Suzuki Ignis е произведен в Япония и продължава да предлага впечатляващи офроуд способности
Източник: Христо Петров
2

З а новият ултра компактен кросоувър беше загатнато през 2015 г. на салона в Женева, когато бе показан концептуалният iM-4. Ignis е неговото пазарно превъплъщение, което стъпва на родния пазар месец преди това да стане на основните западноевропейски пазари. Моделът е изключително компактен, но с изключително смела заявка: да бъде пионер в един нов сегмент, този на ултра компактните SUV. Пръв не е, защото преди доста години се появи Fiat Panda 4x4, който все още се продава, но е безвъзвратно остарял.

Източник: Христо Петров

Дължината на новия Ignis е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен в града. По-любопитното е, че новият модел ще продължи наследството на предшественика си. А именно: високата проходимост извън пътя. Звучи странно на фона на визията и общите размери на автомобила, но Ignis предлага просвет от цели 180 мм, което е повече от моделите, позиционирани 2 сегмента над Ignis. Много по-важно за офроуд способностите са ъглите на заход и отход, които са съответно 20 и 38,8°, показатели, с каквито могат да се похвалят много малко модели в клас SUV. Моделът е оборудван със система AllGrip Auto, която автоматично разпределя въртящия момент (до 50:50) между осите. Има и версии само с предно.

За щампата Made in Japan трябва да се плати цена, а цената тук е странният дизайн на задницата.
За щампата Made in Japan трябва да се плати цена, а цената тук е странният дизайн на задницата. Източник: Христо Петров

Задвижването на модела е поверено само на един двигател – атмосферен бензинов мотор с обем 1,2 литра. Мощността му е 90 к.с., а въртящият момент 120 Нм. С помощта на ниското тегло, Ignis изразходва средно 4,6 л/100 км. Двигателят е комбиниран с 5-степенна механична скоростна кутия или AGS (Auto Gear Shift by Suzuki) автоматична скоростна кутия.

Съществува още една възможност за моторизация. Тя отново е базирана на 1,2-литровия DUALJET двигател, но комбиниран с полухибридната система SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Интериорът е изчистен, липсват всякакви глезотии, но за сметка на това е много интуитивен.
Интериорът е изчистен, липсват всякакви глезотии, но за сметка на това е много интуитивен. Източник: Христо Петров

Цените на новия Ignis започват от 21 990 лв. с включено ДДС и ECO BONUS, а в най-високото оборудване и със задвижване на четирите колела цената достига 31 690 лв. с ДДС.

Четете още:

HoloActive Touch е виждането на BMW за интериора на бъдещето

Tesla ли? Китайският Lucid Air EV има пробег от 644 км и ускорява до 100 км/ч за под 3 секунди

Ето го елегантният и елитарен Mercedes-Benz E-Class Coupe

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@
Коментирай
Кирилица:
Фонетична
Имате 2000 позволени символа

* Моля, коментирайте конкретната статия и използвайте кирилица! Не се толерират мнения с обидно или нецензурно съдържание, на верска или етническа основа, както и написани само с главни букви!

2 коментара
 

Не пропускай

Обраха митницата в Благоевград
Ексклузивно

Обраха митницата в Благоевград

Преди 1 ден
Снимка: iStock
Ексклузивно

Два силни труса разлюляха Албания

Преди 4 часа
Снимка: iStock
Ексклузивно

Ужас в Кюстендил: Мъж уби съпругата си

Преди 10 часа
Daily Sabah: Турско-руския валс
Ексклузивно

Daily Sabah: Турско-руския валс

Преди 11 часа
Обратно в сайта X

ДОСТЪП ЗА ЛОГНАТИ ПОТРЕБИТЕЛИ За да пишете, оценявате или докладвате коментари, моля логнете се в профила си.

  1. Запомни ме
забравена парола Полетата маркирани с * са задължителни
Полето Потребителско име не трябва да е празно.
Полето E-mail не трябва да е празно.
Полето Парола не трябва да е празно.
Полето Повторете паролата не трябва да е празно.
  1. Декларирам, че съм се запознал с Общите условия за ползване на услугите на Нетинфо.
Полетата маркирани с * са задължителни

Водещи новини