Citroen C3 открива haute couture сезона в супермини сегмента (тест драйв)
Източник: Христо Петров
1

А з ли съм се объркал или просто в Citroen C3 има повече смисъл от Peugeot 208? Последният има претенциите да е премиум супермини, но аз поне не откривам нищо, с което да превъзхожда роднината си от Citroen. Напротив, намирам, че С3 е много по-запомнящ се като визия от 208, затова все още недоумявам, защо през последните няколко години целият ресурс на PSA бе насочен към Peugeot, от което Citroen пострада силно. Надявам се, че С3 ще постави началото на възраждането на Citroen на европейския пазар.

Citroen C3 влиза в сегмент, където властват VW Polo, Ford Fiesta и Opel Corsa. Това, което ще направи С3 успешен модел, е фактът, че той не се опитва да конкурира лидерите в техните най-силни сфери. Със сигурност не се прави на Peugeot, които от няколко години препозиционират марката, за да се конкурира с Volkswagen. Това отне целия ресурс от Citroen, но дали Peugeot правят конкурентни на VW модели? Правят, като цени, но дали клиентът ще повярва, че едно Peugeot е по-надеждно, по-прецизно на пътя, по-ергономично и добре изработено от VW? Citroen C3 няма самочувствието да е толкова изчистен и балансиран като Polo. Няма и претенциите да каже, че е толкова добър на пътя, колкото е Fiesta. Определено не иска да е ценови конкурент на Corsa, която може да си позволи по-сериозни ценови отстъпки.

Източник: Христо Петров

Вместо това, Citroen е въплътил в С3 един от стълбовете в цялата история на марката: комфорта. Той не е постигнат за сметка на някакво скъпо окачване. Не малка част от основната механика под екстравагантното купе е взета от предходното поколение на модела, но инженерите са успели да извлекат от него възможно най-високата абсорбация на неравностите по пътя.

Източник: Христо Петров

Да, няма я онази иновативност, с която Андре Ситроен прави известни своите модели, но въпреки това С3 вкарва нещо интересно и любопитно в сегмента, макар най-впечатляващ да е дизайнът. С него С3 просто открива haute couture сезона в сегмента на компактните хечбеци.

По традиция френският производител преоткрива колелото всеки път, но сега те са направили С3 симпатичен, интелигентен, леко чудат, но солиден едновременно с това. Вероятно това е метафора за модерната жена, която жонглира с банковите сметки, практикува йога и работи по защитата на докторантурата си.

Източник: Христо Петров

А за една жена цветът е от първостепенно значение. За избора няма да има проблем, тъй като Citroen предлага богата (ярка) цветова палитра, подсилена от възможността (задължително) за двуцветно изпълнение (в три цвята) на покрива и няколко отделни компоненти по купето. Там отново виждаме иновативните (опция) „въздушни възглавници“ за вратите, които имат защитна роля в градската среда, предпазвайки автомобила от удар с до 15 км/ч, с колкото обикновено се случват щетите при маневриране. И именно от тези неприятни повреди на купето предпазват AirBumps.

Renault Megane GT предлага много емоции (тест драйв)

Торба изненади от обновения Ford Kuga (тест драйв)

Nissan GT-R e бензинова ракета с електронно управление (тест драйв)

Голямото им предимство е, че са много евтини, когато се наложи смяната им. А пък процесът на монтаж и демонтаж е много лесен. И не на последно място – AirBumps са много важна част от екстериора и възможността за персонализация на купето, тъй като може да си ги поръчате в няколко цвята, контрастиращи с цвета на купето. Така допълнително се подсилва атрактивната визия, за която допринасят широкият шеврон отпред със супер тънките дневни светлини, кръглите фарове под тях, атрактивните джанти, още малко контраст чрез капаците на страничните огледала.

