място. Затова, макар да имаме спад на конските сили и нютон метрите, инженерите са подобрили усещането, което Х2 М35i дава на човека, седнал зад волана.

Кормилната система е лека и бърза, което е добре за града, но не толкова в завои. Но BMW са прекалибрирали EPS софтуера и са оптимизирали настройките на окачването, за да гарантират по-прецизно поведение спрямо предишния Х2 М35i.

Тествахме китайския Geely Coolray, който ще се продава в България

Ванкеловият двигател възкръсна в Mazda MX-30 R-EV (ВИДЕО)

Поразен от светкавицата на Maserati Grecale Folgore (тест драйв)

Това води до едно по-ангажиращо поведение, което обикновено не очакваш от малък кросоувър. Въпреки този нюанс от характера, X2 M35i впечатлява и със способността си да поема неравностите на пътя. Комбинацията от бързодействащ xDrive и механика осигурява отлично сцепление дори при проливен дъжд, който ме валя в продължение на десетки километри. В крайна сметка това Х2 е най-завладяващото BMW, изградено на платформата, на която се правят моделите с предно предаване на баварците.

Източник: CarMarket.bg

Същата платформа е „виновна” и за това, че в моторния кош няма как да се монтира познатия 3,0-литров „шестак”, а имаме 4-цилиндров мотор. Но не това е болката за мен. Аз лично я открих в новата 7-степенна трансмисия и връзката й с двигателя. И проблемът е при понижаване на предавките. Когато се движиш по магистрала с около 140 км/ч и се наложи да натиснеш спирачките, тя сваля рязко няколко предавки, в резултат на което идва едно префорсиране на двигателя, а това не съм свикнал да усещам в баварски модел. При спортно шофиране и режим SPORT ситуацията е далеч по-добра, но при нормално движение това може да е дразнещо.

Окачването е твърдо във всеки от режимите, но адаптивните свойства на амортисьорите помагат да се поддържа добър контрол на колелата, с бързо успокояване на удара през купето при компресиране при неравност. Пренастроеното окачване и по-ниският с 15 мм просвет спрямо другите версии на Х2 означават и, че М35i се справя чудесно с накланянето на купето в по-агресивно шофиране през завои.

Източник: CarMarket.bg

Сцеплението никога не е проблем, благодарение на прецизния софтуер за контрол на загуба на сцепление, който е 10 пъти по-бърз от конвенционалния тракшън контрол. Спирачките са страхотни, като М35i получава по-мощни апарати стандартно (385 мм диаметър на дисковете отпред, 330 мм отзад, а се предлага и M Compound система).

M35i e завършен динамичен кросоувър с впечатляващо поведение. С по-голямо вътрешно пространство, сега вече и е по-практичен, освен това е и по-откроим. Има някои пропуски, свързани основно с трансмисията, но ще трябва да се задоволя с този факт. След 1150 км (9,0 л/100 км) зад волана на X2 M35i спокойно мога да кажа, че един минус си струва да си затворя очите.

Източник: CarMarket.bg

Технически характеристики

BMW X2 M35i

Размери

Дължина, мм: 4567

Широчина, мм: 1845

Височина, мм: 1575

Междуосие, мм: 2692

Тегло, кг: 1770

Двигател

Тип: 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1998

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 300 при 5750 - 6500

Макс. въртящ момент, Нм при об/мин: 400 при 2000-4500

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 5,4

Среден разход, л/100 км: 8,1 – 7,7

Вредни емисии СО2, г/км: 183 - 174

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 122 250

Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни
Кремъл: Украйна ще трябва да преговаря с Русия

Кремъл: Украйна ще трябва да преговаря с Русия

Свят Преди 2 часа

Песков: Позицията на киевския режим ще се влошава с всеки изминал ден

Дилъри "зарибяват" деца с дрога в опаковки за лакомства

Дилъри "зарибяват" деца с дрога в опаковки за лакомства

България Преди 3 часа

Нов е и начинът за разпространение - без лично предаване

КЗК с три производства срещу Столичната община заради сметопочистването

КЗК с три производства срещу Столичната община заради сметопочистването

България Преди 4 часа

Жалбите са подадени по реда на Закона за обществените поръчки

Протест пред НДК заради кучето Мая

Протест пред НДК заради кучето Мая

България Преди 5 часа

Специализант от ВМА е с обвинение за умишлено проявена жестокост към гръбначно животно

,

Русия: Възпитание в патриотизъм под символа "Z"

Свят Преди 5 часа

Културата в Русия активно подкрепя и оправдава войната в Украйна

Силата на отборната игра определя следващия номиниран в “Игри на волята”

Силата на отборната игра определя следващия номиниран в “Игри на волята”

Любопитно Преди 5 часа

Ще успеят ли Безименните да избегнат четвърти пореден племенен съвет?

Променят условията на труд за родители на деца под 12 години

Променят условията на труд за родители на деца под 12 години

България Преди 6 часа

Депутатите гласуваха промените на първо четене

НСО без частни коли - парламентът подкрепи законопроекта на Хамид Хамид

НСО без частни коли - парламентът подкрепи законопроекта на Хамид Хамид

България Преди 6 часа

Парламентът одобри на първо четене два законопроекта за промени в Закона за НСО – на Министерския съвет и на Хамид Хамид от „ДПС-Ново начало“. Сред предложенията е забрана лични автомобили да се предоставят на службата или да се оборудват със специален режим на движение

Никола Саркози

След 21 дни зад решетките: Никола Саркози се върна към старите си навици - джогинг из Париж

Свят Преди 6 часа

Два дни след освобождаването си от затвора „Санте“, Никола Саркози бе заснет да тича по бреговете на Сена. Бившият френски президент се е върнал към старите си навици, но съдебните му битки далеч не са приключили

Истинската история на Дейвид Раймър – момчето, отгледано като момиче

Истинската история на Дейвид Раймър – момчето, отгледано като момиче

Любопитно Преди 6 часа

Медицински експеримент, представен като научен пробив, се превръща в една от най-трагичните човешки истории на XX век

Наоми Кембъл се срещна с папата, поднесе му необичаен подарък (СНИМКИ)

Наоми Кембъл се срещна с папата, поднесе му необичаен подарък (СНИМКИ)

Свят Преди 6 часа

55-годишният британски супермодел участва в традиционната обща аудиенция на площад „Свети Петър“

СГП предаде на съд кмета на Община Варна

СГП предаде на съд кмета на Община Варна

България Преди 7 часа

На съд са предадени петима обвиняеми за общо дванадесет престъпления

ЕС връща митата за малките пратки

ЕС връща митата за малките пратки

Свят Преди 7 часа

Мярката има за цел да се бори с наплива на китайски продукти

Гаранция от 5000 лв. за мъжа, прегазил куче в София

Гаранция от 5000 лв. за мъжа, прегазил куче в София

България Преди 7 часа

"Той съдейства напълно на разследването", заяви директорът на СДВР главен комисар Любомир Николов

Сладката символика зад обеците на Кейт Мидълтън

Сладката символика зад обеците на Кейт Мидълтън

Любопитно Преди 7 часа

Рубините са юлският камък за раждане, а принц Джордж е роден на 22 юли