К иберпрестъпници са получили достъп до данни на до 6 милиона клиенти на „Куонтас“ (Qantas), потвърди днес австралийската авиокомпания, като добави, че системата вече е овладяна, предадоха ДПА и Франс прес.
„Инцидентът е възникнал, когато киберпрестъпник се е насочил към "кол център" (Call Center) и е получил достъп до платформа за обслужване на клиенти на трета страна“, се казва в изявление на компанията, цитирано от ДПА. „Няма никакво въздействие върху операциите на „Куонтас“ или върху безопасността на авиокомпанията“, допълниха от "Куонтас".
The records of nearly six million customers may have been compromised in a cyber attack on Qantas, after the airline discovered "unusual activity" on a third-party platform used by one of its contact centres.
— SBS News (@SBSNews) July 2, 2025
Find out more: https://t.co/3W9yiPe5sl pic.twitter.com/8ztLjaCXMr
Австралийската авиокомпания заяви, че около 6 милиона клиенти имат записани данни във въпросната платформа, в която „Куонтас“ забелязала „необичайна активност“ в понеделник.
„Продължаваме да разследваме мащабите на кражбата на данни (...)", заявиха от компанията. „Първоначалният преглед потвърди, че данните включват имената, имейл адресите, телефонните номера, рождените дати и номерата на редовните пътници“.
Компанията подчерта, че "данни за кредитни карти, лична финансова информация и паспортни данни не се съхраняват в тази система. Не са били компрометирани акаунти на редовни пътници, нито е имало достъп до пароли, ПИН кодове или данни за влизане в системата".
Това са най-безопасните авиокомпании
"Куонтас" добави, че се свързва с клиентите, за да ги уведоми за случилото се и да им предостави подробна информация за наличната подкрепа.
Главният изпълнителен директор на „Куонтас“ Ванеса Хъдсън каза, че компанията работи в тясно сътрудничество с експерти по киберсигурност на австралийското правителство.