Източник: Христо Петров

В началото споменах „комфорт”, а това не беше случайно. Усещането за комфорт започва със седалките, както визуално, така и като усещане, панорамния покрив, находчивите места за вещи в купето. Тези първи впечатления са подкрепени от цветовете и материалите, а аз допълвам атрактивната и прегледна конфигурация на приборите. Не по-малко изненадващо е мястото в купето. Тестваме го на 100%: четирима възрастни мъже, плюс пълен багажник с чанти. Не можеш да си опънеш краката, но и няма да ти изтръпнат до ниво на ампутация след 200 км. В областта на главата просторът е преголям. По-важното е, че французите са се отказали от минималистичния подход от Cactus, с който се вървеше към максимално олекотяване. Това допринесе в една посока, но отне в друга. Затова смятам, че С3 изглежда по-луксозен спрямо усещането, което оставя Cactus. Което на мен ми се нрави особено.

Източник: Христо Петров

Особено ми се нрави и дизеловият двигател, с който е оборудван тестовият автомобил. Три са бензиновите мотори (1,0-литров и два 1,2-литрови, трите с по 3 цилиндъра), два са дизеловите (1,6 л), като аз карам малкия със само 75 к.с. Той е толкова подобрен, че показва по-добри показатели от преходния модел с мощност 92 к.с. Но тук конските сили са най-маловажният фактор. Със споменатите още трима мои спътници и пълен догоре багажник, натискам С3 до лимита на разрешената за магистрала скорост. Не само ги поддържа, а и има капацитет за още, при това с 5 предавки на ръчната скоростна кутия. Шеста не е необходима, като двигателят не стига до повече от 2500 об/мин. Другият поразителен факт е страхотната шумоизолация на салона, нещо, което се постига много трудно в този клас.

Източник: Христо Петров

Добър разход на гориво също е трудно постижим, ако десният ти крак е малко по-тежък от препоръчителното. За малките двигатели се твърди, че харчат малко, но искаш ли по-висока скорост, натискаш, те не вървят, а дроселът е широко отворен. Тук натисках със 140 км/ч и пълен догоре автомобил, а на борд компютъра гледах максимум 6 л/100 км. Ако С3 бъде каран нормално, без да се издевателства върху него, разход от около 4 л/100 км е абсолютно, абсолютно постижим. Постижим е и още по-пълен комфорт на борда, ако доплатите за автоматична 6-степенна скоростна кутия, която заменя роботизираната (супер гадна) трансмисия от Cactus.

Източник: Христо Петров

За свързаност няма да говоря, тъй като С3 разполага с всичко необходимо в тази връзка. Не мога обаче да не спомена световната премиера на ConnectedCAM. Това е свързана камера с широк ъгъл от 120°, full HD, 2 милиона пиксела, GPS и вътрешна памет от 16GB, разположена зад огледалото за обратно виждане. С едно кликване, водачът може да направи снимка на това, което вижда и да я сподели в социалните мрежи. По същия начин водачът може да записва видео клип до 20 секунди с продължително натискане и да го сподели, след като спре автомобилът. По-важното е, че ConnectedCAM заменя видеорегистраторите. В случай на удар или ситуация, при която автомобилът прецени, че има опасност инцидент (рязка маневра, спирачки, поднасяне и др.), камерата автоматично се активира и прави запис с продължителност минута и половина (30 секунди преди / 1 минута след). Тази система може да е полезна за водача при инцидент и да играе роля на доказателство.

Източник: Христо Петров

Citroen C3 е супермини с щедро количество френски чар. Изоставя екстремните мерки за намаляване на теглото, характерни за Cactus, но въпреки остава доста лек. Многото възможности за персонализация дават добавена стойност към цялостния облик на модела. Комфортът е изведен на преден план, което прави управлението доста индиректно. Липсват мощни двигатели, няма да има и по-бърза версия, което оправдава ударението върху комфорта, а не прецизността на кормилната система.

