Citroen C3 открива haute couture сезона в супермини сегмента (тест драйв)
Източник: Христо Петров
1

А з ли съм се объркал или просто в Citroen C3 има повече смисъл от Peugeot 208? Последният има претенциите да е премиум супермини, но аз поне не откривам нищо, с което да превъзхожда роднината си от Citroen. Напротив, намирам, че С3 е много по-запомнящ се като визия от 208, затова все още недоумявам, защо през последните няколко години целият ресурс на PSA бе насочен към Peugeot, от което Citroen пострада силно. Надявам се, че С3 ще постави началото на възраждането на Citroen на европейския пазар.

Citroen C3 влиза в сегмент, където властват VW Polo, Ford Fiesta и Opel Corsa. Това, което ще направи С3 успешен модел, е фактът, че той не се опитва да конкурира лидерите в техните най-силни сфери. Със сигурност не се прави на Peugeot, които от няколко години препозиционират марката, за да се конкурира с Volkswagen. Това отне целия ресурс от Citroen, но дали Peugeot правят конкурентни на VW модели? Правят, като цени, но дали клиентът ще повярва, че едно Peugeot е по-надеждно, по-прецизно на пътя, по-ергономично и добре изработено от VW? Citroen C3 няма самочувствието да е толкова изчистен и балансиран като Polo. Няма и претенциите да каже, че е толкова добър на пътя, колкото е Fiesta. Определено не иска да е ценови конкурент на Corsa, която може да си позволи по-сериозни ценови отстъпки.

Източник: Христо Петров

Вместо това, Citroen е въплътил в С3 един от стълбовете в цялата история на марката: комфорта. Той не е постигнат за сметка на някакво скъпо окачване. Не малка част от основната механика под екстравагантното купе е взета от предходното поколение на модела, но инженерите са успели да извлекат от него възможно най-високата абсорбация на неравностите по пътя.

Източник: Христо Петров

Да, няма я онази иновативност, с която Андре Ситроен прави известни своите модели, но въпреки това С3 вкарва нещо интересно и любопитно в сегмента, макар най-впечатляващ да е дизайнът. С него С3 просто открива haute couture сезона в сегмента на компактните хечбеци.

По традиция френският производител преоткрива колелото всеки път, но сега те са направили С3 симпатичен, интелигентен, леко чудат, но солиден едновременно с това. Вероятно това е метафора за модерната жена, която жонглира с банковите сметки, практикува йога и работи по защитата на докторантурата си.

Източник: Христо Петров

А за една жена цветът е от първостепенно значение. За избора няма да има проблем, тъй като Citroen предлага богата (ярка) цветова палитра, подсилена от възможността (задължително) за двуцветно изпълнение (в три цвята) на покрива и няколко отделни компоненти по купето. Там отново виждаме иновативните (опция) „въздушни възглавници“ за вратите, които имат защитна роля в градската среда, предпазвайки автомобила от удар с до 15 км/ч, с колкото обикновено се случват щетите при маневриране. И именно от тези неприятни повреди на купето предпазват AirBumps.

Renault Megane GT предлага много емоции (тест драйв)

Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)

Nissan GT-R e бензинова ракета с електронно управление (тест драйв)

Голямото им предимство е, че са много евтини, когато се наложи смяната им. А пък процесът на монтаж и демонтаж е много лесен. И не на последно място – AirBumps са много важна част от екстериора и възможността за персонализация на купето, тъй като може да си ги поръчате в няколко цвята, контрастиращи с цвета на купето. Така допълнително се подсилва атрактивната визия, за която допринасят широкият шеврон отпред със супер тънките дневни светлини, кръглите фарове под тях, атрактивните джанти, още малко контраст чрез капаците на страничните огледала.

Източник: Христо Петров

В началото споменах „комфорт”, а това не беше случайно. Усещането за комфорт започва със седалките, както визуално, така и като усещане, панорамния покрив, находчивите места за вещи в купето. Тези първи впечатления са подкрепени от цветовете и материалите, а аз допълвам атрактивната и прегледна конфигурация на приборите. Не по-малко изненадващо е мястото в купето. Тестваме го на 100%: четирима възрастни мъже, плюс пълен багажник с чанти. Не можеш да си опънеш краката, но и няма да ти изтръпнат до ниво на ампутация след 200 км. В областта на главата просторът е преголям. По-важното е, че французите са се отказали от минималистичния подход от Cactus, с който се вървеше към максимално олекотяване. Това допринесе в една посока, но отне в друга. Затова смятам, че С3 изглежда по-луксозен спрямо усещането, което оставя Cactus. Което на мен ми се нрави особено.

Източник: Христо Петров

Особено ми се нрави и дизеловият двигател, с който е оборудван тестовият автомобил. Три са бензиновите мотори (1,0-литров и два 1,2-литрови, трите с по 3 цилиндъра), два са дизеловите (1,6 л), като аз карам малкия със само 75 к.с. Той е толкова подобрен, че показва по-добри показатели от преходния модел с мощност 92 к.с. Но тук конските сили са най-маловажният фактор. Със споменатите още трима мои спътници и пълен догоре багажник, натискам С3 до лимита на разрешената за магистрала скорост. Не само ги поддържа, а и има капацитет за още, при това с 5 предавки на ръчната скоростна кутия. Шеста не е необходима, като двигателят не стига до повече от 2500 об/мин. Другият поразителен факт е страхотната шумоизолация на салона, нещо, което се постига много трудно в този клас.

