0

К огато се чувстваме изтощени, обикновено специалистите ни съветват да се наспим. Но понякога, дори след като сме си взели необходимите над 7 часа сън, оставаме сънливи и апатични.

Една от причините е, че водим твърде заседнал начин на живот.

Въпреки че смятаме физическите упражнения за изморителни, се оказва, че правенето на леки тренировки няколко пъти седмично може да ни даде повече енергия.

Само си припомнете кога сте имали непривично активен ден на открито, като преход или хвърляне на фризби в парка. Същата вечер вероятно сте спали изключително добре. Хората, които правят упражнения редовно, се радват на по-добър сън, дори и броят часове да остане същият.

10 навика, които ни изтощават и как да се откажем от тях

Друг капан е това, че разчитаме на кофеина, за да ни държи будни.

Ако ви липсва енергия - вижте как да си я набавите във видеото горе

Източник: ThinkStock.com

Въпреки че повечето от нас не пият еспресо точно преди лягане, то трябва да се избягва много по-отрано. Кофеинът блокира единозина - невротрансмитер, които се образува в мозъка през деня и ни прави сънливи вечер. Ако пиете кафе шест часа преди да си легнете, това ще обърка производството на единозин и ще повлияе негативно върху бързото заспиване.

Понякога изтощението не се корени в прости ежедневни решения, а е свързано с психическото здраве.

Вижте още - прави ли ни стресът дебели

Например, тревожното разстройство може да е придружено от умора, и дори високи нива на стрес и безпокойство ще Ви оставят много изцедени. Депресията влияе и върху качеството на съня, като в някои случаи дори причинява безсъние.

Физическото състояние също може да предизвика прекомерна умора.

Тогава най-добре е да ви прегледа доктор, но част от причините може да са недостиг на желязо, проблеми с щитовидната жлеза и диабет.

Вижте и няколко полезни съвета за пролетната умора тук

Абонирайте се и прочетете първи "Непубликувано" и обзор на деня за 2 мин. Безплатно е :-)

@