Осъждан и гонен от църквата - ученият, променил света

На 15 февруари 1564 година в италианския град Пиза в семейството на музиканта Винченцо Галилей се ражда Галилео, който в последствие ще бъде смятан за един от бащите на съвременния научен метод.

Галилео прекарва част от детството си във Флоренция, където получава и религиозно образование. След няколко години той се завръща в родния си град и започва да учи медицина по желание на баща си. Тъй като Галилео не успява да забрави мечтата си да учи математика, той се отказва от медицинското образование и решава да послуша сърцето си.

Източник: Getty Images

Въпреки че по финансови причини Галилео не успява да завърши изцяло обучението си по математика, му бива предложено да стане преподавател в Падуанския университет и това дава положителен тласък на кариерата му на учен.

През този период Галилей прави едни от най-важните си открития в областта на физиката и астрономията.

Италианският учен се концентрира върху наблюдението на слънчевите петна и спътниците на Юпитер. Именно чрез последното той успява да разбере в детайли хелиоцентричната теория на Коперник и става неин върл защитник.

Това обаче създава огромни проблеми на учения. Църквата го принуждава да спре да преподава коперниканска астрономия на учениците си, защото тя противоречи на онова, описано в Светото писание

Източник: Getty Images

Откритията на Галилей обхващат няколко науки. Той се занимава включително и с философия, като се опитва да обори теорията на Аристотел за перфектната Вселена.

На астрономията италианецът отделя изключително много време. Той наблюдава четири от спътниците на Юпитер и ги кръщава Йо, Европа, Калисто и Ганимед. Виждайки как спътницте се появяват и изчезват, Галилей предполага, че те най-вероятно се движат в орбита около планетата. Именно това негово откритие поставя под въпрос геоцентричната система.

Източник: Getty Images

След смъртта на учения астрономи наричат тези спътници с общото име "Галилееви звезди".

Галилей е един от първите европейски астрономи, които наблюдават слънчевите петна.

След като ученият не се примирява и продължава да проповядва хелиоцентричната теория, той бива изправен пред съда на Инквизицията по обвинение в ерес през 1633 година.

Първоначалната присъда отрежда затвор, но в последствие тя е променена на домашен арест заради напредналата възраст на астронома.

През 1638 година Галилео, почти напълно ослепял, публикува последната си книга - "Две нови науки".

Бащата на съвременната наука умира на 77-годишна възраст на 8 януари 1642 година в Арчетри, Флоренция, в присъствието на своя ученик Винченцо Вивиани.

За още любопитни новини от Vesti.bg последвайте страницата ни в Instagram.

Зимните приключения започват