Източник: Христо Петров

Технически характеристики

Citroen C3 BlueHDI 75

Размери

Дължина, мм: 3996

Широчина, мм: 1749

Височина, мм: 1474

Междуосие, мм: 2539

Маса, кг: 1090

Двигател

Тип: редови, 4-цилиндров, турбо

Работен обем, куб. см: 1560

Макс. мощност, к.с. при об./мин: 75 при 3500

Макс. въртящ момент, Нм при об./мин: 233 при 1750

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 176

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 13,1

Среден разход, л/100 км: 3,5

Вредни емисии СО2, г/км: 92

Базова цена на модификацията, лв. с ДДС: 25 425

Четете още:

На върха (за момента) в гамата на „петицата” застава BMW M550i xDrive

Toyota най-после реши да разработи бюджетен модел за целия свят

Suzuki Ignis е произведен в Япония и продължава да предлага впечатляващи офроуд способности

Коментари 1
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

1 коментар
 
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Последни

Италия избира нов парламент

Италия избира нов парламент

Свят Преди 1 час

До предсрочния вот се стигна след голяма политическа криза в широката управляваща коалиция на премиера Марио Драги, който подаде оставка през юли

<p>Мощен ураган приближава Флорида</p>

Мощен ураган приближава Флорида, обявиха извънредно положение

Свят Преди 2 часа

В събота ветровете в обхвата на "Йън" достигнаха до 75 км/ч.

Северна Корея изстреля балистична ракета

Северна Корея изстреля балистична ракета

Свят Преди 2 часа

Това се случва няколко дни преди планираното посещение на вицепрезидента на САЩ Камала Харис

Windows 11

Какво предлага големият ъпдейт на Windows 11

Технологии Преди 2 часа

Годишната актуализация идва с множество дребни промени

секс

Сутрешен секс: 4 предимства от практикуването му

Любопитно Преди 2 часа

Честно казано, няма причина да не включите тази дейност в сутрините си

COVID-19: 269 нови случая у нас, няма починали

COVID-19: 269 нови случая у нас, няма починали

Теми в развитие Преди 2 часа

Направени са 1843 PCR и антигенни теста за последното денонощие

Борел: ЕС да приеме сериозно руското предупреждение за ядрено оръжие

Борел: ЕС да приеме сериозно руското предупреждение за ядрено оръжие

Свят Преди 11 часа

Борел: Трябва да продължим да подкрепяме Украйна

Жена забременя със собствения си внук

Жена забременя със собствения си внук

Свят Преди 11 часа

Хаак разкри, че нейният син Джеф и снаха ѝ Камбрия са се борили с безплодие от години

Фиона се стовари върху Канада, 500 000 домакинства без ток

Фиона се стовари върху Канада, 500 000 домакинства без ток

Свят Преди 12 часа

Преди Канада стихията удари Пуерто Рико, където уби най-малко четирима души

Протести, арести и недоволство в Русия

Протести, арести и недоволство в Русия

Свят Преди 13 часа

Симонян: Вбесяват хората... Като че ли повиквателните са били изпратени от Киев

Намушкаха момче с нож насред София

Намушкаха момче с нож насред София

България Преди 14 часа

Задържани са двама души

Боклукчийски камион помете 7 коли във Варна

Боклукчийски камион помете 7 коли във Варна

България Преди 14 часа

Тежката машина е собственост на местната сметопочистваща фирма

Путин подписа нов закон за дезертьорството

Путин подписа нов закон за дезертьорството

Свят Преди 14 часа

Отделен закон, също подписан в събота, улеснява достъпа до руско гражданство

Пълен фарс с руските референдуми в Украйна

Пълен фарс с руските референдуми в Украйна

Свят Преди 15 часа

Гласуването от врата на врата е за „сигурност”, твърдят руските държавни медии

Путин уволни висшия генерал, командващ логистиката

Путин уволни висшия генерал, командващ логистиката

Свят Преди 17 часа

Руската армия е дълбоко корумпирана на всички нива

Скок на починалите от COVID-19 в Русия

Скок на починалите от COVID-19 в Русия

Теми в развитие Преди 18 часа

Броят на смъртните случаи от заразата за последното денонощие е 111