А мериканците Уилям Кейлин и Грег Семенза, както и британецът Питър Ратклиф спечелиха Нобеловата награда за физиология или медицина за открития как клетките усещат и се адаптират към наличието на кислород, предаде БТА.

Важното значение на кислорода се знае от векове, но как клетките се приспособяват към промените в нивата му, досега бе неизвестно. Тримата учени идентифицират молекулярните механизми, които регулират активността на гените като реакция на променливи нива кислород.

Откритията, направени от тазгодишните лауреати на Нобеловата награда, имат основно значение за физиологията и проправят пътя за обещаващи нови стратегии за борба с анемията, рака и много други заболявания.

Най-младият лауреат на тази награда е Фредерик Бантинг, който открива инсулина. Той е само на 32 години, когато печели Нобеловата награда за физиология или медицина.

Миналата година Джеймс Алисън и Тасуку Хонджо спечелиха съвместно Нобеловата награда заради новото им откритие за лечение на рак.

През 2015 г. пък Юю Ту от Китай печели наградата заради откриването на лекарството артемизинин, което помага при пациентите, болни от малария.

Това е първата от Нобеловите награди, които ще бъдат раздадени в следващите дни. На 8 октомври ще стане ясно кой е носителят или носителите на наградата за физика, на 9 октомври – наградата за химия, на 10 октомври – двете награди за литература (за 2018 г. и 2019 г.), на 11 октомври – наградата за мир, а на 14 октомври – Нобеловата награда за икономика.

За още актуални новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram

Съдия от Пазарджик е открита мъртва

Съдия от Пазарджик е открита мъртва

<p>Край на новогодишните фойерверки?</p>

Край на новогодишните фойерверки?