Източник: Христо Петров

Добър разход на гориво също е трудно постижим, ако десният ти крак е малко по-тежък от препоръчителното. За малките двигатели се твърди, че харчат малко, но искаш ли по-висока скорост, натискаш, те не вървят, а дроселът е широко отворен. Тук натисках със 140 км/ч и пълен догоре автомобил, а на борд компютъра гледах максимум 6 л/100 км. Ако С3 бъде каран нормално, без да се издевателства върху него, разход от около 4 л/100 км е абсолютно, абсолютно постижим. Постижим е и още по-пълен комфорт на борда, ако доплатите за автоматична 6-степенна скоростна кутия, която заменя роботизираната (супер гадна) трансмисия от Cactus.

Източник: Христо Петров

За свързаност няма да говоря, тъй като С3 разполага с всичко необходимо в тази връзка. Не мога обаче да не спомена световната премиера на ConnectedCAM. Това е свързана камера с широк ъгъл от 120°, full HD, 2 милиона пиксела, GPS и вътрешна памет от 16GB, разположена зад огледалото за обратно виждане. С едно кликване, водачът може да направи снимка на това, което вижда и да я сподели в социалните мрежи. По същия начин водачът може да записва видео клип до 20 секунди с продължително натискане и да го сподели, след като спре автомобилът. По-важното е, че ConnectedCAM заменя видеорегистраторите. В случай на удар или ситуация, при която автомобилът прецени, че има опасност инцидент (рязка маневра, спирачки, поднасяне и др.), камерата автоматично се активира и прави запис с продължителност минута и половина (30 секунди преди / 1 минута след). Тази система може да е полезна за водача при инцидент и да играе роля на доказателство.

Източник: Христо Петров

Citroen C3 е супермини с щедро количество френски чар. Изоставя екстремните мерки за намаляване на теглото, характерни за Cactus, но въпреки остава доста лек. Многото възможности за персонализация дават добавена стойност към цялостния облик на модела. Комфортът е изведен на преден план, което прави управлението доста индиректно. Липсват мощни двигатели, няма да има и по-бърза версия, което оправдава ударението върху комфорта, а не прецизността на кормилната система.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики

Citroen C3 BlueHDI 75

Размери

Дължина, мм: 3996

Широчина, мм: 1749

Височина, мм: 1474

Междуосие, мм: 2539

Маса, кг: 1090

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1560

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 75 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 233 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 176

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 13,1

Среден разход, л/100 км: 3,5

Вредни емисии СО2, г/км: 92

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 25 425

Четете още:

На върха (за момента) в гамата на „петицата” застава BMW M550i xDrive

Toyota най-после реши да разработи бюджетен модел за целия свят

Suzuki Ignis е произведен в Япония и продължава да предлага впечатляващи офроуд способности

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Щастлива вест: Ивет Лалова роди момченце

Любопитно Преди 4 часа

Това съобщи самата тя в профила си във Фейсбук

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Шеф Виктор Ангелов напусна Hell's Kitchen

Любопитно Преди 5 часа

Той сам свали куртката си след грандиозен провал на Сините и Червените

Регистрацията за изборите приключи

Регистрацията за изборите приключи

България Преди 8 часа

Общо 23 партии и 11 коалиции са подали в ЦИК заявление за регистрация

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

ЕК дава 1,5 млрд. евро финансова помощ на Украйна

Свят Преди 8 часа

Първият транш от 4,5 млрд. евро беше предоставен на Украйна на 20 март

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

United Group B.V. продължава позитивната тенденция на растеж с рекордни резултати през 2023 година

България Преди 8 часа

Консолидираните приходи на Групата за 2023 г. нарастват със 7% на годишна база, достигайки до 2 791 млн. евро

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори  демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

За първи път в Европа един от големите телекомуникационни оператори демонстрира на живо непрекъсваеми 5G и роуминг услуги на границата с Гърция

Технологии Преди 9 часа

Това приложение на технологията ще допринесе значително в областта на транспорта на бързооборотни малотрайни стоки и храни

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

ЕП прие първите по рода си правила срещу насилието над жени

Свят Преди 9 часа

Новите правила имат за цел да предотвратят насилието, основано на пола, и да защитят жертвите

Хаити

Ситуацията в Хаити е "катастрофална“ и става все по-лоша е влошава

Свят Преди 9 часа

Три милиона деца в островната страна се нуждаят от хуманитарна помощ, но така и не могат да я получат

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

Димитър Стоянов: Да вляза и да го ритам, докато шава, или да туширам конфликта

България Преди 10 часа

Димитър Стоянов: Аз не разбрах, че е служител на НАП

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

Асен Василев: Не познавам Марин и Стефан Димитрови

България Преди 10 часа

Василев: Тази изфабрикувана информация нека си я проверят всички разследващи органи

о

30% ръст на туристите у нас за зимния сезон

България Преди 10 часа

По данни на НСИ общият брой регистрации на туристи у нас е над 1,8 млн.

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

Румен Спецов: Истинските журналисти не се разхождат с пистолети в джоба

България Преди 11 часа

Румен Спецов: Не се интересувам кой и защо изкривява фактите

Обмислят обявяване на епидемия от коклюш у нас

Обмислят обявяване на епидемия от коклюш у нас

България Преди 11 часа

Ето кога се очаква това

Снимката е илюстративна

"Потъвах и само още няколко минути щяха да ме провалят": Невероятното спасяване на Чарлз Лайтълър от "Титаник"

Любопитно Преди 11 часа

Вдъхновяващата история на Чарлз Хърбърт Лайтълър четете в следващите редове

Европейски парламент

Европейският съюз с нови правила за повторна употреба и рециклиране на опаковките

Свят Преди 11 часа

Основната цел на регламента е противодействие на постоянното увеличаване на отпадъците

<p>&quot;Фито е уникален&quot;: Къде е наркобаронът, заснел музикален клип в затвора</p>

След 2 бягства от затвора: Къде е Фито, известният еквадорски наркобарон сега

Свят Преди 11 часа

Историята на известният еквадорски наркобарон четете в следващите редове